Dags för valborgsfirande

Har gjort mig i ordning och ska nu sticka hem till syrran för att äta god mat och dricka gott med henne och bästa Iggy. Senare ska vi rocka krogen och det känns som att det kommer bli grymt! Har på mig en ganska enkel outfit, jeans, sött vitt linne (kommer vara UV-party på krogen!), snygga örhängen och ett halsband. Kommer matcha detta med min skinnjacka. Hoppas ni får en bra valborg, för det tänker jag ha!

Så byter du tema på Facebook!

Har ni också tröttnat på den gamla, tråkiga Facebook-looken? Här ovan ser ni min nuvarande Facebook, hur nice är den inte!? Älskar den rosa söta designen, passar mig perfekt! Nu tänkte jag dela med mig av tipset till er fina läsare, så att ni också kan ändra tema om ni vill! Finns massor av coola, snygga, söta och roliga teman. Finns med bland annat One Direction!
 
För att ändra tema på Facebook: 
• Du måste ha Google Chrome som webbläsare (tror det går med Firefox, men är inte säker!)
• Du går in på den här sidan [länk]
• Du väljer det tema du vill använda.
• Tryck på "Install with Stylish" och godkänn det som kommer upp. (det är även den knappen du trycker på när du vill ladda ner ditt tema)
• Gå till din Facebook och titta längst upp i högra hörnet bredvid läsaren så finns det en "knapp" som är en S-symbol. Där hamnar alla teman som du väljer att använda!
• Om du trycker på S-knappen där du har ett tema, så står det om du vill använda temat, inte använda det eller radera det. Det tema du inte ska använda ska du trycka på "Disable" innan du byter. Om du inte gör detta så kommer båda teman att synas! Du kan när som helst byta tillbaka till vanliga Facebook-temat eller andra teman genom att trycka "Disable" på det du vill byta bort och trycka på "Enable" på det temat du vill använda!
 
Hoppas ni förstår och gör ni inte det så är det bara att slänga iväg en kommentar så ska jag försöka förklara så gott jag kan! Det är självklart gratis och det är inte många som vet om det här faktiskt. Hoppas ni gillar tipset!
 
Klicka på bilden för att komma till min Facebook! Jag accepterar inte som vän, men du får gärna följa mig! Självklart kan jag följa dig tillbaka om du vill det!

Grattis på din födelsedag ♥

Idag skulle du ha blivit 12 år, hjärtat. Det är snart två år sen du lämnade oss, lämnade mig. Jag saknar dig så otroligt mycket, min bästa vän! Jag hoppas du har det bra där uppe och ett stort grattis på din födelsedag! Jag älskar dig 

Sometimes it feels like it's so hard

Är inte på humör alls just för stunden. Huvudvärken har varit jobbig hela dagen och jag har försökt att variera mellan plugga, titta på tv och vila. Men det funkar inte. Jag har muntlig redovisning i morgon och jag kan inte koncentrera mig på det jag ska säga... Jobbigt är det! Ska avrunda kvällen med en skål fruktsallad och en film, så får jag träna på redovisningen innan jag somnar och i morgon innan jag drar till skolan. Orkar inte bry mig just för stunden. Vill bara bli av med huvudvärken. Trött. På. Allt. 

Ny design!

Under hela dagen har jag suttit och pillat på en ny header. Är ganska nöjd med den, men jag insåg försent att jag skulle ha gjort den lite större, det är därför det ser ut som det gör på höger sida. Men nu vet jag det till nästa gång! Försökte mig på att göra en filmremsa som jag tipsade om i förra inlägget och det gick bra, tills jag insåg att jag skulle ha gjort den lite annorlunda. Men allt kan inte bli perfekt från början. Så den här duger ett tag! Vad tycker ni om den nya designen? 

Hur man gör Filmstrip photos i GIMP



I den här videon får du lära dig att göra en filmrulle (som man använder i analoga kameror när du framkallar bilder) av dina egna bilder. Jag tycker att videon visar riktigt bra hur man gör och jag själv tycker det är en cool och rolig grej! Du kanske vill ha en sådan i din header? Eller kanske ha en sneakpeak på några bilder? Bara din fantasi sätter gränserna! 

You meet one person and your whole life changes forever

Har haft en helt underbar helg med min pojkvän! Det är helt otroligt hur bra han får mig att må även när jag mår som sämst och bara vill strunta i allt. Det var otroligt längesen jag mådde så här bra och var så här glad en hel helg. Det här var den bästa helgen på länge! Spelar ingen roll vad vi hittar på, så länge jag får umgås med honom så är jag lycklig.
 
Han åkte hem för en stund sen, vilket är jättetråkigt. Vi vet inte när vi ses igen, men jag vet att det är värt att vänta på den tiden. Nu ska jag göra i ordning en god fruktsallad och lägga mig under täcket och titta på film. Ska plugga lite sen inför provet i morgon också. 

4 månader tillsammans ♥

Idag, älskling, så har du och jag haft 4 underbara månader tillsammans! För många är det ingenting, men för oss är det stort. Tiden har gått så otroligt snabbt och varenda sekund med dig är underbar. Trots den långa distansen så har vi hållit ihop och de gånger vi träffas är de bästa stunderna. Jag älskar dig så otroligt mycket och du är helt perfekt i mina ögon. Jag älskar dig, Pontus! ♥

Movie night

God kväll! Vi har precis ätit tårta för att fira älskling som fyller år på torsdag. Nu hade vi tänkt gå på bio, för i morgon har jag och älskling våran fjärde månadsdag tillsammans och vi tänkte fira det lite extra. Mysigt! ♥

Q/A - Svar-kommentar & signatur



Svar: För att få en sådan svar-kommentar och signatur som jag har så kopierar man den här koden och sätter in i sin stilmall:
 
.response {
font-family: helvetica;
font-size: 12px;
font-weight: normal;
color: #6e6e6e;
line-height: 130%;
margin: 0px 5px 0px 5px;
border-top: 1px dotted #6e6e6e;
}

.response-by {
font-family: helvetica;
float: left;
font-size: 10px;
font-style: oblique;
letter-spacing: 2px;
font-weight: normal;
color: #6e6e6e;
line-height: 130%;
margin: 0px 5px 0px 5px;
border-bottom: 0px dashed #9e9e9e;
}
 
Sen är det bara att ändra färg, textstorlek, textstil osv som ni vill ha det! Det går att klistra in den var som helst i stilmallen. Glöm inte förhandsgranska innan ni sparar och kolla så det ser rätt ut! 

Glada miner när solen skiner

God morgon! Fick både somna och vakna upp bredvid bästa, hur mysigt som helst! Nu ska vi strax göra oss i ordning för att sticka ner till stan en stund. Det är riktigt fint vårväder idag så vi tänkte hitta något fint ställe att sätta oss på med lite fika. Mys! 

Myskväll med den bästa

Idag har jag varit effektiv! Jag har pluggat till mitt psykologiprov, gått igenom och rensat över 5000 bilder, varit hos tandhygienisten, tränat, städat, handlat och tagit mig en lång dusch! Nu ska jag strax sticka ner till tågstationen och möta upp min älskling. När vi kommer hem ska vi mysa ner oss framför en film med en god fruktsallad och tända ljus. Mys! Hoppas ni också får en toppenkväll! 

Träningsinpso

Bilder från we♥it

The nature of an beautiful island

Gran Canaria ♥

Nedstämd kväll...

Dagen har rullat på och jag blev klar med historian så jag lämnade in den. Är lite nedstämd just nu, har ont i huvudet och kan inte koncentrera mig på psykologin som jag har prov i på måndag. Det går bara inte. Och jag är så enormt trött, så vi får se hur länge jag håller mig vaken. Tror all sömn jag missat dem senaste tre veckorna börjar komma ikapp nu. Ska göra i ordning en god fruktsallad och titta på film resten av kvällen, och så hoppas jag att det känns mycket bättre i morgon! För då har jag en heeel del att hinna med...

Svarar på varför jag inte går till skolan

 
För att kunna förstå måste du läsa hela texten. Detta är extremt kortfattat och lite snabbt berättat. Men är det något du undrar över eller något du inte förstår så är det bara att skicka en kommentar!
 
För ca 5-6 år sedan så fick jag en sjukdom som kallas Kronisk Daglig Huvudvärk samt inslag av migränanfall. Detta innebär att jag har huvudvärk dagligen, ibland mer och ibland mindre. Ytterst sällan jag klarar mig en hel dag utan att ha ont i huvudet. Sjukdomen har begränsat mitt liv på många sätt. Jag kan inte äta vad jag vill, inte dricka vad jag vill, inte göra vad jag vill när jag vill. Jag kan inte planera in saker eftersom jag inte vet hur ont jag kommer ha den dagen. Jag har olika ont från dag till dag.
 
Det senaste året har varit jobbigast sedan jag började gymnasiet. Jag började få tillbaka mina migränanfall och huvudvärken blev allt värre. Under sommaren så gick det rätt bra, men det var värre när skolan började i höst igen. Slutet av andra året och början av tredje året är den absolut jobbigaste tiden på hela gymnasiet. Mina anfall blev oftare, jag fick åka akut in till sjukhuset, fick ny medicin och jag var borta mycket från skolan.
 
I november så hade jag stora planer på att hoppa av skolan eftersom jag kände att jag inte skulle klara av det längre. Jag har extremt mycket frånvaro och det påverkar mina betyg otroligt mycket. Jag låg risigt till i nästan varenda ämne. Allt kändes så hopplöst. Jag började gå hos syv med min mentor för att försöka rätta till allting. Försöka komma på en lösning. Jag skulle försöka några månader till och ha distans på halvtid, men det funkade inte. Det började spridas rykten om mig, att jag skolkade, kom när jag ville, inte hade lika mycket uppgifter/inlämningar osv. Men det är fel! Jag har aldrig skolkat och ja, jag fick komma senare till skolan, men jag fick frånvaro på den tiden, precis som alla andra och jag kontaktade alltid lärarna i förväg och berättade att jag kom sent. Och jag har exakt lika mycket inlämningar och uppgifter som alla andra, men skillnaden är att jag endast satsar på att få godkänt i ämnena och inte högre, just för att jag vet att jag inte klarar av det.
 
 Jag kan inte bestämma att jag kan komma till en lektion som börjar tidigt på morgonen eller sent på eftermiddagen. Jag kan inte bestämma när mina inlämningar ska vara inne trots att jag har deadline och jag kan inte bestämma vilka dagar jag kan plugga. Detta för att jag mår olika från dag till dag. Det blev så att jag var borta från en och samma lektion i flera veckor och kunde inte lämna in uppgifter i tid. Det funkade helt enkelt inte. Jag kunde inte både gå i skolan och plugga när jag kom hem. Mitt huvud sa ifrån direkt! Men det var väldigt få som förstod någonting och jag kände mig allt mer värdelös. Det är ingen som vet hur jag mår, det kan bara en person som lever med det jag lever med förstå. 
 
Tillslut fick vi sätta igång ett krismöte med syv, kurator och rektor. Kuratorn berättae allt jag berättat och syv gjord detsamma. Så vi kom fram till att den lilla tiden som är kvar av skolan ska jag jobba hemifrån på heltid. Jag får alla mina uppgifter som ska vara inlämnade och lämnar in dem allt efter som, men jag har ett datum då allt måste vara inlämnat. Detta gör att jag kan plugga när jag känner att jag orkar, jag behöver inte gå upp tidigt på morgonen (det är då huvudvärken är som värst) och jag får mer frihet.
 
Så nu vet ni varför jag inte är i skolan, varför jag gått på mina möten och varför jag kom till skolan när jag gjorde. Det här har varit en väldigt lång resa, men utan mina föräldrar och min pojkvän så hade jag aldrig klarat det här! Vore det inte för dem så hade jag hoppat av skolan i höst och då hade jag aldrig fått ta studenten eller fått den här möjligheten!

Godaste frukosten

God morgon på er! Det är torsdag idag tror jag..? Har helt tappat uppfattningen på vilken dag det är, men om det är torsdag idag så betyder det att min älskling kommer hit i morgon. Längtar! Okej, tillbaka till inlägget. Vaknade för en stund sen och nu käkar jag min supergoda frukost bestående av vaniljyoghurt med olika frukter i. Mums! Ska svara på kommentarer och titta på tv en stund innan jag sätter igång med dagens plugg. Sen vet jag inte vad som händer, men det klurar jag nog ut när jag väl är där.

Första dagen på resten av mitt liv

Hej på er! Dagen har gått ut på att plugga historia och nu ska jag strax käka innan jag drar till gymmet och gör någon nytta. När jag kommer hem är det lite plugg och film som väntar. Låter som en bra kväll!

Maspalomas beach

Gran Canaria ♥

Tack för ert stöd!

Först och främst vill jag tacka er fina läsare för alla stöttande och fina kommentarer jag har fått idag! Blir jätteglad av att läsa dem! Och sen vill jag välkomna alla nya läsare som har tittat in idag, hur ni hittade hit vet jag inte, men jag är glad att ni kikade förbi och hoppas att ni vill stanna och fortsätta följa min resa!
 
Nu ska jag avsluta den här underbara dagen med en god fruktsallad och film! Jag hoppas att morgondagen känns lika bra och jag önskar er fina läsare en fortsatt bra kväll! 

Dags att fira!

Mötet gick superbra och det blev som jag ville! Jag vet att många har undrat varför jag har gått på möten titt som tätt, men nu är det äntligen bestämt att jag ska plugga på distans på heltid! Jag känner en enorm lättnad just nu och det går inte att beskriva hur glad jag är!! Så nu ska jag sticka ner till stan och möta upp Iggy för en fika, det är dags att fira! 
 
Update: Ser att det är några som undrar varför jag från och med nu pluggar på distans och vart jag kommer att plugga från. Jag kan göra ett eget inlägg om det någon dag, så ska ni få veta historien! 

Nervös till tusen

God morgon! Har precis gjort mig i ordning och gjort i ordning en god frukost, vaniljyoghurt med olika frukter i. Mums! Ska om en stund sticka i väg till skolan och göra någon nytta och sen ska jag på ett viktigt möte med bland annat rektorn. Är riktigt nervös, för det här mötet kan göra en stor skillnad i min vardag, det kan få mig må bättre men det kan också vara det värsta som just nu kan hända mig... Jag behöver verkligen det här, så jag hoppas att det går bra på mötet!

Run fatboy run!

God kväll! Har varit en lugn dag idag. Skulle egentligen ha pluggat, tränat och varit till polisen, men istället blev det en dag under täcket framför serier. Huvudvärk och halsont har varit mina närmsta idag. Nu ska jag krypa tillbaka ner under täcket med en god fruktsallad (tror jag har blivit beroende...) och filmen Run fatboy run som börjar på tvn strax. 

Studentklänningar/skolavslutningsklänningar

Första klänningen | Andra klänningen| Tredje klänningen | Fjärde klänningen | Femte klänningen | Sjätte klänningen
 
Nu är det ju snart skolavslutning och studenten för många av oss och jag har sett att många har undrat vart man kan hitta snygga klänningar! Jag hade tur som hittade en billig på H&M, så mitt problem är löst. Men jag tänkte tipsa er om de här snygga klänningarna från Bubbleroom som passar perfekt till studenten eller skolavslutningen. Min favorit är den trdje klänningen, men tycker att alla klänningar var fina! Sen beror det ju på vilken typ av kropp man har. Har ni någon favorit? 
Observera att detta inte är ett sponsrat inlägg, utan bara ett tips till er läsare!

Ännu en vecka förbipasserad

God kväll! Trots att jag har haft ont i huvudet hela dagen så har jag ändå tränat, handlat och pluggat en del. Ska ta en liten paus från allt plugg och lägga mig i sängen med en god fruktsallad och titta på tv. Sen ska jag försöka plugga lite psykologi innan jag somnar. Låter som en hyfsat bra kväll i alla fall!
 
I morgon kommer det upp ett inlägg där jag tipsar om snygga klänningar till studenten/skolavslutningen, så om du behöver hjälp med att hitta en klänning så tveka inte att kika in här för lite inspiration!

Träningsinspo

Bilderna är från we♥it

Härlig start på dagen

God morgon på er! Det är riktigt fint väder ute och solen ligger på. Ännu en fin vårdag! Ska börja dagen med ett träningspass på gymmet med Sadeq. Hoppas att humöret håller sig uppe för jag har en hel del plugg som måste göras.  Men det tar vi sen!
 

Lördagsmys på hög nivå

God kväll! Efter flera timmars plugg och en varm dusch så ska jag nu krypa ner i sängen och titta på Irene Huss - Jagat vittne som går på kanal 5 alldeles strax. Jag älskar deckarfilmer, speciellt Beck och Wallander. Men alla andra går också bra! Har laddat upp med lite godis och fruktsallad. Mums! Hoppas ni får en bra kväll, för det ska jag ha!

Vårkänslor på riktigt

Kom precis hem från marknaden och ska alldeles strax sticka iväg igen. Ska möta upp Iggy i stan för en lunch. Bytte till mitt USA-linne också. Älskar det linnet! Vädret är på topp och det känns verkligen som det är vår nu. Hoppas att värmen håller i sig också!

Maybe

God morgon! Solen skiner och det känns som att våren är här, så idag har jag på mig mitt sköna sommarlinne och min skinnjacka! Det är marknad i stan, så jag och mamma ska strax åka dit och kika lite. Nice! Sen ska jag försöka plugga lite, mindre nice...
 

A gift

Fick en liten present idag av min handledare på praktiken som tack för att jag har varit där och gjort en stor insats! Är jättenöjd med praktiken och jag fick göra det jag älskar mest: fota och designa! I påsen låg det massor av godis och två biobiljetter! Så nu ska jag fortsätta ta det lugnt, som jag gjort resten av dagen, och njuta av godis och fruktsallad. Jag förtjänar lite vila, men får ändå dåligt samvete över det när jag vet hur mycket jag har att plugga. Men jag tar nya tag i morgon och hoppas att jag är på bättre humör då!

Hur man gör en text till en bild i GIMP

 
 
Den här videon visar bra hur man får en bild till en text! Kanske till din header på bloggen? Eller du kanske bara vill använda en sån bild i ett inlägg? Spelar ingen roll, hur snyggt som helst i alla fall! Har man en snygg bild så kan det se riktigt proffsigt ut! Har du några frågor så är det fritt fram att fråga! 

Sista praktikdagen idag

God morgon på er! Fredag idag och det känns väldigt skönt, mindre kul att det är den absolut sista praktikdagen idag. Jättetråkigt eftersom jag trivs så bra där! De tar hänsyn till min sjukdom och jag kan därför komma när jag känner att jag orkar och åka hem när jag känner att jag inte orkar vara kvar. Så underbara människor! Men jag ska försöka göra klart projektet idag, men min handledare sa att jag inte behöver oroa mig för det - jag har gjort det viktigaste och de uppskattar verkligen min insats och att jag har lagt ner mig så mycket på det. De är riktigt nöjda med mitt arbete och det känns bra! 

Learn to love the burn

Kom precis hem från gymmet! Är inte på topp just nu då jag känner mig lite nere på grund av personliga saker, men drog ändå och tränade med Sadeq i lite över en timme. Kändes bra i alla fall! Nu ska jag göra i ordning en god fruktsallad och titta på Pokémon innan jag försöker sova. Så hoppas jag att allt känns bättre i morgon!

Träningsinspo

4 in 1

God morgon! Är riktigt trött just nu, men ska strax göra mig i ordning och sticka till praktiken. Ska jobba med InDesign hela dagen, vilket är rätt nice! Förutom igår när programmet inte ville samarbeta med mig... Men idag hoppas jag att det går betydligt bättre. Vi ska nog kunna komma överrens förr eller senare. Jag ger mig inte!

Fruktsallad & nostalgi

Har precis gjort i ordning en liten fruktsallad bestående av bara äpple och jordgubbar, så gott! Mitt huvud känns tungt efter allt jobb och plugg idag, så nu ska jag lägga mig i sängen och återuppleva gamla minnen som liten genom att titta på gamla Pokémon-avsnitt som visades på tv förr. Ett av få program som jag fortfarande gillar! Måste säga att vi som är födda på 90-talet hade helt klart dem bästa barnprogrammen!  Nostalgi ♥

Tourn - marknadsföring inom bloggar

Tourn.se är en hemsida som hjälper dig och din blogg framåt! Genom att registrera din blogg hos Tourn så kommer du i kontakt med många olika företag som gärna sponsrar dig med saker som du sedan får recensera eller låter dig ha en tävling för dina läsare i samarbete med dem! Tourn har idag ca 2500 bloggar i sitt nätverk!
 
Jag har varit medlem på Tourn under en längre tid och det finns massor av företag som gärna skickar hem en produkt som du sedan får recensera eller som du får tävla ut till dina läsare! Jag var tveksam i början eftersom det finns många oseriösa sidor på internet som försöker locka till sig bloggare, men den här sidan funkar faktiskt! Jag är en stolt medlem på tourn.se! 
 
 

InDesign & redigering

God morgon på er! Sitter på kontoret just nu och redigerar några bilder som jag ska använda mig av i projektet. Hade över 800 bilder att rensa och sortera igår, men hann bli klar innan jag stack hem i alla fall. Så idag ska jag jobba i InDesign och försöka fixa och trixa lite så jag får ett snyggt och bra resultat. Men hittills är min handledare nöjd över min insats så det ska nog inte bli några problem. Det enda problemet är att jag slutar på fredag och då ska det vara färdigt. Men det fixar jag!

Hur man gör en enkel header i GIMP

 
 
Det här är inte videon jag lärde mig att göra headers från, men jag tycker att den visar rätt bra hur man gör en enkel header till bloggen! Vill man ha flera bilder i headern, ja då gör man som med den första bilden! Texten är inte alls svår att ändra, men det kan vara lite klurigt i början. Har ni några frågor så är det fritt fram att fråga!

Mot praktiken

Huvudvärken var så jävlig i morse så jag gav mig själv en liten sovmorgon. Håller på att käka frukost nu och ska strax dra mig mot praktiken. Har en lång och dryg arbetsdag framför mig som enbart kommer att bestå av att gå igenom massor av bilder som jag inte ens är nöjd med... Kul.

I may not be there yet, but I'm closer than I was yesterday

Har en enormträningsvärk sen passet i lördags, men det hindrar mig inte från att träna idag. Ska packa träningsväskan och dra till gymmet, min träningspartner är redan där. Ser fram emot ännu mer träningsvärk i morgon!

På praktiken

Sitter på praktiken nu och håller på att gå igenom alla bilder jag fotade förra veckan. Rätt drygt faktiskt, då jag var ovan kameran (det var en Canon och jag använder Nikon) och är inte nöjd med många bilder alls. Men kan inte göra någonting åt det nu, bara att göra det bästa av situationen och välja ut och redigera de bilder som blev bäst helt enkelt. Jobbigt läge. 

Träningsinspo

Bilder från we♥it

Lets just fall in love

 

En aning beroende

Mår inte så bra just nu, huvudvärken är inte på sin bästa sida idag och jag känner mig allmänt stressad. Jobbig dag. Har pluggat en del under förmiddagen, men även det har gått dåligt. Så nu ska jag lägga mig under täcket några timmar och titta på The Mentalist, sen ska jag försöka plugga psykologi som ska vara klart i morgon. Ja men visst, det här kommer gå bra..
 
Någon mer än jag som har lätt att bli beroende av saker? Jag kan bli beroende av ALLT! När det gäller serier så är House M.D min absolut största drog, och kort därefter kommer The Mentalist och the big bang theory. Någon av mina fina läsare som är beroende av någon serie? Eller som gillar House eller The Mentalist?

The longer you wait for something, the more you'll appreciate it when you get it because anything worth having is definitely worth waiting

Being sorry is a far worse punishment than being dead. Everybody dies. Very few people ever feel truly sorry for the bad things they've done

Det är dags för lördagsmys! Körde ett hårt pass med Sadeq idag i nästan tre timmar, och det gick riktigt bra! Träningsvärk lär jag garanterat ha i morgon. Utöver träningen så har jag pluggat lite, men nu är jag helt slut så jag får fortsätta i morgon. Nu har jag laddat upp med jordgubbar, popcorn och LOKA, så nu ska jag bädda ner mig under täcket och njuta av några avsnitt av The Mentalist. 

Träningsinspo

Bilder från we♥it

The moment you're ready to quit is usually the moment right before a miracle happens. Don't give up

God morgon på er! Ska strax börja göra mig i ordning för lite träning, ska om en stund sticka ner till stan och möta upp min träningspartner och sen drar vi vidare mot gymmet. Känns som en bra start på dagen! Lite senare ska jag fixa lite skolarbeten och förmodligen sticka iväg på ett litet fotojobb. Hoppas allt går som det ska och att jag hinner med allt som ska hinnas med!

Let the mind games begin

God kväll fellas! Nu tar jag helg, äntligen. Fotojobben gick bra och när jag kom hem jobbade jag klart med projektrapporten så nu är hela projektarbetet klart. Skönt! Sett att det varit många som undrat vad jag har haft som projektarbete, men jag har legat lite lågt med det och inte berättat någonting. Men jag ska visa er snart, så håll ut!
 
Vet inte riktigt vad jag är på humör just för stunden, är både glad och bekymrad på samma gång. Tänker på allt som händer och sker, tänker på framtiden, oroar mig för minsta lilla. Jag har ingen aning om vad som kommer hända, hur jag ska klara mig igenom det här och det skrämmer mig. Allt tänkande ger mig ont i huvudet och jag känner mig så otroligt liten. Men jag har bestämt mig för att ha en liten myskväll för mig själv, så nu ska jag och min huvudvärk lägga oss och titta på The Mentalist resten av kvällen. Har laddat upp med popcorn, LOKA och choklad. Och så hoppas jag på att allt känns mycket bättre i morgon.

Black beauti

För några månader sen så var jag ute och fotade Bebis i snön, men har helt glömt bort att visa dem!  Han är otroligt svår att få med på bild, då han verkligen avskyr kameran och mobilen, men pappa fick distrahera honom med pinnar så det gick rätt bra ändå. Det går bara man vill! När snön har försvunnit helt så tänkte jag fota lite nya bilder på honom. Om han vill. 

Fredagar är alltid uppskattade

God morgon på er! Är så otroligt trött just för stunden, men vad gör det när det är fredag och snart helg!? Ska bli otroligt skönt med lite ledigt, men innan dess har jag några fotojobb att utföra idag, både i och utanför Karlstad. Det kommer nog bli en lika lång arbetsdag som igår, men fotojobb är fotojobb och det tar tid. Sen tar jag helg!

Beger mig mot gymmet

Så där! Då var fotojobbet klart för den här dagen. Måste säga att det har gått riktigt bra och min handledare på praktiken är jättenöjd över mitt jobb., vilket känns ännu bättre! Men nu ska jag bege mig till gymmet och köra ett pass. Efter allt jobb så känns det som att jag behöver det. Får hoppas att träningen går lika bra som jobbet!

Jobb hela dagen

Som jag berättade igår så håller jag på med ett litet projekt på praktiken som innebär mycket fotande och mycket InDesign. Så idag har jag fem fotojobb att göra och i morgon väntas ännu mer fotojobb! Även om det inte är en sån big deal, utan bara en idé som min praktikansvarig tänkt på väldigt länge som skulle hjälpa företaget väldigt mycket, så är det ändå roligt. Själva projektet, det färdiga resultatet, kanske inte är så intressant för min del eftersom jag egentligen inte förstår mig på verksamheten, men själva fotojobbet och att jobba i InDesign är bland det bästa som finns! Sämre praktik har man haft!

Jobb, jobb & jobb

Praktik idag igen och hela dagen har jag verkligen haft fullt upp! Håller på med ett litet projekt på praktiken som tar upp väldigt mycket tid, men roligt är det! Hela dagen har jag ringt massvis med viktiga samtal, bokat fototillfällen som sker i morgon och på fredag samt fotat på två olika ställen idag. Ska strax sticka iväg och fota på ett tredje ställe. Ingen vila här inte! Har bokat in fem stycken fotojobb i morgon och ett på fredag. Men det är några personer jag inte har fått tag på än som förhoppningsvis blir inbokade på fredag. I värsta fall måndag.
 
Projektarbetet och rapporten ska vara klart på fredag och jag har ingen aning om hur jag ska hinna klart med det! Får lite smått panik när jag tänker på hur viktigt det är att projektarbetet är klart då samtidigt som jag måste hinna klart med fotojobben till senast måndag. Tufft liv. Får bli en dygn-människa. Dygnet får gärna ha fler timmar. 

Följ mig på Instagram!

If it's meant for you, you won't have to beg for it. You'll never have to sacrifice your dignity for your destiny

Ledsen. Förvirrad. Sårad. Förvrängd. Utnyttjad. Smutskastad. Lurad. Det är allt jag känner just nu. Har extremt många tankar som snurrar runt och känslor som jag inte vill känna. Så nu ska jag krypa ner under täcket med lite popcorn & en kall dricka och titta på The Mentalist innan jag försöker glömma allt och sova. Ny dag i morgon!

Mår nog bättre ikväll...

Är hemma från praktiken idag. Fick ett plötsligt migränanfall igår och huvudvärken & illamåendet fanns kvar i morse, så jag vågade inte riktigt åka i väg. Istället så ska jag krypa tillbaka under täcket och titta lite på The Mentalist innan jag tar tag i dagens sysslor. Är inte på något bra humör alls just nu, men jag hoppas det går över...

Blåvalen drar till gymmet

Första praktikdagen avklarad och lite jobb på projektrapporten är gjord så nu sticker jag iväg till gymmet för ett litet träningspass. Huvudet gör extremt ont och jag känner mig som en blåval (älska bitchvecka!!) så det blir ett lugnt pass. Troligtvis det enda passet den här veckan om jag inte råkar trycka in det någon mer dag. Fullt upp hela veckan. Tufft liv. Men nu gymmet!

Back home

Ja, jag har glasögon. Jag bara använder dem inte. 
Efter att ha tagit ledigt några dagar och bara varit med min bror, min lilla prinsessa och min pojkvän så är jag nu tillbaka till verkligheten. Haft en underbar vecka i Uppsala trots lite motvind med sjukdomen och andra små saker som alltid finns där. Skönt att bara komma iväg ett tag och bara vara, inte ha så mycket att tänka på och ta allt som det kommer. Men nu är jag tillbaka där planering är ett måste i vardagen, så som skola, massor av plugg, träning, möten, flytt osv. Men det är bara att bita ihop!
 
Nu ska jag krypa ner under täcket med en varma koppen och titta på lite The Mentalist innan jag somnar. Är sjukt sliten och har sovit oroligt hela veckan av någon konstig anledning. Men ska försöka sova ut ordentligt i natt för i morgon är det första dagen på praktiken.

Mina nya skor

Här ovan ser ni skorna jag köpte igår när jag och Pontus gick på stan. Är riktigt nöjd med dem och de kommer användas flitigt nu i vår. De är köpta på New Yorker och kostade endast 99kr, billigt & bra!

Gårdagen i bilder

Igår efter att jag och Pontus hade lämnat Lovisa på dagis så tog vi bussen ner till stan. Det blev både fika och lite shopping i det underbara vårvädret. Han köpte ett par tuffa skor och jag köpte mig också ett par snygga skor samt lite saker till studenten. Lägger upp bilder på mina nya skor lite senare!

Älskling är i Uppsala

Igår åkte jag ner till tågstationen för att möta upp Pontus. Det är underbart att träffas igen och jag har saknat honom jättemycket! Lovisa och Pontus har blivit bästa vänner och kommer överens jättebra. Igår hade dem till och med vattenkrig när Lovisa badade. Haha!
 
Brorsan har jobbat natt så vi väckte Lovisa i morse och gjorde henne i ordning för dagis. Nu ska jag och Pontus ta bussen in till stan och kika lite. Det är så fint väder idag, så det låter som en bra idé.

Stora torget i Uppsala

Igår gick vi en promenad genom stan i det fina vädret och då passade jag också på att fota lite. Jag bad Lovisa se glad ut och helt från ingenstans står hon mitt på Stora Torget bland alla människor och asgarvar åt ingenting. Haha! Hon är så charmig. Underbara unge! 

Remember as long as you are breathing it's never too late to start over again

En glad prinsessa

Prinsessan var så trött så hon gick och la sig för en stund sen. Hon var överlycklig förut när hon fick se mig. Så söt är hon! Hon älskar att vara modell, men hon kan aldrig vara still. Men jag har hela veckan på mig att fota henne, så några bra bilder får jag nog.

Hejdå Karlstad

Jag lämnar Karlstad några dagar och är just nu på väg till Uppsala. Ska umgås med min älskade bror och min underbara lilla prinsessa! Känns skönt att komma bort ett tag och vi träffas inte så ofta på grund av avståndet, så det ska bli roligt att se dem igen. Saknat dem så mycket! På onsdag kommer älskling dit också och stannar några dagar. Det här kommer bli ett bra lov!