I just wanted to feel like I belong

Nu tänkte jag ta det här med att vara singel. Ni kan skippa läsa om ni inte är intresserade. Jag har fått så många frågor angående det här, så jag känner att det är lika bra att öppna upp sig och förklara hur det ligger till då jag aldrig gick ut med att jag faktiskt blev singel nu.
 
Jag har varit singel sen slutet av november och för att vara helt ärlig så trivs jag med det. Jag är en person som inte är så bra på förhållanden. Jag lyckas alltid göra det värre i situationer då det borde bli bättre. Jag har mina krav, många av dem hör till min sjukdom, andra har jag för att jag har blivit utnyttjad så många gånger. Jag är ingen lätt person att leva med, ingen lätt person att älska. Men innan jag blir tillsammans med någon så gör jag det klart för personen, så den väljer att vara med mig på egen risk. 
 
Som jag sa, jag trivs att vara singel. I alla fall just nu. Jag kan fokusera allt på mig, behöver inte bry mig om någon annan. Eller jo, men inte på samma sätt. Jag har ingen som trycker ner mig, ingen som sviker mig och sårar mig, ingen som säger till mig vad jag ska göra, ingen som säger att jag inte duger till någonting och ingen som låtsas att jag inte existerar.
 
Det är först efter att jag blev singel som jag insåg att förhållandet tog allt ifrån mig. Jag var på en enda hockeymatch på hela året, jag brukade gå minst en gång i månaden annars. Hade jag haft ett förhållande nu hade jag kanske aldrig tagit steget till att förverkliga min dröm. Jag har skickat in min ansökan om att bli volontär i Spanien, och går allt enligt planen och jag blir antagen av en organisation, så åker jag redan i sommar förmodligen. Min dröm är ju att flytta till Spanien i framtiden, så det här är det bästa som kunde hända mig nu. Visst, det var jobbigt att vara singel i början. Det är det alltid. Men i längden mår jag så mycket bättre. Vem vet, kanske hittar min drömprins nere i Spanien.
 
Nu börjar saker och ting gå i min riktning. Jag har kämpat för att hitta en praktikplats, för att må bra i mig själv och för att ta steget att faktiskt lämna det här landet. Förhållandet jag hade tryckte ner mig till botten. Jag fick ingen luft. Jag hade ingen ork till någonting, för all energi la jag på ett förhållande som aldrig skulle gå att rädda.
 
Jag vet personer som vill vara tillsammans med mig, som vill att jag vågar satsa på ett förhållande. Men jag kan inte ta det steget. Jag är inte redo. Jag är inte redo att ge upp mina drömmar. Jag vill inte gå in i någonting jag inte vet om jag kommer kunna avsluta i tid. Jag ska åka på volontärresa. Jag ska vara borta ett år. Jag har inte tid med något förhållande. Mitt ex krossade mig totalt och fick mig att känna mig ensam och övergiven, misslyckad och värdelös. Han blev en person som inte kunde tänka på annat än sig själv. Som inte brydde sig om annat. Varför skulle jag riskera att gå in i ett förhållande med någon om jag ändå ska åka snart?
 
Jag är glad för att jag tog steget att lämna honom. Jag mådde inte bra med honom och han kunde inte hantera mig längre. Jag existerade inte helt enkelt. Men sen jag gick vidare så har jag vuxit enormt. Jag vågar tro på mina drömmar, jag vågar tro på mig själv. Att lämna honom är bland det bästa jag har gjort. Jag är fri nu. Jag är lycklig nu. Visst, jag känner mig ensam från och till. Saknar söta och fina sms, saknar att prata med någon på kvällen. Men det saknade jag även i förhållandet. För de små sakerna, som annars är ett måste i förhållandet för att det ska funka, fanns inte där.
 
Jag är hellre ensam än att vara tillsammans med någon som får mig att känna mig ensam.
Jag är hellre ensam än olycklig.


Jen    •     •   http://rnbme.blogg.se

Jag tkr att du har fattat de rätta beslut! Ett förhållande innebär naturligtvis tjafs å bråk ibland men de bra saker måste ju kunna väga upp det så mkt att man känner att det e värt det. Modig av dig som vågade ta steget!

Svar: Ja, självklart innehåller det bråk. Men det var ingen idé för oss. Vi bråkade om ingenting. Vi hade inte ens någon konversation i slutet... helt meningslöst. Jag är glad över att jag tog det steget!
LIL' BABUSTYLE

Sanna Widman    •     •   http://sannawidman.se

Så fin du är :)

Bra skrivet, kan hålla med dig i mkt :)
Har inte så mycket att jämföra med kanske men hade ett långt förhållande, hade mycket känslor men funkade inte riktigt som det skulle ha gjort.

Svar - tack :)

Svar: Tack! Ja, det är väl så i de flesta fallen. Men det är inget man kan göra något åt. Funkar det inte så funkar det inte helt enkelt..
LIL' BABUSTYLE

Lollee    •     •   http://www.nattstad.se/galenilivet

Sv: Samma här, hej träningsvärk i morgon! :D

Svar: Haha, typ så :D
LIL' BABUSTYLE

Sanna Widman    •     •   http://sannawidman.se

Svar :
Ja precis

Svar: Yes.
LIL' BABUSTYLE

Isabell    •     •   http://isaedvardsson.blogg.se

Åh vilken fin blogg du har!

Svar: Tack så mycket!
LIL' BABUSTYLE

Denise    •     •   http://flingans.nu

Det är faktiskt väldigt nyttigt att man kan lära sig att trivas som singel. :) Jag har alltid varit en förhållande tjej och mellan mina förhållanden har det gått bara några veckor innan jag har kastat mig in i ett nytt, livrädd för att vara singel och ensam. Men sen "lyckades" jag faktiskt att vara singel, bo och leva ensam i ca ett år innan jag träffade nuvarande. Och oj så mycket man lärde sig om sig själv när man var singel och så mycket starkare man blev :) och för att inte tala om friheten haha :)

Svar: Det är ju det. Som jag skrev så är jag hellre ensam än att vara tillsammans med någon som får mig att känna mig ensam. Att vara singel är inte alltid lätt. Särskilt inte i början. Man söker tröst hos allt och alla. Ofta hos en annan person, som i slutändan bara blir sårad på grund av det val man gjort. Men man lär sig mycket av att vara singel. Man kan fokusera på sig själv fullt ut och leva det liv man vill. Förhållanden kan man ha sen, haha! Love when you're ready, not when you're lonely.
LIL' BABUSTYLE

Gilla    •     •   http://trebgilla.blogspot.com

Så bra att du tog din "Mats" ut skolan, för att kunna göra dina egna beslut. Jag håller tummarna för dig att du kommer iväg till Spanien som volontär. Du är verkligen stark nog att klara dig själv.

Sv: Ja, vi har ju haft fint vårväder några dagar nu och har blivit lovade detsamma de närmsta dagarna. Men sen kommer det nog ett bakslag är jag rädd för.

Kram/Gilla

Svar: Tack för din fina kommentar!
LIL' BABUSTYLE

kaffehörnan    •     •   http://www.kaffehornan.se

Du skriver så jäkla bra, förstår att du har fokus på de du drömmer om. Du kommer lyckas med 100% de är jag ö och övertygad om. Roligt och följa dig

Du har kämpat länge och nu börjar de ge resultat

Svar: Tack för din fina kommentar! Du har varit till stor hjälp hela vägen!
LIL' BABUSTYLE

Isa    •     •   http://isajohansson.blogg.se

Finis<3
Bra skrivet håller verkligen med dig, när jag också blev singel kännde jag mig som "fri" på något sätt kan tänka på mig själv och behöver inte oroa mig för annat. Mådde skit i början men det tog nån månad sen börja de kännas bättre. Ärligt mådde jag inte bra med killen kännde oro i kroppen hela tiden det sluta illa precis som jag anade att de skulle. Kännde lycka när jag slapp den oron. Man ska hitta någon man verkligen kan lita på och killen ska acceptera en för den man är

Sv: Ja men precis håller med ska kämpa på:)
Ja mums:D

Svar: Tack! Ja, man känner sig fri när man är singel. Inte i början, då är det jättejobbigt. Men efter ett tag så mår man mycket bättre och känner att man gjorde ett bra beslut. Sen finns det vissa människor som inte alls klarar av att vara singel. Men det är något man får jobba på. Love when you're ready, not when you're lonely.
LIL' BABUSTYLE

Scaniatjejen    •     •   http://www.scaniatjejen.se

Härligt att du hittat tillbaka till dig själv och så roligt att du ska leva din dröm i Spanien!

Svar: Ja, verkligen!
LIL' BABUSTYLE

Amanda [SPONTAN]    •     •   http://spontan.blogg.se

Åh så härligt! Håller helt med dig att om du inte är redo för ett förhållande så ska du inte gå in i ett heller :)

Svar: Yes. Love when you're ready, not when you're lonely.
LIL' BABUSTYLE

Rosanna    •     •   http://rosyy.blogg.se

Tack så mycket!:)

Svar: Så lite så!
LIL' BABUSTYLE

Johanna    •     •   http://thirteenitis.blogg.se

Bra skrivet! :D

Svar: Tack!
LIL' BABUSTYLE

Åsa    •     •   http://foreeveermee.blogg.se/

Låter som att du fattade helt rätt beslut!
Kärlek är inte helt enkelt det..

Sv: Tack!
Kram

Svar: Ja, ibland ä det så. It's not easy, but it is simple.
LIL' BABUSTYLE

Veiken    •     •   http://www.veiken.se/

En vacker (eller regnig) dag står han där: Drömprinsen och då är det ingen tvekan - då är det bara att köra! :)

Svar: Ja, det har du helt rätt i! :)
LIL' BABUSTYLE

aina [fotoblogg]    •     •   http://ainaphoto.blogg.se

Sååå bra skrivet!! kram<3

Svar: Tack!
LIL' BABUSTYLE

Fröken Grön    •     •   http://tillaandersson.blogg.se

Förhållanden är inte lätt inte. Men känns det bra i hjärtat, så gjorde du helt klart rätt beslut :) All lycka till dig och dina drömmar :)

Svar: Ja. Citatet jag lever efter är så sant "Following your heart is easy, following your brain is tough". Hjärtat ville att jag skulle stanna, för att inte bli ensam. Men hjärnan sa till mig att jag kan hitta en bättre. Och det kan jag, så jag gjorde mitt beslut.
LIL' BABUSTYLE

amanda    •     •   http://liindstrand.blogg.se

bra sista meningar och fin bild <3

Svar: Tack! :) <3
LIL' BABUSTYLE

MALIN    •     •   http://malinkirstine.vionno.se/

himla fin text! man ska alltid göra det som känns rätt för sig själv, är man i ett förhållande för den andras skull så blir det aldrig bra i längden.. när din framtida man står där och är redo för att ta emot dig, så är du säkert redo du också! kram på dig :)

Svar: Tack så mycket! :) Ja, man ska ju det. It's not easy, but it is simple.
LIL' BABUSTYLE










Kom ihåg mig?