I really want to say I deserve better and mean it

Fredag idag, men känns inte så. Den här dagen har varit allmänt seg och dryg, och jag har gjort absolut ingenting förutom gått en långpromenad med Bebis. Ångesten finns där och allt är bara jobbigt. Det finns mycket jag oroar mig för och som jag har ångest för, men jag försöker inte stressa upp mig över det. För mycket tankar och känslor. Jag måste lära mig att njuta av livet och inte låta mitt humör påverkas för mycket av allt som händer och sker. Jag måste försöka lära mig vara mer positiv och mindre orolig.
 
Aja, nu ska jag i alla fall sticka till affären och möta upp Sis. Vi ska köpa med lite godis och mysa till det framför The Mentalist och någon film. Helt okej fredagskväll ändå, jag är ju inte ensam ikväll i alla fall...


Elena    •     •   http://komigenelena.blogg.se

Det är viktigt att kunna vara i nuet, jag har också svårt att vara det och oroar mig för allt i onödan. ):

Svar: Ja, det gör jag med... Ett stort problem för mig som jag måste jobba på...
LIL' BABUSTYLE

kaffehörnan    •     •   http://www.kaffehornan.se

Fick du en fin kväll med Sis :) vad fin bild på dig

Svar: Jag fick en fin kväll! Tack så mycket!
LIL' BABUSTYLE

♥Hattmakaren♥    •     •   http://kuldagarmedmig.blogg.se

så vacker blogg du har! :)

Svar: Tack så mycket!
LIL' BABUSTYLE

Erica    •     •   http://faithhopelove.blogg.se

Låter som en mysig fredagskväll! :)
Jag var förresten i princip orolig för nästan allt förut. Det var liksom så jag var. Men det går att komma ur det, sakta men säkert. <3

Svar: Det var en mysig fredagskväll! :) Jo, jag hoppas att jag en dag har kommit ur det och kan se ljust på livet...
LIL' BABUSTYLE

The Revolt    •     •   http://TheRevolt.blogg.see

Ser att du skaffat en ny design!:DD Jätte fin ^^

svar: Jo självklart ska vi vara nöjda med att de har det hyfsat bra, svenska sjukhus är mycket bättre än andra. Men trots det kan jag aldrig gå ut från en barnavdelning med ett leende och känna "de har det ändå bättre än många andra". Jag kan bara gå ut med en klump i halsen och tänka "Vad är det för fel på oss friska människor som tar allt det vi har för givet, medan dessa barn inte har något av det vi fått? Vi har en barndom att blicka bak till då vi är 40. Det har inte alla i dessa avdelningar".

Liksom en tjej för länge sedan var inlagd eftersom hon hade cancer. Hon dog vid åtta års åldern ... Hon började aldrig i skolan ens. Åtta år och ändå vet hon inte vad skola innebär. Sådant gör ont att höra och se, hur "bra" och "fin" död man än kan ge dessa barn :o

Svar: Ja, eller ja, design har jag inte skaffat ny, men däremot header. Men det är ju typ hela designen, haha! Håller med dig i det du säger! Det gäller nästan samma som barn i tredje världen. VI ser att de har riktigt dåliga förhållanden, men dessa barn vet inget bättre... Det är jobbigt när man vet det. För jag tycker så synd om dem (och dessa barn på sjukhus som vi pratade om), men samtidigt så vet jag inte riktigt vad jag kan göra eller ska göra. Jag vet att man kan skänka pengar osv, men då tänker jag också på att det finns faktiskt människor i Sverige som har det extremt dåligt, men vi glömmer ofta bort dem... Jag vill hjälpa andra, men samtidigt hjälpa mitt egna land. Jag känner mig så hjälplös. Ang barn på sjukhus. När jag blev hundbiten för många år sen så var det en tjej där. Hon hade varit på sjukhuset så länge att hon inte mindes hur det var att vara hemma. Det gjorde ont i mig. Men hon sa "Eftersom jag inte minns hur det var, så kan jag heller inte sakna det". Jag tror hon menade det, men tror inte det var helt sant. För även om man inte kan sakna något man inte minns, så kan man sakna att känna en känsla. Nu vet jag inte vart hon är, men jag hoppas att hon fick uppleva verkligheten igen, även om den ofta kan vara svår och hemsk. För det finns också något bra i det. Det säger dem i alla fall.
LIL' BABUSTYLE










Kom ihåg mig?