Tillbaka på ruta ett..

Ännu en söndag, känns som det inte är annat än söndagar. Kanske beror det på att jag för några år sedan bara hade ångest på söndagar, och numera har jag ångest i princip hela tiden. Idag är det inget undantag. Jag har verkligen försökt, men inget resultat har visats och allt jag ser är fel, misslyckande och hopplöshet. Idag är en sådan dag då jag kollar mig själv i spegeln och brister ut i gråt. Jag vill inte se ut såhär. Jag vill inte vara såhär. Jag hatar mig själv inifrån och ut. Rakt igenom. Det finns absolut ingenting jag är nöjd med mig själv. Inte den senaste tiden. Inte idag. 
 
Ni vet när man hatar allt man ser, när man hatar allt man är? När man bara känner sig helt misslyckad och totalt värdelös? När man vill ändra exakt allt på sig själv, både personlighet och utseende, men man har ingen ork eller motivation till det? När man bara vill gömma sig under täcket och stanna där de närmsta 10 åren? 

Så känner jag just nu.


Neapocalypse - ・゚♥ ✞ - alternativ blogg & hästblogg ♥    •     •   http://neapocalypse.blogg.se/

men gumman! :ccc

Svar: :( ♥
LIL' BABUSTYLE

V I L M A L A ♔    •     •   http://vilmala.blo.gg/

Känner verkligen igen ALLT det du benämner, självhat osv.. Det viktigaste är att du fokuserar på det bra även om det är svårt, men försök.. ta hjälp av nära och kära! xx

Svar: Tack så jättemycket för din fina kommentar! ♥ Jag hoppas att jag en dag kan trivas med mig själv och må bra igen...
LIL' BABUSTYLE

Caroline Kämpenberg '    •     •   http://carolineanette.blogg.se/

SV: Visst var den! :D mysigt med bröllop ^^

Fin bild :)

Svar: Tack!
LIL' BABUSTYLE

Anna Katana    •     •   http://annakatana.devote.se

Ingen rolig känsla alls det där. Sådana dagar är pest och man mår verkligen bara dåligt.
Hoppas din ångest lättar och att du ser hur fin du är.

Styrkekramar!

Svar: Tack så jättemycket för din fina kommentar! ♥
LIL' BABUSTYLE

Erica    •     •   http://faithhopelove.blogg.se

Så har jag också känt. Under en väldigt lång tid gick jag omkring och kände mig allmänt värdelös på så många sätt, och det spelade ingen roll vad någon sa eftersom jag inte trodde på dem i alla fall. Jag trodde inte att de ljög för att göra mig glad, men jag trodde med hela mitt hjärta att de hade fel. Jag tänkte att jag hade rätt eftersom jag var den som kände mig själv bäst. Kanske de andra bara inte såg alla fel som fanns med mig. Så jag tänker inte försöka säga emot dig (även om jag inte håller med dig!) eftersom jag vet att det inte kommer att hjälpa. Jag önskar dock att jag visste vad som kunde hjälpa. Eller, på ett sätt vet jag. Jag vet vad som hjälpte mig. Det var Gud, när han tog bort depressionen som med sitt mörker tagit över hela min själ och sen fick han mig att se mig lite mer som han ser mig. Vill du så kan han göra samma sak för dig. Men oavsett så hoppas jag att du på något sätt, någon gång, kan se allt det som faktiskt är bra med dig och fokusera lite mer på det. Vi har alla saker som är "fel" med oss. Jag är inte hundra procent nöjd med allt med hur jag ser ut, hur jag hanterar alla situationer och allt sånt. Men det finns så mycket som är bra också. Så jag försöker välja att fokusera på det som är bra, ändra på det jag kan (även om det tar tid ibland) och sen acceptera det jag inte kan ändra på och vara glad ändå.

Undrar förresten lite över varför det var just söndagar som du kändes ångest på förut? Var det hela den där dagen-innan-skola-eller-arbete-börjar-för-veckan-känslan eller var det något mer bakom!? Och är det något som du kan göra för att vad det än som utlöste ångesten på söndagar inte ska finnas där varje dag i veckan?

Kram! <3

Svar: Tack för din långa och fina kommentar! Jag försöker se det bra med mig, men jag har så otroligt svårt för det. Men nu kämpar jag varje dag för att jag en dag ska få må bra igen och trivas i mig själv. Även om det är mycket motgångar just nu. Förut hade jag ångest dels för att jag pluggade VARJE söndag (hela helgen egentligen), och jag visste att en ny vecka med nya hinder stod vid dörren. Fler uppgifter jag skulle få, mer press, alla skoltimmarna, huvudvärken, ja i princip allt... Det började i högstadiet när jag pluggade minst 12 timmar om dagen (efter skoltid) inkl. helger och då var söndagen den jobbigaste utav dem...
LIL' BABUSTYLE

♥ Evahle.se - må bra bloggen ♥    •     •   http://evahle.se

Så känner jag också just nu...

Svar: Åh.. :( Jag hoppas att både du och jag mår bättre snart!
LIL' BABUSTYLE

Denise    •     •   http://flingans.nu

Usch, så jobbigt med sådana dagar! Bara att härda ut tills det går över, för det gör det ❤

Svar: Tack så jättemycket för din fina kommentar! ♥
LIL' BABUSTYLE

Elena    •     •   http://komigenelena.blogg.se

KRAM!

Svar:
LIL' BABUSTYLE

Elena    •     •   http://komigenelena.blogg.se

Du är fin, kom ihåg det!

Svar: Tack så jättemycket för din fina kommentar! ♥
LIL' BABUSTYLE

The Revolt    •     •   http://TheRevolt.blogg.see

Jag tycker du är jättefin! och jag gillar din personlighet av de intryck jag fått utifrån din blogg.

Du är inte som alla andra. Du har åsikter, du har en dröm, ett mål och du är djup. Du är mycket.

Du må vara komplicerad kanske, av det du skrivit på din blogg. Men komplicerat är bra tycker jag. Du känns som en person som ser sådant som många andra missar. Och bara det är ngt fantastiskt!

Jag tycker du är bäst! Helt ärligt av folket jag skriver med via bloggarna, så är du en utav dem som jag gillar bäst.

Jag tycker det är synd att du inte ser det jag ser hos dig!:/

Svar: Tack så jättemycket för din fina kommentar! Jag hoppas att jag en dag kan se det du ser!
LIL' BABUSTYLE

Ebba ♥    •     •   http://ebbsy.blogg.se/

Nej, säg inte sådär! Jag tycker du är jättefin precis som du är. Massa styrkekramar till dig ♥

Svar: Tack så jättemycket för din fina kommentar! ♥
LIL' BABUSTYLE

amanda    •     •   http://liindstrand.blogg.se

Du är jätte fin tycker jag, och jag önskar att du kunde se det själv <3

Svar: Tack för din fina kommentar! <3
LIL' BABUSTYLE

Julia    •     •   http://enrymd.blogg.se

Jag känner igen mig precis i det där. Fast jag brukar tänka på en tjej som också hatade sig själv och sitt utseende. Och hon var seriöst en av de vackraste personer jag mött. Så för mig var det HELT obegripligt. Men i hennes ögon var det sanningen, så kanske har man inte så jävla bra koll själv egentligen. Och off the record tycker jag du är otroligt fin. <3

Svar: Tack för din fina kommentar! <3 Ja, ibland ser man inte allt själv. Alla har olika uppfattningar om allt och alla. Jag hoppas bara att jag en dag kan se mig själv i spegeln och kunna vara glad över det jag ser.
LIL' BABUSTYLE

Julia    •     •   http://enrymd.blogg.se

just nu
Ja jag också trappat upp och ned mediciner, och de som tagit in och satt ut... Ja herregud, inte roligt det där. Fast ibland vill jag bara sluta ta dem, för jag vill ha el liv utan mediciner!

Svar: Jo, så känner jag med. Men jag vet också att det krävs mycket mod och uthållighet om jag ska kunna leva utan mediciner. Och jag vill inte ta den risken igen.
LIL' BABUSTYLE

maria at inredningsvis    •     •   http://inredningsvis.se/

Alla har nog varit där nån gång i livet :) jag tycker iaf. du är jättefin och har en skitbra rolig blogg.Försök fokusera och vad tacksam för det du har ist för det du inte har, det är svårt men funkar i längden.

Ny post ute...ett hotell vid Marstrand ingen får missa :)

Ha en kanonhelg

LOVE Maria at inredningsvis - inredning it's, Swedish for decor :)

Svar: Tack så mycket! :)
LIL' BABUSTYLE










Kom ihåg mig?