Mycket som händer just nu

Den här veckan har det hänt en hel del i mitt liv. Jag har stressat, oroat mig och haft ångest. Jag har nästan framkallat anfall 7 gånger under måndagen och gårdagen på grund av att jag inte kan hantera sådana här situationer. Jag fick inget anfall som tur var. Tankar snurrar i huvudet och jag kan inte koncentrera mig på en sak. Från att inte hända så mycket i mitt liv till att ha många saker att tänka på är inte lätt. Och min extrema beslutsångest gör det inte lättare.
 
Jag har busstränat för att försöka känna mig tryggare med att åka buss utanför Karlstad (för att kunna ta mig till praktiken), jag har varit på sminkkurs och fått ett jobberbjudande som jag - efter mycket velande fram och tillbaka - har bestämt mig för att tacka nej till. Jag måste fokusera på praktiken nu, måste försöka ta en sak i taget. Och förutom det här har jag bestämt mig för att åka bort i helgen, men det innebär att jag måste åka tåg eller buss och det skrämmer mig. Jag skulle behöva komma bort från alla måsten och allt jobbigt innan jag börjar på praktiken. Jag vet att stannar jag hemma i helgen så kommer jag oroa mig mer och mer, och det slutar aldrig bra. Jag behöver komma bort. Men tanken på att behöva åka buss utanför Karlstad eller tåg gör mig panikslagen.
 
Jag vet att jag förr eller senare måste möta mina rädslor, men det känns som jag har haft många utmaningar den här veckan och jag vet inte om jag klarar av en till. Jag vet inte hur jag ska göra. Tankarna snurrar, ångesten kryper fram och jag känner mig enormt stressad... Jag hatar att ha fobi för att åka tåg. Jag hatar att jag inte kan hantera stress. Jag hatar att jag oroar mig för exakt allting. Jag hatar min extrema beslutsångest. Jag hatar mig själv inifrån och ut. Idag hatar jag livet.


milla    •     •   http://wallawallawincha.blogg.se

Hej! Vill bara lämna ett avtryck efter mig då jag kommit in på din fina blogg! Tack för att jag fått läsa!

Av dina inlägg verkar du inte ha det lätt men kämpar på så gott det går. Det är starkt. Glöm aldrig det även om det är jobbigt och lång väg framåt. Ett steg i taget.... Önskar dig all lycka!

Kram!

Svar: Tack så mycket för din fina kommentar!
LIL' BABUSTYLE

Nea    •     •   http://zuzweit.blo.gg

Kram finis, du är väldigt väldigt stark! <3

Och tack för tipsen och allt ang P-piller, ha en fin dag!

Svar: Så lite så! Hoppas det hjälpte!
LIL' BABUSTYLE

Carolina    •     •   http://knaset.blogg.se

Låter kämpigt :/

Sv; Det var det också! Riktigt god frukost :D

Svar: En aning..
LIL' BABUSTYLE

Netti    •     •   http://starby.devote.se

Jag fick panikångest för cirka 7 år sedan. Nu tar jag setralin varje dag och den medicinen är jättebra. Det är ingen drog och ger inga konstiga symptom heller. Men självklart gick jag till en kurator i några år och försökte jobba med mig själv så medicinen blev tillslut min räddning. Det är bara några tips från min erfarenhet och lycka till!
Kram

Svar: Ja, ibland måste man helt enkelt ta medicin om inget annat hjälper. Men härligt att det funkar bra för dig! Tack för tipsen!
LIL' BABUSTYLE

Anna    •     •   http://annaterneborg.blogg.se

Låter väldigt jobbigt. Men skönt att du börjar känna dig något mer trygg för att göra det i varje fall. Är det bara så om du ska åka själv eller även med sällskap?

Svar: Det är även med sällskap. Men värst är ju själv såklart...
LIL' BABUSTYLE

Koffe - fotoblogg    •     •   http://fotokoffe.blogg.se

»Tack!

gött, gör det. verkligen värt att ta en titt åtminstone.



Oj du har verkligen fullt upp.. hopas allt löser sig. bra att du fick busstränat

Svar: Jag hoppas också att allt löser sig!
LIL' BABUSTYLE

Johanna - inspo för briljanta bloggare    •     •   http://enklaknep.se

Usch och fy för alla anfall. Inget kul alls. Men Grymt duktig är du på att träna på att bli bättre och känna dig tryggare!

Ha en super mysig dag!

Svar: Tack för din fina kommentar!
LIL' BABUSTYLE

linah    •     •   http://nouw.com/linahs

sv; tack så mycket för din kommmentar de värmer verkligen! <3 jag känner flera som hoppat av osv, ångrat sig och börjat igen och jag är så tacksam över att man faktiskt kan och får göra det, och nu för tiden är det mer vanligt, så jag är inte så orolig över att jag kommer vara 'så ''gammal'' .
va skönt att du tog studenden after all , och ja det kommer jag också göra, bara lite senare ! kram <3

läste ditt inlägg och jag vet inte hur du känner dig, men du är stark och du kommer att klara det, i PROMILLE!



Svar: Tack för ditt pepp! Jag tror på dig, du kommer absolut ta studenten och kunna blicka tillbaka och vara stolt över de val du gjorde!
LIL' BABUSTYLE

marina    •     •   http://marinapalme.blogg.se

sv. Tack så mycket. :)
Tråkigt! Tycker att du ska göra vad som du tycker känns bäst, inte för att du 'behöver' egentligen. Kan vara bra med en paus om du tycker det varit för mycket i veckan.

Svar: Ja, pauser är bra, men många gånger har jag liksom inte tid för pauser... antingen händer absolut ingenting eller så händer allt samtidigt...
LIL' BABUSTYLE

Flisan    •     •   http://nouw.com/fbb

sv: tack så mkt :D

Svar: Så lite så!
LIL' BABUSTYLE

Pauline    •     •   http://lillafrokenhurtig.se

å så jobbigt :( kram

Svar: Ja :(
LIL' BABUSTYLE

Elin    •     •   http://www.uturanorexin.blogg.se

Det finns en del riktiga stolpskott inom vården. Nu har jag i och för sig provat ganska många mediciner och ingen på avdelningen jag varit mest på känner heller till fler så ja, jag håller mig nog till den läkare jag har än så länge. Får se nu om Litium faktiskt hjälper. Jag hoppas verkligen det..
Men som du säger, man känner sig satans värdelös när man får höra det.

Förstår din känsla, man behöver stöd när man är så osäker på sig sälv som man oftast är på en praktikplats.. jag fick ju tvärtom; mer stöd än jag förtjänade, och jag är så tacksam, även om slutet inte blev som jag tänkt mig. Jobbat du nu tackar nej till, sökte du det själv eller blev du erbjuden?
En månad är en bra start, sen får du ju känna under tiden hur det faktiskt känns, och vara ärlig om det inte fungerar och verkligen peppa dig vidare om det går bra.

Det är lite tungt att veta att jag aldrig kommer bli helt fri, att jag aldrig kommer bli riktigt hel igen liksom.
Vi får kämpa ja!
kramar

Svar: Ja.. Jag har också provat en del mediciner, men tydligen finns det fler jag kan prova om det är så att dessa inte hjälper. Men jag hoppas att de gör det, för jag är sjukt trött på att byta läkare, byta mediciner och fortsätta må såhär... Jag hoppas att även din medicin hjälper!
Jag blev erbjuden det jobbet, ett jobb som informatör (och säljare) inom hudvårdsprodukter. Så egentligen räknas det inte som jobb jobb, men det kan vara så att man får några extra tusen i månaden. Men ja, jag tackade nej till slut. Jag har så mycket att tänka på just nu och jag måste våga sätta stopp ibland.

Jag förstår det... Jag kommer inte heller bli helt fri. Det är nog det värsta med kroniska sjukdomar, att man aldrig kan få tillbaka sitt liv, utan man måste anpassa det efter sjukdomen. Jag brukar fundera på vad jag gjorde för fel, om jag kunde gjort annorlunda och sluppit det här. Hoppet har försvunnit för längesen, men vi är starka, du och jag. Vi klarar det här. VI SKA MÅ BRA! Kram!
LIL' BABUSTYLE

therese    •     •   http://nuva.blogg.se

iblanD känns allt jobbigt, men fortsätt kämpa! alla utmaningar gör att man växer och blir starkare :)

Svar: Tack för ditt pepp!
LIL' BABUSTYLE

KassandraPalma    •     •   http://kasssandra.blogg.se

låter verkligen som en jobbig vecka!! hoppas allt blir bättre så fort som möjligt

Svar: Det var en riktigt jobbig vecka, men nu är den förbi och nu blickar jag framåt!
LIL' BABUSTYLE

JoJo    •     •   http://rockdoll.devote.se

jag hoppas att du kommer känna dig tryggare snart med att åka buss! <3 låter roligt med sminkkurs! var den givande? :)

sv; ååh tack för tipset, det ska jag kolla in! :D

Svar: Jag var bara på en "lektion" och jag kan inte påstå att det är min grej, haha.
LIL' BABUSTYLE

LIENE    •     •   http://liene.blogg.se

Hej!
Det var ett tag sen nu.

Det med att ta för många utmaningar på sig kan vara jobbigt. Utmaningar är bra men med måtta eller gradvis. Om du åker iväg i helgen hoppas jag du klarar av att åka buss eller tåg och om du är hemma hoppas jag att du kan ha en lugn helg utan stress.

Svar: Hej! Ja, det var inte riktigt meningen att det skulle bli så mycket på en och samma gång. Men det är väl så det är. Antingen händer det absolut ingenting eller så händer allt samtidigt och jag är riktigt dålig på att hantera sådant. Jag åkte iväg och jag tog bussen. Det var riktigt jobbigt och hemskt, satt orolig och panikslagen, men jag kom fram till slut och jag hade en bra helg!
LIL' BABUSTYLE

Natalie    •     •   http://nouw.com/natallie

Lät inte alls kul... Kämpa på tjejen, du gör det så bra:D

Svar: Tack för ditt pepp!
LIL' BABUSTYLE

X    •     •  

Hej, du kan inte säga att kuratorer och psykologer inte vill hjälpa dig, det är ju deras jobb. De får betalt för att prata med dig och funkade det inte med de du träffat så har du bara inte träffat rätt person än. En arbetsterapeut är inte det enda du behöver, av det jag läst nu behöver du tydligt en psykolog/psykoterapeut eller kurator. Att säga att "de vill inte hjälpa mig" är bara bullshit, du har helt enkelt inte träffat rätt person för jobbet än. För det är just ett jobb för dem, de får betalt. Då vill ingen "inte hjälpa dig".

Svar: Hej! Jag förstår vad du menar med din kommentar, men jag förstår också vad jag menade med inlägget. Du har rätt i det du säger, att det är deras jobb. Men det betyder inte att de GÖR deras jobb. Jag har gått hos olika kuratorer och psykologer, men ingen har velat hjälpa mig. Det borde väl jag veta mer än du, eller? Var du där när de berättade för mig att de inte VILLE hjälpa mig? Nej, tänkte väl det. Nu går jag hos en arbetspsykolog och gjort det i snart ett år. Det funkar fint och jag gör framsteg. Jag vet att jag har mycket problem och saker jag själv inte kan göra något åt utan vägledning och hjälp. Jag är villig att få hjälp, därav går jag hos min arbetspsykolog. Vi kommer bra överens och hon är den enda som hittills har VELAT hjälpa mig. Om du inte vet något om min situation så föreslår jag att du håller dina åsikter kring detta för dig själv.
LIL' BABUSTYLE










Kom ihåg mig?