Don't let them in, don't let them see. Be the good girl you always have to be. Conceal, don't feel, don't let them know

 

Gratis header #15

Isa mejlade mig och ville ha en ny header. Det gick väldigt snabbt att göra den då hon redan hade valt ut bakgrund, typsnitt och bild. Men hade jag fått fria händer så hade jag nog gjort ungefär likadant faktiskt, då jag tycker enkelt är snyggast. Hon blev väldigt nöjd!
 
VIKTIGT!
Jag tar en paus från att göra headers till andra nu och tar därför inte emot mejl angående detta. Jag har helt enkelt inte tid för att göra headers längre, vilket är väldigt tråkigt. Jag har några personer på kö som väntar på deras headers som jag ens knappt hunnit börja på. Jag tar beställningar på allvar och därför vill jag inte bara slänga ihop någonting. Jag vill göra det bra och lägga ner tid på det. Jag kommer självklart berätta när jag börjar göra headers igen. Tack för ert tålamod!

I feel crappy inside, like something just broke

Kvällen igår blev inte alls som jag hade förväntat mig, det visade sig att jag hade haft alldeles för höga förväntningar. Blev riktigt besviken faktiskt. Tänker inte gå in på detaljer, men det var inte själva Medina, utan mycket annat. Idag blev det inte heller som jag ville. Jag hade tänkt mig ta en powerwalk i det fina vädret, åka ner till stan och ta en fotorunda. Men istället har jag legat i sängen med mensvärk från helvetet, tryckt i mig massa onyttigheter och tyckt synd om mig själv. Jävla bitchvecka!! Nu väntar jag på att sis ska komma hit. Vi ska käka kebabtallrik (ännu mera onyttigheter) och ha en myskväll med film. Är inte alls på humör, men förhoppningsvis blir det bättre under kvällen...
 
 

Bästa dagen på länge! (update: inte bästa dagen...)

Freeeedag! Dagen på praktiken var bra, vädret är super och ikväll ska jag se Medina live. Kommer bli så jävla grymt! Håller just nu på att fixa mig och om en timme ska jag ner till stan för att möta upp sis. Ser fram emot en riktigt härlig kväll med andra ord! :)
 
Update: Kvällen blev inte alls som jag hade förväntat mig och jag blev riktigt besviken faktiskt...

Don't give up just because of what someone said. Use that as motivation to push harder

Äntligen onsdag! Älskar onsdagar, dels för att det inte är långt kvar till helg och dels för att det är både The Mentalist och Efterlyst på tv ikväll. Älskar't! Slutade praktiken tidigt idag och resten av dagen spenderade jag med min fina vän. Hon mår inte så bra just nu, så jag åkte hem till henne och gjorde henne sällskap och därefter bjöd jag på fika i stan. 
 
Nu är jag hemma själv och passar Bebis. Funderar på om jag ska ta en långpromenad med honom eller inte. Jag fryser ihjääääl, så det är rena självmordet att gå ut, heh. Vi får se hur jag gör. Ikväll är det i alla fall The Mentalist och Efterlyst som gäller. Bra kväll!

TÄVLING: Vinn skylanders-figurer till tv-spel

 
 
Nu är det dags för ännu en tävling! Denna gången är vi sponsrade av Datapryl.se och har fått äran att tävla ut 3 stycken Skylanders-figurer och 2 stycken cd-väskor. Hur nice är inte det!? För er som vill veta mer om produkterna kan läsa HÄR. Bästa informationen hittas på Elgigantens hemsida.
 
Regler:
För att vara med att tävla om detta storslagna pris så kommentera bara det här inlägget med att du vill vara med och tävla. Glöm inte skriva med eran email så att vi lätt kan nå vinnaren sen.
 
För extra stor chans: Gilla och Dela DataPryl på Facebook. Kom ihåg att berätta det i kommentaren!
 
Ni behöver INTE anmäla er på båda bloggarna, utan det räcker med en!
 
Tävlingen avslutas den 2/4 kl 21.00 och vinnaren presenteras och kontaktas inom kort efter avslutat datum.
 
LYCKA TILL!
 

Tävlingen är nu avslutad och vinnarna presenteras och kontaktas av Kaffehörnan!

It sucks when you know that you need to let go but you can't because you're still waiting for the impossible to happen

 

Q/A - om volontärresan

Q: Läste att du ska åka på volontärresa till spanien, va roligt!! :) är också sugen på att göra något sådant. Hur funkar det med pengar och sånt, kommer det gå åt mycket när man är borta ett år? Vad för slags volontärjobb är det förresten? :) 
 
A: Hej! Tack för din fråga! Jag ska försöka förklara så bra jag kan. Jag tycker absolut att du ska ta chansen att åka på en volontärresa, jag tror man kan göra det fram till att man är 26 år eller något sånt. Det bästa med volontärresa är att det är gratis! Man får boende, matpengar, pengar som man kan spendera vad man vill på, man får busskort/cykel eller liknande (beroende på vart man åker och hur långt det är mellan bostaden och jobbet). Man är försäkrad och resan är betald. Det enda man kan behöva betala är en liten del av flygresan, kanske 10%. Så det är nästan ingenting. Utöver det så är allt gratis, enligt min sändare i alla fall. Från och med att du tar kontakt med din sändare så tar det ca 6-8 månader innan du åker. När du har skickat in din ansökan (det finns olika deadlines) och när du får svar (om du blir antagen alltså) så tar det ca 3 månader innan du lämnar Sverige. Observera att detta är bara inom Europa, jag vet inte hur kostnader osv är utanför Europa. Den disskussionen får du ta med din sändare.
 
Det går till som så att man tar kontakt med en sändare i sin stad (om det finns en där), sändaren är alltså den som skickar dig från Sverige till det land du sökt till. När du hittat din sändare så ska du leta organisationer. Detta gör du på www.ungdomsstyrelsen.se och där kan du också läsa allt du behöver veta om volontärresor. Där kan du välja bland olika teman du vill jobba med (barn, djur, anti-diskriminering, utomhusaktiviteter, miljö osv). Där kan du välja land och stad också, om det är så att du vet vart du vill. Därefter läser du på om de olika organisationerna, det står info och allt under varje organisation. 
 
När du har valt vart du vill åka (du kan välja flera länder/orter/organisationer) så är det dags att skriva ansökan. Då ska du skriva ditt CV och ditt personliga brev, båda på engelska. I personliga brevet ska du ha med varför du söker som volontär, varför till det landet, varför du valt att jobba inom det temat, vad du kan bidra med, vad du vill lära dig och vad du vill ha åstadkommit under din resa bland annat. Kom ihåg: söker du inom olika teman så måste du ha olika personliga brev! Om du söker inom samma tema så kan du använda dig utav samma personliga brev.
 
Jag valde ganska snabbt att åka till Spanien. Jag har alltid älskat Spanien och min dröm är att flytta dit i framtiden. Så det var inte något svårt val. Jag valde enbart att jobba med barn då jag inte fann något annat som föll mig riktigt i smaken. Jag har bland annat sökt till att jobba på dagis, jobba på skola, ta hand om barn som inte kan bo hemma på grund av olika skäl osv. 
 
Man måste inte vara borta ett år. Det beror helt på vad du väljer. Vissa resor är bara ett halvår, andra är ett år. Ibland måste man åka tidigare på grund av att man fått en sjukdom, fått jobb, fått dåliga nyheter från familjen, börjat plugga eller liknande. Det är upp till var och en och det får man ta med sin sändare. Sen finns det kortare resor också, men dessa är mest för de förståndshandikappade personerna. Vet inte mycket mer om det, så kan inte uttala mig om just de resorna. Men du finner allt på hemsidan jag länkade lite längre upp i inlägget.
 
Jag hoppas att du fick svar på din fråga och om det är några frågetecken så är det bara att skicka iväg en kommentar så ska jag försöka svara då bra jag kan! :)
 

Two things to remember; don't make decisions when you're angry and don't make promises when you're happy

God kväll! Idag har jag mått lite bättre faktiskt, känns bra. Mår inte helt hundra dock, verkar som att jag håller på att bli förkyld. Men får ösa på med massa c-vitamin och hoppas på det bästa. Har bara tagit det lugnt och tagit två långpromenader med Bebis. Nu väntar jag på att fina Linnéa ska komma hit, vi ska köra på en myskväll med film och godis. Mys! Ska nog tvinga henne titta på Frozen, hon har ju inte sett den än, katastrof. Världens mest underbara film utan tvekan! 
 
Jag fick en fråga ang volontärresan, om hur det går till, vad det kostar osv. Tänkte att jag gör ett inlägg om det då det säkert är fler som undrar. Så kika in de närmsta dagarna om ni är intresserade av att veta. :)

Before you judge me, take a walk in my shoes

God morgon! Jag har haft en riktigt jobbig natt, den värsta natten på länge. Hallucinerade om hemska saker, skakade sjukt mycket och hjärtat rusade. Andningen blev tyngre och jag var helt förstörd. Jag förstår inte varför jag hallucinerade eftersom det var ganska längesen jag gjorde det sist och jag tog inte tabletten igår som orsakat det tidigare. Vaknade upp med en extrem huvudvärk i morse, inte konstigt alls faktiskt, med tanke på vad som hände i natt. Så idag blir det nog en lugn dag. Ska ta en powerwalk med Bebis i det fina vädret och sen får vi se vad som händer.

New in

Tänkte visa er mitt senaste inköp. Kikade runt på stan förut och fick se detta underbart söta linne. Älskar det! Den passar perfekt nu till våren och sommaren. Till ett par vita eller svarta jeans. Enkelt och snyggt! Funderar på att köpa den i de andra färgerna också, bara för att jag älskar det här linnet, heh. Vad tycker ni om linnet? Och hur skulle ni matcha det? 

Never waste your feelings on people who don't value them

Hej på er! Ville bara kika in en liten snabbis. Har inte haft så mycket tid för bloggen sen jag började praktiken. Har varit helt slut efter varje dag när jag kommit hem. Jag har haft huvudvärk till max hela veckan och fått två anfall. Men förutom det så har praktiken varit riktigt kul! Testade sushi för första gången idag och jag kan inte direkt påstå att det är bland det godaste jag ätit... Hur fan kan man tycka om det!? Har ju som nyårslöfte att äta sushi minst tre gånger det här året. Men vetefan om jag ens vill äta det igen, haha! Det var inte jätteäckligt, men kändes konstigt att äta det och nu efteråt mår jag bara jävligt illa. Usch! 

Jag ska bara ta det lugnt resten av dagen hade jag tänkt. Kika lite på House eller Pokémon, käka lite melon och jordgubbar. Låter inte helt fel faktiskt. Måste få bort den där jävla eftersmaken av sushin...

Vinnarna i tetävlingen

Nu är tävlingen där ni kunde vinna ett paket te avslutad. Vinnaren av det vita baketet är Sanna och vinnaren av det varta paketet är  Kassandra. Grattis till er! Ni kommer att bli kontaktade via mejl av Kaffehörnan under dagen, så håll utkik! 
 
Ett stort tack till gyllenekoppen.se som sponsrade denna underbara tävling! Och tack till alla er som deltog, så kul att det var så många som ville vara med. Men var inte ledsna, det kommer komma upp fler tävlingar framöver! 

I don't ask why people lie, I just assume they all do

Everything you want is on the other side of fear

God kväll! Idag var det första praktikdagen och jag känner mig redan som hemma där. Det var riktigt kul och det är härliga människor som jobbar där. Jag ser fram emot tre månader som jag kommer att spendera tid med saker jag gillar. Underbart! När jag var på väg hem förut så kände jag av ett anfall, typiskt. Fick skynda mig hem och ta mina mediciner och vila. Nu mår jag lite bättre och tänkte avsluta den här måndagen med att bara ta det lugnt. Titta på  Talang och därefter Glee som är på tv ikväll. Till det tänkte jag mumsa på en god fruktsallad. Jag hoppas på att få sova bra i natt så jag klarar av morgondagens äventyr. 

Jag älskar er ♥

Jag saknar er så mycket! Jag hoppas att ni mår bra och att vi ses snart igen! Det är jobbigt att inte kunna träffas så ofta, men ni kommer alltid finnas i mitt hjärta och jag älskar er! ♥
 
Patrik, om du ser det här, så älskar jag dig och saknar dig också! Jag hade ingen bild på dig dock. Jag hoppas att vi ses snart igen. ♥

Pics from yesterday

De här bilderna beskriver gårdagen ganska bra faktiskt. Vi åkte till Mariebergsskogen för att titta på djuren och fota lite. Sebastian fotade inte så mycket, men jag fotade huuuur mycket som helst, bara 1557 bilder.. Typiskt mig. Jag fotade bland annat olika fåglar, kaniner, getter, får, hästar, minigrisar och änder. Kommer lägga upp bilderna på bloggen då och då, så håll utkik!
 
De har hur många och fina djur som helst på Mariebergsskogen. Det äe öppet för allmänheten och gratis att gå in. Så hälsar ni på i Karlstad någon gång så rekommenderar jag er att kika in i Mariebergsskogen. :)

You only live once, but if you do it right, once is enough

God kväll mina fina läsare! Jag har spenderat min lördag tillsammans med min fina vän Sebastian. Har inte träffat honom på ungefär ett halvår, så det var riktigt kul att ses igen! Vi tog en tripp till Mariebergsskogen för att titta på djuren och fota lite i det fina - men blåsiga - vädret. Eller ja, lite och lite... har bara lite mer än 1500 bilder att gå igenom, haha! Jag tänkte att jag gör som så att jag visar upp bilder från dagen lite då och då i bloggen, så det inte blir så mycket på en gång. Har ju märkt att ni gillar mina djurbilder som jag lägger upp, så då är det min uppgift att se till att visa dem också. Det är ju ändå ni som kikar in här varje dag. Heh. Ska försöka få upp några bilder i morgon som en sammanfattning av dagen. Bra tänkt, Babustyle!
 
Nu då, vad händer nu? Okej.. i skrivande stund vet jag faktiskt inte. Jag vet att jag däremot kommer tillbringa det här kvällen ensam. Men vad babblar jag om, jag vet ju visst! Jag tänker mysa ner mig framför House och mumsa på lite gott. Har haft fullt upp i flera veckor, så jag kan lika gärna bara ta det lugnt. Så jag orkar med nästa vecka när jag ska ut på praktik. Lät som en bra idé.

Behöver du lätta på hjärtat? Mejla mig!

Det här inlägget är riktat till er som går igenom någonting jobbigt och som vill lätta på hjärtat, få motivation och få råd om saker och ting. Kanske vill ni bara prata med någon, men inte om någonting särskilt? Då kan du också mejla mig!

I dagens samhälle förekommer det mycket som ingen ska behöva uppleva. Det kan vara våldtäkter, misshandel, hot, hemska rykten, mobbning etc. Jag har själv upplevt en del hemska saker i mitt liv, saker som jag inte vill att någon ska behöva gå igenom. Och när jag mådde som sämst, så fanns det ingen som ställde upp för mig. Ingen som jag kunde prata med, ingen som trodde på mig och ingen som gav mig hopp. Jag fick ta fighten helt ensam. Och det ska ingen behöva göra!


Man kan känna ibland att psykologer, kuratorer, föräldrar, ens vänner eller lärare – vem som helst som man känner förtroende för – inte kan hjälpa en längre. Ibland känner man att man inte vill belasta dem med sina problem och man börjar känna att de sakta men säkert inte orkar med det längre. Det är helt normalt att känna så, det gör jag med ibland och det har jag känt i flera år.

Efter att ha behövt gå igenom allting ensam, att inte ha någon som tror på mig, ingen som gett mig hopp, ingen som försökt hjälpa mig när jag bett om det, så bestämde jag mig för att göra någonting för andra utsatta människor. Finnas där och ge stöd och hjälp om de vill och behöver. Jag bestämde mig för att ingen skulle behöva gå igenom någonting ensam, om den själv inte ville det. 

Så vill du prata med någon, lätta på hjärtat, få råd om något eller bara prata, så finns jag här för dig. Du ska känna att du inte är ensam, att det finns fler som gått igenom det du går igenom. Du ska känna att jag finns här för dig, att jag lyssnar på vartenda ord av vad du har att säga och att jag gör mitt yttersta för att du ska må så bra som möjligt.

Jag har fått mejl från olika personer som jag har hjälpt tidigare, där dessa personer berättar att de lever ett bra liv, att de tog åt sig av vad jag sa och att de har funnit sig själva. Det gör mig glad. Jag blir lycklig av att veta att jag kan hjälpa någon. Spelar ingen roll vad det är eller vem det är. Jag gör alltid mitt bästa för att ni ska kunna må bra i er själva och få bättre självförtroende.

Genom att vara en person som alltid är ensam, så har jag lärt mig en hel del. Jag har lärt mig vilka människor man inte kan lita på, hur man ska bete sig i vissa situationer, rädslor som kan uppkomma och allt som hör till. Jag är ingen expert och jag är inte utbildad psykolog eller liknande, men jag har ett stort intresse för att hjälpa andra människor. Jag vill ge er det jag aldrig fick - en person som lyssnar och verkligen vill hjälpa er.

Känner du att du vill prata med mig? Mejla mig på [email protected] eller skicka iväg ett meddelande på Facebook till Liil Babustyle. Jag försöker alltid svara så fort jag kan och så utförligt som möjligt. Du kan när som helt sluta skriva till mig och jag kommer inte berätta för någon om vad du säger till mig.

När dimman lättar

 

My silence spoke a thousand words, but you never heard them...

Sometimes wrong choices bring us to right places

Här ser ni en bild på mig från tiden på högstadiet. Det här inlägget är riktat till er som går i högstadiet som inom kort kommer börja på gymnasiet. Jag vet att många av er är rädda för att välja fel linje, ni är rädda att ni inte kommer passa in, att ni inte får gå i samma skola eller klass som era vänner och framför allt – ni är rädda för att inte trivas. Alla får den känslan och alla vi som gått i högstadiet har varit där, på exakt samma punkt ni står på just nu.
 
Men ni behöver inte vara rädda. Tro mig, jag och många andra, har varit i den situationen. Ta tid, fundera på vad ni vill göra, men bestäm ingenting. Det är det som är det allra bästa med gymnasiet – du behöver inte välja rätt linje direkt, du behöver inte veta vad du vill göra. Gymnasiet är till för att testa på och hitta nya intressen.
 
När jag gick i 8:an så ville jag börja i en skola som jag kunde ha fotboll som inriktning. Jag hittade den skolan och jag var så taggad på att gå där. Men sen fick jag min sjukdom och allt förändrades. Jag kunde inte längre spela fotboll, kunde inte göra det jag levde för. Jag var förkrossad. Jag hade inte särskilt bra betyg på grund av all tid jag var borta från skolan. Men jag var godkänd i allting och det borde jag väl ha varit stolt över. Efter en tid började jag gå hos syv. Vi pratade massor om olika linjer och till sist valde jag att gå media. Vid den tidpunkten hade jag ingen aning om vad media var, jag hade inget intresse alls i det. Jag gillade inte fotografering, inte att redigera. Men den linjen var en av de lättaste att komma in på och jag visste att jag inte ville gå något med ekonomi, samhäll eller naturkunskap. Det var ingenting för mig.
 
Jag fick höra av både lärare och elever att jag aldrig skulle klara mig ur grundskolan, att jag hade för dåliga betyg och att det inte fanns någon skola som skulle ta emot mig. Men jag gav inte upp. Jag kämpade in till slutet! Jag pluggade 12 timmar om dagen (efter skolan inklusive helger), det var riktigt jobbigt och den värsta tiden i mitt liv – men jag klarade det! Jag kom in på alla tre skolor jag hade sökt till och jag gick ut med minst godkänt i alla ämnen. Kan jag, så kan ni! Ingen har sagt att det är lätt, men det kommer vara så värt det och du kan blicka tillbaka och vara stolt över dig själv. Jag fick höra så många gånger att jag aldrig skulle klara det. Men i år är det ett år sen jag stod där i min studentmössa och sjöng och skrek med alla andra elever som tog studenten!
 
"Don't give up just because of what someone said. Use that as motivation to pusch harder."
 
Redan efter första veckan på IT-Media på John Bauergymnasiet kände jag mig som hemma. Jag fick leka i Photoshop, göra hemsidor, göra reklamblad och tidningar. Men efter första året kände jag att det inte riktigt var redigering och sådana program jag ville hålla på med. Jag ville skriva, jag ville fotografera. Jag lånade min vän Jönssons kamera hela tiden. Det blev mitt intresse. Jag bytte därför skola till en som jag kunde ha journalistik och foto som inriktning.
 
Där tog jag sedan studenten. Mediaprogrammet med inriktning foto och journalistik. Jag trivdes inte så bra på skolan, men å andra sidan så gick jag ett program jag ville gå. Ibland ångrade jag mig och ville byta tillbaka. Men jag stannade och idag är jag glad för det. Hade jag inte börjat det så hade jag inte haft MVG i två fotokurser (A + B) och inte VG i C-kursen. Jag hade inte haft VG i journalistik. Jag hade inte haft en så stor passion för fotografi.
 
Det jag vill säga till er är att ni inte behöver veta vad ni ska göra. Ni kan lätt byta linje på gymnasiet om ni känner att det inte är någonting för er. Ni är inte fast, det är ingen som kommer tvinga er. Börja inte på Ekonomi, Handel, Samhäll eller Natur för att ni tror att ni lättare får jobb eller att det är bra att läsa det. Läs det bara om ni verkligen är intresserade av er! Ingenting blir lättare för att ni väljer dessa linjer. Gillar ni någon av dem, ja, men då är det bara att köra! Men gillar ni det inte, så satsa på någon linje ni är intresserade av. Som jag sa, det går att byta linje. Gillar ni att dansa? Ja, men sök in till en sån linje! Gillar ni att skriva? Ja, men sök in till någon linje som media eller liknande. Gillar ni att räkna, ja då ska ni gå ekonomi.
 
Det finns hur många linjer som helst att välja mellan. Jag känner personer som har valt en linje, gått där i två veckor och sedan bytt linje. Sen efter att ha gått där ett tag hoppat av gymnasiet. Efter ett år valt att börja igen på en annan linje. Och sen byta linje igen. Detta är okej, det är sånt man måste göra ibland för att få tänka ut vad man vill göra. Visst, om ni gör detta kommer ni inte ta studenten samma år som era vänner, men vad gör det? Huvudsaken är att ni tar studenten, att ni går en linje ni är intresserade av. Jag menar, ni har gått 10 år i grundskolan där ni inte har fått något val. Vill ni gå 3 år till på det viset eller vill ni utnyttja dessa år för att göra någonting kul? 
 
"Sometimes wrong choices bring us to right places"

Änglaarmband från Vackert Udda

Fick hem det här fina armbandet idag från Vackert Udda. Så himla fint är det! Och det kom i en jättefin liten påse också. De har massor av fina handgjorda smycken till bra priser. Jag kommer absolut beställa mina smycken härifrån framöver. Är jättenöjd! Vet inte riktigt om jag ska behålla det själv eller ge det till mamma. Hon älskar verkligen allt som har med änglar att göra. Funderar på att ge henne något liknande i morsdag-present faktiskt. Hon kommer älska det!
 
Ni kan gilla Vackert Udda Smycken på Facebook om ni vill kika på andra beställningar de har fått. Ni kan också kika in deras färdiga smycken på hemsidan. Det här är den perfekta presenten eftersom de både ha färdiga smycken och att de även tar emot beställningar och gör smycken efter kundens önskemål. 
 

I just wanted to feel like I belong

Nu tänkte jag ta det här med att vara singel. Ni kan skippa läsa om ni inte är intresserade. Jag har fått så många frågor angående det här, så jag känner att det är lika bra att öppna upp sig och förklara hur det ligger till då jag aldrig gick ut med att jag faktiskt blev singel nu.
 
Jag har varit singel sen slutet av november och för att vara helt ärlig så trivs jag med det. Jag är en person som inte är så bra på förhållanden. Jag lyckas alltid göra det värre i situationer då det borde bli bättre. Jag har mina krav, många av dem hör till min sjukdom, andra har jag för att jag har blivit utnyttjad så många gånger. Jag är ingen lätt person att leva med, ingen lätt person att älska. Men innan jag blir tillsammans med någon så gör jag det klart för personen, så den väljer att vara med mig på egen risk. 
 
Som jag sa, jag trivs att vara singel. I alla fall just nu. Jag kan fokusera allt på mig, behöver inte bry mig om någon annan. Eller jo, men inte på samma sätt. Jag har ingen som trycker ner mig, ingen som sviker mig och sårar mig, ingen som säger till mig vad jag ska göra, ingen som säger att jag inte duger till någonting och ingen som låtsas att jag inte existerar.
 
Det är först efter att jag blev singel som jag insåg att förhållandet tog allt ifrån mig. Jag var på en enda hockeymatch på hela året, jag brukade gå minst en gång i månaden annars. Hade jag haft ett förhållande nu hade jag kanske aldrig tagit steget till att förverkliga min dröm. Jag har skickat in min ansökan om att bli volontär i Spanien, och går allt enligt planen och jag blir antagen av en organisation, så åker jag redan i sommar förmodligen. Min dröm är ju att flytta till Spanien i framtiden, så det här är det bästa som kunde hända mig nu. Visst, det var jobbigt att vara singel i början. Det är det alltid. Men i längden mår jag så mycket bättre. Vem vet, kanske hittar min drömprins nere i Spanien.
 
Nu börjar saker och ting gå i min riktning. Jag har kämpat för att hitta en praktikplats, för att må bra i mig själv och för att ta steget att faktiskt lämna det här landet. Förhållandet jag hade tryckte ner mig till botten. Jag fick ingen luft. Jag hade ingen ork till någonting, för all energi la jag på ett förhållande som aldrig skulle gå att rädda.
 
Jag vet personer som vill vara tillsammans med mig, som vill att jag vågar satsa på ett förhållande. Men jag kan inte ta det steget. Jag är inte redo. Jag är inte redo att ge upp mina drömmar. Jag vill inte gå in i någonting jag inte vet om jag kommer kunna avsluta i tid. Jag ska åka på volontärresa. Jag ska vara borta ett år. Jag har inte tid med något förhållande. Mitt ex krossade mig totalt och fick mig att känna mig ensam och övergiven, misslyckad och värdelös. Han blev en person som inte kunde tänka på annat än sig själv. Som inte brydde sig om annat. Varför skulle jag riskera att gå in i ett förhållande med någon om jag ändå ska åka snart?
 
Jag är glad för att jag tog steget att lämna honom. Jag mådde inte bra med honom och han kunde inte hantera mig längre. Jag existerade inte helt enkelt. Men sen jag gick vidare så har jag vuxit enormt. Jag vågar tro på mina drömmar, jag vågar tro på mig själv. Att lämna honom är bland det bästa jag har gjort. Jag är fri nu. Jag är lycklig nu. Visst, jag känner mig ensam från och till. Saknar söta och fina sms, saknar att prata med någon på kvällen. Men det saknade jag även i förhållandet. För de små sakerna, som annars är ett måste i förhållandet för att det ska funka, fanns inte där.
 
Jag är hellre ensam än att vara tillsammans med någon som får mig att känna mig ensam.
Jag är hellre ensam än olycklig.

TÄVLING: Två vinner varsitt paket med te

Älskar ni te lika mycket som vi gör? Då är den här tävlingen perfekt! I samarbete med gyllenekoppen.se så har jag och Kaffehörnan fått äran att tävla ut två paker med te till två av våra underbara läsare! Ni kommer själv få välja vilket paket ni vill vinna. En vinner det vita paktet och en vinner det svarta. Man behöver inte ha blogg för att kunna delta!
 
För att vara med och tävla behöver ni bara kommentera detta inlägg med vilken smak ni skulle vilja vinna. Ange gärna er mailadress så vi lätt kan kontakta vinnarna. Ni behöver inte kommentera på båda bloggarna, utan det räcker med att kommentera hos en av oss. Ni får jättegärna sprida tävlingen på era bloggar eller på Facebook, men detta är självklart inget måste.
 
Tävlingen avslutas måndag den 17:e mars kl 21:00. Vinnarna kommer kort efter avslutat datum att kontaktas och kommer att publiceras på båda bloggarna.
 
LYCKA TILL!
 
TÄVLINGEN ÄR AVSLUTAD!
Vinnarna publiceras och kontaktas inom kort.

Don't lose hope. When the sun goes down, the stars comes out

Jag är trött, jag är sliten, jag har träningsvärk och mitt huvud sprängs. Ännu fler tecken på att jag faktiskt måste ta och coola ner lite. Så den här kvällen blir lugn för min del. Tänkte kika på Talang ikväll och därefter Glee. Tänkte också fira lite med Cola zero och tårta så här i början av veckan. Varför? Jag var på ett möte i morse med min jobbcoach, som från början bara var ett studiebesök. Det ena ledde till det andra och nu har jag fått mig en praktikplats! De var jätteglada över att kunna ha mig som praktikant och om allt går som det ska så börjar jag redan nästa vecka, så sjukt glad är jag! Jag kommer att vara på Aktivitetsbyrån som är en webb- och reklambyrå, så jag kommer att få jobba med grafisk design, foto, text och lite annat smått och gott. Passar mig perfekt!

Vinnarna av veckans muffins #5

 
Grattis till er! Klicka på bilderna för att komma till deras bloggar.
Den här omgången var det 39st anmälda - vilket betyder 3 vinnare! Den här veckan kommer vi ta en liten paus från Veckans Muffins och istället anornda en riktig tävling där ni kan vinna ett fint pris. Så kika in i morgon så ni inte missar det! 

Redigeringstips: Så gör du illusionbilden steg för steg

Jag har fått frågor om hur jag redigerade den svartvita bilden, så nu tog jag mig tid till att försöka förklara det för er steg för steg genom bilder. Jag hoppas att ni gillar det! Jag råkade använda mig av fel bild i början, men som ni märker i stegen nedanför så bytte jag sen till rätt bild (den jag visar här ovanför). Detta påverkar inte redigeringen i sig, utan ni följer steg för steg i alla fall. 
 
Undrar ni något så är det bara att slänga iväg en kommentar så ska jag försöka svara på det så gott jag kan. Om ni gillar den här guiden så får ni gärna säga det och kom gärna med förslag om ni vill ha "steg-för-steg" på fler redigeringar!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

If they don't do their part, they don't deserve your heart

Nuuu köööör vi! Nä, skoja bara. Men vaknade faktiskt på riktigt bra humör idag, vet inte om det har med det fina vårvädret som var idag eller vad det var. Men glad var jag! Det händer inte alls ofta att jag faktiskt är glad, men när det händer så är jag verkligen glad av ingen anledning, haha. Tog i alla fall med mig sis ner till stan för en fika, sen drog vi vidare till Bergvik för att handla. På vägen dit kände jag av att jag skulle få ett anfall. Typiskt när jag var på bra humör!! Så vi handlade snabbt och sen drog vi hem så jag fick ta min medicin och vila. Tog sen ett varmt bad och nu mår jag lite bättre.
 
Jag och sis har laddat upp med lite gott som vi ska mumsa på till Melodifetivalen. Ska bland annat unna mig lite choklad och en cola zero. Som om chokladen var smart tänkt efter ett migränanfall. Bra där, babustyle. Är inte direkt intresserad egentligen, tycker ingen låt är bra och borde få vinna. Men jag hoppas verkligen inte att Anton, Yohio, Linus (han är bra, men låten platsar inte i ESC), Oscar eller Alcazar vinner. Sen bryr jag mig inte vem som tar hem vinsten. Efter Mello blir det att avsluta kvällen med Irene Huss, älskar't!

Följ mig på instagram

Minns ni vad ett av mina mål det här året skulle vara? Jag hade som mål att det här året skulle jag ha minst 700 följare på Instagram vid nyår. Nu, tre månader in på det här året, har jag nästan 800 följare! Så nu är mitt mål att nå 1000 följare innan nyår. Om ni vill hjälpa mig nå det målet så får ni jättegärna följa mig på Instagram. Jag följer självklart tillbaka! Se till att berätta för mig när ni börjar följa mig, så jag vet att det är just Dig jag ska följa tillbaka.
 
Min Instagram handlar om inspiration och motivation genom quotes. Under varje bild så finns det en quote som är antingen inspirerande eller motiverande. Ibland både och. Jag vet att det är många av er som gillar mina rubriker här i bloggen, då jag ofta använder mig av just quotes. Vill ni se fler så är min Instagram rätt ställe. Nya quotes varje dag!

Ska man bli fin får man lida pin

Just nu sitter jag med färg i håret. Och helt sjuuuukt vad det svider! Kan någon förklara för mig VARFÖR det svider så jävla mycket!? Första gången jag testar Million Color, så jag hoppas att den är bra! Jag tvingade mamma att färga håret på mig. Det var inte speciellt längesen jag slingade håret (ni minns ju att jag blev brun/grå i håret när jag skulle färga blond, så jag slingade ju över det) men mitt hår växer riktigt fort, helt sjukt hur fort det växer! Jag stör mig så otroligt mycket på det. Många skulle säkert göra vad som helst för att få mitt hår (tro mig, har hört det såååå många gånger), men sanningen är att jag hellre hade velat haft ett hår som växer ganska sakta, eftersom jag ändå inte bryr mig så mycket om mitt hår. Läs nedanstående så förstår ni vad jag menar. 
 
Färgar jag mitt hår nu så har jag utväxt om bara några dagar. Så mycket som håret ska växa på en månad växer mitt hår på en vecka. Det ironiska i det hela är att jag inte tar hand om det överhuvudtaget. Jag är dålig på att få i mig vätska, jag tvättar håret i riktigt varmt vatten, jag använder billigt schampoo och balsam, använder aldrig hårinpackning, klipper mig typ max två-tre gånger om året, har ingen speciell hårborste, jag borstar när håret är blött och jag plattar håret utan skydd. Dessutom brukade jag färga håret rätt ofta. Jag har lätt för att tröttna på en hårfärg. Tror jag färgade håret första gången när jag var 7 år. 
 
Några hårfärger jag haft: blond med lila slingor, blond med rosa slingor, röd/brun, svartbrun, ljusbrun, mörkbrun, brunt med ljust underhår, lila, rött, blond med bruna slingor, brunt med blonda slingor, askblond, silverblond, lila/rött, blond med orange slingor osv.
 
Kan någon nu förklara VARFÖR mitt hår växer så jävla fort och mycket hela tiden?

However she tries to act like it, she'll never be the same. She's new and she's beautiful, but you just know deep insie; She's not me

Birdy birdy in the sky

 

Nytt utseende på bloggen

 
Som många märke igår så la jag upp en ny design på bloggen. Det är en gratis design av Camilla som jag har gjort om lite. Jag har bland annat bytt header, bytt typsnitt i headern, gjort bloggen bredare, flyttat ner menyn och lagt in andra länkar och lagt till ett "band" under rubriken där det står när inlägget är skrivit och i vilken kategori den finns i. Jag gillar nog den här bättre faktiskt, känns lite mer stilren. Men headern är bara tillfällig, den ska jag byta ut när jag får tid att ta nya bilder. Vad tycker ni?
 

Sometimes you just need to distance yourself from people. If they care, they'll notice. If they don't, you know where you stand

Shit, är klockan redan kvart över åtta? Hur hände detta?! Jag har verkligen tappat tidsuppfattningen sen jag fick tillbaka mina sömnproblem. De senaste nätterna har jag inte somnat förrän vid fem på morgonen, jättejobbigt...Idag har jag jobbat med ansökningen till Spanien, det går framåt och nästa vecka ska jag skicka in den. Är så taggad! Vill verkligen åka i sommar, så jag hoppas på det bästa! 
 
Nu ligger jag i sängen och tittar på The Mentalist. Underbar serie, så glad att det börjat på tv igen! Jag avslutar den här dagen med lite melon och jordgubbar framför Efterlyst sen. Låter som en bra kväll. Sen ska jag försöka sova, om jag nu lyckas. Vore bra eftersom jag ska upp tidigt i morgon. 

Gratis header #14

Nu är Milinas header klar! Hon mejlade mig för ett tag sen och frågade om jag kunde göra en header till hennes nya design, och självklart ville jag det. Jag har haft väldigt mycket för mig de senaste veckorna så jag har inte riktigt haft tid för att göra headers, men nu har jag tagit mig lite tid. Jag gjorde några stycken efter hennes önskemål och så ändrade jag efter hand det hon ville ändra. Hon hade lite svårt att bestämma sig för hur hon ville ha den, men jag klandrar henne inte, jag tycker det är kul att hålla på att designa. Dessutom är jag exakt likadan, hah. Så här ovan ser ni resultatet på hennes nya header! Vad tycks?

Få fler läsare till din blogg och hitta nya bloggar att följa

Tänkte tipsa er om en blogg grupp på Facebook som Kaffehörnan nyligen har startat - Kaffehörnans Blogghörna. Den här gruppen är till för att kunna sprida sin blogg och hitta nya bloggar att följa. Hittills är det inte så många som är med i gruppen, så det vore kul om ni som bloggar går med och sprider er blogg. I den här blogg gruppen får alla vara med, stora som små bloggare. :)
 
Klicka här eller på bilden för att komma till gruppen. Skulle det vara så att ni ändå inte hittar den, kommentera det här inlägget med er emailadress så bjuder jag in er istället. 
 

Filmtips: Frozen

Jag måste bara tipsa er om den här underbara filmen. Har ni inte sett den, så gör det! Det här är helt klart min favoritfilm, helt i min smak. Min humor till max! Det här är helt klart den bästa filmen Disney någonsin har gjort. Jag diggar renen Sven och snögubben Olaf mest, så himla sköna! Det är svårt att beskriva vad den handlar om utan att man berättar för mycket, så ni får se helt enkelt!
 
Nu har ju denna film kommit ut på svenska, men den versionen har jag inte sett. Tänker inte göra det heller, kommer bara kännas knas att ha sett den på båda språken. Jag rekommenderar er att ni tittar den på engelska. Världens bästa film!
 
Någon som sett den här filmen? Vad tyckte ni?

Be strong now, because things will get better. It might be stormy now, but it can't rain forever

Jag orkar inte. Jag kan inte tänka. Jag kan inte koncentrera mig. Jag känner mig tom. Helt tom inuti. Tankarna dödar mig. Stressen dödar mig. Det gör ont. Allting gör ont. Jag vill inte blicka tillbaka. Jag vill inte minnas. Jag måste vara här. Här och nu. Jag får inte falla. Måste vara stark. Även de starkaste faller. Men om några månader är jag förmodligen långt bort. Jag längtar. Jag måste bara finna ork. Finna lust. Måste hitta vägen ut.

I have learned that sometimes 'sorry' is not enough. You actually have to change yourself

Måndag igen och jag är lika stressad som vanligt. Jag kan helt enkelt inte ta det lugnt, det går bara inte... Och det märks tydligt. Min huvudvärk har inte varit på sin bästa sida de senaste dagarna, jag överanstränger mig för mycket. Viljan är stark, men orken och lusten finns inte där. Det är omöjligt att fortsätta då. Men jag måste, jag måste hitta ett sätt att kunna hantera det här. Idag var jag ut på stan och lämnade in ansökningar, men jag hann inte långt innan huvudet sa ifrån. Jag fick panik. Började skaka och allt gjorde ont. Jag fick ge upp. Nya tag senare i veckan. 
 
Nu ska jag mysa ner mig med lite fruktsallad och tända ljus framför Talang. Älskar det programmet, lättroad som jag är så är det faktiskt väldigt kul att titta på. Efter det ska jag se Glee, sen ska jag fortsätta skriva på min ansökan angående volontärresan, är så taggad på att lämna det här landet! Men som jag skrev längre upp, orken och lusten att skriva en ansökan finns inte där. Jag känner mig bara helt tom. Men vill jag åka så måste jag slita och kämpa, och det är precis vad jag tänker göra!

Bli veckans muffins #5

___________________________________________________________________________________________________________________
Den här gången tänkte vi prova någonting nytt för er underbara läsare! Det dras alltid två vinnare som får synas på våra bloggar, men den här gången ökar vi antalet vinnare om ni ökar antalet deltagare! Får vi minst 30 deltagare så drar vi en till vinnare, uppnår vi 40 deltagare så ökar vi med en till och så fortsätter det. Så hur gärna vill ni synas? 
___________________________________________________________________________________________________________________
 
Klicka här för att komma till Kaffehörnans blogg.
Tävlingen avslutas söndag 9/3 kl. 20:00
Vinnarna presenteras kort efter avslutat datum.
 
KOMMENTARER SOM INTE HÖR TILL INLÄGGET HÄNVISAS TILL ETT ANNAT INLÄGG!

Let it go, let it go, you'll never see me cry. Here I stand and here I stay. I'm never going back, the past is in the past

Vinnarna av veckans muffins #4

Grattis till er! Klicka på bilderna för att komma till deras bloggar.
Tack till alla som deltog, denna gången var det rekord. Vi siktar på ännu fler nästa gång så håll utkik!

Kan inte sluta skratta!!!

 HAHAHAHA, jag dööööör, det här är så jävla klockrent. Kan inte fatta att jag inte har sett det här tidigare. Det bästa och roligaste jag någonsin sett tror jag. Ni måste seriöst se den, det tar mindre än 2min av er tid. Jag lovar att ni inte kan hålla er för skratt och att ni kommer titta sönder det! Jag tittar på den om och om igen och den är fortfarande lika rolig. Har ni en dålig dag så är det här bästa medicinen. Det här är Karlstads stolthet alltså!
 
Jag vet att videoklippet är lite fake och att de glömt eller struntat i att redigera i bakgrunden. Men videoklipppet är fortfarande lika roligt och så jävla klockrent så det gör faktiskt ingenting.

You can't blame someone for walking away if you didn't do anything to make them stay

Försökte blogga från mobilen förut, men gick inte riktigt som jag ville. Att blogga från android är svårare än att blogga från iphone, och varför kan man inte välja hur stor man vill att bilden ska vara!? Blir jättefult eftersom bilden endast är 600px och i mina inlägg har jag 800px på mina bilder. Värsta i-landspromelet känner jag. Sjukt störande eftersom det är så praktiskt att blogga från mobilen när man inte hinner sitta vid datorn. Någon mer än jag som har det problemet?
 
Okej. Över till nåt helt annat. Tog med min sis ner till stan tidigare idag för att kolla läget. Jättetråkigt väder, mulet och grått. Vad hände med våren som hälsade på tidigare i veckan? Aja, när vi kom hem trotsade jag vädret och tog med mig Bebis på en långpromenad. Duktigt Babustyle! Ikväll blir det att glo på Melodifestivalen och äta lite gott, vi ska bland annat mumsa på våran hemgjoda glass, så gott! Men jag har också köpt mig lite choklad och chips. Har ju faktiskt bitchvecka och jag tog ju faktiskt en promenad förut, så det borde jag få unna mig utan något dåligt samvete. Så det så.  Mmmhmm, precis.