Sjukt besviken...

Ja, jag vet att det är olika sorters ljus på bilderna, men ni ser ju skillnaden ändå...

Igår när jag precis hade gjort de rosa slingorna så var jag skitnöjd över resultatet och var glad att jag äntligen hade fått mina rosa slingor igen. Men efter att jag hade duschat ikväll så fick jag se att det knappt var några rosa slingor kvar. Vissa slingor syns tydligt, medan andra helt har försvunnit. Efter en tvätt. EN TVÄTT!? Enligt förpackningen så är färgen halvt permanent och den håller upp till 20 tvättar. Är riktigt jävla besviken på den här hårfärgen. Igår såg jag ut som jag hade rosa hår med blonda slingor (ungefär), numera ser jag ut som att jag har försökt färgat hela håret rosa men missat på många ställen. Det ser helt missfärgat ut... Och slingorna jag har på sidan syns knappt och det ser jättekonstigt ut, att vissa slingor syns jättetydligt och andra syns inte alls...
 
Är det någon som läser min blogg som vet vad jag kan göra för att det ska se bra ut igen? Eller är det någon som vet någon bra sida man kan skicka efter bra rosa hårfärg som är permanent?


Neapocalypse - ・゚♥ ✞ - alternativ blogg & hästblogg ♥    •     •   http://neapocalypse.blogg.se/

Jag gjorde min färgning hos frisören och kan inte vara mer nöjd! Den färgen är ju semipermanent (går ur efter ett tag), jag kommer inte ens ihåg när jag färgade det men det var under skolan så typ April/Maj kanske?? nu är det augusti och jag får fortfarande kommentarer som "gud vad fint ditt hår är när det är sådär grönt!" så mitt har hållt 3-4 månader haha :D

Svar: Den här färgen är också semipermanent, men nästan hela färgen är borta efter bara en tvätt.. att gå till frisör kanske vore bra egentligen, men de har förstört mitt hår så många gånger så litar liksom inte på dem... :/
LIL' BABUSTYLE

Hanna    •     •   http://www.kalejdoskop.blogg.se

Nej fy. Så dåligt!

Allt bra med dig annars? :)

Svar: Jadå, det är bra med mig. :)
LIL' BABUSTYLE

Elin    •     •   http://moustasch.blogg.se

Nej vad tråkigt! :(

Svar: Mja.. :(
LIL' BABUSTYLE

fashion    •     •   http://nattstad.se/fashioninspiration

Så tråkigt ju! :(

Svar: Ja, det var en besvikelse.. :(
LIL' BABUSTYLE

LIENE    •     •   http://lifefromwithin.blogg.se

sv: Ja :)

Nej vilken besvikelse. Du får köpa annan färg nästa gång... för det blev ju snyggt från början.

Svar: Ja, jag ska köpa från ett annat ställe nästa gång och ha i den lite längre.
LIL' BABUSTYLE

Denise    •     •   http://flingans.nu

Fy vad trist! :/

Svar: Mja.. :(
LIL' BABUSTYLE

Anonym    •     •  

Hmm ... Tråkigt :/

Svar: Mja...
LIL' BABUSTYLE

LINNEA    •     •   http://liinneaelisabetpyrro.blogg.se

gu va trist :( men snyggt var de!

Svar: Ja, jag älskar den rosa färgen!
LIL' BABUSTYLE

Christina    •     •   http://jinxedchrissie.blogspot.com

Men så tråkigt. Har aldrig upplevt att rosa färger lossnar så lätt. Använder du balsam? Det kan göra att färgen lossnar snabbare.
Jag använder rosa färger från Stargazer och trivs väldigt bra :)

Svar: Jag använde Stargazer nu, och det stod att den bara skulle vara i 15-30min, så jag tog 25 för var rädd att det skulle bli missfärgat annars. Men nu vet jag att den kan vara i mycket längre så det kör jag på nästa gång! Jag använder schampoo och balsam som ska hjälpa färgen sitta kvar. Men innan jag tog i schampoot och bara blötte håret så försvann sjukt mycket rosa färg...
LIL' BABUSTYLE

Ida Edström - Östersunds största blogg.♛    •     •   http://nattstad.se/tjejenida

Som den översta skrev..Starka färger som lila,rosa,blått,en stark rödfärg osv bör man alltid färga hos frisörer. Frisörer använder ALLTID 50%färg och 50%väte så att färgen blir jämn. I förpackningar man köper på affärer vet man aldrig hur mycket dom har blandat av väte och färgen eller vad dom egentligen har stoppat i själva "behandlingen". Det är just därför man inte alltid får samma resultat som bilderna visar att det ska bli.

Sen går starka färger ut väldigt fort och man måste behandla färgen mycket för att den ska hålla sig snygg och inte se urtvättad ut. (dock så håller färgningar från frisörer mycket längre än ett paket man köper från affärer).

Mitt tips till dig är att gå till en frisör om du vill behålla en stark färg i fortsättningen. Min syster som bor i Karlstad du vet, färgar alltid på Soda och dom är asbra! Där behöver du inte vara orolig att dom misslyckas. :)

Svar: Åh, tack för tipset bästa du! Men enligt förpackningen ska det vara upp till 20 tvättar, så varför försvann sjukt mycket efter en tvätt? Försvann jättemycket rosa innan jag ens tog i schampo... Och min kompis hade i sin färg i 60min och den höll en månad, men enligt förpackningen skulle den bara sitta i 15-30 minuter och jag vågade inte ha i för länge för var rädd att det skulle bli missfärgat eller något... Ska kika in Soda, så får vi se om jag vågar mig dit, heh. Gillar inte frisörer vanligtvis för de klagar bara på att mitt hår är för slitet osv. Haha.
LIL' BABUSTYLE

Meia Lindholm    •     •   http://meialindholm.blogg.se/

Jag går alltid till frisören när det gäller sådant faktiskt.

Mina röda slingor höll i ett år, och mina ljusbruna med. Väldigt nöjd! Så, jag tycker absolut att det är värt pengarna, dock hade jag väl inte tänkt att ha dem för alltid ;)

Svar: Nice! Nu är jag faktiskt mer nöjd med min hårfärg. Det försvann ju sjukt mycket färg efter första tvätten. Men av någon anledning så efter andra tvätten färgade det av sig på resten av håret så jag är numera rosahårig med blonda slingor, haha! Fast nästa gång köper jag en annan hårfärg som är bättre förhoppningsvis. :)
LIL' BABUSTYLE

Meia Lindholm    •     •   http://meialindholm.blogg.se/

Hahhah, okej!
Men hur mys är det inte med rosa hår?
Dock vill jag helst färga rött, vad tycker du?
Hade jag passat i vinrött hår? x)

Svar: Älskar mina rosa slingor! Tycker absolut du ska köra på rött! :)
LIL' BABUSTYLE

Meia Lindholm    •     •   http://meialindholm.blogg.se/

Jag har haft röda slingor förut och trivts, så funderar faktiskt på saken, om inte kanske ljusbrunt x)

Svar: Tycker absolut du ska köra på röda slingor! Brunt kan man ju ta när som helst, röd är coolare! ;D
LIL' BABUSTYLE










Kom ihåg mig?