Words


På lunchdejt


Jag och fina Linnéa tog lunch lite tidigare, så nu har vi köpt med oss en varsin rostbiffbaguette som vi mumsar på. Ska fixa några ärenden på stan också innan vi drar tillbaka till Work for you. 

Q/A - Hur man gör så folk kan följa en på Facebook

 
 Istället för att ha en fanpage på Facebook när det gäller min blogg, så låter jag läsare få följa mitt privata konto på Facebook om de skulle vilja. På mitt privata konto kommer alla blogginlägg upp, eftersom jag har kopplat både bloggen och blogkeen till Facebook, då jag tycker detta är mycket smidigare. Jag har fått frågan hur man gör så att folk kan följa en på Facebook så jag tänkte ta upp det här, ifall det är fler som undrar.
 
För att fixa detta går man in på inställningar -> Följare. Sen kryssar du i rutan längst upp där det står "slå på Följ". Sen kan du välja vilka som får kommentera dina offentliga inlägg och om du vill ha emot aviseringar när någon börjar följa dig. Enklare än så är det inte! 
 
Som ni ser har jag även fixat en Följar-knapp här på bloggen, i menyn under presentationen. Så vill ni följa mig på Facebook är det bara att trycka på "Följ". Smart va? 

Tack för era fina kommentarer! ♥

Det gick bra på akuten igår, fick dock inte de besked jag ville ha och det kommer bli en lång process... Kommer inte berätta vad detta handlar om och det hoppas jag ni respekterar, men jag ville bara säga att jag är glad för alla fina kommentarer ni ger mig, det hjälper mig faktiskt mer än vad ni kan tro! Jag har världens bästa läsare. ♥
 
Sitter på Work for you nu och håller på att jobba med ett reklamblad. Jag ska faktiskt göra ett som jag kan ha användning av här på bloggen. Kan ni gissa vad det är? Ska strax dra på lunch med Linnéa och sen fortsätta med reklambladet. Mår inte så bra idag, inte bra alls faktiskt, så när jag kommer hem lämnar jag verkligheten en stund och borrar ner mig under täcket framför House. 

Dålig uppdatering idag, berättar varför

Blir ett bildlöst inlägg. Är på akuten nu och väntar på min tur. Kommer vara här i många timmar. Skriver senare eller i morgon. Nu vet ni varför det är dålig uppdatering. Det är inget allvarligt. 

Be strong, don't let it destroy you



#världensbästaserie


Har legat i sängen och tittat på House ända sen jag kom hem. Den här dagen har inte varit bra, inte på något sätt. Allt är emot mig, börjar bli ganska less på det. Men att titta på House lugnar ner mig och tar mig till en annan värld för en stund. Hoppas på en bättre dag i morgon. 

Before I die... #8

Nu är det måndag morgon igen


God morgon! Hade en toppenkväll med mina tjejer igår, massa skratt och god mat! Har också fått veta att frågespel inte är min grej, heh. Haft en jobbig natt med migränanfall, men efter att ha blivit lugn av hjärtats ord i telefon så somnade jag tillslut. Nu är jag på väg till work for you. Skönt med sovmorgon på måndagar! 

Tjejkväll med mina bästa


Är på väg hem till sis dit Iggy kommer sen, vi kör på en tjejkväll en söndag som denna. Blir att käka tacos, sen får vi se vad vi hittar på. Hur som helst så kommer det nog bli en toppenkväll! :) 

200 timmar att sätta upp 22 000 dominobrickor

Här ser ni en scen ur V för Vendetta som jag tipsade om i fredags. I denna scen visar V (Vendetta kallas för V) återskapar han V-tecknet med hjälp av dominobrickor. I verkligheten tog det fyra professionella dominomontörer 200 timmar att sätta upp de 22 000 dominobrickorna som behövdes för detta!!
 
Min tanke är nu: Hur många omtagningar har de gjort den här scenen? Det tog 200 timmar att sätta upp dessa för denna scen, men det är väldigt sällan man bara gör en tagning, oftast gör man omtagningar. För att genomföra denna scen krävs det nog att man håller sig i schack och har jävligt bra tålamod. Jag skulle inte tycka det vore så kul att ta om den här scenen fler gånger...
 
För övrigt är det en jävligt bra scen, sjukt bra gjord! Men den varar bara i 48 sekunder och då är min fråga (som hör ihop med min tanke oven): är det värt det??

Gratis header #5

Satt under kvällen igår och fiaxde en header åt fina Denise. Jag fick fria händer helt och hållet, så jag valde att göra en enkel header som visar hennes kärlek till hästen. Hon blev väldigt nöjd! Den ligger dock inte uppe på bloggen än. Vad tycks?

You know how people say you can't live without love? Well, oxygen's even more important

Idag har jag bara tagit det lugnt och nu under kvällen har jag fixat med en header till en tjej. Det är riktigt roligt att fixa header åt andra, man lär sig så mycket och det blir nya utmaningar varje gång! Huvudet sprängs och jag är inte på det bästa humöret, så nu ska jag tända ljus, äta fruktsallad och krypa ner under täcket framför House. Den serien jag har vänt mig till i de allra mörkaste stunderna. Den enda serien jag känner igen mig i och kan relatera till. Jag vet inte varför, men det var sjukt längesen jag såg på House, så jag ska faktiskt ta och se om alla åtta säsonger, igen. Kan. Inte. Få. Nog.
 
Glöm inte att följa mig på Instagram! Där lägger jag upp bilder jag fotat, quotes och träningsinspiration bland annat! Kommentera en bild, så följer jag dig tillbaka. Jag tar endast bort dig om du tar bort mig, jag ser vilka som tar bort! 
babustylephoto @instagram

I gave my best to you, nothing for me to do. But have one last cry, one last cry before I leave it all behind

People build up walls, not to keep others out but to see who cares enough to break them down

Har så extremt tråkigt och vill helst inte vara ensam just nu. Har för mycket att tänka på, för många blandade känslor och för mycket ensam tid. Vill inte bara ligga inne hela dagen. Skulle behöva få någonting annat att tänka på, muntras upp. Så känner du för att hitta på någonting med mig idag, gå på stan eller nåt, så är det bara att skicka iväg ett sms. Sällskap skulle inte sitta helt fel nu. 

Ny header

 
Kände för lite nytt på bloggen. Vad tycks?

Filmtips #3

Why do we always hurt the ones we love?

 
Here we go, again. Hurting each other for no reason. Wondering why we keep repeating the same mistakes. Seems the more we give, the more we disillusioned. What is it we're doing? Are we so scared of give and take? Why do we always hurt the ones we love? Just when it seems we've finally made a brakthrough.

I try to get away but troubles follows me

Har precis varit på ett möte på Abrtesförmedlingen där jag fick information om speed dating och en föreläsning jag ska på. Tydligen var det obligatoriskt. Jag ska på en föreläsning som handlar om att jobba utomlands eftersom min dröm är att flytta utomlands. Sen skulle man tydligen få en biobiljett till någon föreställning också. Inte så taggad på att gå, men vi får se.
 
Nu är jag tillbaka på Work for you och ska börja med att skriva ett personligt brev. Tappade ju bort mitt usb som jag hade min mall på personligt brev och mitt cv, så det kan vara rätt bra att fixa med det idag, heh. För övrigt är jag inte alls taggad på att det är fredag. Jag bryr mig inte direkt, har ingenting planerat och hela veckan har bara varit emot mig på alla sätt och vis. Allt är bara jobbigt just nu...
 

Take care of yourself

Nail repair & nail balsam från Trind  Fotgel från beautibird  Duscholja från Amande  Schampoo, balsam, tvål och bodylotion från Stockholmsgruppen  Parfym från Decléor  Läppglans från Balance Me 
 
För ett litet tag sen var jag med i en tävling där man kunde vinna en goodiebag med några ta-hand-om-dig-själv produkter. Idag fick jag hem vinsten och jag är väldigt nöjd med produkterna. Tack så mycket Sanne-Madeleine! :)

London style

Den fina tröjan fick jag hem förra veckan, så nöjd! Den är jättebekväm och kan användas som både tröja och tunika. Den kommer från Gömda Juveler Fashion, som är min favoritbutik på nätet när det gäller kläder faktiskt! Ni borde ta en titt, ni kommer inte bli besvikna! Passa på nu när de har stor rea och får in nyheter varje dag, perfekt att fylla på garderoben med nya höstkläder. :)

Hope one day I'll find true love

I love to see the oceans beauty and the moon that shines above. Alone in the sand looking at the stars wishing someday I will find true love. Would it be nice to see the morning with the one you love the most. Would it be nice to say goodnight to the one you hold so close to your heart. The wind that blows the dove is the wind that blows my heart. Hope it'll find its way to you, wherever you are. 

Mys efter en ansträngande dag

Älskar iPhonebilder, så otroligt bra kvalitet. Kom hem från Work for you för ett litet tag sen och regnet har bara öst ner hela dagen. Till och med så mycket att några av oss var nära på att överväga att stanna lite längre för att slippa gå ut, haha. Idag tränade vi på jobbintervjuer och jag har mycket kvar att utveckla, men det får jag öva på helt enkelt. Nu ska jag lägga mig under täcket och titta på Pokémon eller The Big Bang Theory, och jag har gjort i ordning en god fruktsallad som jag tänkte mumsa i mig. Låter ganska nice faktiskt.
 
Ni får jättegärna följa mig på Instagram om ni vill! Lägger upp träningsinspo, quotes och bilder jag fotat bland annat. Om ni vill följa mig så får ni gärna kommentera en bild på Instagram, så följer jag er tillbaka! Klicka här för att komma till min Instagram! :)

Miss you so much ♥

I need someone that won't give up on me

Bilder från we♥it

Annorlunda höstbilder

När jag och Iggy fotograferade porträttbilder i helgen så fick vi besök av dessa små godingar. De smälte in ganska bra bland löven, haha! Perfekta modeller, de kunde dock ha varit bättre på att stå stilla...

Håll mig hårt eller släpp mig helt

Du kämpade för att komma in i mitt liv, det krävdes tålamod och uthållighet. Men mest av allt övertygande. Men nu verkar det inte spela någon roll för dig. Och det gör ont i mig. Varför kämpa för någonting om man inte uppskattar priset? Man får kämpa för att komma in i mitt liv. Men när man väl är inne så glömmer man att kämpa för att få stanna kvar. Så visa mig att du vill vara kvar i mitt liv, annars är dörren öppen och det är bara att gå. Oavsett om du vill det eller inte.

Finns det någon mer än jag som känner såhär?

Jävla skitdag! Idag har ingenting gått som jag vill eller varit på min sida. Känner att jag börjar få dessa dagar lite för ofta nu alltså. Först och främst så försov jag mig, sen åkte min läpp piercing ut, jag missade bussen och jag har tappat bort mitt usb som jag har mitt cv och mitt personliga brev på! Vet ni hur illa det är!? Jag har tappat bort två stycken usb på en och samma vecka! Och nu måste jag skriva ett helt nytt cv eftersom jag är så jävla smart och inte sparar det någon annanstans än just på det usb jag hade. Inte ens på datorn sparade jag det. Eller skickade det till min mail. Och jag måste skriva ett helt nytt personligt brev som jag kan ha som mall. Det tog mig flera timmar att göra det förra och helt i onödan eftersom det visade sig att jag skulle tappa bort det där jävla usb-minnet!
Hatar den här dagen. Från och med nu sparar jag mina cv:n och mina personliga brev på tre usb och på datorn! 
 
Någon mer som vill berätta hur rolig måndag ni haft? Sätt igång. Vore ju tråkigt att bara tycka synd om mig. Något måste ju hänt? Eller? Tvinga mig inte att tycka jag är helt värdelös själv. Någon mer som känner sig värdelös och misslyckad just nu? Kom igen. Någon?

Everytime I think of us my eyes are filled with tears. To think that I gave in to sweet temptaion, his words like music to my ears

Try and fail, don't fail to try

God morgon! Börjar inte förrän kl 10 idag på Work for you, så fick lite sovmorgon. Skönt! Idag har jag på mig min nya tröja jag köpte igår, så sjukt skön är den! Och det börjar bli riktigt kallt nu, så kommer säkert frysa ihjäl på vägen dit eller på vägen hem. Det märker vi. 

There's a little difference in people, but that little difference makes a big difference. The little difference is attitude & the big difference is whether it is positive or negative

Shopping hit, shopping dit


Är på väg hem från stan, har kilat runt lite med Iggy och sis. En snygg virkad vinröd tröja fick följa med mig hem, kände att det är dags med lite varmare kläder nu, heh. Just det, har glömt visa er vad jag köpte på lager 157. Fick med mig dessa jeans, ett par jeans till och tre basiclinnen. Allt detta gick "bara" på 400kr. Inte illa! 

Hösten är över

Det är sant. När jag precis har lärt mig att gilla hösten och allt som hör till, så är den över. Det snöar idag. Även om det inte stannar längre än en dag, så är det fortfarande snö och snön kommer på vintern. Och jag som inte ens hann ta fina höstbilder. Eller har någon vinterjacka. Jag som trodde att vi, som bor i Värmland, hade lite mer tur än alla andra just när det gäller snö. Men skit i det då. 
 
Så den här söndagen kommer spenderas i sängen tillsammans med The Big Bang Theory, choklad, cider och fruktsallad. Hade egentligen tänkt åka ner till stan en stund, men när jag fick se snöflingorna så lät det inte lika lockande. Men skulle det vara någon som vill vara med mig på stan, så kan du ju smsa mig och övertala mig. Det är ju faktiskt söndag och jag är trött på att ha tråkigt på söndagar. Deal?
 

People don't change

I'm not a good lover, I mess up, I start fights and I easily get jealous. But I don't play, I give my all & I love deeply

God kväll! Hade en mysig stund på stan förut och sen drog jag till Lager 157 och shoppade lite smått och gott. Visar er i morgon eller någon annan dag framöver! Nu ska jag avsluta dagen med att mysa ner mig framför The Big Bang Theory i min ensamhet. Har tänt ljus och laddat upp med pepsi twist, lite fruktsallad och choklad. Japp, så får det bli. Vad hittar ni på denna lördagskväll?

Blue is the new color

Fick hem ett paket igår från Gömda Juveler Fashion och där i låg bland annat de här coola leggingsen! Gillar att de sticker ut och de passar ju perfekt nu till höstens glada färger! Eftersom jag har svårt för leggings så var Iggy snäll och ställde upp som modell. Hon är riktigt bra framför kameran leggingsen passar hennes stil ganska bra. Hon har svarta jeans under leggingsen. Vad tycker ni?
 
Just nu har Gömda Juveler Fashion en stor rea och får in nyheter hela tiden, så jag tycker absolut att ni ska kika in där. Det är faktiskt min favorithemsida när det gäller kläder, och jag har själv flera plagg därifrån! Kanske hittar ni alla era höstplagg där som ska flytta in i garderoben? Handlar ni för minst 800kr och anger rabattkoden BERGLUNDTHERESE i kassan, så får ni hela 250kr rabatt! :)

Inte riktigt som jag hade tänkt mig

God morgon! Det har varit en riktigt jobbig och tuff natt. Somnade rätt tidigt, vaknade runt 1-tiden i natt och vågade inte somna om på grund av vad jag drömt. Låter fånigt, men testa själva, inte så himla lätt... Så ja, jag har varit vaken sen dess. Somnat några få gånger och vaknat efter fem minuter och påmindes om varför jag inte ville eller vågade sova. Någon som har varit med om något liknande?
 
Nu ska jag i alla fall hoppa in i duschen och sen göra mig i ordning. Ska ner till stan och fotografera med Iggy. Har fått hem fler kläder från Gömda Juveler Fashion som jag bara måste visa er! Så jävla snyggt! Iggy ska bland annat ställa upp som modell för ett par riktigt coola leggings! Lite senare ska jag försöka hinna ta mig till Lager 157 och köpa mig ett par nya jeans, är i stort behov av det just nu. 

Filmtips #2

Baby why don't you just liesten? Please...

Smile because it's friday

God morgon! Äntligen är det fredag, ska bli riktigt skönt med helg efter en hel vecka full med seminarium. Men innan helg så är det ett seminarium kvar - Personligt brev. Kan behövas faktiskt, för just nu har jag helt glömt bort hur man gör ett bra sådant, haha. Minns att jag hade det som skoluppgift i journalistiken för drygt ett år sen. Aja, ska strax gå mot bussen, vore ju dumt att missa den...

Träningsinspo

Bilder från we♥it

Känns att man inte är van...


Slutade rätt tidigt idag, så efter Work for you drog jag till stan med Linnéa och kikade lite. Köpte en present till mamma också eftersom hon fyllde år igår. Nu har jag precis kommit hem från Bergvik, skulle hämtat ut ett paket som kommit också, men självklart glömde jag det, heh. Får hämta ut det i morgon när jag slutat! 

Nu ska jag lägga mig under täcket och titta på The Big Bang Theory och förhoppningsvis somnar jag en stund. Har så otroligt ont i huvudet, det känns efter att ha suttit på seminarium hela dagarna. Har sovit dåligt i natt också, men det beror på personliga saker. 

If you can't fly the run. If you can't run then walk. If you can't walk then crawl. But whatever you do you have to keep moving forward

God morgon! Älskar dessa fina iPhone-bilder. Ska strax sticka iväg till Work for you, idag är det Dold arbetsmarknad som står på schemat. Det är faktiskt inte så tråkigt som jag trodde, har bra "lärare" och fina människor som är där, så det är inte så farligt. Trivs där faktiskt. Vi har fyra olika seminarium i veckan som vi ska gå på i tre veckor, därefter är det jobbsök som gäller. Någon annan som har varit på något liknande som Work for you?

Sometimes...


@ Work for you


Älskar iPhone-kvalitet.  Hej på er! Jag har tur som har Linnéa med i min grupp på Work for you. Idag går vi igenom CV och vad man ska tänka på och hur en bra CV ser ut. Min CV ser jättetråkig ut så under lektionen har jag försökt fixat ett nytt, går inte riktigt som jag vill... Nu har vi lunch och sen ska jag ha möte med min jobbcoach. Blir nog bra! 
 
Har ni också svårt att skriva en bra CV och göra den så bra och intressant som möjligt? Har suttit i flera timmar och ändå inte kommit någonstans. Varför ska det vara så svårt!?

Nära döden-upplevelse

Idag var jag med om någonting hemskt, någonting som kunde ha slutat riktigt illa. Det är bland det värsta jag varit med om. Paniken som jag fick. Jag var ute med Bebis på promenad och precis när vi gick över bilvägen så gick hans halsband sönder och han var inte längre i koppel. Paniken som uppstod när det kom bilar från båda hållen och Bebis som vägrade flytta sig åt sidan. Det går inte att beskriva. Jag var så otroligt rädd och visste inte vad jag skulle göra. Jag ringer hem i panik och försöker berätta vad som hänt och min syster sprang så fort hon kunde till dit vi var och hjälpte mig få hem honom. Jag är så glad att han är oskadd, han måste ha blivit lika chockad som jag. Hade han inte haft sitt reflexhalsband på sig (jag brukar inte ha på det men det var så mörkt ute nu) och hade inte jag hunnit greppa tag i det så hade han blivit påkörd. Detta får aldrig, aldrig, aldrig hända igen! Tänk om det händer när vi ska ta en promenad nästa gång? Tänk om vi inte är i närheten av där vi bor? Tänk om jag inte hinner fatta tag i honom i tid nästa gång?
 
Tankarna snurrar och blir bara fler och fler. Ska mysa ner mig under täcket med lite fruktsallad och titta på The Big Bang Theory och försöka tänka på annat. Smsa med hjärtat som försöker lugna ner mig...

New in - gomdajuveler.se

Fick hem ett paket idag från Gömda Juveler Fashion och i paketet låg det en supersnygg t-shirt och en jättefin tubscarf. Är riktigt nöjd faktiskt, passade perfekt! Kommer visa bättre bilder senare i veckan, precis som jag brukar, men kunde inte låta bli att ge er en liten tjuvkik på det snygga jag fick hem, hihi. Älskar deras kläder, har faktiskt flera plagg därifrån och jag är helt nöjd! :)
 
Just nu pågår det en galen rea på deras hemsida och man finner snygga kläder för under hundringen! Dessutom får de in nya kläder hela tiden! Kika in och se om det är något för dig! Och om du är riktigt smart så handlar du dina höstkläder samtidigt, för om du handlar för minst 800kr och anger koden BERGLUNDTHERESE i kassan så får du hela 250kr rabatt på ditt köp! Hur nice är inte det!?
 

5 saker ni inte visste om mig #3

• Jag har haft så otroligt många hårfärger så jag har tappat räkningen. Färge håret första gången när jag var 7 år och sen dess har jag haft olika brun, blond, röd, lila, blond med rosa slingor, blond med lila slingor, blond med brunt underhår osv osv... Kan bero på att jag har svårt att bestämma mig och tröttnar efter ett tag.
 
• Jag fick min sjukdom när jag var 13 år, men först för ett år sen fick jag diagnosen. Kronisk Daglig Huvudvärk med inslag av migrän och spänningshuvudvärk. I 5 år gick jag runt och inte visste vad jag led av. Jag förstod aldrig varför alla tester visade "bra värden", varför de aldrig lade märke till något så simpelt. Men nu är oron över. Nu vet jag vad det är och har börjat lära mig leva med det.
 
• Fram till jag var 9 år så trodde jag att jag var adopterad och att jag kom från Kina egentligen. Det gick många rykten om det och jag ifrågasatte mina föräldrar alldeles för ofta...
 
• Jag har en vän som fyller år på samma dag som jag (vi är födda samma år) och från att vi var 9 år tills vi var 12 år så trodde alla att vi var tvillingar. Vi var otroligt lika på alla sätt, men idag ser vi helt olika ut.
 
• Jag hatar verkligen förändringar, men jag trivs inte alls i rutiner. Det är rätt knepigt att leva så, men förändringar är så jobbiga och riskfyllda, och rutiner är så tråkiga...
 
Här finner ni "5 saker ni inte visste om mig" del 1.
Här finner ni "5 saker ni inte visste om mig" del 2. 

Work for you


God morgon! Är inte van att gå upp såhär tidigt, så just nu är jag sjukt trött. Hoppas det går över under dagen! Är på väg till Work for you, där jag har börjat hos en jobbcoach, går på seminarier, söker jobb osv. Varje vardag mellan kl. 9-16. Lite segt nu i början, men förhoppningsvis känns det snart bättre! 

You have to forgive to forget and forget, to feel again

Bilder från we♥it

Your beauti lies to me, makes me forget about your faults

Fruktsallad & The O.C.

God kväll! Nu har hjärtat åkt hem igen, saknar honom redan. Det blir en aning ensamt varje gång han åker, men jag vet att vi ses snart igen. Jag har haft en riktigt tuff natt, så den här kvällen går bara åt till att äta fruktsallad, dricka coca cola zero och titta på The O.C. innan jag ska försöka sova för att orka upp i tid i morgon. Har aldrig sett den serien, men nu när jag är klar med One Tree Hill så tänkte jag börja på den här. Är det någon av er som har sett The O.C.? Är den bra?

Mysig söndag


God morgon! Det har varit en tuff natt med anfall, smärta och gråt, så vi bestämde oss för att ta en riktigt lång sovmorgon idag! Så nu har vi legat och myst en stund och ska alldeles strax fixa lite frukost, det får nog bli fruktsallad. Mums! Resten av dagen ska vi bara äta godis, titta på någon bra serie/film och bara mysa och ta vara på tiden tillsammans, för ikväll åker han hem... 

Vem är min pojkvän?

För ett tag sen ändrade jag min status på Facebook till ett förhållande och det är många som har ställt massor av frågor angående det. Den största frågan har varit vem det är jag är tillsammans med. Jag är tillsammans med Pontus igen. Vi har varit tillsammans ett litet tag men inte sagt något fram till nu. Men vi är lyckliga tillsammans nu och tar det väldigt lugnt. Det känns bra! ♥

Idol & fredagsmys

God kväll! Nu ska jag göra i ordning lite varm choklad och titta på Idol. Kommer nog vara tråkigt utan Sakib, han var ju den som gjorde Idol värt att titta på i år... Aja, men sen kommer hjärtat hit och då blir det massa mys! 

Filmtips #1

Stop stressin' and chill, it's finally friday

God morgon! Idag är det fredag och jag är på riktigt bra humör faktiskt, för senare kommer hjärtat hit och stannar här hela helgen. Mys! Idag har jag lite saker att göra; gå min vanliga promenad med Bebis, städa & dammsuga, duscha & göra mig i ordning, svara på massa mejl och sen åka iväg och handla. Tror det var allt, haha. Hoppas det blir en bra fredag i alla fall och jag hoppas att alla ni underbara där ute också får en bra fredag!

Vad tycker ni?

Jag har ett litet förslag till bloggen, men skulle gärna vilja veta vad ni vill först. Skulle ni vilja ha filmtips en gång i veckan? Ni som följde min gamla blogg (babustyle.blogg.se) vet att jag hade filmtips varje dag, men det blev lite stressigt för min del. Men skulle ni vilja ha filmtips? Eller har ni några andra förslag? :)

I just wanna go home, I miss you, you know

Break the rules and stand apart, ignore your head and follow your heart

God morgon! Idag är det riktigt grått ute och regnet bara öser ner utanför fönstret. Rätt mysigt faktiskt, men min promenad med Bebis låter inte särskilt lockande, skippar nog den och tar en vilodag istället med varm choklad, tända ljus och The Big Bang Theory. Låter inte så dumt faktist, heh. Men jag blir så rastlös i längden så det slutar nog med att jag tar en promenad ändå...

New in

Förlåt för dålig bild. Var till Bergvik förut för att leta efter ett par svarta jeans, men jag hittade inte dem jag ville ha... Så istället fick  ett jättefint och mysigt linne, en ansiktsmask och en body lotion följa med mig hem. Allt under hundringen. Älskar rea! Får leta vidare efter mina jeans en annan gång, förhoppningsvis kommer de in till affären snart igen. 

Nyheter på gomdajuveler.se

 
Jackan - LÄNK / Cardigan - LÄNK / Tunika - LÄNK / Tröja - LÄNK 

Autumn is a second spring when every leaf is a flower

 

Whoever said that diamonds are a girls best friend never owned a dog

Först och främst vill jag tacka för alla fina kommentarer jag får, ni är så snälla och gulliga! 
Jag har precis varit ute på en timmes promenad med denna godingen och pratat med hjärtat i telefon. Nu har jag gjort i ordning varm choklad och lite fruktsallad och ska precis krypa ner under täcker och titta på The Big Bang Theory. Förvånade? 

Gulligt spetslinne till vardags och fest

Tog några snabba bilder igår med mitt nya linne (egentligen är det en klänning, men den är så tight och kort så den passar perfekt som linne på mig) från www.gomdajuveler.se. Det är ett väldigt sött spetslinne med små volanger nertill. Passar perfekt som både till vardags och till fest. Älskar det! Har ni inte kikat in hemsidan så tycker jag absolut att ni ska göra det, är helt förälskad i deras kläder, så snygga! Finns kläder till alla, stora som små och unga som gamla. Hihi!
 
Handlar ni för minst 800kr så ange koden BERGLUNDTHERESE i rabattkodsfältet så får ni hela 250kr rabatt på ert köp. Hur nice är inte det? Passa på att handla era höstkläder på samma gång så sparar ni en slant. :)

Keep calm and pretend it's not monday

Hej på er! Ny vecka igen, vilket betyder nya tag. Har varit ner till stan och fixat lite ärenden och nu hade jag tänkt lägga mig under täcket och titta på The Big Bang Theory, sen ska jag försöka sova lite. Jag har ont i halsen och känner mig inte riktigt bra, så jag ska bara vila och ta det lugnt. Det är riktigt fint väder ute idag så jag ska försöka orka med en långsammare promenad lite senare. 

Påminnelse:Vinn dessa snygga leggings

Klicka på bilden för att komma till tävlingen

Ganska okej söndagskväll

God kväll! Tog en andra promenad med Bebis för ett litet tag sen, höll på att frysa ihjäl! Det börjar bli riktigt kallt nu, särskilt framåt kvällen, brrr... Nu ska jag ta mig ett varmt bad, sen ska jag mysa ner mig med lite fruktsallad och varm choklad framför The Big Bang Theory. Det får bli min söndagskväll. Ganska okej slut på veckan ändå. 

5 saker ni inte visste om mig #2

• Jag har tagit hål i naveln tre gånger, men nu har jag inte hål där då jag tog ur piercingen för ett litet tag sen. Detta på grund av att min kropp stöter bort piercingen. Nu ska jag vänta några månader, sen kör jag en fjärde gång!
 
• Akon är min favoritartist och har varit det sen 2004. Under många år lyssnade jag inte på annat än just hans musik, men på sista tiden har jag börjat lyssna på lite annat också. 
 
• Jag  har två halvbröder på pappas sida som är väldigt mycket äldre än vad jag är. Dessutom har jag en "syster" som flyttade till mig när hon var 15. Vi har samma halvbröder men är själva inte släkt med varandra. Komplicerat helt enkelt.
 
• Jag gillar inte julafton. Den är mysig, men otroligt tråkig så det finns inte. 
 
• Jag har i princip inga vänner. Jag rensade bort mina vänner på högstaidet och har väldigt svårt för att släppa in nya människor i mitt liv. 
 
Här finner ni den första listan med "5 saker ni inte visste om mig"

Believe you can and you're halfway there

God morgon! Eller något i den stilen. Ska precis ge mig ut på en promenad med Bebis och sen ska jag iväg och handla lite. Behöver köpa frukt bland annat. Eftersom jag inte gick någon promenad igår så kör jag nog på två promenader idag och lite workout-träning. Jag ska kämpa på riktigt bra den här veckan, så kanske jag kan belöna mig själv lite i helgen. Men det får vi se!

Sometimes in life it comes to the point where we just have to let go

Bilder från we♥it

Varm choklad & nostalgi

Ligger i sängen med en mugg varm choklad och tittar på gamla Pokémonavsnitt. Pokémonserien är det bästa jag vet, det har det alltid varit. Jag vet inte varför, men det är så sjukt bra, haha! Har sett alla säsongerna som finns och helt ärligt så tycker jag nog att de första säsongerna (kanto regionen, för er som gillar Pokémon och vet vad det är) är lite bättre. Saknar alla gamla pokémon som fanns, så gulliga!
Är det någon mer än jag som gillar Pokémon? 

May be surrounded by a million people I still feel all alone, just wanna go home

God morgon! Vaknade av ett gulligt sms från hjärtat, perfekt start på dagen! Idag vet jag inte riktigt vad som händer. Hade tänkt gå en promenad som vanligt, men det är så grått och mulet ute och det har regnat hela natten, så jag slår nog bort den tanken igen, heh. Och One Tree Hill är jag klar med, så det kan jag inte se heller... Får hitta en annan serie att se, kanske Brottet? Är den bra? Har alla avsnitt, men inte sett ett enda, haha. Nä, men helt ärligt. Har ni några förslag på vad man kan göra idag?
 
Glöm inte tävlingen där ni kan vinna ett par läckra leggings. Tryck här för att komma till tävlingen!

There's nothing I wouldn't do to hear your voice again. Sometimes I wanna call you but I know you won't be there

That's the thing about pain, it demands to be felt

Varning för deppigt inlägg. Ångest. Panik. Oro. Trött på att kämpa. Ett steg bakåt. Ensam. Beskriver mig ganska bra just nu. Jag är så trött på det här, trött på allt och alla. Går inte att beskriva hur ledsen och besviken jag är, hur övergiven jag känner mig. Det känns som att jag alltid måste gå två steg bakåt innan jag kan komma ett halvt steg framåt. Vill bara försvinna bort för ett tag, helst till ett annat land, helst till ett liv utan all ångest, tårar och oro. Det löser sig, det gör det alltid. Frågan är bara när...

Möte på arbetsförmedlingen

God morgon! Kvällen igår var väl helt okej, inget fel med den egentligen, bara det att tjejkvällarna i stan börjar bli ganska tråkiga faktiskt. De har tagit bort nästan alla gratisgrejer. Man går ju dit för gratisgrejerna! Aja, ska strax sticka i väg till ett möte på arbetsförmedlingen, hoppas det går bra. När jag kommer hem ska jag försöka sova någon timme, har sovit sjukt dåligt i natt. Jävla huvudvärk. 
 

Tjejkväll i stan

Det är tjejkväll istan idag och planen var från början att jag skulle ner och möta upp mina tjejer. Men jag har varit på dåligt humör hela dagen, ingenting har gått som jag vill, så jag tänkte stanna hemma istället. Men blev uppringd och de bad mig komma ändå, så jag ska strax sticka ner till stan och möta upp dem. Kanske kan bli en bra kväll ändå.

Träningsinspo

 Bilder från we♥it

Don't start your day with the broken pieces of yesterday. Every day is a fresh start. Each day is a new beginning. Every morning we wake up is the first day of our new life

God morgon! Känner mig en aning bättre idag faktiskt, ibland behöver man de där dagarna och kvällarna då man känner sig ledsen och nere, för att dagen efter ha ny energi. Varje dag är en ny möjlighet. Ska strax ta på mig träningskläderna och sticka ut på en promenad med Bebis, men först ska jag ringa arbetsförmedlingen. 
 
HJÄLP! Jag behöver eran hjälp nu! Jag har stött på ett problem med Microsoft Office 2010 och det står någonting om produktnyckel. Någon som känner på sig att den kan hjälpa mig? Belönas med en länk!

Sometimes it's better to keep it all inside, where the only person that could judge you is yourself

Känner mig ledsen och nere. För många tankar, för många känslor, för mycket ensam tid. Myser ner mig framför någon film med tända ljus och lite fruktsallad och försvinner bort ett tag. Återvänder till verkligheten i morgon igen...

Forticils fransnäring

För några dagar sedan vann jag en tävling där priset var den här - Forticils fransnäring. Den ska ge en långa och fina ögonfransar på 30 dagar om man använder den morgon och kväll. Eftersom jag har riktigt korta ögonfransar så hoppas jag att den här hjälper, det är så fint med långa ögonfransar! Den innehåller viktiga vitaminer också, vilket jag tycker är bra. Den finns att köpa här.
 
Har ni använt den här någon gång? Vad tyckte ni om den i så fall?

Some people's action prove why their words mean nothing

God morgon! Idag händer det inte särskilt mycket, ungefär som vanligt. Jag ska sticka iväg till Iggy lite senare och färga utväxten och lite av håret. Ska försöka få en snyggare skiftning, vi får se hur det går. Förutom det ska jag ta mig en promenad med Bebis. Det börjar bli lite för kallt för att vara ute och gå, man fryser ju ihjäl och det känns som minusgrader... Ska nog mysa ner mig framför en serie med en kopp varm choklad efteråt. Huvudvärken är inte på min sida idag, så det blir nog att ta det lugnt helt enkelt.
 
Glöm inte tävlingen som pågår just nu, där du kan vinna ett par snygga leggings. Tryck här för att komma dit.

Länkbyte #2

Kör ett länkbyte med den här fina tjejen! Klicka på bilden för att komma till hennes blogg!
 
Vill du också göra ett länkbyte?
Kommentera detta inlägg! Jag har ett krav på minst 100 unika läsare/dag.

You see you've got the key to my heart, unlock me and take my feelings apart

Ask yourself if what you're doing today is getting you closer to where you want to be tomorrow

Kom in för ett litet tag sen efter att ha varit ute och gått en promenad med Bebis. Han var riktigt duktig idag och vi körde på hårt! Det går bättre och bättre för varje dag och det gillas! Är helt slut nu och Bebis ligger på golvet och ser helt död ut, haha. Nu ska jag göra i ordning lite fruktsallad och titta på One Tree Hill. Har bara tre avsnitt kvar på hela serien, känns lite konstigt faktiskt...
 
Glöm inte tävlingen som pågår just nu. Du finner tävlingsinlägget under detta inlägg.

Vinn ett par läckra leggings hos Gömda Juveler Fashion

Tävlingsdags! Den förra tävlingen jag hade i samarbete med Gömda Juveler Fashion var riktigt uppskattad av er läsare, så nu kör vi igång med en ny tävling där ni får chansen att vinna dessa snygga leggings som passar perfekt nu till höstens glada färger! 
 
Regler för att delta (obligatoriskt):
• Gilla Gömda Juveler Fashion på Facebook [länk]
• Motivera i en kommentar till det här inlägget varför just Du ska vinna.
• Följ min blogg på blogkeen [länk] (Har du inte blogkeen så följ mig på Facebook istället [länk])
Glöm inte skriva vilket nummer du blev som följare/vad du heter på Facebook!
 
Ni får jättegärna skriva om tävlingen på eran Facebook/blogg/instagram om ni vill, men detta är självklart inget måste.
 
TÄVLINGEN AVSLUTAS 9 OKTOBER!
Glöm inte ange din mailadress så jag kan kontakta dig ifall du vinner.
 
 
 

AVSLUTAD! Vinnaren är P Mary-Anne Christensen, grattis! Kolla din mail!
 
Ett stort tack till alla som deltog i tävlingen och ett extra stort tack till Gömda Juveler Fashion som stod för vinsten! :)

En överraskning till er!

God morgon på er! Mötet igår gick prima och det ser ut som det kan gå riktigt bra faktiskt. Är så glad att jag har min syster som alltid ställer upp för mig! Ibland kan jag vara riktigt envis, så det slutar alltid med att hon ger med sig ändå. Men denna gången behövde jag inte övertala henne. Blev lite förvånad faktiskt, haha. Idag händer det inte så mycket. Som vanligt. Ska ta mig ut på med promenad med Bebis senare och sen göra lite workout-övningar. Får se om jag tvingar med mig mamma till Bergvik sen och köper varm choklad, så sjukt gott!
 
Just det! Det var många som uppskattade tävlingen jag hade på bloggen i samarbete med Gömda Juveler Fashion för ett tag sen, så jag har fått chansen att anordna en till tävling i samarbete med dem. Så kika in här lite senare. Tro mig, du vill inte missa den, priset är riktigt snyggt!