Life is too short to hide your feelings. Don't be afraid to say what you feel

Den här fredagskvällen spenderar jag själv, även om jag verkligen hatar att vara själv på fredag- och lördagskvällarna. På något sätt känner jag mig enormt ensam. Jättejobbigt... Men sis är ute med en vän ikväll, så vi får se om hon kommer hit i natt eller i morgon. Behöver inte spendera lördagskvällen själv i alla fall, känns bra! Idag har jag haft en jobbig huvudvärk, men jag har jobbat lite med ansökan ang. volontärresan. Nu ska jag avsluta kvällen med lite godis och Pokémon. Det blir en lugn kväll helt enkelt.

Bli veckans muffins #4

Klicka här för att komma till Kaffehörnans blogg.
Tävlingen avslutas söndag 2/3 kl. 20:00
Vinnarna presenteras kort efter avslutat datum.
 
KOMMENTARER SOM INTE HÖR INLÄGGET HÄNVISAS TILL ETT ANNAT INLÄGG!
 
AVSLUTAD!

Avslöjar mitt projekt

Här har ni det! Det här är vad jag har fixat med de senaste veckorna. Är så otroligt taggad! Jag har letat upp organisationer i Spanien som verkar intressanta. Nästa steg är att skriva en ansökan och skicka iväg till de olika organisationerna. Sen är det bara att vänta och se. Om det går som jag vill, alltså att jag får svar från någon organisation, så kanske jag redan åker i juli/augusti någon gång och är borta ungefär ett år. Skulle det vara så att jag inte får svar denna gång, så försöker jag igen nästa gång och då kanske jag åker i januari nästa år.
 
Det här är någonting jag länge velat göra, att åka till Spanien under en längre tid. Min största dröm är att flytta till Spanien och jobba som frilandsfotograf eller med barn. Till en början hade jag svårt med att välja vilket land jag ville göra min resa, eftersom jag så gärna vill besöka alla länder. Men för ca två veckor sen bestämde jag mig för Spanien. Jag menar, min dröm är ju att flytta dit i framtiden, så vad passar inte bättre än en resa dit under en längre tid för att känna på hur det är?

It won't be easy, but it will be worth it

God kväll! Idag har jag haft en ledig dag, vilket var ganska skönt. Jag visste att jag skulle känna av huvudvärken rätt mycket idag eftersom jag var på hockeymatch igår, så jag skickade iväg några ansökningar igår innan matchen så jag kunde ta det ledigt idag utan att få dåligt samvete. Ibland är det bra att känna till sin sjukdom. Så idag har jag inte gjort mer än att lära känna mig nya mobil, tagit långpromenad med Bebis och tittat på House. Jag tänkte avsluta den här kvällen med att lämna verkligheten en stund, mumsa i mig lite gott och titta på Efterlyst följt av House. Jag har en del saker att tänka på och jag har ett jobbigt beslut att fatta.
 
Idag skulle ni ha fått reda på mitt projekt, och jag vet att många av er är väldigt nyfikna på vad det är. Men jag har enormt mycket att tänka på och göra just nu, så jag ska försöka berätta i morgon. Jag lovar!

Kärlek vid första ögonkastet ♥

Åh, äntligen är den min!! I över en månad har jag hållit koll på den här mobilen, men den har inte funnits i lager och inte kunnat köpa på internet. Jag har sparat pengar så att jag skulle kunna köpa den. Så underbart fin är den! Jag har haft en rosa mobil förut, och jag minns hur ledsen jag var när jag var tvungen att göra mig av med den. Så nu är jag överlycklig att jag fann denna ♥

Hockeymatch med bästa sis

Hej på er! Idag är det vår och idag är jag på strålande humör! Det var längesen jag var såhär glad, så det känns skönt. Mötet i morse gick bra och i morgon berättar jag vad mitt projekt är. Vet att många av er är nyfikna, så nu behöver ni inte vänta så länge till. Förutom mötet idag så har jag gått en långpromenad med Bebis i det fina vädret, skickat iväg några ansökningar och nu ska jag strax ta bussen ner till stan för att möta upp Sis. Först blir det käk någonstans, sen drar vi till LLA och tittar på hockeymatchen mellan FBK-AIK, nice! För några år sen var jag på match nästan hela tiden, men nu är det faktiskt ca ett år sen jag var på en match, så det ska bli riktigt kul att få uppleva den där underbara känslan i hejarklacken igen! Kom igen nu grabbar, nu tar vi hem det här! 

You're lost now when they're gone and in the middle of the pain you do your best to move on

Är det såhär det känns..?

Är det såhär det känns när man är vilse och inte vet vilken väg man ska ta? Är det såhär det känns när man inser att man själv är det enda man har? Är det såhär det känns när man sakta faller ner? Är det såhär det känns när man går sönder mer och mer? Är det såhär det känns när man flyr från allt det jobbiga och hoppet dör mer för varje dag? Är det såhär det känns när man gång på gång gör samma misstag? Är det såhär det känns när man låser ute alla som betyder något? Är det såhär det känns när man är fastbunden utan att kunna göra något? Är det såhär det känns när man inte längre vågar ta ett beslut? Är det såhär det känns när man bara vill att allt ska få ett slut? Är det såhär det känns...?

Dags att fira!


Ikväll firar vi! Min syster fyllde år i onsdags, så jag och Iggy bestämde oss för att fira henne idag. Vi ska vara hemma hos mig och lyxa till det med pizza och cider, hemgjord glass till efterätt, lite chips och godis, ansiktsmask och ha massa tända ljus medan vi tittar på filmer. Mys! 

There is no better sister than you

Kikade igenom porträttbilder från i höstas, och då hittade jag dem här bilderna på min syster. Den fina klänningen kommer från Gömda Juveler Fashion, liksom många andra av mina plagg. Både jag och min syster gillar deras kläder, det finns mycket snyggt inne på deras hemsida. Dessutom har de alltid rabatter som man kan ta del av. De har bland annat klänningar, underkläder, kjolar, byxor, accessoarer och badkläder. Så jag slår vad om att det finns något för alla! 

I made out with a policeman because my boobs are AMAZING


Bara att hoppas på det bästa

Kom precis hem från sommarjobbsmässan och snabbintervjun. Det gick inte som jag hade hoppats på, det är flera tusen andra som sökt samma jobb som jag och intervjun varade bara i typ 90 sekunder. Jag fick en fråga, EN fråga, och jag blev helt stum. Jag var inte berädd på den frågan. Jag visste att den skulle komma, men jag trodde att det fanns viktigare frågor som kommer före. Jag är väldigt besviken på mig själv, jag tror inte jag blir en av de personer som går vidare till i morgon. Jag har ansträngt mig hela veckan med intervjufrågor och ansökningar, och den frågan jag fick hade jag inte övat in. Får jag ett mejl eller sms ikväll, så har jag gått vidare. Får jag ingenting, så är jag inte en av dem. Så nu är det väl bara att hoppas antar jag.
 
Nu ska jag skynda mig ner till stan, sis slutade för en stund sen och väntar på mig. Känner att ska jag tycka synd om mig själv så kan jag lika gärna göra det i stan. Får se vad vi hittar på. Ska försöka undvika tröstshopping i alla fall, har viktigare saker jag måste lägga min låga inkomst på, så som räkningar och mat. Om ni vill muntra upp mig, så kan ni ju skicka någon fin kommentar eller berätta om hur det var på eran första intervju, eller andra, det funkar också. 

I don't know why I let it go too far, starting over i's so hard. God this can't be happening

Idag är det inte vilken dag som helst...

 

Vinnaren av det snygga skärpet

Vinnaren av detta snygga skärp från www.balteochskarp.se är Nadja! Grattis till dig! Du kommer att kontaktas via mejl. Håll utkik i skräpposten ifall det hamnar där! 
 
Ett stort tack till Bälte&Skärp som sponsrade denna tävling! Och tack till alla som deltog! 

Choose it or loose it

Det är mycket som pågår nu. Det är en hel del att göra, sjukt längesen jag var såhär stressad!  Hela dagen igår gjorde jag olika ärenden, skrev personliga brev och fixade massa viktiga papper som jag ska ha med på ett möte jag ska på i morgon. Hela dagen idag har jag suttit och skrivit ansökningar till olika företag som kommer på sommarjobbsmässan på torsdag. Jag måste vara väl förberedd. Har några till att skriva i morgon och öva på intervjufrågor eftersom jag aldrig varit på en riktig intervju förut. Förhoppningsvis har jag en snabbintervju på torsdag också, och går den bra så går jag vidare till nästa steg som sker på fredag. 
 
Förutom det här så har jag en del att jobba med projektet jag håller på med. Har möte nästa vecka ang det. Så efter det mötet, beroende på vad som sägs, så går jag ut med vad det är för projekt. Det är ett projekt som kan förverkliga en av mina drömmar och jag är så spänd! Kan inte vänta tills jag äntligen kan få uppleva det! Det känns som att livet går åt rätt håll nu. 

Vinnarna av veckans muffins #3

   Grattis till er! Klicka på bilderna för att komma till deras bloggar.

Recept på min hemgjorda glass

Det var några som frågade hur jag gjorde min hemgjorda glass igår, så jag tänkte dela med mig av receptet. Fick inspiration ifrån några bilder på Instagram, så jag testade att göra min egen som är en nyttigare variant. Den blev supergod! Godast var den när den hade fått stå i frysen under natten. Blev som sorbetglass! Den är superenkel att göra också!
 
Jag använde:
Frysta bär (jag använde hallon)
Bananer
Lätt kokosmjölk
Kokos
 
Jag använde inte mått, jag tog så mycket jag kände att jag ville ha. Jag mixade ihop alla ingredienser, hällde upp i en skål och ställde in den i frysen. Man ska mixa så att det blir krämigt, men jag hade nog i för mycket kokosmjölk så den blev alldeles för lös. Den krämiga varianten ska stå inne i frysen i ca 10min. Men eftersom min blev så lös, så behövde den längre tid i frysen. Men jag lät den inte stå tillräckligt länge och det var därför det blev mer som smoothie. Men jag lät det som blev över igår stå i frysen under natten. Sen tinade jag den i kylen ca 1-2 timmar innan jag toppade den med frusna hallon, kokos och solrosfrön. Blev en blandning av isglass och sorbetglass, riktigt gott var det!
 
Så vill du ha den krämig, så mixa den krämig och låt den stå i frysen ca 10 min. Vill du ha den mer som sorbetglass så kan du låta den stå i frysen lite längre. Denna passar perfekt som efterrätt, fredagsmys, mellanmål eller frukost!

Mellomys & hemgjord glass


Linnéa kom hit förut och ville titta på Melodifestivalen med mig. Skönt att inte vara ensam! Vi bestämde oss för att göra hemgjord glass att mumsa på, toppat med kokos, solrosfrön och frysta hallon. Blev mer som smoothie faktiskt, men gott var det! 

The best way to make your dreams come true is to wake up



It takes courage to grow up and become who you really are

Glad alla ♥ dag mina underbara läsare! Jag hoppas ni har haft en bra dag med mycket kärlek! Personligen brukar jag aldrig fira den här dagen, men idag var jag på en fikadejt med en speciell person som betyder väldigt mycket för mig. Supermysigt! Som avslut på dagen köpte jag med mig lite gott hem som jag tänker unna mig till en bra film eller serie. Låter som ett bra avslut!

Hjälp Colin och visa att du bryr dig!

_____________________________________________________________________________________________________________________________
KLICKA PÅNÅGON AV BILDERNA FÖR ATT KOMMA TILL FACEBOOKSIDAN!
Det finns personer som fejkat sidor om det här, vilket jag tycker är riktigt lågt och egoistiskt av dem! Den enda sidan som är ÄKTA är http://facebook.com/Coliniseleven

Temadagar att fira i år

 
Här har jag listat de temadagar som jag kommer fira i år. Finns några till som jag tänker fira, men som ni ser är det redan överfullt med dagar, heh..  Helt sjukt hur många temadagar det finns (det kan finnas flera teman under samma dag), många onödiga men också många roliga. Fick mig ett gott skratt när jag gick igenom alla, haha!
 
Finns det några speciella temadagar ni tänker fira i år?
Klicka här för att komma till hemsidan med alla temadagar.

Bli veckans muffins #3

Klicka här för att komma till Kaffehörnans blogg.
Tävlingen avsluas på söndag 16/2 kl. 19:00
Vinnarna presenteras inom kort efter avslutat datum.
 
KOMMENTARER SOM INTE HÖR TILL INLÄGGET HÄNVISAS TILL ETT ANNAT INLÄGG!
 
AVSLUTAD!

There's no right way to do something wrong


God morgon! Idag är jag glad, jag vet inte varför, men det känns som en bra dag. Just nu är jag på väg till ett viktigt möte på Arbetsförmedlingen. Resten av dagen ska jag skicka iväg ansökningar och jobba med projektet jag håller på med vid sidan om jobbsök. Det är rätt stressigt, men det här är någonting jag verkligen vill göra, så det känns bra ändå! 

Bilder från Svenska Rallyt

"It´s over. It´s done. It´s in the books. Rally Sweden 2014 has crossed the finish line."
I år följde jag faktiskt inte Svenska Rallyt, men jag var nere i stan och firade tillsammans med resten av Värmlands befolkning när de 10 bästa visades upp. Älskar känslan och gemenskapen som finns där, när människor från flera länder är samlade och firar samma sak. En av de svenska bilarna kom top 10, men minns inte vilken plats. Däremot tog sig flera norrmän och finskar platser på top 10, och Finland tog även hem 1:a platsen. Riktigt bra jobbat! Stort grattis! Efter att en man av någon anledning sjöng Värmlandsvisan inför allihop och ville skämma ut oss värmlandsbor, så är jag och Sis numera stolta svfinskar!
 
Vill ni läsa mer om Rally Sweden så kan ni klicka här för att komma till deras hemsida.

Hur den närmsta tiden kommer se ut

Nu är jag tillbaka på bloggen igen. Blev så glad när jag läste alla fina kommentarer ni skickat under helgen! Även om jag mår lite bättre nu, så kommer jag inte kunna tillbringa allt för mycket tid på bloggen då jobbsök är prio ett just nu. De få stunder jag kan sitta vid datorn vill jag kunna lägga på att försöka hitta ett jobb. Men det betyder inte att jag överger bloggen. Jag kommer bara inte vara lika aktiv de närmsta veckorna. Som många utåt inte vet, är att vi som tar bloggen seriöst lägger ner otroligt mycket tid. Jag lägger ner ca 8-10 timmar på bloggen varje dag, då räknar jag in alla bilder jag redigerar, alla kommentarer jag svarar på, alla headers jag gör osv. Det är en hel del tid om man tänker efter. Men nu kommer jag inte kunna vara lika aktiv längre, som ni kanske förstår. Mycket har med anfallet att göra, men dygnet har bara 24 timmar har jag lärt mig (även om jag i stort sett varje dag önskar att den hade många fler) och jag måste lägga ner min tid på jobbsök och ett av projekten jag har kommit igång med.
 
Nog om det. Ni förstår säkert hur det ligger till ändå. Idag har jag tagit tag i de saker med bloggen som jag skulle gjort under helgen. Jag känner nu att jag borde ha tagit det mer lugnt idag, men dum som jag är så mår jag dåligt över att ta det lugnt och måste alltid ha händerna fulla. Nu ska jag i alla fall avsluta dagen med tända ljus, några avsnitt av House och en skål med vindruvor. Ska försöka somna rätt tidigt ikväll, så jag är utvilad i morgon när jag ska iväg till Work for you och söka jobb. G'night!

TÄVLING: Vinn ett snyggt skärp

Jag vill tacka er för alla fina och stöttande kommentarer jag har fått under helgen, så nu tänkte jag ha en tävling för er! Jag har fått äran att tävla ut det här snygga skärpet som kommer från www.balteochskarp.se till en av mina underbara läsare!
 
Info om produkten: Skärpet är tillverkat i äkta läder och med ett mässingsfärgat blankt metallspänne. Bältet är endast 9 millimeter brett och finns även i röd nyans. Läderskärp är något som man kan ha glädje av länge och som oftast bara blir snyggare när de slits. Fler snygga skärp och bälten i olika stilar och modeller finns att hitta hos Bälte&Skärp.
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________
För att delta: 
• Kommentera att du är med och tävlar
 
För större chans att vinna: (en extra lott för varje punkt)
• Följ min blogg på blogkeen [länk]
• Följ mig på Facebook [länk]
• Följ mig på Instagram [lilbabustyle heter jag där]
• Skriv om tävlingen på din blogg och länka till det här inläggen och till www.balteochskarp.se
• Sprid tävlingen på din Facebook/Instagram
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Glöm inte att kommentera vilka punkter du har gjort så jag vet om det och kan kolla upp det! Glöm inte ange din mailadress så jag kan kontakta dig om du vinner!
 
Tävlingen avslutas 18 februari kl 23:59. LYCKA TILL!
 
KOMMENTARER SOM INTE HÖR TILL INLÄGGET HÄNVISAS TILL ETT ANNAT INLÄGG!
 
AVSLUTAD!

Vinnarna av veckans muffins #2

Grattis till er! Klicka på bilderna för att komma till deras bloggar.

Tar en bloggpaus under helgen

Igår fick jag ett anfall som väldigt ofta är livshotande. Mammas och pappas första tanke var att jag fått en stroke eller en hjärnblödning. Jag har fått ett sånt anfall en gång tidigare och då lade läkaren in mig för att kolla om jag drabbats av hjärnblödning, då ett sånt anfall tyder på det. Pappa insisterade på att ringa ambulansen igår, men envis som jag är vägrade jag åka till akuten. Ville inte ligga där i flera timmar, bli stucken i armen och får provsvar som inte visar något fel. Har varit med om det förut.
 
Första anfallet varade i mer än en timme, kanske två. Skrek och grät tills jag var helt utmattad. Under nattens gång fick jag återkommande anfall titt som tätt, men dessa varade inte mer än kanske 10min. Nu mår jag lite bättre, men är helt slut och har ingen ork kvar i kroppen. Kommer anfallen igen så måste jag nog åka in till akuten. Jag vet att jag gjorde ett misstag av att inte åka, för dessa anfall är livshotande, men jag ville inte ligga på akuten hela natten igen. Jag tar en bloggpaus under helgen för att försöka vila upp mig. Hålla mig ifrån dator och mobil så mycket det går. Jag är tillbaka på måndag igen. Hoppas ni förstår!
 
Ni kan fortfarande anmäla er till Dagens Muffins som finns lite längre ner på bloggen!

Let go of the things you can't change

Most of the problems in life come because of two reasons:
We act without thinking and we keep thinking without acting.

Bli veckans muffins #2

Klicka här för att komma till Kaffehörnans blogg.
Tävlingen avslutas på söndag 9/2 kl. 19:00 
Vinnarna presenteras inom kort efter avslutat datum.
 

KOMMENTARER SOM INTE HÖR TILL INLÄGGET HÄNVISAS TILL ETT ANNAT INLÄGG!
 

AVSLUTAD!

Running away from your problems is a race you'll never win

Idag har jag tagit det lugnt. Vaknade med en extrem huvudvärk i morse, men efter några timmar hade den lugnat ner sig. Så idag har jag hunnit med att ringa tre jätteviktiga samtal (JA, jag ringde.. kunde knappt tro det själv), letat igenom massa papper och skrivit ett personligt brev till ett jobb jag ska söka. Är inte riktigt helt klar med det, men tänkte ta hjälp av min jobbcoach i morgon. Nu tittar jag på Disney Channel och dricker te, ska bara ta det lugnt resten av kvällen. Avsluta med Efterlyst och en god fruktsallad. Sen hoppas jag på att jag somnar tidigt och är utvilad i morgon.

I'm in pain everyday. That changed me. Made me a harder person, a worse person

Det fanns något de kunde göra. Om de bara hade ställt rätt diagnos från början. Om de inte hade väntat 5 år med att ställa den. Om de bara hade ansträngt sig lite mer. Men det enda symtomet var smärta, ibland illamående och yrsel. Men det dör man sällan av. Klart som fan de trodde att det var migrän. Helt fel hade de inte. Men inte helt rätt heller. Det borde de ha förstått när medicinerna slutade hjälpa. Jag hoppades varje dag att jag skulle dö, att jag skulle få slippa smärtan. Men ingenting hände. Det bara fortsatte. De bara fortsatte att skriva i sina journaler, ge mig receptfria läkemedel och ge mig nya läkartider. De fortsatte att berätta hur jag mådde och vad jag gick igenom utifrån deras utbildning. Men smärtan dämpades inte. Ingenting de sa hjälpte mig. Jag lärde mig att erfarenhet är mycket mer kraftfullt än vad utbildning är. Jag hade något dem inte hade. Men det fanns ingenting jag kunde göra. Jag fick sitta där och bara se på hur min värld rasade samman. Oändliga dygn liggandes i mörker, livrädd för att somna, livrädd för ensamheten. Jag var maktlös. Fastklämd mellan liv och död. En plåga för alla andra. En plåga för mig själv. Det var så det kändes i alla fall.
 
Än en gång får jag sitta här och bara se på. De kanske gör allt de kan, men det är inte tillräckligt. Jag hade gjort vad som helst för att få slippa det här. Slippa leva med smärtan. Jag vet att det är lätt att säga det, men jag menar vartenda ord. Jag är hellre ensam levande på jorden och är frisk, än att leva såhär och ha människor runt mig som tvingas bry sig. Men det spelar ingen roll hur mycket de bryr sig eller hur mycket jag önskar, för det ändrar ingenting ändå. Man mår som man förtjänar, ellerhur?
 
"I'm in pain everyday. That changed me. Made me a harder person, a worse person. And I'm alone."

If you can dream it, you can do it


Vaknade rätt tidigt idag, skulle upp vid 7, men vaknade vid 5 och kunde inte somna om. Drog till work for you och har haft ett möte med min nya jobbcoach, kanske kan vi fixa det här nu. Känns bra! Ska gå på stan med fina Linnéa sen en stund och hålla henne sällskap. Sen ska jag möta upp sis vid bibblan och jobba lite med projektet jag håller på med samt skicka iväg en ansökan. Kan nog bli en rätt nice dag! 

Sometimes we can't see why normal isn't normal

God kväll! Tidigare idag fick ett litet paket te med smak av hallon, björnbär och vanilj med posten som snälla Kaffehörnan har skickat till mig. Blev väldigt glad! Han kan överraska en om han känner för det, heh. Så nu tänkte jag avsluta den här dagen med en mugg te, en god fruktsallad och några avsnitt av House. Ett perfekt avslut på den här kvällen!

Vinnarna av veckans muffins #1

 
 

Gästbloggning #2

Hej alla underbara läsare till Therese!

Detta är Krister som driver den sköna bloggen KAFFEHÖRNAN alltså kaffe dygnet runt ;) Jag har fått förfrågan att skriva några rader hos Therese, det kunde jag inte tacka nej till. 

Hon driver bloggen rakt igenom ärlighet. Inte suddar bort eller tillägger något. Hon skriver om sin sjukdom öppet alltså daglig huvudvärk. Stor eloge till dig! Lägger ner tid på sina bilder hon publicerar, kreativa vinklar som gör det mer spännande och intressant för oss läsare. Ärlighet, omtänksamhet och stort hjärta sitter denna tjej inne med. Jag har fått nöjet att komma i kontakt med henne lite mer, lite trevligheter som bloggtävlingar vi kör och haft innan. Som förgyllar er läsare lite extra! 

Då tackar jag för mig och vill tacka Therese för förtroendet.

Kram Krister

My life right now



Don’t let a bad day make you feel like you have a bad life.


Söndag idag och jag ska bara ta det lugnt, utan att få dåligt samvete över det. Ibland behöver man det, jag har bara svårt att ta det lugnt. Det är inte riktigt min grej. Men idag ska jag försöka att bara ta det lugnt, titta på serier, äta naturgodis, kanske ta en lugn promenad med Bebis. Låter som en rätt bra söndag ändå. Bara hoppas att jag klarar av det och inte mår dåligt över det sen. Jag har egentligen inte tid med sånt här, jag har så mycket att tänka på. Men det är viktigt att kunna ta en ledig dag och lägga tankarna på annat. Är det bara jag som mår dåligt över att ta det lugnt? Känns som jag slösar tid och får mindre tid till det jag måste göra... 

Nu är det dags för lördagsmys


Jobbade på rätt bra med ena projektet idag, så nu tar jag en myskväll tillsammans med Linnéa. Det förtjänar jag! Vi har laddat upp med lite gott som vi ska mumsa på till melodifestivalen. Har inga större förväntningar i år, eftersom de andra åren har varit dåliga, men hoppas på någon nice surprice!