Tipsa mig om de bästa hårprodukterna

 
 
Det här kommer nog bli ett lite rörigt inlägg då jag inte kan någonting om hårprodukter eller liknande, men ska försöka förklara mitt hemska problem så bra som möjligt. Vore otroligt tacksam om ni kunde hjälpa mig!!
 
 Nu behöver jag eran hjälp! Jag har panik över mitt hår. Det är helt sjukt! Jag vet inte vad jag ska göra för att det ska bli lent och fint och mjukt. Grejen är den att jag har en del produkter för håret (se bilderna nedan) som jag har blivit tipsad om, som ska vara bra för håret, men det hjälper inte. Har använt andra produkter också men likaså där, det hjälper inte. Mitt hår går knappt att borsta, det tar emot, även med balsamspray. Och utan balsamspray så går det absolut inte att borsta det...
 
När jag var liten behövde jag inte göra ett skit med håret, men på senaste åren så har jag haft svårt att borsta det och det blir lätt fett och äckligt. Jag kan heller inte göra någon frisyr med det. Absolut inga produkter jag testat har funkat... Jag använder torrschampo från Batiste (inte med på bild) och jag tvättar håret två gånger i veckan med bra schampo och balsam + hårinpackning. Jag plattar sällan håret, och när jag gör det så använder jag värmeskydd. Men inget av det här funkar!! Och jag har hållt på med det ett par månader, så det kan inte bero på att jag inte har använt det så mycket.
 
Det jag vill med mitt hår är att det inte ska se så platt och äckligt ut. Jag vill ha volym, mjukt och livfullt hår. Jag vill att det ska vara lätt att borsta. Jag vill att det ska vara lätt att göra frisyrer. Jag är så äckligt trött på mitt hår. Jag klippte mig i april hos frisören och hon sa att jag nu skulle kunna göra frisyrer och få volym, men mitt hår är värre än det var innan!?
 
Om ni tipsar om bra produkter så var snälla och länka till dem i kommentarsfältet så jag lätt kan hitta dem. För som jag skrev ovan så är inte det här min grej riktigt.
 
Det här är produkterna som jag använder nu:
 
Värmeskydd: Proffs heat protection / TRESemmé keratin smooth
 
Balsamspray: GLISS hair repair / Spray Balsam by Klippoteket
Volymkräm: Proffs leave-in cream
 
Schampo & balsam: L´ANZA Healing color care
Hårinpackning: L´ORÉAL Absolut repair cellular
 
 
Snälla, jag behöver verkligen eran hjälp just nu. Om jag inte hade älskat den rosa hårfärgen så mycket så hade jag lätt rakat bort allt mitt hår.


Alice    •     •   http://alicelindstrom.se

Jag använder en olja från Loreal, har skrivit om den för något år sedan http://alicelindstrom.se/2013/january/harolja-tips.html. Tycker iallafall att den är himla bra och gör håret sååå mjukt!!

Svar: Tack så himla mycket för ditt tips! Uppskattas verkligen! :)
LIL' BABUSTYLE

JoJo    •     •   http://nouw.com/rockdoll

jag använder ett balsam från oriflame som gör mitt hår superlent och jättelätt att borsta! jag klarar mig inte utan det!
http://se.oriflame.com/products/product?code=26671
jag är säljkonsulent för oriflame btw ^^

sv; bara ärlig fina du :)

jo det var det här inlägget med the healthy box som du frågade om jag kunde skriva om. och absolut kan jag skriva ihop ett inlägg om vad man får för produkter, vad det kostar och hur man betalar osv :)

Svar: Tack så himla mycket för ditt tips! Uppskattas verkligen! :)
LIL' BABUSTYLE

Maja    •     •   http://nouw.com/maia

Jag använder ekologiskt schampoo och balsam, helt fritt från kemikaler. Det funkar för mig i alla fall :)

Svar: Tack så himla mycket för ditt tips! Uppskattas verkligen! :)
LIL' BABUSTYLE

Kimmey    •     •   http://bimbolie.blogg.se

Åh, vad jobbigt det låter. Tyvärr har jag inga tips att ge :(

Svar: Tack ändå :)
LIL' BABUSTYLE

Skogsraah ☾    •     •   http://skogsraah.se

Alltså torrschampo säger jag bara! För att undvika den platta feta känslan, har själv samma typ av år. Använder batistes XXl torrschampo som verkligen är volymgivande. Rekommenderar! :)

För glans och lenhet är både arganolja och kokosolja bra. Dock inte för mycket! Kokosolja innan tvätt (ska vara i åtta timmar) gör håret lent och lätt att reda ut efter tvätt.

Svar: Tack så himla mycket för dina tips! Uppskattas verkligen! :) Torrschampo har jag, och den där XXL har jag haft, men den gav mig volym i typ 10minuter och håret blev sjukt fettigt, så den hjälpte ju inte direkt...
LIL' BABUSTYLE

M I L I N A . S E ♀    •     •   http://milina.se

Balsammetoden skulle jag säga. Du kommer aldrig få ett fint hår med produkter som innehåller silikoner, sulfater och mineraloljor. Det förstör bara håret, men däremot så lägger sig silikonerna och oljorna som en hinna över hårstråna vilket får det att verka som att håret är jättefriskt och mjukt. Men, svårt att köra på balsammetoden när man har färgat hår, speciellt en färg som kräver mycket pigment :/

Svar: Tack för ditt tips! Mitt schampo och balsam innehåller inga sulfater (vet dock inte med silikoner och mineraloljor, kan inte riktigt det där). Åh, det var ju synd... :/
LIL' BABUSTYLE

Madelene    •     •   http://fames.se/maddez

Tyvärr så har jag nog inget bra tips :(
Använder typ samma som du redan har..

Tävlingen är nu avslutad, gå in här; http://fames.se/maddez/tavling/#comments
för att se om du blev en av vinnarna !
Om inte så kommer de en ny tävling inom kort så håll utkik !
Kram

Svar: Ska kika!
LIL' BABUSTYLE

MATILDA ROSQVIST    •     •   http://matildays.se

Jag har aldrig behövt använda produkter för volym eller liknande så jag kan tyvärr inte tipsa om något :/

Svar: Okej. :/
LIL' BABUSTYLE

felicia    •     •   http://efji.se

om du har svårt att borta håret så borde du först klippa dig lite.. Det brukar hjälpa alla fall mig mycket och sedan när man gjort det kan man gå vidare till vilka produkter som är bra. jag använder inte så mycket produkter men tresemme (schampo & balsam). löwengrip care & color torrschampo (funkar bättre än batiste för mig men det är ju olika för olika hår). Ett tips är också tangle teezer då dem är väldigt enkla att borta med.

Svar: Tack så himla mycket för dina tips! Uppskattas verkligen! :) Som det står i texten så var det inte så längesen jag klippte mig. Jag hade problem med det här innan jag klippte mig, men det blev bara värre efteråt trots att frisören sa att det skulle bli enklare.
LIL' BABUSTYLE

Carolina    •     •   http://knaset.blogg.se

Kan tyvärr inte hjälpa, även om jag skulle vilja :(

Sv; Ja, det ska bli hur underbart som helst med studenten :D
Jaså, usch det låter ju inte kul. Okej, då är det ju bäst att undvika sådant! :)

Svar: Tack ändå! :)
LIL' BABUSTYLE

Gittan    •     •   http://gittanstankar.blogg.se

LÄS INNAN DU KOMMENTERAR:
* Jag är gärna med i tävlingar, men annan reklam vill jag inte ha!

* Ber du mig kika in din blogg så kan du glömma det. Lämnar du däremot en kommentar om mitt inlägg så kikar jag mer än gärna in på din blogg.

* Jag gör gratis headers, men inte hela designer.

* Innan du ställer en fråga, var snäll och kika igenom kategorin "Q/A" först då din fråga redan kan ha blivit besvarad.

Hej. Jag har ett bra tips till dig, jag säljer forever living produkter. Jag har ett hårschampo o balsam som jag tycker är helt suveränt, vill du så kan jag skicka prover till dig på det.
Skicka ditt namn och adress på mail [email protected] och du kan gå in och titta på www.foreverliving.se om du vill köpa något kan jag skicka det till dig, du har 90 dagars nöjd kund garanti om det inte uppfyller dina förväntningar så får du pengarna tillbaka.
Men prova först. Hoppas du får ordning på ditt hår. Kram på dig.


Svar: Hej! Tack så himla mycket för ditt tips! Uppskattas verkligen! Skulle gärna vilja få hem prover innan jag köper något, så jag mejlar dig direkt. Jättesnällt av dig!
LIL' BABUSTYLE

Lydia    •     •   http://lydiaelstigs.blogg.se

Joico har ett bra shampoo och hårinpackning!

Svar: Tack så himla mycket för ditt tips! Uppskattas verkligen! :)
LIL' BABUSTYLE

LIENE    •     •   http://liene.blogg.se

Låter som att du måste ha något schampoo och balsam eventuellt andra produkter som sluter till hårtoppar (själva strået). Är ingen expert men det låter som det verkligen.

Jag använder Davines melu shampoo och balsam och det funkar på långt hår. Hjälper mot tovigt och statiskt hår. Men tror inte man ska köpa det om man verkligen inte vet om det fungerar för det är såå dyrt. Lönar sig bara om man vet att det funkar för shampoot räcker ett helt år och likaså balsamet.

Kan jag skicka prov till dig per posten kanske? Som sagt räcker shampoot länge och jag har inget emot att ge lite av det till dig för att du ska prova och se.

http://www.bangerhead.se/sv/artiklar/davines-melu-shampoo-250ml.html?gclid=CMqii_rD8cUCFWrqcgodD18AXA

http://www.bangerhead.se/sv/artiklar/davines-melu-conditioner-250ml.html

Svar: Tack så himla mycket för ditt tips! Uppskattas verkligen! :) Vad snällt och gulligt av dig att du vill göra det. Tack gärna! mejla mig för adress: [email protected]
LIL' BABUSTYLE

Liniis    •     •   http://liniiplace.blogg.se

En produkt (eller en serie) som jag själv har använt och som jag har rekommenderat till alla mina vänner är Schwarzkopf Bonacure serien. Finns hos alla frisörer och även på nätet! Det finns olika "färger" på flaskorna beroende vad du vill ha, t.ex. röd = för slitna toppar osv. Dom har också jättebra om man vill ha mer volym och "moisturize". Gå in och fråga hos en frisör, alla som jag känner som provat serien har varit jättenöjda :)

Svar: Tack så himla mycket för ditt tips! Uppskattas verkligen! :)
LIL' BABUSTYLE

Sara    •     •   http://www.baakochmaat.se

Jag älskar Moroccanoils hårprodukter :)

Svar: Tack så himla mycket för ditt tips! Uppskattas verkligen! :)
LIL' BABUSTYLE

Malin    •     •   http://nouw.com/Frozenvanilla

Sv: Ja, de var nice. :)

Kokosnötsolja är bra att ha som inpackning och är bra för håret. De finns i mataffärer och hälsokosten.
Det kan ju vara värt att prova! :)

Svar: Tack så himla mycket för ditt tips! Uppskattas verkligen! :)
LIL' BABUSTYLE

Tezzo    •     •   http://tezzo.devote.se

Undvik bara hårprodukter som innehåller parabener, sulfat och silikon. Ditt schampo och balsam verkar vara ok. One värmeskydd till håret är bra och även den fri från alla dessa, tyvärr måste du ta bort övriga produkter som du använder och rena ditt hår. Det kommer att ta några veckor men efter det borde ditt hår vara fri från alla hemskheter, förutom att du färgar håret....det finns även styling produkter utan dessa farliga ämnen jag använder Tex ett från apotektsgruppen som heter ELW, den är väldigt bra annars undviker jag mycket sånt till håret förutom värmeskyddet från One. En bra hårinpackning en gång o veckan skulle jag även rekommendera med endast kokosolja, finns att köpa ekologisk på tex ica. Smörj in i hela håret och låt det sitta i minst en timme med en handduk över. Tvätta sedan av med schampo och balsam. En sista sak, du kanske även behöver se över din kost, en näringsfattig kost kan även orsaka hårproblem. Vitamin E, Omega-3, protein, järn, biotin, D vitamin, a vitamin, zink m.m behövs även. Lycka till!

Svar: Tack så himla mycket för dina tips! Uppskattas verkligen! :)
LIL' BABUSTYLE

Erika    •     •   http://icanpikan.blogg.se

Oj har ingen aning, själv brukar mitt hår alltid bli väldigt lent och lätt att borsta med hjälp av en bra hårinpackning (elvitals tycker jag är bra). Sedan att få volym i håret, mitt här är t.ex. ett sådant som jag knappt kan få det i för att det är så "lätt" :/

Svar: Okej... Ja kan inte heller få volym, det går ur efter 5min :/
LIL' BABUSTYLE

Emma    •     •   http://nattstad.se/februariibarn

jag skulle vilja tipsa om Lee stafford schampo, balsam och torrschampo, eller ja dom har jätte många olika produkter men jag provade det här om dagen för mitt hår är så frissigt och torrt och det blev jätte lent och fint efteråt, jag rekommenderar att först ha i schampo i hela håret, skölja noga med ljummet och sen ha i balsam (conditioner) i hela håret och även där skölja noga med ljummet och låta det själv torka efteråt :) Jag tycker det är en bra produkt och jag köpte de på rusta för endast 39kr/styck :)

Svar: Tack så himla mycket för dina tips! Uppskattas verkligen! :)
LIL' BABUSTYLE










Kom ihåg mig?