She still has trust issues

Jag är en mästare på att stöta bort personer som bryr sig om mig. Anledningen är rätt simpel; att folk bryr sig om mig skrämmer mig. Jag vill hellre att folk ska ogilla mig än bry sig. För er kanske det låter hur konstigt som helst och till och med dumt, själviskt och ogenomtänkt, men för mig är det bara så och jag har inget emot det. Låter jag personer bry sig så ger jag dem även makten att förstöra mig och krossa mig - och det kan jag inte tillåta.
 
Det finns många anledningar till varför jag vill vara ensam och detta är en av dem. Det finns också anledningar till detta beteende. Jag har så många gånger låtit personer bry sig om mig och det har nästan alltid slutat med att jag fallit till botten handlöst. Jag vill inte ge någon makten att hjälpa mig upp, för de kan när som helst välja att släppa taget om mig och då faller jag igen. Det är lika bra att klara sig själv från början.  Detta betyder inte att jag inte tar hjälp av folk, jag går ju t.ex. hos en arbetspsykolog för att få hjälp, men för mig är det en skillnad. Vissa människor utnyttjar det inte, utan de vill hjälpa och bryr sig om för en god sak, för att de vill vara snälla eller hjälpa en medmänniska, och det är där min arbetspsykolog kommer in. Men det finns personer där ute som tar varje chans de får för att sänka en, och känslor är min svaghet.
 
Jag har inte lätt för att bli kär eller ens gilla personer. Men när jag gör det så gör jag det helhjärtat och det är då jag är som svagast, det är då de slår till. De kämpar för att få min tillit, för att komma nära inpå - för att sedan bara släppa mig. De tar i med all kraft de har och trycker mig under ytan. Samma visa varje gång. Om jag är speciell för någon eller om någon gillar mig så måste den hitta ett sätt att visa det på, visa att den är värd att finnas i mitt liv, för jag är mer osäker nu än någonsin. Jag är så otroligt rädd för att bli sårad och lämnad.
 
Många av er där ute anser att jag har fel i mitt tankesätt, att jag ska vara tacksam för att det finns personer som bryr sig om mig. Ni får gärna tycka det, men uttryck er inte förrän ni har gått i mina skor och sett vad jag gått igenom. När ni gjort det så vet ni varför jag står fast vid det här.
 
Jag har gått igenom mycket ensam.
Ensam är starkast.
 


Erica    •     •   http://nouw.com/eswensson

Hej. Jag har precis startat upp veckans blogg, är du sugen på att vara med så är det bara att kika in och anmäla sig. Kram

Svar: Ska kika!
LIL' BABUSTYLE

Johanna - inspo för briljant bloggare    •     •   http://enklaknep.se/

Spännande och det är inget fel med att tänka så, tycker jag i alla fall. du kan ändra på dig när du känner att vara ensam inte längre är något för dig.
Min filosofi är att du behöver andra till allt. Att kommunicera med andra vad man är behov av är, det viktigaste. Du behöver andra för att klä din kropp, värme i ditt boende, bloggen som du skriver på och det är bara för att nämna några saker. Hur skulle ensam vara starkast? Att släppa in någon på sitt liv behöver inte betyda att man lutar sig på dom utan bara att de fyller ett behov som du har.

Ha en fantastisk dag

Svar: Det låter som du har en bra filosofi, det är ganska rätt i det. Men för mig handlar det om så mycket mer än det. Det är så svårt att förklara, men jag har alltid gått igenom allt själv. Högstadiet, min sjukdom, när folk i min närhet avlidit... Som jag skrev i inlägget så finns det personer i mitt liv, att det finns undantag, men i det stora hela vill jag vara själv.
LIL' BABUSTYLE

matilda    •     •   http://matildays.forme.se

Alla är vi olika och alla påverkas vi olika av situationer. Tycker ingen bör döma den ena eller den andra, tycker man ska accepteras allas tankar och åsikter :) kram!

Svar: Bra sagt!
LIL' BABUSTYLE










Kom ihåg mig?