Hejdå Sverige!

Om några timmar sitter jag, min syster och mamma på flygplanet på väg till Gran Canaria! Ska bli helt underbart att komma iväg från allting några dagar & bara hitta på massa skoj! Vi hörs när jag kommer hem och då kommer jag bjuda på massor av bilder och fina upplevelser! 

The last night together

Har verkligen haft fullt upp den senaste veckan, så jag har inte riktigt hunnit med att tänka. Har haft viktiga möten, pluggat, varit hos sjukgymnasten, skickat viktiga mail, fixat nya möten, varit på kalas, packat, fixat det sista inför resan & städat. Så nu ska jag bara ta det lugnt hela kvällen och ta vara på tiden som är kvar med älskling eftersom det är sista natten tillsammans på väldigt länge. Vi har laddat upp med massa gott och film. ♥

Inte långt kvar nu!!!

Grattis på födelsedagen Sis!

Tisdag är i vanliga fall min lediga dag, men inte idag. Först ska jag på ett viktigt möte, sen har jag tid hos sjukgymnasten, sen ska jag till Resia & efter det är jag och Pontus bjudna på fika hos syrran som fyller hela 26 år idag! Grattis på födelsedagen!

Mysig måndagskväll

Medans jag drog till skolan i morse så låg älskling och sov i min säng. Rättvist. Javisst. Drog senare ner till stan och pluggade lite & nu har vi köpt med lite gott som vi ska mysa ner oss med till några avsnitt av House. Underbart! ♥

Tears of an angel

Idag fick du till slut somna in & slippa all smärta. Vi alla kommer sakna dig och det kommer att vara tung utan dig för väldigt många, men hur mycket vi än vill att du stannade kvar, så vet vi innerst inne att du har det bättre nu. Vila i frid ♥

Vart tog melodin i melodifestivalen vägen?

Vi har precis varit till affären och köpt lite gott & nu ska vi mysa ner oss framför melodifestivalen. Tycker dock att melodifestivalen är otroligt dålig i år & inga bra artister alls, förutom Sean Banan. Dåliga låtar och artister man aldrig har hört talas om. Nä, det blir bara sämre med tiden. Men bra underhållning i alla fall! Vad tycker ni om melodifestivalen? 

Kvalitetstid med älskling

Idag tog vi en extra lång sovmorgon & bara låg och pratade. Senare åkte vi ner till stan och kikade runt lite & fikade på House of Melker innan stan stängde och vi åkte hem. Mysigt! ♥

Nu står vi öga mot öga & jag tänker vinna kampen

Usch!! Kände på mig redan igår att jag skulle bli sjuk. Käken var helt uppsvullen & hela kroppen gjorde ont. Kanske influensa på gång? Det får inte hända! Om mindre än en vecka flyr jag landet till varmare breddgrader & jag tänker absolut inte på något vis vara sjuk under den tiden! Får dricka massa te, ta det lugnt och hålla mig varm, för jag tänker inte låta förkylning eller liknande få förstöra min resa!

You love me & I love you

Ska strax åka ner till tågstationen och möta upp denna underbara kille. Sen bär det av hemåt och mysa ner oss till några avsnitt av House. Trots att det bara är två veckor sen vi sågs så saknar jag honom enormt mycket! Kommer bli helt underbart att ha honom här i nästan en vecka ♥

Skulle ni vilja att jag har en tävling där ni kan vinna ett valfritt pris?

Nu tar jag helg! Har hunnit med mycket idag & det känns väldigt skönt! Har haft redovisning, varit på möte, sökt jobb, sökt sommarjobb och skickat några viktiga mail. Nu ska jag hoppa in i duschen & sen ta mig en välförtjänt cider och titta på några avsnitt av House. En bra början på helgen!
 

Sweet as sugar, hard as ice. Hurt her once, I'll kill you twice

Friday, I'm in love

Fredag igen, skönt! Men innan jag tar helg ska jag först ha redovisning på fotolektionen & sen ska jag ha möte med syv. Gått lite upp och ner med skolgången sen förra mötet, så vi får se vad vi kommer fram till. Ikväll däremot har jag lite andra planer. Längtar!!

Ett bra tips till alla tjejer där ute!

 
På Evas Underkläder (länk) finns allt man kan önska sig när det gäller underkläder! Har själv köpt därifrån, bland annat en bh & det är min absoluta favorit-bh! Ett bra tips till er där ute som har svårt att hitta snygga underkläder, underkläder till bra priser eller underkläder i er storlek! Jag själv har jättesvårt att hitta BH:ar i min storlek, men på Evas Underkläder finns allt! Det är mitt första val när det gäller att köpa underkläder!
 
De har bland annat bh:ar, trosor, nattlinnen, sexiga underkläder, strumpor, strumpbyxor, klänningar och kjolar. Här nedan har jag satt ihop ett litet collage med några saker man kan finna på deras hemsida. Bilderna är lånade från evasunderklader.se !

Dags att bli vuxen & ta lite ansvar

Under den tre timmars långa håltimmen jag har idag ska jag ta med mig min CV och sticka till Karlstad CCC på sommarjobbsmässan & söka både jobb och sommarjobb. Dags att ta lite ansvar nu när det bara är snart tre månader kvar till studenten!

If you leave me without a reason, don't come back with en excuse

En miljon nollor kommer aldrig att bli en

 

I'm incapable of acting like a human being

Sitter i stan med syrran som sällskap. Ska plugga inför fotoredovisningen på fredag då vi ska presentera en fotograf. Försöker fixa till designen lite också, går inte precis som jag vill dock. Projektarbete måste också göras. Tidsbrist & mycket att göra, men ändå sitter vi och tar massa cambilder. Kul.

Fixar design till bloggen

Som ni ser håller jag på att göra om bloggen lite. Eftersom jag själv är så dålig på det här med designer, så lånar jag en gratis design av Design&Makeup så länge. Försöker dock fixa så inläggen blir större och så ska jag ändra lite färger & annat. Men tills jag är färdig med allt så ligger bloggen utan uppdatering. 

En Lennart helt enkelt

I keep thinking this could be something, but maybe it's just nothing at all

Alla som känner mig vet att jag inte kan plugga hemma. Kan inte koncentrera mig överhuvudtaget. Jag brukar skylla på att det-finns-andra-saker-som-är-viktiga-och-dessutom-roligare-att-göra. Men nu befinner jag mig i stan och försöker få någonting gjort. Min marabouchoklad och Akons musik får göra mig sällskap tills min date kommer.

Vem är min pojkvän & hur träffades vi?

Det är så många runt omkring mig som undrar hur jag träffade min pojkvän och hur jag kan klara av ett distansförhållande där vi bor ca 30 mil ifrån varandra, så jag tänkte göra ett inlägg där jag skriver om just detta.
 

Pontus och jag har känt varandra ganska länge, i lite mer än två år. Allt började med att han kommenterade en bild på mig på min bilddagbok och skrev att jag var fin. Jag svarade på kommenatren och vi började prata om allting, som man alltid gör i början. Jag var inne i en väldigt jobbig period då, & han fick mig må bra och tänka på annat. Jag bad om hans nummer och efter det pratade vi massor. Vi smsade hela dagarna. Jag blev glad av hans sms och han var ganska mogen för sin ålder, då han är två år yngre än mig.
 
Vi lärde känna varandra mer och mer, & tillslut testade vi att vara tillsammans. För min del gick det inte så bra, då jag fortfarande hade känslor för en annan och det sista jag ville var att såra Pontus, då han hade blivit en av mina bästa vänner. Han tog det rätt hårt och vi började bråka. Det slutade med att vi inte pratade på flera månader och han gick vidare. Han tog kontakt med mig igen efter en väldigt lång tid och berättade att han ville försöka vara vänner trots det som hänt. Han berättade att han inte ville vara helt utan mig.
 
Där var vi igen, vi pratade mer och mer & blev tillslut väldigt bra vänner igen. På den här tiden mådde jag bättre på något sätt och jag hade pojkvän. Vid den här punkten kände jag att Pontus skulle aldrig vara mer än en vän för mig, han var inte tillräckligt mogen för mig (alla som känner mig vet att jag gillar killar som är äldre än mig själv) och vi passade bäst som vänner. Vi kunde prata om allt. Precis allting. 
 
Någonting gick snett och vi tappade kontakten - igen. Detta hände rätt ofta under ganska små perioder. Vi hade mycket annat att tänka på och glömde bort varandra. Han gick vidare med sitt liv och jag var kvar på samma plats. Han sårade mig rätt många gånger på alla möjliga sätt. Men varje gång han tog kontakt, så förlät jag honom. Jag vet inte varför egentligen, men han var speciell. Det är han än idag. På ett bättre sätt. 
 

Så i somras fick vi bra kontakt igen. Vi var väldigt bra vänner och även då kändes det som att vi aldrig skulle kunna bli någonting mer än vänner. Han hade flickvän & jag var nybliven singel. Jag var inte berädd att hoppa in i något nytt förhållande ändå. Vi pratade mer och mer & han tog alltid kontakt om det var något. Vi fanns där för varandra, hela tiden. Jag hade mitt att sköta och han hade sitt. 
 
Efter sommaren fick jag problem igen. Jag kunde inte kontrollera mig och min sjukdom tog över. Pontus visste redan om allt om min sjukdom, hur jag blev och hur jag kunde bete mig. Men det var inga problem för honom. Han fanns där oavsett, trots alla saker jag faktiskt har sagt till honom. Nu under vintern pratade vi mycket mer än vad vi någonsin gjort tidigare och jag blev glad varje gång jag såg ett sms från honom eller såg hans bild på displayen när han ringde. Jag visste att jag var kär. Kär i den kille jag aldrig trodde att det skulle bli någonting med.
 
Den 28 december gick vi ut offentligt med vårat förhållande. & den 2 januari träffades vi för första gången, då han kom till Karlstad och var hos mig några dagar. Det klickade direkt mellan oss och jag visste att det här var början på någonting väldigt bra! Jag har aldrig känt någonting sånt här för någon tidigare. Det är helt klart värd distansen! Det är mer än 30 mil mellan oss, men det stör oss inte så mycket, för nu tar vi verkligen vara på stunderna då vi kan ses. Vi tar vara på varje sekund vi har tillsammans och det är så underbart att ligga i hans famn efter att ha varit ifrån varandra några veckor. 
 
 
Mina känslor för honom är otroligt starka och på ett sätt är det bra med ett distans. Vi måste planera när vi ska ses, vilket gör att vi lätt kan planera skolarbeten och annat. Jag vet att vi bara är nykära just nu, men helt ärligt, de här två månaderna som vi har haft tillsammans har varit de bästa månaderna i mitt liv. & jag vet att fortsätter det såhär, så kan det leda till någonting stort. 
 
Pontus är en otroligt lugn kille, i alla lägen, och han vet exakt hur han ska hantera mig i alla situationer. Det är helt magiskt att ha en som älskar dig för den du är, i alla lägen, som vet om din bakgrund och alla dina sidor. Om jag får bestämma så vill jag aldrig någonsin förlora honom. Han är allt för mig. ♥

Jag har två sidor: Den asociala & mig själv

Har pluggat journalistik i flera timmar nu & känner inte att jag kommer någonstans. Personporträtt är inte det lättaste att skriva, det är en av de svåraste uppgifterna en journalist har. Mina två största problem är att jag inte vet hur jag ska formulera mig på bästa sätt och att jag vill ha med mer än vad jag får. Jobbigt läge.
 
Avrundar kvällen med att krypa ner under täcket och tittar på filmen Semi pro som går på tv ikväll. Trots att jag är ledig i morgon så står det plugg på schemat. Någon får gärna joina. Vem som helst faktiskt.

Raise your glass

 

Hemmagjorda hamburgare är godast

Provet blev inställt - igen!  Åkte hem istället och gjorde i ordning hemmagjord hamburgare till lunch som jag sitter och mumsar på nu samtidigt som jag försöker få lite skolarbeten gjort. 

If you can't handle my worst, you ain't getting my best

Life has a tendency of fucking things up when you finally get to be happy

Har haft så oerhört många tankar som snurrat runt i huvudet dem senaste dagarna & jag vet inte vad felet är. Men det löser sig, det gör det alltid. Jag råkar bara tänka på allt samtidigt och oroa mig för mycket på samma gång. Jag borde använda mig av delbetalnings-metoden, ni vet, när man delar upp tankarna och löser ett problem i taget. Men det kommer ändå aldrig hända. Oroar mig redan inför jul. Tragiskt.
 
Nu ska jag och mina problem hoppa in i badet en stund inna vi bäddar ner oss och tittar på film. Se där, nu fick jag ett prblem till. Vet inte om jag ska se Easy A eller The expendables. Båda går på tv, samma tid. Vad jag vet är att jag måste plugga historia i pauserna, för i morgon är det prov. Blev inställt i onsdags. Trevligt. Och ännu trevligare är det att jag ändå inte förstår ett skit. Godnatt.

I'm tierd of being lonely

Sometimes, you just don't know what to do

Bananen kommer rocka alla ikväll

Nu ska jag tvinga min kusin att titta på melodifestivalen med mig. Självklart hejar jag på Sean Banan! Hörde dock att han skadade sig på genrepet, så att han kanske inte kunde tävla ikväll. Men jag håller tummarna för att han både är med & tar hem hela skiten! Bara jag som tycker att melodifestivalen har blivit tråkig & bara har dåliga tävlande?

Tema kärlek

Den här bilden var en av dem två bilderna jag redovisade idag i fotokursen. Temat var kärlek och vi fick tolka det precis som vi ville. Skulle egentligen haft ett annat motiv, men det funkade inte, så det här fick bli min spontana-reservplan-i-sista-minuten-bild. Orginalbilden har en lite varmare ton, men denna funkar också. Vad tycker ni?

If you can fake sincerity, you can fake pretty much anything

Borde egentligen plugga igen allt som borde gjorts för längesen, men istället tar jag helg nu. Ska mysa ner mig med en marabouchoklad och titta på ett avsnitt av House innan jag sticker ner till stan och möter upp kusin som ska stanna här hela helgen. Låter som en bra idé.

Hej mitt vinterland

Jag älskar att fota snöbilder, om det är minusgrader och mycket snö. För ett tag sen var det värsta snöstormen och då drog jag och min bästa vän ner till stan och fotade. Han gillar att fota lika mycket som jag, så det blev en hel del bilder! Var dock väldigt kallt och jag låg sjuk i några dagar efteråt. Men det var värt det! Gillar ni att fota när det är snö och kallt?

Life is like a camera. Focus on what's important and you'll capture it perfectly

Fredag idag, ska bli skönt med helg! Men innan helg har jag en fotolektion att gå på. Sticker dit två timmar tidigare än vad som behövs, mest för att jag ska hålla på med bilderna som ska redovisas idag. För mig med noll inspiration just nu var det rätt så kluriga uppgifter. Men jag är klar till deadline och redo att visa upp i alla fall.  Skulle ni vilja se en av bilderna?

Photoshoot idag också

Här är två bilder från dagens photoshoot. Det varade inte länge, drygt en timme bara. Dåligt ljus var det & jag har varit stressad hela dagen. Jag fick inte så många bra bilder idag, inte som jag är nöjd med. Men jag gillar kontrasten mellan det blåa ljuset och dem rosa jeansen på den nedersta bilden. Måste träna mer på att fota porträttbilder, det går sakta men framåt!

Overthinking is what kills you

Har alldeles för mycket att göra & har alldeles för lite tid. Är på alldeles för dåligt humör & har alldeles för många tankar och känslor. Lägger ner allt nu och tittar på några avsnitt av House istället i hopp om att må bättre. När jag har lugnat ner mig en del kan jag börja ta tag i saker igen, viktiga saker. Just nu spelar det ingen roll, blir ändå inte som jag vill. 

I respect things that earn respect

God morgon! Börjar senare på torsdagar & jag tackar inte nej till sovmorgon. En timmes lektion och senare drar jag ner till stan och möter upp min modell för ännu en photoshoot. Får se hur det går den här gången!

Dagens photoshoot

Under större delen av dagen har jag & syrran varit på Bergvik och haft en photoshoot. Hon fick vara min modell inför en fotouppgift som ska redovisas på fredag. Fick några bra bilder i alla fall! Bloggen gör inte rättvisa med sin dåliga kvalitet dock.
 
Jag är sjukt dålig på att fotografera människor. Det funkar liksom inte. Spelar ingen roll vilken miljö man fotar i, vilket ljus man har eller vem personen är. Går lika dåligt ändå. TIPS!?

He will always be my best friend

Min bästa vän, Sebastian gör sig så bra på bild! Han är en perfekt modell för mina bilder! Det finns två stora intressen vi delar tillsammans - fotografering och skate. En väldigt bra kombination faktiskt. Han åker mest och jag fotar & ibland tvärtom. Ge mig vår och sommar nuuu.

Just waiting for whatever is about to go wrong

Idag är det först skola och prov i historia. Kul. Efter skolan sticker jag iväg och möter upp min modell för lite fotografering inför min nya uppgift i fotokursen. Ska bli spännande, har ingen aning om hur det kommer gå. 

I assumed you were lying because it would be idiotic to tell me the truth

Pluggat. Ätit på McDonald's. Sökt praktikplats. Försökt hållit mig vaken. Pluggat igen. Det är exakt vad jag har gjort idag. Medicinerna gör mig alldeles för trött och förändrad. Hoppas på att det blir bättre. Om inte, så är det ganska synd om min omgivning. Haha. Nä, nu ska jag lägga mig och titta på House. Bra avslut.

Fyra bilder från Trosa

För ett tag sen var jag i Trosa hos pojkvännen och hälsade på. Ett mysigt litet ställe. Vädret var fint, men det var kallt, men jag tog med mig både honom och kameran ut och fick några få bilder. Den sista är min favorit.

The girl who laughs and talks a lot and seems very happy, is also the girl who may cry herself to sleep

Var till vårdcentralen idag för att kolla upp varför jag har haft extrema magsmärtor dem senaste dagarna. Fick göra lite olika tester & nu är det bara att vänta på resultat. För övrigt så mår jag som jag mår & mycket på grund av medicineringen. Vi får vänta och se helt enkelt.
 
Nu ska jag lägga mig i sängen och titta på några avsnitt av House innan jag sätter igång och pluggar. Har bland annat prov på onsdag och två inlämningar på fredag + massa annat som skulle gjorts för längesen. Bara att bita ihop och göra det som ska göras.

Everybody deserves somebody who makes them look forward to tomorrow

My best friend

We can live with dignity, but we can't die with it

Kom hem precis efter att ha lämnat av älskling vid tågstationen. Alltid lika ledsamt när man lämnar varandra, men nu kan jag fokusera på mitt och se fram emot nästa gång. Ska lägga mig i sängen och titta på några avsnitt av House innan jag pluggar lite och sen tar en tidig natt.
 
Tack för alla fina kommentarer jag har fått under helgen! Jag har kikat igenom dem flesta, men jag tar tag i att svara på dem i morgon om jag mår lite bättre. 

Lördagsmys med älskling

Har bara legat i sängen och myst framför House hela dagen, vilket beror på att min huvudvärk har varit ojämn på grund av att jag har slutat med en medicin och börjat med andra. Men det har varit en bra dag ändå! Nu ska vi krypa ner under täcket med massa gott och titta på Melodifestivalen. Mysigt värre! 

My little princess

Åh, min lilla prinsessa! Det är så ledsamt att det är så långt emellan oss & att vi inte kan träffas så ofta. Senast var i somras, men vi träffas snart igen! Glöm aldrig bort att faster älskar dig och saknar dig! ♥

When life changes to be harder, change yourself to be stronger

Those little things he does that reminds you why you love him so much

Min underbara kommer hit senare idag och stannar här hela helgen & tar hand om mig. Jag ska möta upp honom på tågstationen om några timmar & på vägen hem ska vi in på den nya godisaffären Hemmakväll som har öppnat i stan och köpa massa godis som vi kan mysa ner oss med när vi senare ska krypa ner under täcket och titta på en film. Mysigare finns inte! 
 
Det är en väldigt bra sak med distansförhållande - man tar vara på stunderna väl och man uppskattar varenda liten grej med varandra. Ju längre tid man är ifrån varandra, ju härligare blir det att träffas igen. Åh, vad jag har saknat den killen! ♥

Satsar hundra procent på att bli frisk!

Nytt år. Ny läkare. Nya tabletter. Nytt hopp. Idag var jag på sjukhuset hos neurologen och träffade min nya läkare, som för övrigt verkar jätterbra! Han var trevlig, han lyssnade, han förstod och framför allt så tog han sig tid! Efter besöket tog det inte många timmar innan han ringde upp och berättade att han noggrant läst igenom min journal från början till slut och har kommit fram till att jag ska testa nya tabletter. Lyckan spred sig inom mig! Känns som att allt rör sig framåt på riktigt nu.
 
Han berättade att jag ska sluta med Citodon som jag har tagit ett tag och börja använda tabletterna och sprayen som finns på bilden ovan. Han berättade också att huvudvärken kommer vara extremare och andra bieffekter kommer finnas under dem närmsta två veckorna tills Citodonen är ute ur kroppen. Jag vet hur det kommer kännas, jag har varit där förut. Det kommer vara otroligt tufft. Men jag vet att det kommer vara värt det! Känns som jag har ett eget litet apotek just nu.

It's still winter

I senaste fotouppgiften så skulle vi tolka vinter. Vi skulle ta tre helt olika bilder men som på något sätt hänger ihop. Här ovan ser ni mitt resultat. Jag är noga med att inte lägga upp bilder jag tagit i kursen innan jag har redovisat dem, men här har ni resultatet. Vad tycks?
 
 

It's friday all day

Fredag idag, äntligen! Nu under morgonen ska jag till sjukhuset & träffa neurologen, och sen vidare till skolan förmodligen. Har fotolektion hela dagen, vilket är nice & ikväll har jag lite andra planer. Den här fredagen kommer bli grym!