Läkarbesöket som får mig att vilja försvinna från jordens yta

Jag kan inte beskriva vad jag känner just nu. Jag är så arg, ledsen, besviken. Jag visste att chansen för att få en bra och pålitlig läkare var väldigt, väldigt liten, men ändå så fanns det lilla hoppet där. Hoppet om att få en läkare som verkligen bryr sig och som vill hjälpa. Men läkarbesöket blev någonting helt annat. Det blev inte alls som jag väntat mig. Det blev otroligt mycket värre. Han visade sig vara en läkare som inte bryr sig alls om sina patienter, utan bara kör på jag-är-bäst-och-jag-vet-allt. 
 
Som vanligt fick jag börja med att berätta min historia, eftersom allt han hade fått reda på (eller tagit reda på) var att jag har huvudvärk. Jag berättade om anfallen, om migränanfallen, om hallucinationerna, om hur dåligt jag mår av medicinerna. Men han lyssnade inte på ett ord jag sa. Han bara satt där. Han sa att han inte tror det är så hemskt på nätterna som jag beskrev det. Jag frågade honom om han någonsin har hallucinerat, och som jag förväntade mig nekade han. Jag berättade att om han aldrig har hallucinerat, så kan han inte sätta sin in i min situation. Han fortsatte att ignorera allt jag sa och jag blev väldigt irriterad på honom. 
 
Jag berättade att jag är tvungen att byta mediciner, eftersom jag mår så dåligt av dem att jag inte orkar ha det såhär längre. En av medicinerna hjälper inte och jag får inte höja dosen då det är livsfarligt, men han tyckte som sagt att jag skulle fortsätta med dem. Jag bad honom att skriva ut en annan medicin som jag kan ta på kvällen så att jag kan få sova på nätterna, eftersom det mesta jag sover i princip är 2-3 timmar per natt, ibland mindre. Han rekommenderade vanliga sömntabletter. Men det är inte det som är problemet från början. Jag förklarade att huvudvärken är som värst på morgon och kvällar och att jag behöver en medicin som både hjälper mot smärtan och är lugnande, alternativt två olika mediciner. Han fortsatte blabbla om sömntabletterna. Så jag sa att jag kan väl prova, men det var inte alls det jag bad om. 
 
Än en gång försökte jag förtydliga om att jag även måste byta ut den andra medicinen, eftersom det är den som gör att jag hallucinerar hela nätterna och ger mig panikångest. Han skrattade lite och sa att dessa tabletter inte kan göra sådant. Jag frågade vad det i så fall är och varför det uppkommer varje gång jag tar den tabletten, men det visste han inte. Han "visste" bara att det inte berodde på den tabletten. Han berättade om en annan medicin som finns och då fick jag lite hopp igen. Men det bröts ner direkt. Han klargjorde för mig att han vägrade skriva ut den för att han inte tycker jag ska ta den. Jag bad honom då hitta en annan medicin som kan ersätta den som gör att jag hallucinerar. Utan att kolla i sin dator berättar han att det inte finns några andra. Jag vet att han ljög, för det kan inte bara finnas en jävla medicin som man kan ta. Jag frågade då om han inte kan rådfråga andra läkare, men han sa bara att "de vet inte heller några andra mediciner".
 
 Återigen bad jag att få den medicinen han hade nämnt, men han berättade att han känner mig (!?) och vet att det inte kommer funka. Så jag frågade om det är bättre att jag har så ont att jag hellre tar livet av mig på grund av smärtan, och han svarade ja på den frågan. Kan ni fatta det!? Jag blev så jävla förbannad på honom att jag skrek på honom, tog mina grejer och slängde igen dörren och gick. Och då brast jag ut i gråt.
 
Jag insåg då att jag är dömd. Jag får välja att antingen må jävligt dåligt av mina mediciner som bland annat ger mig panikångest och hallucinationer, eller att sluta med mediciner och vilja ta livet av mig på grund av den smärta jag kommer ha.
 
Vid den här tidpunkten kan jag erkänna att jag dör hellre än att uppleva det här igen. 
 
 
UPDATE: Ser att det är många som tycker jag ska anmäla honom. Men helt ärligt så hade jag inte vunnit den striden. Det står ord mot ord och jag har inga bevis. Så det är uteslutet. 
 
En annan grej ni frågar är om jag inte kan byta läkare. Och visst kan jag det. Men vad hjälper det? Jag har haft så många läkare det senaste året och ingen har brytt sig nog mycket för att ens lyssna på mig. Jag tvivlar på att det skulle göra någon skillnad... Centralsjukhuset i Karlstad verkar inte ha några bra neurologer... Eller neurologer överhuvudtaget, för de läkare jag har haft verkar inte vara utbildade...


Julia Müller-Sandvik    •     •   http://lorissalovebomb.blogg.se/

stackars gumman! :( Hur kunde han ens säga så!

Svar: Så tänkte jag med... :(
LIL' BABUSTYLE

silje    •     •  

Fy fan :( tycker synd om dig. Försök att få en annan läkare. Krya

Svar: Tack! <3
LIL' BABUSTYLE

|| henrik olsson || mannen som kan prata om hundar ||    •     •   http://www.henrikolsson.eu

Fan, vad illa :(

Svar: Ja :(
LIL' BABUSTYLE

Sessie♔ᴳᴽᵀᴱᴮᴼᴿᴳ    •     •   http://sessie.se

Vissa personer är bara inte gjorde för att jobba som läkare:( Ledsen att du blev bemött såhär.

Svar: Jag med...
LIL' BABUSTYLE

Elin    •     •   http://moustasch.blogg.se

Alltså usch! Blir så himla förbannad när jag läser det här. Att han ens får ha kvar jobbet när han beter sig som han gör? Han borde ju verkligen ta sitt jobb och sina patienter på allvar och inte tro att han är bäst och vet allt. :/ Hoppas verkligen att du blir bättre och får den hjälp du behöver! Kram!

Svar: Ja, men tyvärr verkar sjukhuset anställa vem som helst då det är läkarbrist överallt... men det drabbar ju oss som verkligen behöver hjälp och bli tagna på allvar...
LIL' BABUSTYLE

Neapocalypse - ・゚♥ ✞ - alternativ blogg & hästblogg ♥    •     •   http://neapocalypse.blogg.se/

sv; tack, det tycker jag med :) <3

Men herregud... Det går ju att anmäla sånt där, vet inte vad det heter men läkare måste ju liksom vara professionella så jag tror du kan göra något. Tror också det går att byta läkare, t.ex om man känner sig väldigt obekväm med någon kan man be om att få en annan. (fast du kanske inte bör ta det med den läkaren du hade idag..)
Fan vad jobbigt alltså... =(

Svar: Jag vet att det går att anmäla, men jag tror inte att jag kommer komma så långt med det. Sjukhuset verkar anställa vem som helst då det är läkarbrist överallt, så jag tror ju inte att han kommer bli av med jobbet... Tyvärr drabbar det ju oss som VERKLIGEN behöver hjälp och bli tagna på allvar... Men sjukhuset verkar inte förstå det... eller vill inte förstå eller se det...
LIL' BABUSTYLE

Felicia    •     •   http://fjaelkis.blogg.se

Försök att gå in i positiva tankar och tänk inte på detta nu! fy.

pussar och kramar

Svar: För det är ju lätt... Men jag förstår vad du menar. Tack!
LIL' BABUSTYLE

Miranda    •     •   http://nattstad.se/Miranda.Ehrnholm

Whuuut?! Vilken idiot till läkare. Man blir ju rädd :O Anmäl honom!

Svar: Jo, jag kan anmäla honom. Men hur långt tror du jag kommer med det? Det står ord mot ord och jag har inga bevis. Det kommer inte komma någonstans, med tanke på att de i princip tar in vem som helst då det är läkarbrist överallt...
LIL' BABUSTYLE

THE REVOLT    •     •   http://TheRevolt.blogg.se

Äckliga människa! Eeeeuuw! Fan är det för fel på honom? Snacka om en hemsk läkare. Man blir ju bara sjukare. Gaaaah!

Kan inte säga att jag förstår dig för jag har aldrig varit med om det sj för att kunna förstår till 100 %. Men ngt som jag vet är att man mår jävligt piss efter det. Att folk liksom stänger öronen när man faktiskt vågar be om hjälp. Usch! Vilken hemsk människa. Att han ens vågar svara ja. Bläää!

Svar: Ja, han var inte den bästa läkaren jag haft. Han var däremot den sämsta... Jag fattar inte ens hur han fick jobbet! Han är inte utbildad alls, men antar att de tar in vem som helst då de har läkarbrist... Det är bara synd om oss patienter som tvingas hålla på såhär och inte få den hjälp vi behöver....
LIL' BABUSTYLE

Prietha    •     •   http://prietha.blogg.se/

Kan du inte byta läkare då?

Svar: Jo, det kan jag säkert. Men jag är ganska trött på att få nya läkare hela tiden och ingen som är utbildad (verkar det som). Jag har haft så många läkare och det finns bara EN som har brytt sig och försökt hjälpa mig, men han är tydligen inte kvar...
LIL' BABUSTYLE

Nelly    •     •   http://justanothermortal.blogg.se/

Fyfasen vad jobbigt och vilken sjuk läkare, att han har mage att uttala sej så! :O När det kommer till mediciner så finns det fasen en hel uppsjö med tabletter av de flesta tabletter :S Det värsta med många läkare är att dom ser till ens låga ålder och därför ogärna ger starkare mediciner eller doser, men man ska för fasen inte behöva gå och ha ont! :S :O

Svar: Ja, så kände jag med... Jag har testat många mediciner och ingen har fungerat. Men istället för att skriva ut en medicin som kanske kan hjälpa, så vägrar han göra det för att den medicinen tydligen inte är till för mig...!? SÅ han tycker att jag ska gå runt och ha jävligt ont istället för att skriva ut den här medicinen... Han borde inte ens få kalla sig läkare, jag tror inte ens han är helt utbildad, för han verkar inte kunna ett skit! Men tyvärr verkar sjukhuset anställa vem som helst då de är i behov av läkare... men det drabbar ju oss som VERKLIGEN behöver hjälp och bli tagna på allvar... :(
LIL' BABUSTYLE

Linnéa    •     •   http://linnealiebig.blogg.se

Ja, espresso house cappuccino går hem alla dagar i veckan <3

Svar: Den har jag aldrig druckit, men älskar deras frapinos!
LIL' BABUSTYLE

caroline ♡    •     •   http://carolineanette.blogg.se/

Sv: Hahaha jaaa!! Jag såg värsta scenariot framför mig hur jag skulle få kissa i diskhon i köket för att jag aldrig skulle våga mig in på toaletten nå mer hahaha!! Jaa.. jag är konstig :P haha!

Svar: Haha!
LIL' BABUSTYLE

mina - it's my time to shine!    •     •   http://miiinaaa.blogg.se

Hoppas allting löser sig! :(

Svar: Det hoppas jag med...
LIL' BABUSTYLE

B E A T R I C E J O H A N S S O N    •     •   http://bbeatricejohansson.blogg.se

Så himla tråkigt när det blir så!:(

sv: hihi, jaa:) Kramisar♥

Svar: Ja, verkligen :(
LIL' BABUSTYLE

LIENE    •     •   http://lifefromwithin.blogg.se

Nej, vad trist :( Förstår mig inte på den här världen som kallnar i kärleken. Det är inte bättre att du begår självmord.
Jag ber för dig fortfarande, för att det ska bli bättre, men vill du att fler ber för dig är det bara säga till. Böner kan bli starkare när man är fler än bara en.

Svar: Tack för ditt fina stöd! <3
LIL' BABUSTYLE

Pauline    •     •   http://lillafrokenhurtig.se

ååå blir så arg och ledsen på sådant. Det är sant om att det bara blir ord mot ord, men om du anmäler och om han varit lika mot andra så får han inte vara kvar, alltså om flera anmäler, sådana läkare ska inte finnas.

Svar: Jo, men de kommer nog inte göra sig av med honom bara för att jag anmäler, med tanke på att de i princip tar in vem som helst då det är läkarbrist... Jag är bara rädd att jag aldrig kommer få hjälp igen...
LIL' BABUSTYLE

joicio.blogg.se    •     •   http://joicio.blogg.se/

åherregud, anmäl honom! Det skulle jag ha gjort. Jag har turen som har en fantastik läkare, men inte alla som har det

Svar: Jo, jag har funderat på att anmäla honom. Men grejen är den att jag tror inte jag kommer så långt med det. Det står ord och ord och allt som kommer hända är väl att jag får ännu en ny läkare...
LIL' BABUSTYLE

Emelie    •     •   http://ewelies.blogg.se

Alltså åh, det här är ju bara för hemskt....

Svar: Ja :(
LIL' BABUSTYLE

LINNEA    •     •   http://linnea.vionno.se

sv; skinnjackan är verkligen min favorit med! men när jag köpte min bomber så blev jag helt in love i den :DD

Svar: Haha, okej :)
LIL' BABUSTYLE

Erica    •     •   http://faithhopelove.blogg.se

Vilken skitläkare... :(

Svar: Så känner jag också... :(
LIL' BABUSTYLE

Linn    •     •   http://www.nattstad.se/livetsomlinn

hemskt o läsa..blir så jävla förbannad och ledsen!! Vad är det för fel liksom?! du liksom BER om hjälp och han ignorerar dig totalt...Har en kompis som vart med om liknade att läkaren inte alls fattade hennes problem, dock så blev det bättre med o byta läkare. Men jag tycker du ska stå på dig och leta efter en ny läkare för du ska inte behöva stå ut med detta. Önska man kunde hjälpa dig på något sätt..Sånt här blir jag så himla jävla arg på!!
Tänker på dig och hoppas verkligen detta löser sig på något sätt, för det måste det göra! kram <3

Svar: Ja, tyvärr verkar det som om sjukhuset anställer vem som helst då de flesta som anställs inte kan ett skit, inte de läkarna jag har haft i alla fall. Och dessvärre är det inte bara inom neurologin... Jag har aldrig varit den som velat ha hjälp, men för att jag ska kunna klara av min vardag så måste jag ha mediciner. Men den här läkaren tycker inte jag ska klara av min vardag tydligen. Helt klart den sämsta läkare jag någonsin stött på, om man ens kan kalla honom läkare. Jag har haft så många läkare men bara EN som jag känt mig trygg med och som försökte förstå och lyssnade bra, och som verkade kunna sin grej. Men tydligen är inte han kvar på sjukhuset... Jag hoppas att jag får en bättre läkare som vill hjälpa mig...
LIL' BABUSTYLE

fighthappiness.blogg.se    •     •   http://fighthappiness.blogg.se/

Förlåt men vad finns det för människor!? Såna ska inte jobba inom vården eller med människor överhuvudtaget. Blir så otroligt förbannad! Och som du säger, klart de finns fler tabletter än en? Har han ens gått utbildningen klart? Han borde läsa på lite, min bror läser till läkare och dom har fått flertals böcker som de står allt om medicinerna i, han kanske borde ta sig en titt i dom böckerna? Ibland undrar man hur vissa får jobb överhuvudtaget. Det är som " Han ser kunnig ut han tar vi! " utan att ens veta ett skit, man kan ju inte bete sig så? Och har han inte haft de du går igenom så ska han fan inte yttra sig om att "det inte är så". Usch blir så sur. Detta får ju en att inte alls vilja gå till sjukhus/vårdcentral när man vet att personalen KAN vara bra eller är skit dåliga. Mår så illa av sånt här..

SV: Ja jag går första året så jag missar knappt någonting så det är skönt! Men finns ju inget att göra hemma när man är sjuk haha :( Har ni mycket plugg i 3an? Vet att det är olika beroende på var man går! Jaha då förstår jag, jobbigt ändå!

Svar: Jag gissar på att han inte är utbildad. Han är säkert bara AT-läkare, men jag kan inte påstå att han är så mycket till neurolog. Verkar inte som det här sjukhuset har några bra neurologer, utan bara tar in vem som helst. Jag är så trött på dessa läkare. Jag har bara haft EN bra läkare och en halvt bra, alla andra har varit riktigt dåliga och vägrar lyssna på mig... Haha, jag går inte i skolan längre. Jag tog studenten 2013. Men ja, jag hade väldigt mycket plugg. Det är ofta stora arbeten och sen arbeten som ska in senare på året precis innan studenten och det är HEMSKT, så se till att börja med allt i tid, det är nog det enda tips jag har att ge, haha.
LIL' BABUSTYLE

MADDISENJ.SE    •     •   http://maddisenj.se

Usch jag blir så arg när jag läser det här! Jag träffar extremt mycket läkare i mitt jobb som sjuksköterska och måste väl tyvärr säga att det finns många idioter och puckon som inte alls kan ta människor. Det är väldigt tråkigt att det ska vara så och att folk som behöver hjälp inte alltid får det

Svar: Ja, tyvärr verkar det inte finnas många bra läkare, eller läkare som ens bryr sig. Antar att sjukhuset tar in de personer de får, då det är brist på läkare på vissa avdelningar... Men utav alla läkare jag har haft så är det bara EN som har varit bra, alla andra har varit otrevliga och bara ignorerat mig helt, som den läkaren till exempel....
LIL' BABUSTYLE

Veiken    •     •   http://www.veiken.se/

De måste finnas en privatläkare du kan gå till och inte till det allmänna. Då får du samma läkare hela tiden. Det låter ju inte klokt det du berättar. Se till att du får en remiss till en privatklinik! Lycka till!

Svar: Tack för tipset! Jag ska kolla upp det!
LIL' BABUSTYLE

michelle W .    •     •   http://michellewagen.blogg.se

Roligt att äntligen få höra en åsikt om skorna ;), nej men jag förstår dig eftersom dom stövlarna är egentligen inte så speciella och liknar mest "hästskor" och kostar väldigt mycket. Men kan dock bli sjukt snyggt om man har den perfekta outfiten :)

Svar: Ja, jag har aldrig förstått mig på dem faktiskt, för de är inte fina alls. Men som du säger, det kan vara sjukt snyggt till en snygg outfit! :)
LIL' BABUSTYLE

KassandraPalma    •     •   http://kasssandra.blogg.se

ååh så jobbigt!! hoppas det blir bättre

Svar: Det hoppas jag med...
LIL' BABUSTYLE

kajsa-stina    •     •   http://www.anorexinojag.blogg.se

Alltså jag blir bara så jävla förbannad av såna läkare. Finns inte ord hur arg jag är just nu.

sv: Ja eller hur! Hockey är så jäkla kul :D Jag hejar på Timrå hehe!

Okej! Min dag har varit bra, kom nyss hem från hockeyn som sagt. Annars så har jag träffat min samtalskontakt för lunch, och tagit det lugnt hemma. Hur ser din dag ut i morgon? =)
kram

Svar: Eftersom du skickade kommentaren igår, så antar jag att du menar idag, haha. Jag har inte gjort något särskilt. Svarat på viktiga mejl och varit på ett möte. Blir lugnt resten av dagen. Hur ser din dag ut? :)
LIL' BABUSTYLE

Hanna    •     •   http://www.kalejdoskop.blogg.se

Dagens läkare...

Svar: Typ...
LIL' BABUSTYLE

linnea    •     •   http://linneakin.blogg.se

gud vad trist!

Svar: Ja verkligen :(
LIL' BABUSTYLE

Denise    •     •   http://flingans.nu

Men fyy för sådana läkare! Förstår din känsla av hopplöshet. Förstår också att du inte är så sugen på att byta läkare. Det är så jäkla jobbigt att hela tiden byta läkare och dra sin historia om och om igen utan garantier på att någon ens bryr sig eller försöker förstå.

Svar: Precis...
LIL' BABUSTYLE

THE REVOLT    •     •   http://TheRevolt.blogg.se

Inget nytt inlägg idag?:0

Svar: va bra att du bara publicerade en haha xD hur många kommentarer blev det egentligen?:0

Svar: Jag har inte mått så bra, så har inte orkat bry mig om bloggen riktigt. Nu däremot håller jag på att gå igenom alla kommentarer, så lär nog ta ett tag. Jag kommer nog till din kommentar så småningom, den är bland de första xD Du skickade.... typ 20 kommentarer, HAHA.
LIL' BABUSTYLE

THE REVOLT    •     •   http://TheRevolt.blogg.se

Inget nytt inlägg idag?:0

Svar: va bra att du bara publicerade en haha xD hur många kommentarer blev det egentligen?:0

Svar: Jag har inte mått så bra, så har inte orkat bry mig om bloggen riktigt. Nu däremot håller jag på att gå igenom alla kommentarer, så lär nog ta ett tag. Jag kommer nog till din kommentar så småningom, den är bland de första xD Du skickade.... typ 20 kommentarer, HAHA.
LIL' BABUSTYLE

Anonym    •     •  

Tyvärr vimlar det av sådana läkare som inte tycks ha någon empati för andra. Det är som att de stänger av, går helt upp i sin läkarroll och glömmer bort empatin och medkänslan för andra människor. Som du säger och som jag helt och hållet håller med om så kan han inte veta hur du har det, särskilt inte när han själv aldrig har hallusinerat. Man kan läsa sig till mycket, men har man inte varit med om det själv, då vet man inte vad det handlar om. Jag har heller aldrig hallusinerat, men jag säger det då. Jag vet inte hur du har det och hur det känns. Det är svårt att föreställa sig när man inte varit med om det själv.

Tyvärr har jag flera exempel på vänner som mått psykiskt dåligt, men inte fått någon hjälp. Eller, det skrivs ut någon medicin här och någon meddicin där, men tabletter löser inte allt. Långt därifrån. Det måste till andra åtgärder också. Där kommer samhället in i bilden. Det satsas för lite på psykisk ohälsa, det pratas fortfarande för lite om det, även om det har blivit bättre, men det finns inte resurser till allt som det borde finna resurser till. Så alla gånger är det inte bara läkaren i frågas fel att man inte får den hjälp man behöver, men många gånger borde läkare inse allvaret i det hela, försöka förstå och göra allvarliga försök att försöka ordna det och inte bara neka...

SV: Jag har också bara flyttat två gånger nu. För ett år sedan och så nu då :)

Nej, det kan jag faktiskt inte heller se att det har något med cancer att göra...

Du känner inget sug efter att börja träna igen då?
Ja, JJ ska spela i Färjestad. Han är en ikon för klubben. Hade han spelat någon annanstans hade det känts jättefel.
Så, ikväll möts vi då, Leksand -Färjestad, hur slutar det? :)

Svar: Ja, det är ju så att man inte vet vad en annan människa går igenom om man inte har upplevt samma sak. Tyvärr så kan ju inte alla som upplevt samma sak tycka likadant heller, men man kan ha en uppfattning som kommer av erfarenhet. Jag har haft så många läkare och det har bara varit EN som är bra, EN som verkar veta vad neurologi är. De andra är väl inte ens utbildade än. Jag har haft många AT-läkare också, som inte gått klart utbildningen. Jag HATAR unga läkare, för de går sin utbildning och tror att de kan allt. Och sjukhusen verkar ta in vilka läkare som helst då det är läkarbrist överallt... Jag är bara väldigt trött på att bli bemött och behandlad såhär. De säger att jag är en av de svåraste fallen, men jag kommer aldrig få någon hjälp om jag ska byta läkare varje gång jag har kontakt med någon på sjukhuset... Men den här "läkaren" (är inte ens säker på att han är det) är den absolut sämsta och värsta läkare jag stött på. Hemskare än min terapeut jag hade som tyckte jag skulle skriva in mig själv på psyk... Jag tycker det är dåligt att man inte får den hjälp man behöver. För mig är inte tabletter allt, men jag måste ha dem för att kunna klara av dagen. Men den här läkaren vill hellre att jag ska gå runt och ha ont istället för att skriva ut en medicin som kanske kan hjälpa mig...
Nej, jag kan inte börja igen, på grund av många anledningar, tyvärr. Men jag är glad för att jag hann spela ett tag i alla fall. Ja, trots att jag inte följer hockeyn nu (väntar tills slutspel, heh) så tror jag att FBK tar hem det!
LIL' BABUSTYLE

Johan    •     •   http://schumacher4ever.blogg.se

...Och där har du bloggadresseen för den andra kommentaren :)

Svar: Haha, okej :)
LIL' BABUSTYLE

Linnea    •     •   http://linnealiebig.blogg.se

Ja, det citatet är så bra :()

Svar: Ja!
LIL' BABUSTYLE

Emma    •     •   http://enemma.webblogg.se

FYFAN vilken hemsk människa :(
HOPPAS att du kan hitta en bättre läkare som kan ge dig annan medicin! Jag har själv haft otur me de jag fått gå till på vårdcentralen men de kan inte jämföras med din otur! STYRKEKRAM till dig!

Svar: Jag hoppas också att jag får en bättre läkare som faktiskt vill hjälpa mig. Men jag börjar bli ganska trött på att byta hela tiden...
LIL' BABUSTYLE

Ida - Hon som föddes med LKG    •     •   http://nattstad.se/idahtt

Åh vad hemskt att han inte lyssnar! Och att tycka att du hellre ska ta livet av dig än att hjälpa dig är bara så sjukt mysko.
Finns det inte möjlighet att byta till en läkare i en annan stad som inte ligger alldeles för långt från där du bor? Ibland kan det vara värt det ifall det funkar för dig.

Svar: Kanske menade han inte så, men han svarade ja på frågan jag ställde, vilket var den frågan. Jo, jag kan säkert byta läkare, men det är väldigt tråkigt och jobbigt att få nya läkare hela tiden. Ingen vet ens vad det står i min journal. Det är precis som om jag aldrig varit på sjukhuset förut, för det finns tydligen ingen läkare (som jag har haft i alla fall) som vet något om mitt fall. Det står bara att jag har huvudvärk... Men jag ska försöka fixa en ny läkare. Fast tror inte det kommer hjälpa riktigt...
LIL' BABUSTYLE

K-S    •     •   http://dinkelhoppare.blogg.se

Kämpa på!

Svar: Yes!
LIL' BABUSTYLE

Charlotta Hägg    •     •   http://charlottahagg.blogg.se/

Sv: Tack så jättemycket, jag har börjat vänja mig vid det nu och trivs faktiskt väldigt bra :))) KRAM!

Svar: Så bra :)
LIL' BABUSTYLE

Nadja    •     •   http://nadjjaas.blogg.se

Nej vad sjukt! Tråkigt att läkare beter sig sådär när det är dom som "har makten" och kan göra lite som dom vill. Det är ju egentligen dom man ska lita på. Var någon utav dina föräldrar med? Ibland krävs det att dom är med för att man ska få viljan igen, det är sjukt det också.

Svar: Ja, tyvärr är det väldigt många som gör såhär. Sjukhusen verkar ta in vem som helst då det är läkarbrist, men det drabbar ju oss som verkligen behöver den här hjälpen... Mamma var med, men hon var inte med in på rummet...
LIL' BABUSTYLE

Anita    •     •   http://siliiins.blogg.se/

Såå tråkigt att det ens ska finnas sådana läkare!!

Svar: Ja, men tyvärr finns det gott av dem...
LIL' BABUSTYLE

Anonym    •     •  

Det där med hallucinationer. Man hallucinerar inte när man sover, det kallas mardrömmar. Det vet du va? Och om du ser konstiga saker fast du inte somnat ordentligt, eftersom du sover dåligt, kan det säkerligen bero på att du är för trött och att hjärnan i sig lagt sig till sömns (=vakna mardrömmar).

Svar: Hej där, Anonym! Trevligt att du ville dela med dig av din åsikt, men inte vågar stå för vem du är. Nu till ditt svar: Jag vet också att man inte hallucinerar när man sover, och jag sover inte. Det händer på natten när jag ska sova däremot, men har hänt en gång mitt på dagen också. Jag vet skillnaden mellan hallucination och mardröm, då jag har upplevt hallucinationer sen början av 2013. Och det jag upplever är mycket, mycket, mycket värre än mardrömmar. Har du aldrig upplevt det jag har upplevt, så yttra dig inte om det. Enligt läkaren jag hade innan den här så är det i alla fall hallucinationer, och de som påstår att det inte är det kan ju i så fall berätta för mig vad det är jag upplever, eftersom ni är så duktiga på det området.
LIL' BABUSTYLE

fashion    •     •   http://nattstad.se/fashioninspiration

Såå sjukt.. Men fin bild :)

Svar: Tack!
LIL' BABUSTYLE

Clara    •     •   http://clararingqvist.se

Så tråkigt med sådant bemötande!

Svar: Ja, verkligen...
LIL' BABUSTYLE

Lina Westrin    •     •   http://linawestrin.blogg.se/

Usch! Vissa människor SKA bara inte jobba som läkare. Det är verkligen inte okej någonstans! Kämpa på fina du och skit i sådana som bemöter dig sådär. Vet att det inte är lätt, men du är inte värd att bli bemött sådär. Det är ingen! Kram

Svar: Tack för din kommentar! Jag ska försöka kämpa mig till en bättre läkare!
LIL' BABUSTYLE

Madeliene    •     •   http://Madeias.blogg.se

- vissa läkare är riktiga svin, antingen så vill dom inte lyssna och tror att dom är bättre än alla andra, eller så lyssnar dom fast man fattar inte vad dom säger.

Jag hoppas verkligen att du någon gång får hjälp mot detta, att du inte väljer att ta livet av dig.
kram

Svar: Tack för din kommentar! Jag hoppas att allt löser sig på ett bra sätt.
LIL' BABUSTYLE

Ronja    •     •   http://ronjagomez.blogg.se

Hej, jag har haft ont i en nerv i pannan ett år nu. Förstår dig helt. Jag går också på centralsjukhuset Karlstad. Läkarna bryr sig inte. Dom tror att problemen blir lösta genom att ge en tabletter!!! Jag är 12 år och haft ont 1 år utan att någon läkare tar tag i det och utforskar det. Dom gör det dom kan. Sedan får man ta tabletter och hoppas på att det någon vacker dag går över:( Jag beställde en header av dig. Hoppas du fortfarande håller på med sånt!

Svar: Tyvärr är det ju så att läkarna inte har någon empati här i Karlstad. För min del så tror de inte att problemen blir lösta med medicin, tvärtom. De vill ha bort mig helt från medicinerna. Problemet blir då att jag inte klarar av min vardag. Jag behöver mediciner som hjälper för att kunna klara av dagarna. Men de har helt slutat bry sig, de orkar/vill inte leta efter någon medicin som förhoppningsvis kan hjälpa mig. Jag fick mina första symtom när jag var 13, så jag förstår hur det känns på ett sätt. Det tog dem 5 år att ge mig en diagnos. Under många av de åren så gick jag inte på läkarbesök då de inte visste vad de skulle göra. De sa att allt skulle bli "lättare" när jag fyllde 18, men helt ärligt har det bara blivit värre.
Jag håller fortfarande på att göra headers! Men jag har inte fått något mail eller meddelande från dig. Vart beställde du? Jag gjorde headers för ett bra tag sen, men slutade med det då tiden inte fanns kvar. Nu gör jag headers om jag har tid, så jag gör inga avancerade som jag måste lägga ner mycket tid på.
LIL' BABUSTYLE










Kom ihåg mig?