C'yaaa next year!



Superfräsch bodybutter

Tänkte tipsa er om dessa två bodybutter som luktar superfräscht! Jag älskar dem, och de gör huden jättemjuk. De kommer från Lager 157 och kostar 40kr/st eller 2st för 60kr. Riktigt värt! 

Mina nyårsplaner

God morgon! Sista dagen på 2013 och det är jag glad för! Det här året har varit ett av de värsta i mitt liv. Jag har fått stått ut med så otroligt mycket svek från personer jag litat på. Huvudvärken blev värre och när jag bad om hjälp så fanns det ingen som ville hjälpa mig eller ville lyssna på mig. Hela året har jag fått gått igenom allting själv, något man inte ska behöva göra. Jag har vuxit under det här året och jag har lärt mig vilka personer som är värda en andra chans och vilka man borde kasta ut ur sitt liv. 
 
I år tänker jag inte fira nyår stort alls. Det har hänt så mycket de senaste dagarna att jag inte längre orkar bry mig. Men jag har tur som har så fina vänner som ändå ställer upp och vill umgås med mig även om jag inte vill hitta på någonting. Ikväll ska jag umgås med Sis, Ida och Christian. Vi ska bara vara hemma hos Christian där vi ska äta mat, spela spel, titta på film och bara umgås. Precis vad jag behöver just nu. Vid 12-slaget ikväll ska vi vara nere i stan och titta på årets fyrverkeri som Karlstads kommun "bjuder på". (i själva verket är det våra skattepengar som går åt till det här, så jag undrar vem det är som bjuder egentligen...) Står i tidningen att i år ska det vara något riktigt stort fyverkeri, Sveriges största till och med. Hela 10min långt ska det va! Brukar inte vara längre än 3min annars, så 10min är rätt mycket för oss Karlstadsbor, haha. 
 
Nu måste jag börja göra mig i ordning. Ska duscha, fixa mig och leta fram kläder jag ska ha på mig bland annat. Känner att jag borde börja redan nu, för hur jag än gör och hur sent jag än ska träffa personer så slutar det alltid med att jag måste stressa sista minterna. Så idag ska jag vara färdig i god tid. Ska försöka i alla fall... 
 

Natthumor





@ Espresso house


Sitter på Espresso house och fikar med fina Ida. Varje gång hon är i Karlstad och vi ses så fikar vi alltid här. Har blivit en standard, haha! Vi sitter och planerar lite inför morgondagen, och om det blir som vi tänkt oss kommer det bli en grym nyår! 

Q/A- Mitt 2013

 
Vilket datum från 2013 kommer du alltid att minnas?
Finns nog många. Men 13 juni, dagen jag tog studenten och kunde känna mig stolt för att jag faktiskt klarade av skolan trots alla motgångar. 
 
Höll du några av dina nyårslöften?
Nej. Har haft ett och samma nyårslöfte i tre år; äta sushi minst en gång. Har fortfarande inte gjort det, haha.
 
Blev någon av dina vänner förälder i år?
Nej, inte vad jag vet.
 
Vilka länder besökte du?
Gran Canaria, så sjukt härligt. Saknar't!
 
Dog någon som stod dig nära?
Ja, tyvärr...
 
Är det något du saknar år 2013 som du vill ha 2014?
Ett jobb, haha. 
 
Vad var din största framgång 2013?
Jag har lärt mig acceptera min sjukdom och lärt mig hantera den i vissa situationer. Men utöver det så är bloggen en av mina största framgångar. Jag har fått många fina samarbetspartners och många nya läsare har hittat hit! Och så studenten såklart. Att jag stod ut och kämpade in i det sista!
 
Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
 Aldrig tagit studenten tidigare!
 
Största misstaget?
Att tro att alla som är sociala utåt, omtänksamma och hjälpsamma är samma person bakom stängda dörrar...
 
Har du varit sjuk eller skadat dig?
Inte allvarligt. 
 
Bästa köpet?
Mitt halsband med bokstaven R på, som står för min hund som dog i cancer för snart tre år sedan.
 
Vad spenderade du mest pengar på?
Fel personer. Nä, men ärligt. Mat och räkningar skulle jag tippa på.
 
Gjorde någonting dig riktigt glad?
Att få vara i Gran Canaria gjorde mig lycklig!
 
Vilka låtar kommer alltid påminna dig om 2013?
Har ingen aning faktiskt. Kanske låten "Sista minuten" med Medina då de körde den live här i Karlstad. Riktigt nice! 
 
Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Ledsnare. Det här är det värsta året på länge. Är så glad att det är över snart.
 
Vad önskar du att du gjort mer?
Sagt ifrån och inte gett så många chanser till fel personer. 
 
Vad önskar du att du gjort mindre?
 Jag önskar att jag kunde låta bli det som varit och gå vidare. Dock lättare sagt än gjort. 
 
Hur tillbringade du julen?
Hemma med mina föräldrar och mormor, precis som vanligt. Hatar julafton. 
 
Blev du kär i år?
Ja. 
 
Favoritprogram på tv?
House M.D, The Mentalist och julkalendern bland annat. Förvånade??
 
Bästa boken du läste i år?
Minns att jag läste några böcker i somras, minns bara inte vilka..
 
Största musikaliska upptäckten?
Till skillnad från alla andra år så har jag faktiskt inte bara lyssnat på Akon det här året. Det måste ju betyda något.
 
Vad gjorde du på din födelsedag 2013?
Jag spenderade min födelsedag med min allra bästa vän. Hon bjöd på massor av fika som vi shoppade loss inne på Konsum och Hemköp, satt i parken och bara njöt av värmen och allt det goda. Bästa födelsedagen på länge!
 
 Något du önskade dig och fick när du fyllde år?
Jag hade inte önskat mig något speciellt, men jag fick ett jättefint halsband av min bästa vän med en kamera på. Passar mig som är utbildad fotograf!
 
Finns det något som skulle gjort ditt år bättre?
Ja, året hade blivit otroligt mycket bättre om jag slapp bli sviken och sårad hela tiden. 
 
Hur skulle du beskriva din stil 2013?
Tro det eller ej - jeans och linne! I hela mitt liv har jag gått i mjukis och stor tröja, men det här året har jag lärt mig gå i jeans och faktiskt gillat det. 
 
De bästa nya människorna du träffade?
Träffade inte särskilt många nya människor.
 
Årets besvikelse?
Okej. Till att börja med så startade jag mitt 2013 med världens migränanfall. Och jag gav mitt hjärta till en kille som visade sig skulle krossa mig totalt. Jag är mest besviken på mig själv för att jag låter allting hända mig. 

Jag tackar dig för alla våra minnen och jag hoppas du är stolt när du ser mig från himlen

Påminnelse: Vinn presentkort på Gömda Juveler Fashion

 
Klicka HÄR för att komma till tävlingen.
Tävlingen avslutas på onsdag, så skynda er in och delta!

More people would learn from their mistakes if they weren't so busy denying them

God morgon! Bion igår var helt okej. Inte så bra, men den var väldigt rolig så jag skrattade en hel del. Det behövde jag verkligen. Det var längesen jag skrattade så mycket. Mysigt med kvalitetstid med den bästa. Hade dock en jobbig natt och vaknade tidigt i morse med ont i varenda liten del av kroppen. Förvånar mig inte om jag skulle bli sjuk nu. De senaste veckorna har allt varit emot mig, så varför inte liksom.. Men trots värken ska jag tvinga med mig mamma och fixa julklappar till mina bröder och min lilla prinsessa som kommer i januari. Resten av dagen spenderar jag i sängen framför någon bra serie. Så det så. 

Bio med min dejt


Nu har vi ätit en god middag och köpt med oss lite gott som vi kan mumsa på under bion. Nice! Nuu mot bion! 

Advice is what we ask for when we already know the answer but wish we didn't

Lördag idag och jag tog mig en lång sovmorgon. Skönt! Har precis klivit ut ur duschen och ska börja göra mig i ordning. Ska ner till stan och möta upp min dej. Först ska vi äta på någon restaurang och sen ska vi gå på bio. Mys! Nu måste jag skynda mig, nussen går om 20min och jag är inte i ordning alls. Bra där, babustyle, du lyckas alltid behöva stressa...

Real eyes realise real lies

How do you fight loneliness? Smile all the time. Shine your teeth till meaningless and sharpen them with lies. And whatever's going down will follow you around. That's how you fight loneliness.

Fikar med Ida


Har sprungit runt på stan hela dagen med Ida. Hon är äntligen i Karlstad, så passar på stt umgås innan hon åker hem. Sitter på Espresso house just nu och fikar. Sen ska vi springa runt lite mer i affärerna, ska försöka hitta nåt att ha på nyår och sen någon julklapp till min lilla prinsessa. 

Vem behöver en pojkvän när man kan titta på honom?!

 
Ska jag vara helt ärlig? Den enda anledningen till att jag tittar på Glee är för att den här godingen är med. Blaine är så jävla snygg och har en helt underbar röst! Kollar på hans uppträdanden minst 10 gånger innan jag fortsätter med avsnittet, haha! Blir så sjukt glad av att titta på honom. Speciellt när han ler och när han försöker dansa. Sååååå underbar! 
 
Fact; Jag behöver ingen pojkvän, allt jag behöver för att vara glad finns här ovanför. 

Mina julklappar

Som många vet så gillar jag inte julafton. Och jag gillar att ge julklappar hellre än att få. Men jag fick några fina julklappar i alla fall. Ber om ursäkt för dålig bild, hann inte fixa med inställningar innan kameran dog. Men på bilden ser ni mina julklappar. Är jättenöjd! Fick ett fint julkort av Kaffehörnan också, tack! ♥

Bebis vaktade sitt eget paket



Tråkigaste dagen på året


Jag hoppas att ni alla hade en fin julafon med massor av god mat och fina presenter! Eftersom jag själv inte gillar julafton så tänker jag inte berätta något om den. Även om jag inte bryr mig så mycket om att få julklappar så blev jag jätteglad för det jag fick. Kan visa i ett enskilt inlägg sen! Avslutade julafton med att prata i telefon med fina Calle. Så jag fick en bra julafton i alla fall. Heh. 

En liten julhälsning från mig till Er

I don't know why, but I do it everytime...



Noll julkänsla

Härligt. Kände på mig redan igår att jag skulle bli förkyld. Vaknade med halsont och feberhuvudvärk idag. Perfekt såhär precis innan jul. Inte för att jag har några julkänslor alls i år, men att bli sjuk var väl ändå att ta i. Sååå, vad händer idag då? Myser ner mig i min supersköna teddytröja och har Glee maraton. Får se om jag kanske orkar göra lite julgodis senare. Brukar aldrig göra julgodis då det inte finns särskilt mycket jag tycker om. Men lite julkänsla skulle inte skada. Vilket är er godaste julgodis?

Adventsmys med sis


Haft en rätt soft dag, bara legat i sängen och tittat på Glee. Känner mig lite hängig så försöker ta det lugnt. Sis kom förbi förut och nu ska vi mysa med kebabtallrik framför julkalendern, mys! 

I keep myself busy with things to do, but everytime I pause I still think of you


Of course I don't want this. I just have to accept this. And you make me go through this alone! I need a friend. I need to know that you're there. I need you to tell me that my life is worthwhile and I need you to tell me that you love me...

I do not trust easily. So when I say "I trust you" please, don't make me regret it

Har precis kommit hem från affären, var tvungen att köpa hem lite mera frukt så jag kan göra mer fruktsallad. Är helt beroende, klarar mig inte en dag utan fruktsallad, haha. Idag är det "myslördag" för min del. Det är kallt och ruggigt väder ute, så jag myser ner mig i min supermysiga teddytröja jag fick hem mig hem från stan igår och tittar på serier resten av dagen. Låter inte helt fel.

Just nu bara för mina läsare: follow for follow



Tänk på vad du säger för det är mig du sårar

Spenderar fredagskvällen med att ligga under täcket och titta på House, äta fruktsallad och nötter i min ensamhet. Humöret är på botten igen, men det är okej. Gillar inte att behöva vara ensam, men det är också okej. Jag är ju inte helt ensam. Jag har ju House. Vi kan vara ensamma tillsammans. Ni där ute, som läser det här nu, om ni också känner er ensamma, så kan ni få dela ensamheten med mig. Vi kan vara ensamma tillsammans, allihop. Det är okej att känna sig ensam en fredagskväll. Den kvällen man egentligen ska spendera tid med sina vänner eller sin pojkvän/flickvän. Ensamheten har blivit min bästa vän, jag är så van nu. Vi går alltid hand i hand. Vi delar allt tillsammans. Framför allt delar vi tystnaden och tårarna tillsammans. Det är fint. Nästan som en ceremoni. 

Dear whoever is reading this, smile. Because you're strong and you deserve to be happy

God morgon mina fina läsare! Av någon konstig anledning är jag på bra humör idag, känns faktiskt nice. Haha! Har precis gjort i ordning en god fruktsallad som jag sitter och mumsar på. Ska strax gå till bussen, ska ner till stan och möta upp min dejt. Vi ska julklappsshoppa lite och käka nånstans, nice! Vi får se vad resten av dagen har att erbjuda!
 
Psss! Glöm inte tävlingen jag startade i morse, den finns i inlägget under. Superenkla regler och riktigt nice pris, så tveka inte, kika in inlägget och delta! :)

TÄVLING: Vinn presentkort på Gömda Juveler Fashion

 
Vi startar helgen och julledigheten med en grym tävling i samarbete med Gömda Juveler Fashion! Jag har fått äran att tävla ut ett presentkort värde 200kr till en av mina läsare. Här ovan ser ni några av mina favoritplagg som kostar under 200kr, hur nice!? 
 
Gömda Juveler Fashion är en modebutik på nätet som säljer snygga, glammiga och unika plagg och accessorarer till riktigt bra priser! Det finns någonting för alla, oavsett om man gillar mer utmanande kläder eller bekväma favoriter. Det bästa av allt är att de alltid har rea på massor av plagg och får in nyheter varje dag. Även om modellerna är smala, så passar kläderna för oss som är lite större och mulligare också! Jag har själv många plagg därifrån och de sitter perfekt! 
 
Tävlingsregler: (obligatoriska)
» Gilla Gömda Juveler Fashion på Facebook -> LÄNK
»  Kika in på deras hemsida (länk) och välj ut ditt favoritplagg. Kopiera länken i din kommentar och motivera lite kort om varför just det plagget är din favorit.
 
För större chans att vinna: (en extra lott för varje sak)
» Följ mig på Facebook -> LÄNK
» Följ mig på Instagram -> LÄNK
» Följ min blogg på blogkeen -> LÄNK
» Skriv om tävlingen på din blogg och länka både till tävlingen och www.gomdajuveler.se i inlägget.
» Tipsa om tävlingen på Facebook
 
Glöm inte att skriva vilket namn du använder/vilket nummer du blev! Har du skrivit om tävlingen eller tipsat om den på Facebook så skicka med länk till inlägget/statusen så att jag kan se det! Glöm inte ange din mailadress när du kommenterar!
 
Tävlingen avslutas 1 januari 2014. Vinnaren publiceras i ett nytt inlägg och kontaktas via mejl.
 

Tävlingen är avslutad!
Vinnaren kommer inom kort publiceras i ett nytt inlägg och därefter bli kontaktad via mejl! 

Fråga mig inte hur jag mår, jag har ett liv du inte förstår

Flickan skrattar, skämtar och ler, men hon gråter i timmar när ingen ser. Huvudet fylls med dolda skrik, flickan skakar och får panik. Gråter och gråter, tårarna rinner. Alla hon älskar bara försvinner. Smärtan tränger in, det svider så. Hur dåligt hon mår vill ingen förstå. Slutar gråta, slutar skaka. Sakta men säkert faller hon tillbaka. Hon torkar bort tårarna, men snyftar ett tag. Numera händer det varje dag. Anfall och ångest drabbas hon av, kanske beror det på alla höga krav. Ingen lyssnar när hon vill göra sig hörd. En dag kanske det är försent att hjälpa den lilla flickan som behövde ditt stöd. 

Resultatet av att färga från blond till mörkare blond...


Blond + blond = blond  ...Eller? 

Stressad till tusen

Äntligen hemma! Är sjukt stressad, mamma tvingade med mig för att storhandla och nu kom vi precis hem efter att ha varit borta i tre timmar. Helt sjukt hur lång tid det tar. Ska strax sticka hem till Iggy och färga håret och klippa mig lite. Sen ska jag hinna söka jobb också, för det blev aldrig av igår då jag fick ett anfall. Och så måste jag slå in julklappar som ska delas ut innan julafton. Och inte nog med det så är huvudvärken inte på sin bästa sida idag. Kämpa på Babustyle, du klarar det här!

Gästbloggning #1

Mitt namn är Carl och jag har blivit ombedd att skriva ett gästinlägg i Therese blogg. Jag bloggar själv inte så vi får se hur intressant det här blir!
 
Jag vill börja med att skriva att Therese är en underbar människa som har funnits i mitt liv så länge jag kan minnas. Jag minns inte när vi först började prata och minns man inte det så är det nog rätt så längesedan skulle jag vilja påstå (antingen det eller så har jag bara ett dåligt minne)! Jag kan dock komma ihåg att när jag gick i nian så pratade vi via msn (vem tusan använder msn nu för tiden?) och nu gick jag ut från gymnasiet för 2 år sedan, så ni kan ju själva räkna ut hur länge vi har pratat (och hur gammal jag är, hehe).
 
 Trots att vi har pratat och känt varandra så länge som vi har gjort så har jag aldrig velat sluta prata med den här underbara tjejen. Absolut så har vi tappat kontakten med jämna mellanrum men det kan man inte riktigt hjälpa. Det liksom bara blir så, speciellt när man har ca 50 mil mellan varandra. Då är det nog lättare att saker och ting kommer emellan. Therese är en fantastisk tjej som förtjänar det allra bästa, jag hoppas så innerligt att läkarna har haft fel när de har diagnostiserat hennes sjukdom till ”kronisk”. Hon är den sista som förtjänar en kronisk sjukdom som ger henne huvudvärk.
 
Therese är dock den starkaste personen jag känner. Hon klarar sig och det kommer hon göra länge till! Det finns inte ord för vad den här tjejen betyder för mig och hon kommer alltid att ha en plats i mitt hjärta.
 
 Du är bäst Therese! 

Seeing is not believing. Believing is seeing


God morgon! Sitter på work for you och väntar på att klockan ska bli 12 så jag kan få sluta. Är så jävla trött så det finns inte, knappt sovit någonting alls i natt, inte ens en timme. Dock berodde det inte på hallucinationer eller mardrömmar den här gången, jag var alldeles för pigg för att kunna somna. Liksom trött och pigg på samma gång. Smsade med underbara Calle i natt, han höll mig sällskap med sina fina sms så jag inte kände mig ensam. Han ställer alltid upp för mig och kan få mig glad bara genom ett sms. Är så glad att jag har honom! 

För många tankar på samma gång...






Love is not about how much you say 'I love you,' but how much you can prove that it's true

God kväll! Är heeeelt sluut i benen och huvudet spränger så sjuuukt mycket. Men så kan det gå när man springer på stan och på Bergvik hela dagen och letar julklappar. Hittade alla julklappar jag skulle ha, så det är skönt att det är gjort. Även om jag fick pengar idag så är jag redan fattig, haha. Jag tycker det är viktigt att ge julklappar och födelsedagspresenter, så jag lägger ner tid och pengar på det oavsett om jag har råd eller inte. Vet inte varför, jag bara tycker det är väldigt viktigt. 
 
Nu har jag precis tittat på julkalendern, älskar den! Så sjukt bra, helt klart den bästa på länge. Helt min humor alltså. Skrattar ihjäl mig åt någonting varje dag. Så sjukt, haha. Nu ska jag göra i ordning en god fruktsallad och titta på några avsnitt av House eller titta på tv om det finns någonting bra. Ska bara vila och ta det lugnt, känns som jag behöver det om jag ska orka med jobbsök i morgon. Har sovit riktigt dåligt väldigt länge nu, hallucinationerna och mardrömmarna är kvar. Vissa nätter är bättre än andra, men jag har inte sovit bra på hur länge som helst. Minns inte ens hur det är att sova bra... Då är det illa. Hoppas i alla fall att jag inatt får sova utan att vakna flera gånger i timmen på grund av de olika orsakerna. Som om det kommer hända.

If you fall for me, I'm not easy to please. I might tear you apart. Told you from the start

Vinnaren av tävlingen i samarbete med Becca Design

Tävlingen i samarbete med BeccaDesign.se där Ni kunde vinna en rabattkod värde 75kr på deras webbshop är nu avslutad. Vinnnaren är Meia, grattis! Du kommer att bli kontaktad under dagen.
 
Stort tack till Becca Design som sponsrade tävlingen och ett stort tack till alla som deltog!

Jag har fattat ett beslut...

God morgon mina fina läsare! Efter att ha tänkt riktigt mycket på det här med bloggen så har jag bestämt mig för att fortsätta blogga ett tag till. Men jag ska fortsätta leta efter en portal jag kan byta till. Har ni några förslag så får ni jättegärna kommentera! Vill också säga tack för alla underbara och stöttande kommentarer jag fick i förra inlägget. Ni är helt underbara, glöm aldrig det!
 
Nu över till någonting heeelt annat. Fick mina pengar idag, äntligen! Ska strax börja göra mig i ordning, ska tvinga med mamma ner till stan. Ska kika runt och se om jag hittar några julklappar. Börjar närma sig jul nu och jag har liiite panik faktiskt, så idag ska jag köpa alla julklappar. Lär nog få gå på stan hela dagen, för med den beslutsångesten jag har så kommer det ta några timmar, minst. Haha, stackars mamma.. Inte lätt att gå på stan med mig..

Detta kanske är slutet...

Jag tar den här dagen  ledigt från bloggen, för att komma fram till ett beslut om jag ska fortsätta blogga eller stänga ner bloggen helt. På 11 månader så har jag skaffat mig ca 400 trogna läsare som kikar in varje dag. Det är jag jätteglad för, ni är helt otroliga! Jag har också fått massa samarbetspartners som gjort det möjligt för mig att ta min blogg till den nivå den är. Men det finns också de som inte borde läsa min blogg som gör det. 
 
Bloggen har varit en trygg punkt i mitt liv, men jag känner inte längre att jag kan skriva ut allt jag känner och allt jag tänker. På något sätt känns det som att jag sviker er som läser bloggen, att jag inte riktigt uppfyller de kriterier ni har för en person som driver en öppen blogg om sitt liv. Jag har mer nedstämda inlägg än glada inlägg, det kan vi alla hålla med om. Jag känner ofta att jag behöver skriva ut det som tynger ner mig. Jag har alltid skrivit för att få ut mina känslor. Men vem vill läsa om en person som bara skriver nedstämda inlägg? 
 
Jag söker inte uppmärksamhet, det har aldrig varit min grej. Från början var bloggen ett hemligt ställe där jag skrev ut mina innersta tankar. Men sen fick jag känna på hur det känns att faktiskt ha läsare som bryr sig, läsare som kikar in varje dag och lämnar en kommentar om inlägget jag skrivit. Det var då jag bestämde mig för att ha en öppen blogg om mitt liv. Få människor att förstå mig. Skriva texter som andra känner igen sig i. Men under mina sämre perioder i livet går det för långt med mina inlägg. Det var aldrig det som bloggen var till för. Jag vill ha en glad blogg, en blogg som läsare kan kika in på och faktiskt bli glad av. Inte en blogg där läsare blir ledsna över mina inlägg. 
 
Men samtidigt så vill jag inte ha en blogg med bara glada inlägg som många storbloggare har. Varför? Jo för att då ljuger jag för både er och mig själv. Jag mår inte alltid bra, jag har inte alltid bra dagar, jag är ofta ledsen och jag har många problem som jag måste försöka ta itu med. Men ibland känns det som att motgångarna tar över och det drabbar även er, mina fina läsare. 
 
Jag hoppas ni förstår varför jag tar ledigt den här dagen för att överväga om jag ska stanna kvar eller inte.
Men om jag ska stanna kvar så vill jag flytta bloggen till en annan portal. Jag vill inte vara kvar på bloggse. Någon gång måste man släppa taget och jag känner att det är dags för det nu. Men jag vill inte starta en ny blogg, och som det ser ut nu så kan man inte flytta en blogg från bloggse till en annan portal...
_________________________________________________________________________________________________
 

UPDATE: Tack för alla stöttande kommentarer! Men jag behöver lite mer tid på mig så jag tar ledigt en dag till från bloggen. Jag vill inte göra misstaget att välja fel beslut. Är tillbaka inom kort och berättar hur det blir. 

Ensam och rädd


Ligger i sängen och skakar. Mår hemskt. Känner mig så jävla ensam och huvudvärken är så oerhört extrem, går inte att beskriva hur ont det gör. Vill mest av allt bara ha sällskap, någon som vet hur man lugnar ner mig, någon som kan få mig trygg. Är orolig, rädd. Känner mig övergiven. Gör vad som helst för att slippa det här. Vill bara försvinna från jordens yta just nu. Vill må bättre, komma till en plats där smärta inte existerar. Gömmer mig under täcket, försvinner till min egna lilla värld. Det gör så ont! Har gråtit i timmar, det går inte att sluta! Varför händer det här mig? Behöver nån som kan få mig lugn, få mig veta att jag inte är ensam. Inte ens House hjälper just nu, då är det illa! Jag orkar bara inte... 😭

Nytt på min önskelista, så snyggt!

Kikade runt lite på internet efter mysiga sängkläder. Då hittade jag marinestyle.se och blev helt förälskad i deras sortiment, särskilt dessa som finns på bilden. Jag älskar amerikanska flaggan och jag skulle vilja pryda hela mitt rum med det. Tycker det är så snyggt! Har dock bara en pläd med det trycket, men skulle inte sitta helt fel med flera saker, som t.ex. kuddfodral. Nytt på önskelistan.

Q/A - Vad jag vänder för kamera och hur jag får mina bilder skarpa + ett litet tips till er

Q: Vad använder du dig utav för kamera? bilderna blir så skarpa och bra! :)
 
A: Tack så mycket! Jag använder mig av min trogna vän Nikon D3000. En väldigt bra kamera, speciellt om man är nybörjare. Trots att jag är utbildad fotograf så håller jag mig till den här enkla kameran.Jag har ett Sigma 70-300mm objektiv som jag använder flitigt. Har funderat på att byta upp mig till en lite mer avancerad kamera, men innan jag börjar spara pengar så vill jag bestämma mig för vilken jag vill ha. 
 
Men alla bilder blir inte skarpa, så är det för alla. Ingen kommer undan med det. Men det är då som olika redigeringsprogram träder in. Jag ökar alltid skärpan med 2 steg, även om bilden från början är skarp redan. Det gör att bilden ser mer effektfull ut, vilket jag själv tycker är väldigt snyggt. Om man vill göra det extra snyggt så kan man göra bakgrunden mer suddig. 
 
Ett litet tips till er som vill ha bilder med lite bättre kvalitet på bloggen:
När du redigerar bilden (om du nu gör det) så gör så bilden blir lika stor som inlägget och sen ladda upp i 1000px på bloggen.
T.ex. Bilderna är oftast 3500px x 2400px eller nånting, ni fattar. Det jag gör då är att ändra så att bilden blir 800px i bredd, eftersom det är vad jag har i mina inlägg. Sen laddar jag upp dem på bloggen på 1000px, vilket gör att bilden får bättre kvalitet. Bilden kan inte bli 1000px eftersom bilden endast är 800px innan jag laddar upp den. Detta går även att göra om du inte redigerar dina bilder. Jag använder mig av redigeringsprogrammet Photoscape när jag gör detta, men det går även att göra på Picmonkey.com helt gratis.

It's not easy taking my problems one at a time when they refuse to get in line

Hej på er! Hade en rätt soft dag på Work for you, slutade kl 12 och när jag kom hem la jag mig i sängen och tittade på några avsnitt av House. Somnade några timmar och vaknade av panik. Sen började hallucinationerna igen. Inte ens på dagen kan jag sova utan att det förföljer mig, hatar det! Kommer inte våga somna i natt i alla fall, så får försöka hålla mig vaken på något sätt. Nu ska jag försöka lugna ner mig, käka lite och sen dejta House till julkalendern börjar. Därefter fortsätter min dejt. 

I take risks, sometimes patients die. But not taking risks causes more patients to die. Better a murder than misdiagnosis

Bild lånad från Google. Mitt huvud sprängs, men jag hoppas att jag kan få en natt utan panik, hallucinationer och mardrömmar. Vore skönt att få sova mer än en timme, något som inte hänt särskilt ofta de senaste veckorna. Men innan jag ska försöka sova ska jag äta en god fruktsallad och titta på några avsnitt av min absoluta favoritserie som alltid får mig på lite bättre humör. Finns nästan ingenting bättre än att avsluta kvällen med den här serien. Minns ni varför det är min favoritserie?

I can't promise to fix all your problems but I can promise you won't have to face them alone

Tack för allt stöd jag fick i förra inlägget, några blev lite upprörda, andra kände igen sig. Skönt att veta att man inte är helt ensam om den känslan. Natten har varit hemsk, jag sover oroligt, vaknar av panik, har svårt att somna. Det är inte så konstigt med tanke på allt som hänt nu, men jag hoppas att nätterna snart blir bättre. Att jag kan få sova en hel natt utan hallucinationer, mardrömmar, oroligheter och panik. Natten är min värsta fiende nu, det är då jag är som mest sårbar. 
 
Just nu mår jag lite bättre, så ska passa på att åka ner till stan och träffa Iggy en stund. Vill inte vara ensam, vill komma på andra tankar, få skratta lite. Hon får mig alltid må bättre. Är så glad för att hon finns! ♥

Jag vågar inte vara lycklig

Jag vet inte varför, men jag är en person som inte vågar vara lycklig eller vågar må bra. Jag har mått konstant dåligt sen i slutet av 2007, men självklart har jag haft mina dagar och stunder då jag varit lycklig. Många skulle göra vad som helst för att bara få känna sig lyckliga en stund, medan jag gör allt för att slippa känna mig lycklig. Missförstå mig inte, jag älskar känslan av att känna lycka och att få må bra, men det är det som händer efter som jag inte vill gå igenom gång på gång. 
 
Det gör så ont i mig nu att veta att jag faktiskt var lycklig i början av det här året. Trots att mina dagar var hemska så kände jag lycka. Det fanns en kille som alltid kunde få mig glad, han ringde varje kväll och gjorde så jag kände mig trygg. Jag var rädd samtidigt som jag var lycklig. Jag mådde bra, på riktigt. Jag hade aldrig känt mig så värdefull, så omtyckt. Han förstod mig, min sjukdom. Han visste om mitt förflutna och dömde mig aldrig. Men som jag redan hade förutspått så varade det inte länge. Den kille som fick mig vara världens lyckligaste, glömde bort mig efter några månader och istället gjorde mig olycklig. Det gör så ont, smärtan går inte att beskriva. Vad gjorde jag för fel? Vad var det som hände?
 
Det här är anledningen till att jag inte vågar må bra eller vågar vara lycklig. För jag vet att det inte varar, det kommer inte alltid vara så. Jag kommer hamna på botten igen och behöva gå igenom allting på nytt. Det är så otroligt jobbigt. Att först få hjälp upp, komma personen nära, den får dig lyckligare än någonsin, sen blir du bortglömd, du är bara i vägen. Och det slutar alltid med att du blir olycklig.
 
Jag är hellre olycklig hela tiden, än att få känna lycka någon dag och sen återgå till bortglömd och olycklig. Jag orkar inte gå igenom den processen om och om igen. För det händer alltid samma sak. Alltid! Det är också anledningen till varför jag har så svårt att släppa in personer i mitt liv. För de som kämpat för att hamna där, kämpar aldrig för att få stanna, utan de ger upp för fort och då står jag där ensam, öppnat mitt hjärta, mitt inre. Det gör så ont. 

I'm a lover not a fighter, but I will fight for what I love

Hej på er! Idag mår jag lite bättre, hoppas bara det håller i sig hela dagen. Fick lite gjort på Work for you idag, la in mitt cv på några databaser. Slutar kl 12 från och med idag, skönt! Dock håller jag i ett studiebesök som är idag kl 14, så jag får stanna kvar två timmar extra plus tiden för studiebesöket. Känns lite surt, men det får gå ändå. 
 
Just ja, idag är det 19 år sedan jag döptes. Så ett litet grattis till mig. Tänkte bara att ni ville veta det. Mycket viktigare än att veta att mina föräldrar firar 19 år som gifta. Heh.

Your actions here are all that matters

Light up my name

Jag är en person som älskar värmeljus, tycker det är så otroligt mysigt. Brukar alltid ha ett ljus tänt på kvällen när jag tittar på film eller serie. Känner mig mindre ensam på något sätt. Den här ljuslyktan är min absoluta favorit, den är också det senaste inköpet. Mitt namn lyser upp när ljuset är tänt, det är så fint! Älskar den och den känns lite mer personlig också. Vad tycker ni? Ber om ursäkt för dålig bild, kan visa bättre bilder en annan dag.

11 painful things...

Tack för allt stöd


Ny vecka, nya tag. Så borde det vara i alla fall. Men jag är inte redo för några nya tag, det händer så mycket just nu. Jag är förvirrad, ledsen, orolig. Så idag ska jag bara ta det lugnt, titta på House och försöka samla tankarna. Har telefontid med min läkare idag, så ska försöka få svar på några frågor ang hallucintionerna bland annat. 

Ber om ursäkt för nedstämda inlägg den senaste tiden. Men som för många andra så är bloggen min dagbok där jag skriver bra saker som dåliga saker. Jag har alltid uttryckt mig genom texter och det kommer jag fortsätta med. Vill också tacka för allt stöd jag får av er fina läsare, ni är otroliga! 

I try to find the right answers, but in the ens there'll be more questions

En liten flicka i världen ensam står, hennes hjärta är fullt av blödande sår. Ångesten i bröstet tynger henne hårt, hon vill bara vara lycklig, varför ska det vara så svårt? Hennes kinder är våta av salta tårar, hon vet hur mycket hårda ord sårar. Hon var en gång ett barn som ofta log, nu är det flera år sedan hennes leende dog. Flickans liv är längre ingenting värt, hon har förlorat allt, allt som hon höll kärt. Hennes dagar är fyllda av låtsas glädje och panik. Nätterna är fyllda av gråt och kvävda skrik. Hon undrar om livet blott är ett spel, men varför ska allt hon gör kännas så fruktsansvärt fel? 
 
Ingen vet hur hon mår, det är på insidan som du finner hennes sår. Om Du bara kunde öppna ögonen och se, hur länge sedan det var du såg henne le. Hon fäller en tår för allt som har hänt detta år.Hon försöker finna lycka, men allt blir bara fel. Allting är förlorat, men hon fortsätter att le. 

Tre mysiga till vintern

V-neck scarf jumper 299kr / Ava sweater 249kr / Crew neck cable jumper 299kr
 
Nu när det börjar bli väldigt kallt ute så tänkte jag kika efter lite varmare kläder och då fann jag dessa tre. Jag gillar dem riktigt mycket, de verkar jättemysiga! Skulle inte sitta helt fel att få bära dessa. Funderar på att klicka hem någon av dem faktiskt, fast har inte bestämt mig för vilken eller vilken färg jag vill ha. Vad tycker ni om dessa tröjor?

Då hör hon någon viska "Du är fin som du är"

Flickan sitter där och tänkar, med ett silverhjärta som blänker. Hon håller det hårt i handen, gråter en tår och och släpper det i sanden. Hon böjer sig ner och tar upp det igen. Hon är trött på att sitta där ensam utan vän. Av ilska krossar hon hjärtat mot en sten, viskar till sig själv "du är värdelös och klen". Hon blickar mot himlen och "tänker snart är jag där...." Då hör hon någon viska "du är fin som du är". 

Say what you need to say

It's always in my mind...






Alla har vi dåliga dagar, jag råkar bara ha mina alldeles för ofta

Den här dagen är inte min dag alls. Jag har fått min bitchvecka, har ont i magen och i huvudet, är på dåligt humör och stör mig på allt och alla. Det är en sån här dag man bara vill lägga sig ner och gråta ut, gräva ner sig under täcket och vänta på bättre tider. Känner mig enormt ensam på något sätt, men jag vet inte varför. Någonting saknas inom mig. Någonting är inte som det ska. Sis är i alla fall här och vi ska titta på Idol tillsammans, men på grund av mitt dåliga humör så bryr jag mig inte vem som tar hem segern. Jag har i alla fall laddat upp med lite choklad, fruktsallad och LOKA med smak av päron och mango. Yey? Nä. 

Stanna kvar här eller byta portal?

Som många andra så har jag tröttnat på att blogg.se försöker göra sig mer moderna genom att ändra väldigt mycket i design, alltså där man kodar sin blogg. De gör det mer avancerat hela tiden och precis när man lärt sig hantera vissa saker så förnyar de allting och så måste man börja om i princip. Men jag tycker ändå om blogg.se för här får man fria händer när det gäller design och kodning. Jag menar, om man tittar på andra bloggportaler t.ex. Nattstad, så ser alla bloggar likadana ut oavsett vilken blogg du kommer in på. Här på blogg.se kan man få en unik blogg om man kan det här med kodning.
 
Men jag har funderat på att byta bloggportal då jag inte tycker om att blogg.se försöker förnya sig hela tiden. Men jag vet inte till vilken portal jag vill byta till. Saken är den att jag vill flytta över min blogg till en annan portal, inte börja om på nytt. Jag vill få med mig alla inlägg osv. Och jag vill komma till en portal där man lätt kan komma ihåg bloggnamnet. Jag vill också vara på en bloggportal som man kan ändra design i, så inte min blogg ser ut som alla andras. För då minskar ju chansen att min blogg blir ihågkommen. Då blir den bara en i mängden. Jag ska kunna mobilblogga också och ha lätt att svara på kommentarer. Eftersom jag har en fotoblogg så är det viktigt att bilderna kan laddas upp utan att de blir pixliga och fula!
 
Så min fråga till er är nu: Vilken bloggportal tycker du är bäst/sämst? Varför? Och vet du någon bloggportal som skulle passa mig enligt mina beskrivningar ovan?

Gratis header #7

För någon vecka sen mailade Denise mig igen och berättade att hon kände för att förnya sin blogg lite, så självklart ställde jag upp med att göra en header till henne! Jag fick som vanligt fria händer av henne och då valde som alltid att fixa en enkel header eftersom jag personligen tycker det är snyggast. Jag ville inte förstöra den underbara bilden på henne och hennes häst med massa krimskrams. Denise blev väldigt nöjd i alla fall, och det är det som är huvudsaken i det hela!

No matter how strong a girl is, she has a weak point



Change tends to be viewed as a threat to our control

Äntligen! Har suttit hela dagen och skrivit personliga brev hit, personliga brev dit. Mamma mutade mig med att om jag sökte minst två jobb idag så skulle hon baka kärleksmums till mig! Muta är den enda motivationen som funkar på mig, haha. Var meningen att jag skulle söka två jobb, men fanns inga lediga tjänster på något av företagen, så jag skrev personliga brev som jag tillsammans med cv registrerade mig på deras cv-databaser istället. Det är också att söka jobb, faktiskt. 
 
Mamma och pappa är på julgrötsfest och jag stannade hemma med Bebis. Nu ska jag strax njuta av min kärleksmums och tillsammans med min huvudvärk ska jag titta på julkalendern. Sen ska jag göra i ordning en god fruktsallad och avsluta dagen med några avsnitt av The O.C. Det förtjänar jag för allt hårt arbete jag lagt ner idag.

Gulligt med rosett

Igår när jag kom hem så hade jag fått ett paket från Gömda Juveler Fashion och i paketet låg bland annat den här fina toppen/klänningen! Ni som har följt med mig ett tag vet att jag avskyr när man bara hänger upp ett plagg på en galge och tar några snabba bilder på den innan man lägger upp den på bloggen. Jag föredrar att man har på sig plagget när man visar upp det, dels för att det blir mer liv i bilden och dels för att det kan va nice att se hur plagget sitter på. Men den här gången gjorde jag ett undantag. Den här toppen är riktigt fin, men tyvärr fick jag inte på mig den då jag har för stor byst. Det är synd, för den är väldigt söt med rosetten där bak. Den kanske hade varit fin som nyårsklänning?
 
Den är svart och vit, men jag var tvungen att använda blixt och då ser det silvrigt ut, ber om ursäkt för det.

The first person you think of in the morning and the last person you think of in the night, is either the cause of your happiness or the cause of your pain

Det är när man kommer till den där punkten i livet då man inser att alla andra hade rätt, när vännerna hade rätt och man skäms över det val man gjorde. Det är vid den punkten då man också inser att istället för att falla tillbaka, försöka pussla ihop bitarna och försöka börja om på nytt, så skulle man ha blickat framåt och tagit del av det livet har att ge.
 
Men det är också vid såna tillfällen då man inser att andra inte bryr sig alls. För hade de brytt sig om istället för att bara vilja ha rätt, så hade de följt med tillbaka i livet och försöka reparera allting tillsammans. Men det finns alldeles för många som väntar vid grinden, som väntar på att man ska komma tillbaka till livet, som låter en gå igenom sakerna ensam. Det är vid den punkten man inser vem som egentligen gjorde fel.

Mardrömmar, hallucinationer och jobbsök går inte ihop

God kväll! Vaknade ganska sent idag efter ännu en natt med hallucinationer. Det blir bara värre och värre, måste kolla med läkaren om det är medicinerna som gör det eller om det ens är hallucinationer och inte nåt annat. Har telefontid med min läkare nästa vecka, ska se till att få prata om det då. Hur som helst, tog faktiskt en långpromenad med Bebis vid lunch, det var riktigt skönt. Sen har jag inte gjort särskilt mycket, har skrivit upp företag som jag tänkt söka jobb hos. Har försökt skriva ansökningar hela dagen, men huvudet följer inte riktigt med. Har svårt att koncentrera mig och allt blir bara fel. Blir så jävla less på mig själv ibland.
 
Ska göra i ordning en god fruktsallad och titta på något avsnitt av The O.C innan jag tar natten. Ska försöka somna rätt tidigt och jag hoppas jag slipper alla mardrömmar och hallucinationer. Börjar bli väldigt trött på det nu. Och jag blir lika rädd varje gång. Men i morgon är det en ny dag, ska försöka skicka iväg några ansökningar då. Måste. Söka. Jobb.

Tre favoriter

Rosa topp 359kr / Glittrig lätt transparent topp 199kr / Plepumtopp i lila spets 349kr
 
Kikade runt lite nu ikväll efter snygga toppar på nätet och då hittade jag bland annat dessa fina. Är helt förälskad i alla tre, de får gärna flytta in i min garderob. Tyvärr har jag inte pengarna till det, så jag får nöja mig med att ögonshoppa istället. 
Vad tycker ni om dessa toppar?

Vinnarna av tävlingen i samarbete med Canvas Of Sweden

Vinnaren av ett presentkort värde 300kr är Julia! Hoppas din vän blir glad över presenten!
Och vinnarna av ett presentkort värde 100kr är Anna, Karro, Sandra och Hanna!
Ett stort grattis till våra vinnare! Ni kommer att bli kontaktade via mejl under dagen.
 
Jag vill säga tack till Canvas Of Sweden som lät mig hålla i den här fina tävlingen och jag vill tacka alla fina läsare som deltog! 

Min önskelista #3

Cardigan & linne - h&m / personlig present - partajshop.se / nagellack i fina färger- kicks  / Ett biobesök / Christina Aguilera parfymer - kicks
 
Här finner ni min andra önskelista -> LÄNK
Här finner ni min första önskelista -> LÄNK

Allt det andra är bara en illusion av livet

Allt som finns är en övergiven kropp. Helt utan tro, helt utan hopp. Ligger där ensam i en sjukhussäng och själen den kommer aldrig tillbaka igen. Där inte känslor finns mer, blott en oklar dimma ögonen ser. Allt som rörs vid, svinner långsamt bort. Och allt det här med smak, är dock ett minne blott. Rösterna så höga, men ändå så långt ifrån. Kan bara höras, du kan ej förstå dem. Dofter vet du inte vad det är och kroppen så matt att benen inte längre bär. Tysta skrik finns där i oändliga natten, ljudet fångas upp som rinnande vatten. Inget existerar, inget är givet. Allt det andra är bara en illusion av livet.

Ett av mina favoritplagg

Tänkte visa er en riktigt snygg t-shirt jag fick hem för några veckor sen. Ni har sett den i andra inlägg och jag har fått frågan vart den kommer ifrån. Den är supersköna och snygga t-shirten kommer från Gömda Juveler Fashion, som många av mina andra plagg. Jag totalt älskar deras kläder! Vill tipsa er om den sidan om ni gillar snygga kläder till superbra priser. 
 
Nu ger jag alla mina fina läsare 250kr rabatt när ni shoppar för minst 800kr (köper ni för 800kr så betalar ni bara 550kr!!) om ni anger rabattkoden BERGLUNDTHERESE i kassan, perfekt nu inför jul när julklappar ska köpas!

Om du faller ner, så hjälper jag dig genom svåra tider, jag lovar dig. Du måste bara våga ta steget och fråga

Beauty is, as beauty does

God kväll! Har haft otroligt ont i huvudet hela dagen, så det blev inget jobbsök idag. Har istället tagit det lugnt och nu ska jag göra i ordning en supergod fruktsallad som jag ska mumsa på till julkalendern, mysigt! Årets julkalender är helt i min smak, så dålig humor att den blir bra helt enkelt. Haha! Avslutar sen kvällen med några avsnitt av The O.C, är inne på fjärde säsongen nu.
 
Ni glömmer väl inte bort att delta i de två tävlingarna jag har igång nu?
Perfekt nu inför jul! Ge bort i julklapp eller varför inte unna dig själv en julklapp? 
* 5 stycken vinner varsitt presentkort på Canvas Of Sweden -> LÄNK  [AVLSUTAS I MORGON 3 DECEMBER]
* En vinner en rabattkod på Becca Design -> LÄNK

Finns ingenting som sårar mer

Det finns absolut ingenting som sårar mig mer än folk som vägrar att förstå när jag försöker förklara min situation. Jag får alltid tillbaka något i stil med "alla har huvudvärk någon gång". Det är sådant här som sårar mer än man tror. Särskilt när jag försöker förklara hur läget ligger till. Jag hade inte klagat en sekund om jag bara hade vanlig huvudvärk som man får då och då. Jag hade varit hur glad som helst, bara jag fått slippa att ha det såhär. 
 
Jag får ofta höra att jag bara söker uppmärksamhet och att folk förstår mig och vad jag går igenom. Jag söker inte uppmärksamhet på något sätt och det sista jag vill är att någon ska tycka synd om mig. Jag söker någon att prata med, någon som någon gång i sitt liv kanske kan förstå vad jag går igenom. Kanske någon har lösningen. Jag tar varje chans jag får. Nej, det finns ingen som förstår vad jag går igenom. Ingen jag känner och ingen jag har pratat med. Ibland finns det folk som har vissa likheter och påstår att de förstår. Jag har försökt prata med terapeuter, läkare, sjukgymnast, men allt de säger är "jag har inte gått igenom det men jag har utbildningen." Men för att förstå mig och min situation, behöver du ha gått igenom samma sak!
 
Det folk måste lära sig är att man vet aldrig vad en annan går igenom om man själv inte har upplevt samma sak eller varit i samma situation! Ta en som har blivit våldtagen som ett extremt exempel. Den försöker förklara hur den mår och när den hittar den där speciella personen som den kan prata med så säger den personen "jag förstår". Innerst inne förstår ingen annan än de som har gått igenom den händelsen. Det är en känsla man inte kan föreställa sig. Man vill bara prata om det, utan att bli dömd. Bara prata. Få råd. 
 
När en person säger "jag förstår" efter att man berättat två meningar, så får man känslan av att de inte vill veta, de vill inte lyssna. Kanske vet de inte vad de ska säga eller göra i den situationen. Men att säga "jag förstår" utan att relatera till någonting är inte en lösning. 
 
Snälla, säg aldrig till en person som mår dåligt på ett eller annat sätt, att du förstår vad den går igenom. Om du själv aldrig upplevt det. För en dag är du i samma situation. När du försöker förklara för någon vad som hänt och hur du mår, och den personen säger "jag förstår" och du känner hur hjälplösheten växer, just för att den personen inte vet vad du gått igenom. Det är då du förstår hur förstörd man känner sig.

Snygga klänningar till jul & nyår

Klänning 1 / Klänning 2 / Klänning 3 / Klänning 4 / Klänning 5 / Klänning 6
 
Den här gången tänkte jag tipsa er om snygga klänningar som passar utmärkt både till julafton och nyår! Det är inte alla som trivs i klänningar med mycket färg, så nu gjorde jag ett collage med några klänningar i mörkare färger som man kan lätt kan matcha med några snygga klackar och häftiga accessoarer! Min favorit är nog den sista klänningen. Har ni någon favorit?

Påminnelse: Två tävlingar igång!

 
Klicka på bilderna för att komma till respektive tävling! 

Uppfräschning inför jul och nyår

Nu är december månad kommen och snart är det jul och nyår! Och självklart ville jag göra en uppfräschning på bloggen i samband med detta. Varken röd eller grön är något för mig så jag valde en lite guldaktig färg med matchande bakgrund istället.
Vad tycker ni om det nya utseendet?