In life theres so much to provide, too much to sacrifice and that's crazy

Used to be a mess, be so stressed. How could I've allowed myself to go there? Spread my love and spread my will til' there wasn't enough left for myself. Then I realised that no one alive would care for me the way I would do. Just a matter of time, you find yourself searching back something inside. I know there will be days where things will not go my way. And I know, that giving up ain't in my taste. Can you believe my heart is healed after all it's taken? Can you believe my heart is healed after so much breaking?

Lunchmöte i stan

Hej på er! Jag ska alldeles strax gå till bussen, ska ner till stan och ha ett lunchmöte med sis. Vi ska prata lite om fotografering och planera lite smått. Nu under hösten och vintern så tar jag emot beställningar för att fota t.ex. kärlekspar, barn, familjer, djur etc. Sis har lite kontakter så vi ska försöka gå den vägen först. Spännande! Jag har en sån snäll syster som vill hjälpa mig med det här och dessutom bjuder hon på lunchen idag, det blir nog kycklingsallad för min del. Mums!

Because I can't sleep til' you're next to me, no I can't live without you no more

Jag älskar dig

When you look at a person, any person, remember that everyone has a story. Everyone has gone through something that has changed them

God morgon! Först och främst vill jag tacka för alla fina kommentarer, sånt får mig alltid på bättre humör! Startade den här dagen med lite frukost och One Tree Hill. Vad som händer idag återstår att se, ska försöka ta mig ut på en promenad med Bebis i alla fall när vädret är så fint. Söndagar är alltid tråkiga, så jag har inga större förväntningar på den här dagen. Vad brukar ni göra på söndagar?

Maybe there's something you're afraid to say, or someone you're afraid to love, or somewhere you're afraid to go. It's gonna hurt. It's gonna hurt because it matters

Jag är ledsen, men jag vet inte varför. Massor av tankar snurrar runt, men jag kan inte placera dem. Jag tar en tidig kväll denna lördag och tittar på One Tree Hill resten av kvällen med gurka och dipp. Försvinna ett tag och återvända till verkligheten i morgon. 
 
 
 

A best friend is someone who knows all about you and loves you anyway

Igår hade jag en riktig myskväll tillsammans med den här underbara människan. Vi åt en jättegod fruktsallad, kollade på Idol och pratade om allt och ingenting. Det var precis vad vi båda behövde! Idag ska jag bara ta det lugnt, kanske tar en promenad med Bebis senare om jag orkar. Jag håller på att bli sjuk, så ska bara vila och knapra halstabletter i hopp om att jag slipper bli det.  
 
Gårdagens bästa kommentar: "Man måste suga så man kommer ner till nötterna"
Självklart pratade jag om Marabous nya choklad med jordnötter...

Myskväll med bästa vän

Nu har jag tagit på mig min älskade myströja och ska strax sticka hem till Iggy. Ingen av oss vill vara ensam ikväll, så vi tänkte mysa till det med fruktsallad och Idol tillsammans. Kommer bli en bra kväll! Är så glad att jag har henne. ♥  

Hold on we're going home

One day, I'm not even sure what happened, but everything just changed

Fredag igen, vilket känns konstigt. Det känns som att det är fredag hela tiden. Jag brukade gilla helgerna, precis som alla andra, men den senaste tiden har jag bara känt mig som mest ensam på helgerna. Hatar den känslan. Får se till att göra någonting åt det. Idag har jag i alla fall tagit en promenad med Bebis och nu har jag precis duschat. Skönt! Har som vanligt inga planer för den här dagen (eller helgen), så vi får se vad dagen bjuder på. Huvudvärken är inte på sin bästa sida idag heller.

Träningsinspo

Bilder från we♥it

Snygga och coola leggings

Ber om ursäkt för dåliga bilder, hade fel inställningar på kameran. De här snygga leggingsen fick jag hem tidigare i veckan. Jag brukar aldrig använda leggings egentligen, känner mig så obekväm i det. Men de här är faktiskt rätt sköna att ha på sig och det ser ut som ormskinn. Dessa kommer från Gömda Juveler Fashion, en sida som har riktigt snygga och unika kläder! Det kommer in nyheter hela tiden och vissa kläder är to die for. Ni borde kika in deras hemsida, jag garanterar att ni hittar något ni gillar.
 
Handlar ni dessutom för minst 800kr och anger BERGLUNDTHERESE i rabattkodsfältet så får ni hela 250kr rabatt på erat köp. Inte illa va? Denna kod kan ni använda hur många gånger ni vill, så passa på att handla era höstkläder på samma gång och spara en slant.

Vi lever i ett ätstört samhälle

 Nu ber jag er, mina läsare, att titta på denna video. Det tar endast 2 minuter av er tid! Det är på tiden att vi skapar en förändring, på tiden att vi gör någonting åt det här. För det är inte såhär det ska vara...

If you don't know your own worth and value, then don't expect anyone to calculate it for you

God morgon mina fina bloggläsare! Jag startar dagen med lite frukost framför One Tree Hill, sen hade jag tänkt gå en promenad med Bebis lite senare. Det är riktigt fint väder idag, så det blir nog en fotografering också med ett av plaggen jag fick hem tidigare i veckan. Ni vet, som jag alltid gör. Tycker det är så sjukt tråkigt när folk tar kort på plagg de fått hem utan att man får se det på dem. Det är ju när de sitter på som man man som läsare kan skapa en uppfattning om hur det ser ut. Det blir mycket snyggare också! Håller ni med mig?

5 saker ni inte visste om mig #1

 
• Jag blev hundbiten i ansiktet när jag var 7 år och har nu tre ärr, varav ett ligger precis under ögat på min högra kind.
 
• Jag gjorde en skönhetsoperation hösten 2010 (tror jag det var) då jag fixade i ordning ett av mina ärr.
 
• Jag började medieprogrammet på gymnasiet utan att jag var intresserad av ämnet från början.
 
•  När jag mådde som sämst så gjorde jag mig aldrig illa på något sätt, jag skrev ut mina känslor i dikter istället.
 
•  Jag har extremt lätt för att bli beroende av saker. Några av allt jag varit beroende av är rostbiffbaguette, vindruvor, naturgodis, pannkakor, smoothie, varm choklad, fruktsallad och vitamindryck.
 

Sometimes you have to try not to care, no matter how much you do. Because sometimes you mean nothing to someone who means everything to you

Vill tacka för alla tips jag fått in i mitt tidigare inlägg idag, det uppskattas verkligen! Nu ska jag mysa ner mig framför One Thee Hill resten av kvällen med lite fruktsallad. Är snart klar med serien, så börjar få lite smått panik nu. Vad ska jag göra med mitt liv när serien är slut!? Har i alla fall tänt ljus och gjort det lite mysigt. Bara sällskapet som fattas. 
 
Jag får ofta frågor om jag gör bloglovin-byten, men sanningen är att jag inte använder mig av bloglovin. Jag använder mig av blogkeen och ni får jättegärna följa mig där. Självlart kan jag följa er tillbaka, det är bara att säga till. Klicka här för att komma till min blogkeen.

Seriously? No.

Ni måste seriöst kolla på den här videon, så jävla klockren! Dör typ varje gång jag ser den, haha..

If you don't like something, change it. If you can't change it, change the way you think about it

Idag är dagen då jag ska ta tag i mitt liv. Jag har varit i en jobbig period alldeles för länge nu och på något sätt måste jag hitta tillbaka. Jag ska börja träna igen och lära mig njuta av saker. Jag brukade älska att dra till gymmet och köra ett hårt pass, men sen mitt gymkort slutade fungera i juni så har jag struntat i att träna alls. Det är tråkigt att gå ut och gå, och som de flesta vet kan jag inte anstränga mig särskilt mycket innan jag måste avbryta träningen på grund av huvudvärken. 
 
Men idag ska jag börja träna. Jag har appar på mobilen och jag har Zumba på dvd, så jag har egentligen det jag behöver för att kunna träna. Och jag har en hund jag kan gå långpromenader med, så det finns inga ursäkter. Jag brukade älska att träna, så jag ska känna den känslan igen. Känna känslan av att jag gör någonting bra. Men jag är dålig på att träna hemma, det går helt enkelt inte. Jag vet inte varför, men det känns inte som jag gör någon nytta. Det var därför jag gillade gymmet - jag kom hemifrån och jag gjorde någon nytta. 
 
Så jag vill ha eran hjälp: Jag är glad för alla tips jag kan få! Har ni några bra idéer hur man ska göra när man tränar hemma? Hur brukar ni göra för att komma igång? Vad brukar ni träna? Hur koncentrerar ni er när ni tränar hemma? Vad brukar ni tänka på?

Tips på 4 bra redigeringsprogram

 
De här fyra redigeringsprogrammen använder jag mig av när jag redigerar mina bilder. Ibland redigerar jag en bild i flera program, man kan göra hur mycket som helst och det är bara fantasin som sätter gränserna!
 
Photoscape - Ett bra gratisprogram som man kan ladda ner. Där kan man göra collage, använda sig av snygga ramar, använda sig av filter och olika funktioner så som illusion, perspektiv osv. Det programmet använder jag till de flesta bilder.
 
Pixlr.com - en gratisversion av Photoshop. Långt ifrån lika bra som Photoshop, men den är ganska bra när det gäller basredigering, så som kontrast, ljus osv. Inte mitt förstahandval, men ibland använder jag den beroende på vad jag gör för redigering. 
 
Pixlr.com/o-matic - En jättebra sida för dig som vill ha snyggare bilder. Där kan man välja olika effekter, olika ramar och olika overlays, så som bokeh och liknande. Den sidan använder jag mig av nästan till varenda bild, det ger en mer fartfylld känsla och bilderna blir mer levande. Denna går även att ladda ner som app till iphone. Hur det är med android vet jag faktiskt inte.
 
GIMP - Ett program som liknar Photoshop ganska mycket. Det är gratis att ladda ner och där gör jag alla mina headers. Man kan aldda ner snygga typsnitt, leka med bilder eller vad som helst. Jag brukar inte redigera mina bilder där så ofta, jag gör oftast bara headers i det programmet. Lite svårt att lära sig, men när man väl kan det är det inga problem. Kolla in kategorin "Gimpskolan" för att kolla tips och trix. 
 
Har ni några bra tips på redigeringsprogram som ni använder? 

Du brände dina broar när du sa det där som fick mig att förstå vem du egentligen är. Du som tror på karma och kallar dig lärd, borde veta att i nästa liv är du ingenting värd

Before I die... #7

Ta mig tillbaka

 

iOS7

Jag har, precis som många andra, uppdaterat min iPhone till iOS7. Det känns som att man har en helt ny mobil. Den har en ny design och nya bra funktioner. Jag har inte kollat igenom allt nytt än, men jag har skaffat mig en liten uppfattning i alla fall. Den verkar helt okej faktiskt, men det är en del småsaker jag inte gillar alls.
 
+ Designen är ny och det känns som man har en helt ny mobil.
+ Man kan blockera nummer som man inte vill ska smsa/ringa.
+ Kameran har fått en ny design och man kan ta panoramabilder och det finns effekter.
+ Den har ett kontrollcenter, vilket gör att man kan komma åt allt snabbare.
+ Den har en inbyggd ficklampa så man inte behöver använda någon app.
 
- Vissa appar ser allmänt fula ut.
- Meddelanden ser fula ut och är väldigt simpla, men också irriterande på nåt vis.
- Musik-appen är fortfarande ful och riktigt tråkig att använda (tur att jag har coola CarTunes).
- Kalendern ser sämre ut och är jättetråkig. 
- iPhone i sig är inte personlig alls, vilket är tråkigt. Jag hade önskat att de gjorde den mer personlig i den nya uppdateringen - så som teman på sms, olika typsnitt och färger etc. 
 
Har ni uppdaterat till iOS7? Vad tycker ni om uppdateringen? 

What are words if you really don't mean them when you say them? What are words if they're only for good times then they don't?

Myskväll i min ensamhet

Jag avslutar den här veckan med en myskväll för mig själv. Tända ljus, titta på One Tree Hill och äta lite jordgubbar. Jag brukade gilla att vara ensam, men nu både är jag ensam och känner mig ensam. Hatar den känslan. Men ikväll ska jag försöka glömma omvärlden och bara vara. Inte tänka på så mycket. Bara försöka njuta av kvällen. Nya tag i morgon igen. En dag i taget.

Life is like a camera. Just focus on what's important, capture the good times, develop from the negatives and if things don't turn out - just take another shot

I don't have an attitude, I have a personality you can't handle

Träffade min syster en liten stund förut, hon bjöd på mat och lämnade över de tre sista säsongerna av One Tree Hill till mig. Undra vad jag ska se efter jag är klar med OTH, börjar få lite smått panik, haha. På vägen hem köpte min syster en Polly-påse med smak av Ahlgrensbilar till mig. Den är så sjukt god, älskar't! Jag måste nog ha världens bästa syster som köper godis och bjuder mig på mat när jag har bitchvecka ♥   Så den här lördagskvällen kommer bestå av tända ljus, lite godis och One Tree Hill. Lite tråkigt att vara ensam dock, men det får jag helt enkelt överleva. 

Gilla Gömda Juveler på Facebook

 
[Klicka på bilden för att komma till deras Facebooksida]

They say that I have a gift. That I make jokes because I'm afraid to take it seriously. The thing's that if I take it seriously, it matter

Ett nytt iPhoneskal

Fick hem det här supersnygga mobilskalet för ett tag sen, men har helt glömt bort att visa er. Det är väldigt skönt att hålla i och det är helt klart ett måste för oss som älskar att fotografera! Skalet finns här och det passar bara till iPhone 4/4s. Vad tycker ni?

Sometimes the hardest thing and the right thing are the same

God morgon! Har precis gjort mig i ordning och ska strax dra mot bussen. Ska ner till stan och träffa en vän som jag inte har träffat på hur länge som helst. Kommer bli nice! Vädret är bra, så jag tar med mig kameran så får vi se om det blir några bra bilder.

People ask me why is it so hard to trust people. I ask them why is it so hard to keep a promise

Ny och fräsch design

Äntligen klar! Tröttnade på den gamla designen (förvånade?) så jag bestämde mig för att fixa i ordning en ny. Det är en snygg och stilren gratisdesign som jag har lånat, men som jag har fixat lite saker på så som t.ex. header, typsnitt, bakgrund och instagram. Just för stunden är jag nöjd, vi får se när jag byter igen, haha. Vad tycks?

Maybe one day we can meet face to face in a place without time and space

Hello Autumn

Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind

God kväll! Jag ska alldeles strax lägga mig under täcket och titta på Idol. Huvudet sprängs och tankarna snurrar, men det är bara att hålla emot. Ska mysa ner mig med lite godis och dricka, och efter Idol ska jag fortsätta titta på One Tree Hill. Det är i stort sett allt jag gör under dagarna. Har precis börjat på säsong 6, så jag får snart hitta en ny serie och titta på om jag ska överleva dagarna...
 

Grattis på födelsedagen, Bebis ♥

 

Behind my pretty smile is a story you'll never understand

Jag ser hur dagarna passerar, hur allting står stilla. Sekunderna, minuterna, timmarna. Det är det enda som förändras. Jag känner hur varje andetag gör mig besviken, hur värdelös och misslyckad jag är. Hur all kraft försvinner. Det enda som händer är att jag ligger i sängen hela dagarna och är orolig för vad som kommer hända. Jag ser hur livet sakta glider ifrån mig, att jag inte hör hemma här. Huvudvärken blir allt värre, panikattackerna och ångestattackerna. Jag pratar inte med någon, rädd för att säga någonting fel eller förlora det lilla jag har kvar. Jag önskar att det här året hade varit annorlunda, att det skulle vara värt det här. Men allt leder till besvikelse. 

Jag försöker varje dag, jag försöker att se framåt. Men allt jag tänker på är hur det kunde ha varit. Man mår som man förtjänar. Det är inte meningen att jag ska må bra. Jag har ingenting att se fram emot. Alla dörrarna är stängda, låsta.Jag är instängd och kommer inte ut. Jag önskar bara att allt hade varit annorlunda. Man borde vara glad för det man har haft, den tiden man mådde bra. Men jag förstod inte då att det skulle sluta såhär, att jag skulle må såhär igen. Men jag borde ha insett det. För det slutar alltid såhär. Fast denna gången trodde jag annorlunda... Jag hoppades på för mycket, när det gäller allting. Personer, sjukdomen, utbildningen, jobb, allt...

Påminnelse: Vinn presentkort på Gömda Juveler Fashion

Klicka på bilden för att komma till tävlingen!
 

One Tree Hill-maraton

Idag har jag och min syster One Tree Hill-maraton. Det var meningen att vi skulle ha det igår, men vi drog spontant till nattklubben istället och kom hem sent i natt. Vi vaknade runt 11-tiden och har sen dess tittat på One Tree Hill, vi är snart på säsong 4. Nu ska vi sticka till affären och köpa lite gott och sen fortsätta med vårat maraton. Orkar inte bry mig så mycket om annat just nu.
Någon av mina läsare som gillar One Tree Hill? Eller någon annan serie?

Have you ever wanted to ask a question, but you didn't because you knew your heart wouldn't be able to handle the answer?

Jag är ledsen, arg, besviken och förvirrad. Varför händer det här alltid mig? Jag var lycklig i tisdags, jag fick reda på att jag kommit in på Högskolan precis som jag ville och jag trodde att det skulle bli bättre. Men lyckan varade inte länge. Jag var tvungen att hoppa av på grund av vissa saker och det gör så ont! Jag kämpade så otroligt mycket för att komma in, och när jag väl kommer in så kan jag inte fortsätta utan är tvungen att hoppa av. Det är inte meningen att jag ska må bra eller vara lycklig. Eller göra det jag vill. Så otroligt trött på allt. Ger upp, tänker aldrig ens förska bli glad eller må bra igen. Det är inte meningen helt enkelt.

Vinnarna av DAGENS FOKUS

Klicka på bilderna för att komma till vinnarna. Ett stort grattis till er! 

Problemen tar över och du vill ge upp

Ingen video, bara musik.

Let's party

Fick hem det här supersnygga linnet förra veckan och jag älskar det! Passar perfekt på en utekväll men också en helt vanlig vardag. Linnet kommer från www.gomdajuveler.se som är min favoritsida på nätet när det gäller kläder. Kika in, du lär inte bli besviken!
 
Just nu har jag igång en tävling där ni kan vinna ett presentkort på Gömda Juveler Fashion och själva shoppa loss. Det är enkla regler, klicka här för att komma till tävlingen.

When you accept somebody, you accept their past too. Don't hold it against them later

God morgon! Haft enormt ont i huvudet och i hjärtat hela natten, så mycket sömn blev det inte. Vet inte varför jag har ont i hjärtat heller, men det är andra natten i rad nu... Kanske borde kolla upp det. Hur som helst, har precis gjort mig i ordning och ska sticka ner till stan och fixa några ärenden. Har blivit lite strul med utbildningen som jag ska försöka fixa. Hoppas det går bara. 
 
Glöm inte tävlingen där ni kan vinna presentkort på Gömda Juveler Fashion. Klicka här för att komma till tävlingen!
 

Sanningens ord var att jag inte vågade

Ibland hejdar sig tiden ett slag och någonting oväntat sker. Världen förändrar sig varje dag, men den blir aldrig densamma mer. Under ytan är vi alla små, den som känner bör förstå. För när allting är som mörkast och vinden blåser kallt. När sorgen är som djupast, då vill man bara glömma allt.

Till minne av 9/11

Tävla & vinn ett presentkort värde 200kr

 
De som läser min blogg vet hur mycket jag älskar kläderna hos Gömda Juveler Fashion och att jag har väldigt många plagg därifrån. Nu har jag fått äran att hålla i en tävling där en av er kommer vinna ett presentkort värde 200kr! Gömda Juveler Fashion har snygga kläder för alla till riktigt bra priser! Klicka här för att komma till hemsidan. 
 
För att delta måste dufölja dessa tre steg: (obligatoriskt!)
• Gilla Gömda Juveler Fashion på Facebook [länk]
• Motivera varför just Du ska vinna presentkortet!
• Följ min blogg på blogkeen och skriva vilket nummer du blev som följare [länk]
Har du inte blogkeen så kan du följa mig på Facebook istället! [länk]
 
Tävlingen avslutas den 18/9 kl 23:59!
Glöm inte ange din mailadress så jag kan kontakta dig om du vinner! 
 
KOMMENTARER SOM INTE HAR MED INLÄGGET ATT GÖRA HÄNVISAS TILL ETT ANNAT INLÄGG!
 

AVSLUTAD!
Vinnaren är Dessie! Grattis, du är kontaktad! Skicka dina uppgifter till min mail så du kan få din vinst!

Spite Savage - Touch Of Evil

Här ovan ser ni Spite Savage, som enligt mig är helt klart Sveriges snyggaste bil! Den har vunnit riktigt många tävlingar och den är så galet snygg! Den har allt du kan tänka dig plus lite mer. Tv-spel, sodastreamer, inbyggda skärmar som du kan titta på film, riktigt sköna säten, härlig grön färg som glittrar, har en ryggrad i taket. Jag menar det, den här bilen har allt! Inspirationen kommer från 2 Fast 2 Furious och den är helt amazing!
 
Ägaren av denna bilen heter Christian är en riktigt schysst kille som jag lärde känna för några år sen. Träffade honom på en bilträff och sen dess har jag fotat den här bilen så fort jag fått tillfälle. Jag är helt förälskad i den här bilen!
 
Skulle ni vilja veta mer om bilen? Hur de jobbat med den? vad som finns i den? Hur många priser den har fått? Tell me! Vad undrar du om bilen? Är det många som undrar eller någon som undrar mycket så kanske jag kan fixa fram en intervju med era frågor!
 

@ Espresso House

Sitter med min syster på Espresso House just nu och fikar. Vi bestämde oss för att fira att jag kommit in på högskolan, så hon bjuder. Så gulligt av henne! Älskar Espresso House, så gott

Någon som kan förklara varför det ser ut såhär när man mobilbloggar?! Hur får man bilden större?! 

Släpper den stora bomben

Nu tänkte jag berätta för er vad det var för viktigt mejl jag fick igår som jag var tvungen att fixa med. Det är såhär att jag ska börja plugga Kriminologi i Kristanstad! Jag kom in på reserv och nu har jag fått en plats. Är så jävla lycklig! Nu kan jag glömma allt annat för en stund och bara fokusera på studierna. Äntligen går det åt rätt håll! 
 
Borde väl berätta också att jag kom in på universitetet i Uppsala förra veckan, men att jag var tvungen att tacka nej på grund av vissa omständigheter. Det gjorde mig ledsen, men nu kan jag glädja mig åt detta istället!

Love can make you happy, but often times it hurts. But love is only special when you give it to who is worth

Tar en liten paus från allt fixande

God kväll! Fixade i ordning en ny header till bloggen nu ikväll, kände att det var dags för lite nytt. Ja, jag vet att jag byter ofta, men jag är en person som tröttnar på saker väldigt snabbt. När jag var klar så började jag fixa en ny header åt en tjej, men huvudet spränger så nu tänkte jag ta en liten paus och vila framför One Tree Hill. Får se om jag orkar fortsätta med headern lite senare eller om jag fortsätter i morgon. Har börjat med den i alla fall, haha. Jag gillar att fixa och trixa med headers och liknande, men efter en stund säger huvudvärken stopp och då är det bara att lägga ifrån sig allt och vila en stund.
 
För er som inte följt bloggen så länge, jag har sjukdomen kronisk daglig huvudvärk och kan inte koncentrera mig på saker under en längre tid. Det var därför jag fick plugga på distans de sista månaderna på gymnasiet. 

New in: Tunika/topp/linne "AQUA"

Hade på mig den här fina toppen idag som är från www.gomdajuveler.se. Den är riktigt skön och man kan ha den som både linne och tunika. Jag föredrar att ha den som linne. Jättefin färg och riktigt skönt tyg. Är jättenöjd med den här toppen, den passar till både vardags och fest eller utekvällar.
 
Just nu får du 250kr rabatt om du handlar för minst 800kr och anger koden BERGLUNDTHERESE i kassan. Passa på att handla alla dina plagg på samma gång så sparar du en slant! 

Glad, förvirrad och rädd på samma gång

Hej på er! Ska strax sticka till arbetsförmedlingen och fixa lite saker. Fick ett viktigt mejl i morse som jag måste prata om och ställa lite frågor som jag undrar. Jag har kämpat så hårt för det här mejlet, men jag har ingen aning om det kommer funka just nu. Men det får jag höra med arbetsförmedlingen om. Jag hoppas att det löser sig på något sätt!

Bli DAGENS FOKUS & få chansen att synas på tre bloggar!

Anmäl Din blogg till DAGENS FOKUS där vi är tre bloggar som samarbetar ihop.
sategu.blogg.se kaffehornan.se babustylee.webblogg.se 
 
Vad går detta ut på?
Detta är som dagens blogg fast mycket bättre! Vi är tre bloggar som driver DAGENS FOKUS tillsammans och vi kommer i slutändan att dra varsin vinnare och vinnarna kommer att publiceras på alla tre bloggarna. Detta ger Dig möjligheten att synas extra mycket med Din blogg!
 
Hur anmäler du Din blogg?
1. Du skriver en kommentar liknande "jag är med"
2. Följer oss alla på bloglovin/blogkeen/Facebook Skriv gärna vilket nummer du blev som följare! 
sategu.blogg.se  »länk till bloglovin «
 kaffehornan.se »länk till bloglovin «
babustylee.webblogg.se »länk till blogkeen « Har du inte blogkeen så följ mig på Facebook  »länk till Facebook «
 
FÖR EXTRA STOR CHANS ATT VINNA (rekommenderas)
3. Skriv ett inlägg på din blogg med bilden som tillhör detta inlägget. Du måste skriva med länken till ditt inlägg i din "jag är med" kommentar. 
 
 
ANMÄLAN MÅSTE GÖRAS PÅ ALLA TRE BLOGGAR FÖR ATT ANMÄLAN SKA GÄLLA! 
(kopiera bara din kommentar så går det lätt & fort!)
Här har du länk till inlägget hos kaffehornan.se 
Här har du länk till inlägget hos sategu.blogg.se 
 
Dagens Fokus avslutas: 12 september kl 12:00
Dagens Fokus presenteras: 13 september kl 10.00
 
LYCKA TILL!
 
KOMMENTARER SOM INTE HAR MED INLÄGGET ATT GÖRA HÄNVISAS TILL ETT ANNAT INLÄGG!!
 
AVSLUTAD!

Hur ofta du än besöker ditt förflutna så finns det ingenting nytt att se

Kom precis hem efter att ha stått och sålt på loppis hela dagen. Fick en del sålt och det var riktigt fint väder! Nu ska jag få i mig lite käk och sen lägga mig och vila framför One Tree Hill. Stannar nog så resten av dagen. Börjar få ont i halsen och fryser hela tiden, så det låter som en bra idé.

Gilla Gömda Juveler på Facebook

Ville bara tipsa om att ni kan gilla Gömda Juveler på Facebook! De har tävlingar hela tiden, ger ut rabattkoder och veckans klipp och lägger upp nyheter. Klicka här för att komma till deras Facebooksida! 
 
Du vet väl om att du får 500kr rabatt om du gillar dem på Facebook?
Allt du behöver göra är att skicka iväg ett meddelande till dem och berättar att du gillar deras sida på Facebook så får du din egna unika kod som du kan använda hur många gånger du vill under hela 2013! Läs mer om det här.

Just be yourself and one day you will find someone who loves you for what you are

Hej på er! Idag är jag faktiskt på bra humör och jag känner mig glad. Jag vet inte varför, men jag gillar känslan i alla fall. Hur som helst, försökte mobilblogga tidigare idag men det gick inte - som vanligt. Jag har varit på Oxhälja (en av Sveriges största marknader) idag tillsammans med mina underbara vänner, Iggy och Sebastian. Har haft det riktigt trevligt. Ätot god mat, skrattat, strosat omkring och bara haft det allmänt bra. Fick med mig 15 par strumpor hem, så nu jävlar har jag strumpor i alla fall!
 
Mina ben är helt döda efter att ha gått där en hel dag. Men det är värt det. Nu ska jag fixa lite stuff och sen bädda ner mig framför One Tree Hill med min Sprite zero och njuta av denna fina lördagskväll. Det förtjänar jag. 

Words

We♥it

I've been trying too hard to believe in love

I don´t know how or where to start, here we´re standing again. And I see now from where we are, that our road has come to an end. Though we've come this far, I don´t know why but I still can´t see who you are. I don´t want you to cry, don´t want us to say goodbye, but I know that we´re falling apart. And if you don´t sympathize, tell me how will I know who you are...
 

When you have someone special in your life, don't ruin it by making stupid decisions

Idag har det varit en lugn dag, har bara tittat på One Tree Hill. Och det ska jag fortsätta med resten av dagen och kvällen. Nu ska jag göra i ordning min favoritmilkshake och bädda ner mig i sängen. Smsar med min fina vän som håller mig sällskap och planerar lite inför helgen också. På lördag ska jag till en stor marknad med mina bästa. Kommer bli riktigt nice!

I feel so hurt inside, got to find a reason

Don't say you love me unless you really mean it, because I might do something crazy like believe it

God kväll! Håller på att bli förkyld så jag har precis tagit mig en varm dusch. Huvudet sprängs och jag har lite feber. Förhoppningsvis mår jag bättre snart. Nu ska jag bädda ner mig under täcket med milkshake och titta på Idol. Sen ska jag börja titta på One Tree Hill som jag har lånat av min syster. Får kolla på det medan jag väntar på att säsong 5 av Glee ska komma ut.
 

Fint höstplagg

I paketet som jag fick hem för ett tag sen låg även den här fina! Den passar perfekt nu till hösten, till ett par  snygga leggings och en skinnjacka eller liknande. Jag använder inte leggings och kommer därför använda den som linne. Den kommer från Gömda Juveler som är en av mina favoritsidor, älskar deras kläder! 
 
Vill påminna er om att ni får 250kr rabatt när ni handlar för minst 800kr och anger koden BERGLUNDTHERESE i kassan. Perfekt nu när man behöver nya höstkläder. Beställ flera plagg samtidigt och spara en slant. 
 

Veckans klipp v.36 hos Gömda Juveler

Gömda Juveler har något som kallas "Veckans klipp" och varje vecka finns det ett plagg som de sänker priset på riktigt mycket! Den här veckan är det den här ursnygga och populära baseballjackan! Ni får den för endast 299kr (ord. pris 499kr) så ni sparar hela 270kr! Klicka här för att komma till Veckans klipp. Skynda att fynda för erbjudandet gäller endast till 8 september! 

I need you, a lot more than you think

Just for once, I want someone to be afraid of losing me

Jag vill bara kika in och säga tack för alla fina och stöttande kommentarer och sms som jag får. Ni är helt underbara! Jag har precis kommit hem från stan och ska käka lite pizza och titta på Glee. Mina föräldrar är på möte så det är bara jag och Bebis hemma. Blir en lugn kväll helt enkelt. Orkar inte med så mycket nu...
 

You said "I love you", I said it to. The only difference is I didn't lie to you

Jag får inte vara rädd. Jag får inte falla igen, inte tappa taget. Jag måste försöka förstå alltihop, acceptera att det är såhär han vill ha det. Jag får inte bryta ihop. Jag måste ta mig samman. Men jag har svårt att se ljust. Om inte han - som känner till alla sidor av mig, som vet mer än någon annan, som såg mig för den jag är och inte den som min sjukdom vill att jag ska vara - vill ha mig, vem vill det då? 
 
Jag är arg, besviken, sårad, ledsen, sviken... Men mest på mig själv. Jag har nu insett att kärlek och förhållanden inte är min grej, att de alltid slutar likadant. Jag ger upp. 

Don't you dare come running back to me

 

New dress

Fick hem ett paket från Gömda Juveler för ett tag sen och då låg bland annat den här fina sommarklänningen i. Den är riktigt skön och väldigt lätt. Längre där bak och ett fint guldigt litet skärp. Är jättenöjd med den, precis som alla andra kläder jag fått hem!
 
Många av oss svenskar åker utomlands på vintern till varmare breddgrader. Då passar det perfekt med en sån här klänning. Den är tunn, skön och riktigt snygg. Gömda Juveler får in nyheter hela tiden, så är du sugen på någonting nytt så kika in deras hemsida och se om du hittar något. Jag garanterar att de har något för alla! 
 
Ni får dessutom 250kr rabatt när ni handlar för minst 800kr och anger koden BERGLUNDTHERESE i kassan. Passa på att beställa hem lite mer åt gången och spara en slant!
 

Doing things changes things. Not doing things leave things exactly as they were

 

We only realize how much someone means to us when they're no longer with us

Idag har jag varit hos min syster och rensat alla hennes kläder. Fick med mig två stora sopsäckar med kläder som jag ska ha och tre sopsäckar med kläder som jag ska sälja. Är helt slut i hela kroppen och dagarna blir bara värre. Måste hålla mig sysselsatt så jag inte tänker på allt som hänt... Nu ska jag göra i ordning varm choklad och mysa ner mig framför några avsnitt av Glee. 

It's not right but it's okay

It's not right, but it's okay. I'm gonna make it anyway. Pack your bags, up and leave. Don't you dare come running back to me. It's not right, but it's okay. I'm gonna make it anyway. Close the door behind you, leave your key. I'd rather be alone than unhappy.