Love is like a rubber band. Both pull on, one release & it hurts the person who has hold it

The hardest thing in life to learn is which bridge to cross and which bridge to burn

God morgon! Jag startar den här dagen med en extrem huvudvärk och medicinen har inte hjälpt. Aja, jag och sis har ingen aning om vad vi ska hitta på idag. Det är kallt och grått ute, märks att hösten är på väg. Kanske åker ner till stan en stund om busskortet tillåter, men vad vi ska göra där vet vi inte heller. Det löser sig.
 

Världens bästa vän

Ett år gammal bild, men fortfarande du och jag. Du är bäst, glöm aldrig det ♥
 

Were was you when I fell and needed help up?

Behöver tänka på annat så jag myser ner mig bredvid syrran och tittar på Glee resten av kvällen. Hon har köpt med sig lite gott så som cocktail med glass, dricka, ostbågar och choklad. Sen ska vi ha milkshake på det! Ska det göras så ska det göras ordentligt. Så det så. Räcker nog hela helgen... Om inte längre. 
 

Just give me a reason

 

I'm difficult, but I promise I'm worth it

Pontus ringde i natt och vi har pratat lite, men det är fortfarande slut mellan oss. Vi ska prata mer om det och se vad vi kommer fram till, kanske går vi ihop igen, kanske inte. Jag berättar det här för att slippa frågor då jag vet att det är många som läser bloggen och som känner till vårat förhållande. Nu ska jag hoppa in i duschen och sen göra mig i ordning, ska möta upp sis på stan sen. Vi ska kika runt lite och hon bjuder på mat. Sen kommer hon stanna hos mig hela helgen så jag slipper vara själv. Världens bästa syster! 
 
 

It's all over

Kommer vara lite frånvarande de närmsta dagarna. Jag kommer blogga, men kanske inte svarar på kommentarer osv. Det har tagit slut mellan mig och Pontus. Efter 8 månader tillsammans och 4 månader förlovade så är det över. Men det blir bäst såhär, för oss båda. Nej, det var inte jag som gjorde slut. Inga frågor tack, så snälla respektera det...
 

Gratis header #4

Har suttit några timmar nu på kvällen och fixat en header år Mimi och hon blev nöjd! Hon ville ha två bilder som "sitter ihop" och texten spegelvänd. Det är första gången jag gjort en sån "avancerad" header, så jag är riktigt nöjd faktiskt. Nöjd för att vara första gången! Men det är roligare att veta att hon blev nöjd! Vad tycker ni?
 

I'ts been a long time since you called me, how could you forget about me?

 

Hämta ut paket senare

Är inte på världens bästa humör idag, huvudet gör ont och jag är inte på min bästa sida. Men jag kan glädja mig åt att jag har fått paket! Fick hem ett paket med två klädesplagg från www.gomdajuveler.se och så har jag fått sms om att mitt paket med mina saker från www.roligaprylar.se har kommit. Nice!! Två paket på samma dag och dessutom en dag då jag behöver uppmuntras lite. Perfa!
 

I remember when you called me beautiful

Vet inte om jag saknar mitt bruna hår eller inte, kan inte riktigt bestämma mig, haha. Aja, god morgon på er i alla fall! Ska käka frukost lite snabbt och sen ska jag iväg till ögonläkaren. Skulle varit där i februari, men bättre sent än aldrig... Får se hur det går. De kan tjata hur mycket de vill, tänker inte använda glasögonen på heltid i alla fall. Så det så. 
 

Milkshake & Idol

Milkshaken jag gjorde igår var verkligen supergod, så ska unna mig den ikväll också. Ska titta på Idol, det verkar vara rätt sköna typer som är med i år. Det gillas! Sen ska jag mysa ner mig framför Glee så jag kommer på andra tankar. Tack vare den serien så har jag fått bättre självförtroende och självkänsla. Även om serien inte är så där jättebra, så får den mig glad. Precis som House och The Mentalist. Har ni någon serie som får er på bättre humör? Tell me. 
 
Det var en person som frågade mig hur jag fick mitt bloggnamn, varför jag kallas babustyle. Det har varit fler som varit intresserade av det, så jag tar upp frågan i bloggen i morgon! :)
 

Bloggvänner

Med hjälp av fina Sandra så har jag nu en ny box i menyn. (Tack!) Där har jag alltså permanenta länkbyten, som ett samarbete. Det var Sandra som kom på den här idén och jag gillar den! På så sätt får man visa upp sin blogg och få mer läsare, vilket gynnar båda bloggarna. Tummen upp för det! 
 

@ wayne's coffee

Trots att jag inte har råd så följde jag med pappa ner till stan. Var bara tvungen att komma ut. Pappa var snäll som betalade. Nu sitter vi på Wayne's uteservering och käkar mjukglass. Mums!

Har jag jobbat som modell och är det något jag vill hålla på med i framtiden?

Några av er läsare har frågat om jag hatt gjort modelljobb eller liknande förut eller om jag vill jobba som modell. Sanningen är att jag trivs bäst bakom kameran, det är där jag hör hemma. Men de senaste månaderna har jag även känt mig tryggare framför kameran, beroende på vem det är som fotar. Men när jag får hem kläder så ställer jag mig gärna framför kameran, självklart vill jag visa upp mina plagg jag har fått hem. 
 
Jag tycker det är så tråkigt när man bara fotograferar ett plagg snabbt och lägger upp. Jag vill göra det roligare, mer intressant liksom. Jag försöker hitta nya platser, nya bakgrunder och nya redigeringar. Jag anstränger mig för att göra det så bra som möjligt och hittills har jag fått riktigt positiva kommentarer om det. 
 
Ang själva frågan: Jag skulle kunna ställa upp som modell om det skulle behövas, men det är ingenting jag vill jobba med framöver. Jag trivs som bäst bakom kameran. Det är där det är som roligast! 
 

Sometimes a fake smile is the only way to deal with real life

There is a difference between giving up, and knowing when you have had enough

God kväll! Jag har precis tagit mig en varm dusch och ska strax mysa ner mig framför Idol. Ska först göra i ordning lite milkshake, hittade ett recept på en blogg som jag tänkte testa. Verkar riktigt god! Sen ska jag avsluta kvällen med några Glee-avsnitt. Är inne på tredje säsongen nu, heh. Jag ska bara vara ikväll, inte tänka på så mycket, utan bara vara liksom. Tänker alldeles för mycket och är nedstämd på grund av några saker, men ska försöka och bara ta kvällen som den kommer. 
 

Vitamin B5 är ett måste nu till hösten!

För några dagar beställde jag hem den här lilla burken från www.svenskhalsokost.se som innehåller pantotensyra (vitamin B5) som är ett har en betydande roll för ämnesomsättningen. Den motverkar även trötthet och utmattning, perfekt nu till hösten när mörkret faller tidigare på dagen och man blir fort trött. Vitamin B5 används också för att få finare hud, naglar och hår. Den ska också hjälpa mot acne. Kapslarna är ganska stora men lätta att få ner. Man ska ta en kapsel om dagen med mycket vatten.
 
Jag är nöjd med produkten och jag känner mig inte lika trött och hängig på dagarna längre. Jag kommer absolut fortsätta med den här produkten eftersom jag har lätt att bli trött under hösten och vintern. Jag rekommenderar den till er som lätt blir trötta och hängiga, men också till er som vill få finare hud, naglar och hår. Den finns att köpa här och där kan du även läsa mer om produkten. För 90 kapslar kostar den endast 129kr, vilket är väldigt billigt eftersom du bara ska ta en kapsel om dagen. 
 
Finns det någon av mina läsare som har testat den här produkten? Vad tyckte ni om den i så fall?
Om du inte har testat den här produkten, skulle du vilja det? 
 

Sometimes the girl who's always been there for everyone else, needs someone to be there for her

God morgon! Vaknade för en liten stund sen och har precis käkat frukost. Började den här dagen med att beställa lite grejer från Roliga prylar som jag hoppas kommer snart. Jag vann ett presentkort där, så jag använde det nästan direkt. Hittade några fina saker. Lite godis bland annat, haha. Har ni beställt därifrån? Vad brukar ni köpa då?
 

Mistakes are as serious as the results they cause

 

You're fucking perfect to me

 

Be so good they can't ignore you

God morgon! Tog en ganska lång sovmorgon idag och har sovit hyfsat bra hela natten. Känns bra! Hoppas ni som är i skolan eller på jobbet får en bra dag. Nu käkar jag frukost och ska se ett avsnitt av Glee. Är snart klar med andra säsongen, så på mindre än en vecka har jag sett två säsonger. Inte illa! Senare kanske jag åker till Bergvik med mamma och kikar lite, känner att jag behöver komma ut. Har inte varit ute på flera dagar... Så kan det gå när man inte har något busskort. 
 

Följ min blogg på blogkeen

Om ni gillar min blogg får ni jättegärna följa mig på blogkeen så missar ni ingenting! Jag har inte brytt mig om blogkeen sen jag skaffade den här bloggen, men tänkte börja med det nu. Så om du vill följa mig, säg till när du gör det så följer jag dig självklart tillbaka! Klicka på bilden för att komma till min blogkeen eller klicka på blogkeen-knappen i menyn till höger. 
 

When you really love someone you do everything you can just to make things right

Jag har så många känslor och tankar just nu, så nu ska jag bädda ner mig och titta på Glee med lite dricka och chips som sällskap. Jag är så less på att känna mig ensam och missförstådd, men det är bara att bita ihop och låta det vara. Nya tag i morgon.
 
 

Orange is the new black

Jag har inte sett den här serien, men jag skulle väldigt gärna vilja göra det. Den verkar annorlunda och den är verklighetsbaserad, vilket gör det ännu mer spännande. Enligt trailern så verkar den bra i alla fall. Är det någon av er som har sett den? Vad tyckte ni?
 

Stories show us who we are, so what's your story?

Länkbyte #1

Nu har jag äntligen börjat med länkbyten igen och först ut är denna söta tjej. Hon har en jättefin blogg som är ganska ny, så hon skulle nog bli jätteglad om ni kikade in och lämnade en kommentar efter er. Tryck på bilden för att komma till hennes blogg.
 
Vill du också göra ett länkbyte? Jag har ett krav på att du ska ha minst 100 unika läsare/dag. Det är bara att skicka iväg en liten kommentar så fixar vi det. Ibland gör jag undantag, så tveka inte att fråga om du känner dig sugen! :)
 

Följ mig på instagram

Gillar ni min blogg så får ni väldigt gärna följa min instagram! Det är en foto-instagram där jag lägger upp bilder jag fotat, inte där jag lägger upp vardagsbilder. Klicka på bilden för att komma till min instagram och kommentera gärna när du börjat följa mig så jag kan följa dig tillbaka. :)
 

Sometimes, you have to give up on people. Not because you don't care, but because they don't

New in - dödskalle linne

Fick hem det här supersnygga linnet för ett tag sen, är riktigt nöjd! Älskar det. Härlig grön färg som passar perfekt nu till hösten och så är det rymligt och sitter inte tight. Lovely! Den kommer från www.gomdajuveler.se och jag tycker absolut ni borde kolla in den sidan, de har helt underbara kläder till riktigt bra priser!
 
Jag vet vad många av er kommer tycka när ni klickar in där. Modellerna är smala och kläderna sitter perfekt på dem, men det betyder inte att vi som är kurviga och lite större inte passar i dem! Jag är kurvig och jag har flera plagg därifrån som sitter jättebra! Oroa er inte för hur modellerna ser ut, klicka hem det ni gillar och go for it! 
 
Just nu får ni också 500kr rabatt när ni handlar för minst 1500kr och anger rabattkoden HÖST2013 i kassan. Är inte det bra? Nu kan ni shoppa alltihop på samma gång och spara en slant. Ni får skynda er, för erbjudandet är tidsbegränsat och gäller endast till 31 augusti. 
 

Utmaning: 8 frågor

Jag fick den här utmaningen av Sandra, och längst ner har jag utmanat tre personer. Är du en av dem?____________________________________________________________________________________________________________________
 
1. Vad gör du helst en ledig dag?
Jag ligger inne och tittar på en bra serie eller så är jag nere i stan med en bra vän och tar en fika. 
 
2. Favorit årstid & varför?
Sommaren. För att sena sommarkvällar nere vid vattnet är bland det bästa jag vet. 
 
3. Har du någon piercing, isåfall vart?
Jag har tre piercingar: Näsan, naveln och läppen. Sen har jag hål i öronen också.
 
4. Har du någon fobi?
Ja, jag har faktiskt två fobier. Att åka tåg och prata i telefon.
 
5. Vad skulle du göra med en miljon kronor?
Jag skulle resa någonstans och bara vara, jag skulle hjälpa mina föräldrar som har det svårt nu, jag skulle spara en hel del och jag skulle skänka en del till ett fattigt land. 
 
6. Katt eller Hund?
Hund. Vad ska jag med en katt till?
 
7. Favorit låt?
Har ingen favoritlåt, men en låt som betyder väldigt mycket är Bryan Adams - everything I do. 
 
8. Vart går din drömresa?
Min stora dröm är att flytta till Gran Canaria eller Spanien. Men att resa skulle jag vilja göra en road trip genom USA kanske. 
____________________________________________________________________________________________________________________________________
 
Jag utmanar: Ida, Kaffehörnan & Louise
1. Vad är din största dröm?
2. Om du skulle leva efter ett citat, vilket skulle det vara?
3. Vad är det bästa som har hänt dig?
4. Vad är ditt drömjobb?
5. En person du ser upp till?
6. Vad har du för mobil?
7. Hur länge har du haft din blogg?
8. Vad är det roligaste med att blogga?

Victoria's secret body mist

Jag älskar verkligen Victoria's secret body mist, luktar så sjukt gott! Jag har aldrig förstått varför alla tjatar om detta märke hela tiden, för jag bryr mig inte om märken. Men de här luktar så gott! Jag har ingen alls faktiskt, men en dag ska jag ha hela samlingen. Min favorit är nog Sheer love. De finns att köpa här och det är gratis frakt! Vilken är din favorit?
 

Tröjan jag har på mig i headern

Det är många som har frågat efter den här tröjan, vart den kommer ifrån. Den kommer från www.gomdajuveler.se men finns tyvärr inte i lager ännu. De får in tröjor snart till butiken och har fått in lite höstkläder redan, så ni kan ju ta och kika in hemsidan och se om ni hittar något ni gillar! Jag personligen älskar den webbutiken och deras kläder!
 

The people who want to stay in your life will always find a way

Det här är mest riktat till er som känner mig, som har träffat mig. 
 
Jag kan skriva en lång text om hur jag är som person och hur jag är mot andra. Men det vet ni redan. Alla vet att jag är en som gillar att bestämma, ha rätt och är envis. En som alltid är jobbig, självisk och hård. En som alltid säger sanningen men också en som ställer upp för en när man behöver mig. Men jag är inte värt det. Ni är väldigt få som står vid min sida, men ni är mer i antal än vad jag någonsin kunnat hoppas på. Men jag har ingen aning om vad ni gör där, varför ni slösar all tid på mig.
 
Jag är en person som är väldigt bestämd med hur jag vill ha det, en som är riktigt envis och som nästan aldrig kompromissar. Det är mina nackdelar. Stora nackdelar. Ingen vill vara med någon som alltid ska styra och ställa överallt. Ni som läser det här, som det är riktade till, vet exakt vad jag menar. Jag förstår inte vad ni ser i mig. Jag är en person som sårar andra för att själv inte bli sårad först. Men samtidigt som jag sårar andra sårar jag mig själv. Jag kan bara inte rå för det.
 
Jag sårar människor som jag bryr mig om, sårar de som bryr sig om mig. Jag stöter bort varenda person som försöker komma nära, stöter bort alla när jag börjar bry mig och det blir för jobbigt. Jag kan vara riktigt elak. Många av er har blivit sårade för många gånger. Jag är ingen rolig person att vara med. Visst, jag skämtar bort hur jag mår och vad som är viktigt. Det är sån jag är. Men jag är en person som sårar människor.
 
När en person sårar mig, så börjar jag om på nytt. Det tar ett tag innan jag förlåter, men tillslut gör jag det. Men jag blir bara håradre och jobbigare för varje gång. Jag kan inte ens ha förhållanden på grund av hur jag är. Hur min pojkvän står ut med mig är ett mysterium. Min fråga är: varför finns ni där? Vad har jag gjort för att förtjäna er undrabara människor?
 

When you care for someone more than they deserve, you get hurt more than you deserve

God kväll! Idag har jag inte gjort annat än att tittat på Glee, så nu är jag färdig med första säsongen. Nu har jag precis tagit mig en varm dusch och ska fortsätta titta på Glee i min ensamhet med lite godis och dricka. Jag är bara trött på att känna mig ensam...
 
Jag vill tacka er för alla fina och uppmuntrande kommentarer jag har fått de senaste dagarna, ni är helt underbara. 

Once upon a time I was falling in love, but now I'm only falling apart

Every now and then I get a little bit lonely and you're never coming around. Every now and then I get a little bit tierd of listenin to the sound of my tears. Every now and then I get a little bit terrified and then I see the look in your eyes. Every now and then I fall apart, and I need you now tonight and I need you more than ever. And if you only hold me tight, we'll be holdin on forever. 

Börjar bli sjuk

God morgon! Känner mig febrig, har äckligt ont i huvudet och halsen. Det får bli en heldag framför Glee idag igen, har snart sett klart säsong ett. Hittills gillar jag serien, den verkar bra. Usch, har ingen ork för någonting. Ni får gärna muntra upp mig... 
 

How can I love when I'm afraid to fall...

 

Horse Show: Linn & Wilson I

Här är några fler bilder från hästtävlingen som var för ett tag sen. Här ovan ser ni Linn Widmark tillsammans med Wilson och de tog faktiskt hem förstapriset. Är riktigt imponerad! Vill ni se fler bilder från hästtävlingen så kan ni trycka er in här och här.
Det var första gången jag fotade hästar, vad tycks?

Exklusiv rabattkod

[Klicka på bilden för att komma till Gömda Juveler Fashion's hemsida]

Whatever life gives you, even if it hurts, just be strong and act like you're okay. Strong walls shake, but never collapse

God morgon finisar! De flesta av er är nog i skolan nu och jag hoppas att ni får en bra skoldag. Själv kommer jag ingenstans eftersom mitt busskort inte gäller längre och dessutom har jag typ inga pengar på mobilen och inga gratis sms, så livet är verkligen på min sida just nu, haha. Nu ska jag göra i ordning en god frukost och titta på ett avsnitt av Glee. Den serien verkar helt okej faktiskt! 

I was lost and couldn't find a way

Block don't stop, always stayed hot, no matter how the seasons got. I still remeber how they took me away. Kept it on lock, then I got caught. I realized I had to stop. Then I took the time to explore a better way. Searched high and low, so close, yet so far to go. I just know there's a sunny day. Who'd ever thought that I would see this day? 
 

Worry is a total waste of time. It doesn't change anything. All it does is steal your joy and keep you very busy doing nothing

Pontus har åkt hem och jag är ensam igen. Lika jobbigt varje gång. Det allra jobbigaste är att vi inte vet när vi ses igen. Men så är det alltid. Och vi har klarat det hittills. Nu ska jag strax bädda ner mig och titta på några avsnitt av Glee och mumsa på chokladbollar som jag och hjärtat bakade idag. Alla säger att Glee är bra, så jag tänkte se om den faller även mig i smaken. Har sett ett avsnitt hittills. Har någon av er sett Glee, om ja, vad tycker ni om den serien?
 

Klickat hem

Beställde den här lilla burken igår. Den ska tydligen vara bra har jag hört. Man ska få finare hår, hud och naglar. Men anledningen till att jag klickade hem den är för att den motverkar trötthet och utmattning. Nu när det börjar bli höst blir man så trött och hängig, så jag tänkte testa de här kapslarna i hopp om att de ska funka. Är det någon av mina läsare som har testat de här? Är det bra? 
 

Det är så logiskt, alla fattar utom du

 

Sista natten tillsammans

Nu ska jag och Pontus göra oss redo för kvällen. Vi ska gå till affären en snabbis och sen ska vi hoppa in i en varm dusch. Resten av kvällen består av House och massa mys. Sista kvällen tillsammans på väldigt länge, så nu ska vi se till att göra den riktigt bra. Ha en fortsatt bra kväll så hörs vi i morgon! 
 

Älskar att få paket!

Jag fick hem ett paket idag och även denna gång är det från www.gomdajuveler.se. Jag älskar att få paket, speciellt när jag ser att det är från dem. Älskar deras kläder, så sjukt snygga! Är jättenöjd med det jag fick hem! Och denna gången är det något ännu snyggare än vad som fanns i förra paketet! Har ni köpt därifrån? Vad tycker ni om Gömda Juveler Fashion? 
 
Just nu får ni 250kr rabatt när ni köper för minst 800kr och anger rabattkoden BERGLUNDTHERESE i kassan! Passa på att köpa alla dina höstkläder på samma gång och spara en slant!
 

Månadens utskick från R.E.D.D

Jag vill tipsa er om Reddville (tidigare Tampons for free), ett företag som skickar hem tamponger gratis till alla tjejer. Varje månad får jag hem ett utskick därifrån med åtta tamponger och i varje utskick får man en broschyr om olika produkter som är bra. Denna månaden gör de reklam för Pronaxen, ett läkemedel mot mensvärk. Har hört att det ska vara väldigt effektivt och man behöver bara ta en tablett då den ska verka i 12 timmar! Det finns att köpa på apoteket.  Med utskicket fick jag också duscholja och ansiktsvatten. 
 
Vill du också få hem gratis tamponger varje månad? Det enda man behöver göra är att svara på några frågor efter varje utskick, så är man med i nästa utskick. Det kostar alltså ingenting! Registrera dig här för att få hem gratis tamponger samtidigt som du får ta del av exklusiva erbjudanden och fina utlottningar! 
 

Konsten att skjuta upp saker

Hej på er! Det är många som har börjat skolan igen och jag hoppas att ni har fått en bra skolstart! Själv ska jag rensa datorn på bilder och föra över till en annan hårddisk så datorn blir snabbare. Jag ska också gå igenom alla bilder på minneskortet, göra i ordning på datorn i form av mappar osv. Jag måste fixa virusskydd också. Och svara på mail och söka lite jobb. Så tråkigt! Men så blir det när man är bra på att skjuta upp saker och aldrig få någonting gjort. Det här kommer bli en seeeeg dag... 

Before I die... #6

 

Glass & House

Nu börjar den här dagen röra sig mot slutet så jag och hjärtat ska krypa ner under täcket med lite glass och titta på House. Det är i princip det enda vi har gjort under de här två veckorna, tittat på House, haha. Men så blir det när båda älskar en serie! Vi ska mysa ordentligt nu eftersom han åker hem snart. Hoppas ni får en bra kväll kära läsare!
 
Tänkte passa på att säga att jag börjar med länkbyten igen, så om du är intresserad av att få fler läsare så är det bara att skicka en kommentar! Ett krav är att du ska ha minst 100 unika läsare/dag. :)
 

Lek bland sanddynor

Här är några bilder från i lördags när Pontus och Bebis lekte i sanddynorna. Vi var där och fotograferade min nya tröja som jag fick hem och i pauserna passade jag på att fotografera Bebis lite. Vanligtvis hatar han att vara med på bild, men den här gången var han fullt upptagen med att springa efter pinnar, haha. Är det bara jag som tycker han ser ut som en valp?
 

Måndag

Vi ska strax ta bussen ner till stan. Pontus ska köpa tågbiljett hem eftersom han åker på onsdag och jag ska hämta ut mina mediciner. Tyvärr har de inte hjälpt de senaste dagarna då jag har vaknat av panik och andningssvårigheter, men det kan ju bero på annat då det är mycket att tänka på just nu. Men nu ska jag skynda mig att göra mig i ordning innan Pontus åker utan mig, heh. 

Lär dig hur du gör svartvitt med ett färgobjekt i GIMP

 I den här videon får vi lära oss hur man gör en del av en bild svartvit eller i färg. T.ex. blomman i färg och resten svartvit. Det kan vara riktigt snyggt faktiskt och detta funkar även för er som har GIMP 2.6. Har ni några frågor så är det bara att fråga! Och det finns fler tips och trix i kategorin "Gimpskolan". 

It's one of the great tragedies of life - something always change

God kväll! Jag ska strax ta en dusch och Pontus ska kila till affären, sen avslutar vi den här veckan med godis och House och självklart massa mys. Han åker om några dagar så vi får passa på att ta vara på tiden vi har tillsammans. Bli inte förvånade, men det är faktiskt Pontus som vill se på House, tror han är minst lika beroende som jag är, haha. 
 

Uppfräschning på bloggen

Nu har jag äntligen fått något gjort på bloggen. Jag har bytt profilbild, header, bakgrund och typsnitt. Den andra såg så grå och tråkig ut, så jag kände för att liva upp det lite. Vad tycks? 
 

New in - mysig tröja

Den här underbart sköna tröjan låg i paketet som jag fick hem för några dagar sen. Är så nöjd med den! Den kommer från www.gomdajuveler.se som är min absoluta favoritsida när det gäller snygga kläder. Den här tröjan är lång, har skönt tyg, snygga paljetter och den är rymlig. Gillar den skarpt! 
 
Rekommenderar er att kika in på deras hemsida för fler underbara plagg, dessutom får de in nyheter under hela augusti och det finns massor av fina kläder som passar perfekt nu till hösten. De har till exempel "veckans vara" där de väljer ut ett plagg varje vecka som de sänker priser rejält på! Denna veckan är det en snygg skinnjacka som är sänkt med hela 220kr! Så skynda er in och köp den, erbjudandet gäller endast till ikväll! Klicka här för att komma till veckans erbjudande.
 
 

It's great to have someone in your life who makes you hate yourself a little less

God morgon! Eller ja, något i den stilen i alla fall. Filmen vi såg igår var riktigt bra, en riktigt rörande film som jag tycker att ni borde se! Vi vaknade för ett tag sen och nu har vi gjort i ordning en god frukost som vi ska äta till ett avsnitt av House. Regnet öser ner utanför fönstret, så idag blir det en mysdag med serietittande och godis. Vi funderar på att baka någonting också, får se vad vi har ingredienser till. Ingen av oss vill gå utanför dörren, haha.
 

Film & godis

Gjorde ett inlägg tidigare idag som skulle komma upp, men tydligen gick det inte att göra tidsinställda, men aja. Jag uppdaterar er lite snabbt nu istället. Heh. Har sovit en liten stund medan älskling har tittat på House, och nu ska vi mysa ner oss med lite godis och titta på filmen World trade center som börjar strax på sjuan. Har hört att den ska vara riktigt bra, så vi får se vad vi tycker om den. Har någon av er sett den? Vad tyckte ni om den i så fall?
 
Hur som helst, oavsett hur ni tänkt spendera kvällen så hoppas jag att ni får en bra lördagskväll! Och ska ni dricka så ta det lugnt med alkoholen. Inte många dagar kvar av sommaren nu så passa på och njut! 
 

Lördag

Hej på er! Det har varit lite jobbigt de senaste dagarna, därför har uppdateringen varit som den varit. Men det blir nog bättre snart, ska försöka hålla igång. Nu har jag precis kommit hem från ett fotouppdrag, fotat mitt nya plagg som jag fick hem för några dagar sen. Kommer nog upp under dagen eller i morgon, så håll utkik! Nu ska jag och Pontus göra oss i ordning och sen träffa Ida på stan. Hon åker hem snart så vi får passa på. Får se vad vi hittar på, fint väder är det i alla fall! 
 

10 reasons to love Dr House

 

Startar dagen med frukost och House

Horse Show: Linn & Java II

Här ovan ser ni fler bilder med Linn och Java från hästtävlingen i lördags. Rätt bra bilder för att vara första gången, men är inte nöjd. Hade hoppats på bättre bilder. Men övning ger färdighet. Om ni vill se första delen så hittar ni den här.
Vad tycker ni om bilderna? Har ni några tips när det gäller att fotografera hästtävlingar?
 

Morgonmys

Idag tog vi faktiskt en mysmorgon. De andra dagarna har vi vaknat så sent och sen stressat för att hinna med bussar eller dagens planer. Men idag vaknade jag hyfsat tidigt, till och med före Pontus. Kan bero på den envisa huvudvärken som inte vill lämna mig ifred. Trots den så gick vi upp och gjorde i ordning lite frukost och sen har vi tittat på några avsnitt av House. Nu håller Pontus på att göra i ordning lunch och jag ska börja göra mig i ordning. Har ett möte på arbetsförmedlingen idag, hoppas att det går bra! 
 

Myskväll och film

God kväll! Nu har vi precis tagit en varsin dusch och nu ska vi mysa ner oss med lite smått och gott framför en film som går på tv. Den har redan börjat, men tänkte bara göra ett snabbt inlägg för att önska er en fortsatt bra kväll mina fina läsare! Men ni måste bli bättre på att kommentera, okej?

Fått paket!

Fick hem ett paket idag från www.gomdajuveler.se. Jag älskar deras kläder, helt klart min favoritsida! Kika in på deras hemsida, jag lovar att du kommer hitta något du fastnar för! Jag är jättenöjd med det som låg i paketet, visar er en annan dag! 
 
Glöm inte att ni får 250kr rabatt när ni handlar för minst 800kr och anger koden BERGLUNDTHERESE i kassan! Just nu har de också ett jättebra erbjudande på en snygg skinnjacka där ni nu sparar 220kr om ni köper den innan den 18 augusti. Klicka här för att komma till jackan! 

@espresso house

Det är så fint väder ute så vi bestämde oss för att åka ner till stan en stund. Nu sitter vi på espresso house och fikar lite. En god bagel med kyckling och en morotsmuffins. Mums!

Horse Show: Linn & Java I

Här är några bilder från fotograferingen av hästtävlingen i lördags. Det var första gången jag var på en hästtävling och första gången jag fotograferade hästar. Det var riktigt roligt och vissa bilder blev väldigt bra. Tjejen på bilden är Linn Widmark, en jätteduktig och jättesnäll tjej! Här hoppar hon tillsammans med hästen Java. Vad tycker ni om bilderna?
 

Mot stan

Det har varit en ganska jobbig natt med många mardrömmar och liknande, så vi tog en lång sovmorgon och har bara legat och pratat. Ibland behövs det. Nu ska vi ner till stan en sväng och kika runt lite. Sen får vi se vad som händer.

Sneak peak - Linn & Java

Här ser ni en liten sneak peak från gårdagens fotografering. Jag var på Horse Show och tittade när duktiga Linn Widmark tävlade. Hon hoppade en gång med Java, hästen på bilderna, och en gång med Wilson, en brun häst som ni kommer få se senare. Tänkte att jag delar upp det i två gånger, så jag kommer först dela med mig av bilder från när hon hoppade med Java, sen får ni se sneak peak på Wilson och därefter bilder när Wilson tävlar. Det var första gången jag fotograferade hästar och det var riktigt roligt! Många bilder blev jag väldigt nöjd med också, så jag hoppas ni kommer gilla dem ni också! :)
 

Påminnelse: Veckans erbjudande och rabattkod

Ville bara påminna er om att Gömda Juveler Fashion har "Veckans erbjudande" där ett nytt plagg rabatteras till ett riktigt bra pris varje vecka! Denna vecka är det den här underbara kappan som egentligen kostar 399kr men kostar just nu bara 229kr, vilket betyder att du sparar hela 170kr! Så vill ni ha en snygg kappa nu till hösten till ett billigt pris så skynda er in och klicka hem den! Erbjudandet gäller endast till idag, söndag 11/8 2013. 
 
Glöm inte att ni får 250kr rabatt när ni handlar för minst 800kr och anger koden BERGLUNDTHERESE i kassan! 

Hästtävling och åska

Har tittat på hästtävling hela dagen utanför Karlstad. Första hästtävlingen jag varit på och kul var det! Har tagit många bilder, visar er i morgon. Nu öser regnet ner så vi ska åka hem strax och laga mat. Sen ska jag och Pontus mysa ner oss framför House med lite smått och gott. Älskar att mysa ner mig framför någon bra film/serie när det åskar!

Friends are the family we choose for ourselves

Nu ikväll ska jag umgås med de här underbara människorna! Vi ska ha på oss våra mjukiskläder och sitta vid vattnet. Vi ska käka pizza och annat gott och självklart dricka gott. Det här kommer bli en toppenkväll! Vi har sett fram emot den här kvällen länge och nu ser det ut som att vädret är på vår sida, så nu kör vi! Kanske uppdaterar er under kvällen.

Blir så glad när jag får sånt här!

Den här fina påsen med saker i vann jag i en tävling hos en jättensäll tjej som heter Felicia. Jag kan tyvärr inte visa vad som ligger i eftersom det är en överraskning till Iggy och jag har en känsla av att hon kommer läsa det här, haha. Hur som helst var det jättefina saker och en lapp med några fina ord. Åh, jag blir så glad när jag får såna komplimanger! Tack så mycket, Felicia! :) 

Nobody can take away your pain, so don't let anyone take away your happiness

Hej på er! Idag mår jag lite bättre, skönt! Under morgonen har jag och Pontus passat Bebis, städat och diskat, så nu känner vi oss duktiga, haha. Fick till och med i mig lite frukost fast det fortfarande känns lite konstigt. Men jag ska försöka få i mig lite mer mat under dagen, för ikväll blir det myskväll med dem bästa om vädret tillåter!

Jag-mår-inte-så-bra-så-vi-kör-på-film-maraton - dag

Nu ikväll ska jag och Pontus ha film-maraton. Först ut blir Lejonkungen, låter som en bra början. Älskar Lejonkungen, helt klart en av de bästa filmerna! Sen får vi se vad det blir. Men först ska jag ta en varm dusch, mår inte så bra... Medicinen har gett mig biverkningar så jag har lite feber och mår illa så fort jag ser mat... Får hoppas att jag mår bättre i morgon, för då har vi planer minsann! Mer om det då.

Klänning från Gömda Juveler Fashion

Den här moderna tunikan/klänningen låg i ett paket som jag fick hem igår från www.gomdajuveler.se. Den är inte direkt i min smak men den passar bra nu när det snart är höst, färgerna brukar ju se ut såhär då. Den är stilren och har ett snyggt skärp i midjan. Jag kände mig dock obekväm i den då den inte är så stretchig, men förutom det så är den skön att ha på sig. Hittade inte den på deras hemsida nu, men jag hittade en liknande som ni finner här
 
Passa på nu när det fortfarande är rea på massor av varor och dessutom har de "Veckans erbjudande" varje vecka och den här veckan är det en snygg höstkappa! Klicka här för att komma direkt till den. Glöm inte att ni får 250kr rabatt när ni handlar för minst 800kr och anger koden BERGLUNDTHERESE i kassan!

Reality is almost always wrong

Hej på er! Idag tog vi en extra lång sovmorgon, kändes som det behövdes. Nu är vi på väg till stan trots att regnet öser ner. När vi kommer hem sen blir det att mysa ner oss framför någon bra film, mysigt när det är sånt här väder! Och enda gången man inte får dåligt samvete av att ligga hemma...

Ett efterlängtat telefonsamtal

Fick ett telefonsamtal tidigare idag och det var min "nya" läkare som ringde. Äntligen! Har väntat på det här samtalet alldeles för länge. Vi pratade en stund och sen kom vi överens om att jag ska börja med en ny medicin (testade den i början av året men slutade med den) och sluta med vanlig ibumetin samt öka doseringen på mina antidepressiva (är inte deprimerad, de lindrar min sjukdom). Tydligen ska det ha större effekt mot huvudvärken, så nu är det bara att testa, vänta och se. Hoppas på det bästa!

@sandgrundsudden med älskling

Sitter ute i solen och njuter av det fina vädret med Pontus. Han ville bjuda på fika så vi köpte lite gott och tog med oss till Sandgrundsudden. Så mysigt!

We are what people think we are

Haft en bra morgon. Vaknade upp bredvid bästa och under morgonen så har vi tittat på film och käkat frukost. Nu tänkte vi göra oss i ordning och sticka ner till stan en stund innan regnet kommer. Får se vad vi hittar på sen. 

Sometimes you'll never know the value of a moment, until it becomes a memory

 

Smärtan som ingen kan se

Det finns två olika smärtor. En som syns och en som inte syns. Haltar du, har blåmärken, har gips eller annat tecken på smärta så syns det. Folk vet att du har ont och kan få en uppfattning om vad som har drabbat dig. Men det finns inga tecken alls på den smärta som inte syns. Det kan vara vad som helst. Du kan ha huvudvärk, ledvärk, magont, ont i bröstet, ont i underlivet etc. Men den absolut värsta smärtan är den kroniska och det är ytterst sällan folk lägger märke till den. Folk bara dömer en.

De som lider av en kronisk sjukdom vet vad jag pratar om. Det finns väldigt många kroniska sjukdomar som man inte lägger märke till. Jag lider av kronisk huvudvärk och min mamma lider av en kronisk sjukdom som kallas fibromyalgi som innebär att hon har ont i kroppen varje dag och har precis som jag - ett begränsat liv. Hon kan inte göra vad hon vill, för hon vet att smärtan blir extremt mycket värre dagen efter. Detsamma gäller mig. Men den här smärtan är ingenting folk kan se. För den sitter på insidan. 

Sedan jag fick min kroniska huvudvärk har jag fått stå ut med en massa rykten hit och dit. Det har och går rykten som att jag är drogmissbrukare (trots att jag slutade missbruka för över ett år sen), att jag har varit självmordsbenägen, att jag är egoistisk, att jag bara är på dåligt humör hela tiden, att jag är en dålig person för att jag inte har tid för mina vänner, att jag skolkade för att jag tyckte att skolan var tråkig, att jag tar tabletter för att det är "coolt" och en massa mer saker. Detta har jag fått höra i 6 års tid. Det som dem här personerna inte har en aning om är bakgrunden. De vet inte varför jag tar tabletter, varför jag mår dåligt, varför jag inte var i skolan, varför jag inte kan umgås med mina vänner hela tiden eller överhuvudtaget vad jag går igenom. De kan bara se utsidan och den är det inget fel på.

Det jag vill säga att vi som har en sjukdom som inte syns på utsidan har extremt svårt att få oss hörda. Det som inte finns på utsidan finns inte alls, enligt många. Men en sak har jag lärt mig sedan jag fick min diagnos - jag kan se vilka människor som är äkta och vilka som inte bryr sig ett skit. Dem som är äkta kan se när jag har ont och kan uppskatta hur ont jag har. Resten kan inte se smärtan, utan bara det som finns på utsidan.

 

You have to forgive to forget and forget, to feel again

Ny dag, nya förhoppningar, nya misstag, nya möjligheter. Har en hel del tankar att rensa, så det är vad jag ska göra idag. Förutom det ska jag träffa Iggy en stund senare och ikväll ska jag möta upp Pontus på tågstationen. Mer än så händer det inte idag. Men överraskningar kan ju alltid hända. Och oväntade saker kan ju ske.

Ny design på bloggen

Kände att det var dags att förnya bloggen lite så jag har fixat en ny och fräsch design. Designen är en gratisdesign jag har lånat, men jag har fixat lite med den. Jag vet inte riktigt vilken header jag ska ha så denna headern får vara tills vidare. Lite småsaker ska jag fixa också. Men i helhet, gillar ni den nya designen?
 
Finns det någon liten själ där ute som skulle vilja hjälpa mig med en sak? Självklart belönar jag personen med en länk! Om man tittar på inläggen så ser man att sitter ihop där nere, alltså inläggstexten och där man kommenterar. Hur fixar man ett mellanrum där?

@ Carolines place

Sitter hemma hos Caroline nu och fikar lite. Var riktigt skönt att komma in i den svala lägenheten efter att ha varit ute och gått ett bra tag i värmen. Skönt att komma tillbaka till Kronoparken och se sig omkring, allt ser dock likadant ut som när jag flyttade härifrån. Nu ska vi vila ett tag innan jag beger mig hemåt.

En somrig klänning

Den här fina klänningen låg i paketet jag fick hem från några dagar sen. Klänningen kommer från www.gomdajuveler.se som för övrigt är min absoluta favoritsida på internet när det gäller kläder! Klänningen har ett riktigt mjukt och skönt tyg och den är väldigt töjbar så den passar de flesta kroppformer. Man kan också välja att inte ha band om man känner för det. Jag tycker det är snyggare med bandet runt nacken. En perfekt klänning för en dag på stranden eller en utekväll på stan. Passar både till vardag och fest. 
 
Kika in på deras hemsida så lovar jag att du hittar något du kommer gilla. Det finns någonting för alla helt enkelt, oavsett vad man har för smak. Glöm inte att ni får 250kr rabatt när ni handlar för minst 800kr och anger BERGLUNDTHERESE i kassan! 
 
Vill ni se fler plagg från Gömda Juveler?
I det här inlägget finner du ett fint basiclinne [länk]
I det här inlägget finner du en snygg somrig topp [länk]
I det här inlägget finner du ett unikt linne [länk]
I det här inlägget finner ni en elegant somrig klänning [länk]

Some days, I break

Jag vill tacka alla er som har ställt upp för mig och stöttat mig den senaste tiden. Ni är guldvärda! Ni har funnits där hela tiden, ni har stått ut med mig och mitt humör, fått mig på andra tankar, gjort allt för att jag ska må bra. Ni förstår inte hur mycket det betyder för mig, även om jag inte visar det. Jag är dålig på att visa känslor, dålig på att ta emot hjälp, men ni har funnits där och kämpat tillsammans med mig. Om jag har velat prata så har vi pratat, har jag bara velat sitta någonstans tyst, så har vi gjort det. Ni är värda så mycket mer än det jag har gett er och jag är ledsen för att jag inte har visat mer hur mycket ni betyder för mig. Jag vet att ni alla läser det här och ni vet vilka ni är. 

Memories cause love. Love kills

Var ner till stranden nu ikväll och tog lite bilder med mamma. Bland annat på mitt nya plagg som jag fick hem för några dagar sen, visar det i morgon! Jag älskar att vara på stranden, eller vid vattnet överhuvudtaget, när det är solnedgång. Så fridfullt, så vackert. Kan vara där i timmar och bara drömma mig bort. Det är underbart. 

Sometimes I keep my feelings to myself because it's hard for someone else to understand them

 

Nattpromenad till stan...

Street racing

Ska om ett tag ta bussen ner till stan och möta upp bästa Ida. Vi ska dra vidare för att titta på street racing som är senare ikväll. Kommer få se massa snygga bilar och träffa trevligt folk. Kommer bli en riktigt nice kväll! 

I can't help what has come, I have to go and leave you alone

 

Sometimes, the person you want the most, is the person you're best without

Känner mig helt tom. Vet inte vad jag ska tänka, tro, känna eller hoppas på. Är helt förvirrad, krossad. Jag förstår inte hur det kunde bli såhär... Men jag måste ta mig samman. Får inte falla igen, inte klandra mig själv. Istället för att ligga inne och deppa hela dagen så åker jag till stranden med bästa Ida! Där kan jag rensa tankarna och ha roligt på samma gång. Och ikväll blir det kanske att dra på street racing, kommer bli grymt! 

@sandgrundsudden

Mötte upp Caroline i stan förut, så vi har gått runt och kikat lite. Nu sitter vi på sandgrundsudden och njuter av det härliga vädret. Köpt med mig en milkshake, så gott när det är så varmt!

Before I die... #5

Bästa dagen på länge!

Har haft en toppendag med Ida! Egentligen har vi inte gjort så mycket, mest gått runt i stan, fikat, snackat skit och tittat på solnedgången. Mot kvällen träffade vi oväntat två killar som sedan hängde med oss resten av kvällen, riktigt schyssta! (Och Ida, persiska är nog inte din grej...) Nu är jag så sjukt trött så tänker försöka sova. Godnatt!

You spend your whole life looking for answers. Because you think the next answer would change something, maybe make you a little less miserable. And you know that when you run out questions you don't just run out of answers...
You run out of hope.

@espresso house

Sitter på Espresso House uteservering med Ida. Dricker en god frapino med smak av jordgubb och vit choklad. Mums! Det är perfekt väder också, soligt och varmt. Underbart!

You want to make things right? Too bad. Nothing's ever right

God morgon! Vaknade för en stund sen och nu käkar jag frukost bestående av lite havregrynsgröt toppat med banan. Trodde aldrig att den kombon skulle vara god, men så fel jag hade! Om du också tröttnar på saker lika snabbt som jag så är det bara att toppa med nötter eller frukt, riktigt gott faktiskt! Idag ska jag kanske träffa Ida som har kommit tillbaka efter att ha varit hemma i Östersund, får passa på medan hon är här. Ser ut att bli bra väder också, så funderar på om jag ska våga ha shorts på mig eller om jag kommer ångra det senare, haha.