Dagsutflykt med prinsessan

Jag vet att det har stått lite tomt här, men jag går igenom en jobbig period just nu och gör inte så mycket. Har varken ork eller lust för någonting, men förhoppningsvis vänder det snart. Idag efter Arcus så var det ganska fint väder, så jag och pappa tog med oss lilla prinsessan till Mariebergsskogen för en liten utflykt. Djuren var hon inte intresserad av, men lekparken var väldigt kul. Och så köpte vi oss en varsin mjukglass som vi mumsade på. Lovisa äääälskar mjukglass, typ det bästa hon vet, haha! Kom på att jag inte har visat er bilderna på djuren som jag tog i mars, heh... Kaaaaanske kan lägga upp dem i veckan... eller något.

What I learned with House

Idag är en bra dag

Idag är det en bra dag och idag är jag glad! Vill ni veta varför?? Klart ni vill! För idag kommer min ena bror och min lilla prinsessa hit. Saknar dem massor! Och dessutsom så köpte jag två par skor förut för endast 161kr, när ena paret egentligen kostar 499kr. Som hittat! Älskar't! Kan visa skorna jag köpte i ett annat inlägg. Ooooch så fick jag en tårta av ICA Maxi för att jag snart fyller år. Klagar inte!  Och just ja, jag klickade hem en Victoria's secret bodymist från Nordicfeel igår eftermiddag  och jag fick hem paketet idag, Hur nice!? Älskar snabba leveranser! Idag är det min dag helt enkelt, man kan nästan tro att jag fyller år idag.. haha.

Produkter från märket NYX

För ungefär en vecka sen fick jag ett meddelande om att jag hade vunnit en tävling på Affections Facebooksida. Jag åkte dit och hämtade min vinst, vilket var dessa produkter från märket NYX. Okunnig som jag är inom allt som har med mode och smink att göra, så har jag ingen aning om vad jag har vunnit, haha! På bilden längst ner så gissar jag på att det är ögonskugga och läppglans typ och den det står Blushgissar jag är som rouge eller något...?  Men kan någon av mina underbara sminkfantaster till läsare berätta för mig vad det andra är för någonting? Vore ju kul att veta vad jag har vunnit... heh.

It's the way I'm feeling, I just can't deny. But I've gotta let it go. We found love in a hopeless place

Hur jag firade midsommar

Okej, jag vet att midsommar var för nästan en vecka sen, men speeela roll, bättre sent än aldrig, right? Helt ärligt så brukar jag inte fira midsommar, vet inte varför faktiskt. Men denna midsommar blev lite speciell... Vem behöver midsommarstång, grillad mat, alkohol eller fest, när man kan fira med en picknick med sin bästa vän, anden Lennart och kajan Kurt? Inte vi i alla fall, haha... Dessutom hade vi hela bryggan för oss själva i princip. Så med andra ord hade vi en nice midsommar! Antar att ni firade på annat vis.

It's good to be strong. But it sucks when people know that you are strong and they think that it's okay to hurt you

Tisdag idag och livet rullar på. Kan inte fatta att halva året redan har gått, får panik över det när jag tänker efter och inser att jag inte har gjort någonting med mitt liv. Jag vet inte riktigt hur jag mår heller, är inne i en period jag helst vill slippa. Men det funkar väl. Skulle dock inte skada om jag kunde njuta av sommaren medans den är här och sluta oroa mig för allt hela tiden...
 
Sis har semester och håller mig sällskap under dagarna, känns skönt att inte vara helt ensam. Nu ska vi mysa ner oss framför premiären av Lurad! och mumsa på min hemgjorda nyttiga glass, mys! Ni som inte har sett det programmet måste seriöst se det! Ben Hanlin är en sjuuukt snygg magiker som gör tricks på kända personer med dolda kameran inslag, riktigt duktig är han! 

Having a chronic illness is hard

"Sluta vara så negativ, var glad och positiv istället!"
Jag försöker! Varenda dag är en kamp för mig, varenda dag måste jag försöka vara en person som andra kan stå ut med. Du tycker att jag är negativ hela tiden, att jag aldrig ser något positivt och att jag ständigt är på dåligt humör, och på så sätt är jag en person som inte är annat än problem. Men prova själv att känna smärta 24 timmar om dygnet, 7 dagar i veckan, 365 dagar om året. Prova själv att orka leva med smärta som aldrig försvinner, samtidigt som du ska vara glad och positiv hela tiden. Berätta därefter för mig om du är rätt person att döma mig. 

"Sluta oroa dig hela tiden och ta det som det kommer istället!"
Om jag kunde så skulle jag. Tror du på riktigt att jag har valt att oroa mig över allting? Att jag har valt att ständigt vara orolig och inte kan njuta av livet? Min sjukdom har tagit över mitt liv och det är den som bestämmer när den väljer att slå till. Jag kan få ett anfall när som helst, jag kan få bieffekter av mina medicner när som helst. Har du någonsin legat ner och samtidigt känt att du bara vill falla ihop? Det är så det känns att leva med kronisk smärta. Varje minut är en kamp och jag har svårt för att planera saker med andra och se fram emot det. För jag är rädd för att få ett anfall eller ha en riktigt dålig dag den dagen vi planerat att göra någon. Har du någonsin känt att allt hänger på dig? Att den enda som kan förstöra det du och dina vänner planerat är du? Att dina vänner är väldigt besvikna även om de inte berättar det?

"Det är lugnt, jag orkar med dig!"
Jag vill inte vara med någon som orkar med mig, utan någon som vill vara med mig. Ja, jag behöver någon som orkar stå ut med mig, men jag vill inte att den personen ska behöva göra det för att den måste, utan för att den vill vara med mig. Det är en stor skillnad. Jag vill inte behöva känna att jag är en belastning för dig. Jag vill inte behöva känna att du är trött på att jag är på dåligt humör fast du hela tiden försöker dölja det. Tro mig, jag är nog trött på mig själv och min sjukdom, så jag behöver inte dig till det. Däremot måste du har enormt stort tålamod och kunna hantera mig i alla situationer. För tålamod är något jag inte har.
 
"Jag tycker synd om dig och jag tänker på dig när jag har ont i huvudet"
Men vad kul att jag står i centrum i ditt liv. Jag har aldrig bett dig om att tycka synd om mig. Din huvudvärk och min huvudvärk är inte samma sak, så sluta jämföra. Jag har 5 olika sorters huvudvärk, så du får gärna vara mer specifik om du ska prata om din huvudvärk och säga att du tänker på mig, att jag har det värre. 

"Men har du inga mediciner som hjälper?"
Jo, jag har mediciner. Och de hjälper en del, men de kan inte bota mig. Min sjukdom är kronisk. Den går inte bort. Jag kommer få leva med mediciner resten av mitt liv. Mediciner som egentligen inte är till för att lindra huvudvärk. Ironiskt, eller hur?

"Men du ser ju ut att må bra!"
Ja, men har du hört talas om smärta som inte syns utanpå? Jag har ont hela tiden, ibland är det mildare och ibland extremt. Har du brutit benet, haltar du och blöder du så syns din smärta. Har du ont i huvudet, ont i magen eller någon annanstans inne i kroppen så syns det inte utanpå på alla gånger. Så säg mig, är du rätt person att döma om man mår bra eller inte?

"Jag kan ta hand om dig!"
Jag är inte så säker på det. Vet du ens vad du ger dig in på? Vet du hur mycket jag egentligen kräver? Jag ligger ofta vaken långt in på natten med extrem smärta. När jag väl somnar så blir det inte länge. Jag känner mig aldrig utvilad längre. Om jag bara kunde sova en hel natt, utan komplikationer, så kanske dagen skulle kunna bli lite, lite enklare. Jag blir arg, frustrerad, ledsen, panikslagen, hopplös och det kan komma exakt när som helst på dygnet. Jag kan vara glad och må bra ena stunden, och det kan övergå till någonting helt annat på en sekund. Jag är ingen lätt människa att vara med. Jag kan vara det bästa som har hänt dig, men också det absolut värsta. Du kommer känna dig hjälplös i många fall, du kommer må dåligt över att inte kunna hjälpa mig. Du kommer få se mig gå igenom alla perioder utan att du kan göra någonting. Du kommer önska i många fall att du aldrig hade lärt känna mig.
 
Du kanske kan ta hand om mig ett tag, kanske några månader, om ens det. Men vad händer när du inte har krafterna kvar? När du helt plötsligt ger upp mig helt och hållet? När du lämnar mig där helt ensam? Vad händer när du inte längre orkar med mina anfall och mina dåliga stunder? För vi vet att ingen klarar av att vara stark hur länge som helst, någon gång faller vi och det kan förändra allt.
 
Så, innan du dömer mig, och innan du bestämmer dig för att lära känna mig och bli en del av mitt liv, så tänk till riktigt ordentligt, och ställ dig frågan: Vill jag verkligen ge mig in i det här?

#imsorryforeverything



Min present till världens bästa Iggy

Iggy är min allra bästa vän och vi har känt varandra sen jag var 5 och hon var 10. I hela 15 år har vi varit bästa vänner. Så jag ville göra hennes 25:e födelsedag lite mer speciell. Jag letade rätt på bilder som vi har tagit genom åren tillsammans och så satte jag ihop det. Här ovan ser ni resultatet. Jag skrev ut det på fotopapper och satte en ram runt om. Så hon fick en personlig tavla i födelsedagspresent (och lite andra saker). Hon blev jätteglad över sin present och jag vet att vi kommer ha många mer år tillsammans. Finns ingen bättre än hon. ♥

Let me love you until you learn to love yourself

Glad midsommar!

Det här med multipla intelligenser

Igår när jag var på Arcus så fick jag göra ett personlighetstest. Nu såhär i början så gör man olika tester för att man ska kunna lära känna sig själv lite bättre och få en större bild om hur man är som person. Jag har tidigare gjort tester, men denna var lite speciell. Detta kallas multipla intelligenser och består av 8 olika intelligenser: Jagklok, Människoklok, Naturklok, Musikklok, Kroppsklok, Språkklok, Klurklok/Logikklok och Bildklok. Och när man tänker efter så är det helt sjukt hur bra det kan stämma in på sig själv.

Jag blev Jagklok och såhär står det:
"Intrapersonella människor är särkilt bestämda av sig och kan arbeta bra med personliga mål och deadlines. De kan ibland gå undan och finner det lättare att arbeta ensam och i tysthet. Det är troligt att de är starka i en eller två till intelligenser.

Om du är jagklok (intrapersonell) har du god självkännedom. Du är bra på att veta hur du mår, varför du gör som du gör och reagerar i bestämda situationer. Du är självständig och skiljer dig ibland från mängden. Om du är intrapersonell är du ganska oberoende av andra och blir glad när du får tillfälle att vara ensam. Du har ett stort behov av eget utrymme. Ibland kan du upplevas som blyg eller osocial.

Du har också en bestämd karaktär. Du känner till dina svaga och starka sidor och vet förmodligen vad du vill bli när du blir äldre. Du kan lätt sätta upp personliga mål och är duktig på att motivera dig själv att följa dem. Många jagkloka har en hobby som de sysslar med på egen hand.

Du kan vara intresserad av religion och fundera mycket på livsfrågor. För att uttrycka dina innersta känslor och tankar kan du använda dig av konst, drama, musik, dagbok eller en on-line-blogg.

Du lär dig bättre och tänker bättre när du arbetar ensam. Du behöver också få arbeta i din egen takt. Repetera det du lärt dig och relatera det till något du upplevt. Att forska på egen hand och ta reda på information kan ibland passa dig bättre än att få det leverat via en föreläsning. Du vill gärna veta vad du har för nytta av det du ska lära dig, innan du tränar på det. Tester där du testar dig själv eller självrättande kort passar dig bra. Du lär dig även genom att reflektera och utvärdering."

Det skrämmer mig lite när jag inser att allt stämmer in. Jag vet hur jag mår och varför jag gör som jag gör. Jag är oftast för mig själv och har ett stort behov av eget utrymme. Jag skriver ner alla känslor och tankar på den här bloggen. Jag tänker varje kväll på frågor och funderingar om allt och inget. 
 
Först nu - när jag har gjort detta test - vet jag varför mina förhållanden aldrig har funkat. Varför jag har så få vänner. Varför jag trivs med att vara ensam. Varför jag har så svårt för att uttrycka känslor och visa andra vad jag vill och känner. Jag har haft det framför mig hela tiden. Jag har alltid trott att det har varit något fel på mig, att jag bara har förstört allt och jag har aldrig vetat varför det blivit så. Men nu vet jag att jag bara är jagklok och att det är sån jag är och inget fel jag gör. Jag behöver alltså umgås med folk som förstår jagklok och som accepterar det. Det kändes som att allt lättade när jag hade gjort det här testet. Nu vet jag lite mer vem jag är.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
 
Vill Du också göra det här testet och få veta lite mer om vem du är som person?
Testet kan du göra här och där kan du också läsa på lite mer om de olika intelligenserna. Du svarar på frågorna genom att kryssa i Stämmer helt in på mig, stämmer ofta in på mig, stämmer ibland in på mig och stämmer sällan/aldrig in på mig. När du har svarat på alla frågor så räknar du ihop dina poäng under varje intelligens. På testet så står det hur du räknar ihop dina poäng. Den med högst poäng är din intelligens. 

PS. Tänk på att om det bara skiljer några poäng mellan dina högsta så betyder det inte att du är just den högsta. Det kan betyda att du är någonstans i mitten, att du är lite av varje. T.ex. för mig skiljer det 3p mellan jagklok och människoklok, men jagklok är den som stämmer in mest på mig. Så läs om din intelligens och se om den passar in på dig eller om din näst högsta passar in mer. DS.

Om du gör testet så får du gärna dela med dig av vilken intelligens du är. Du kan självklart vara helt anonym. Skulle bara vara kul att få se lite vilka mina läsare är! :)

What if I'm never good enough for anyone?

What if I lead the way?
What if I make mistakes?
Will you be there?
What if I change the world?
What if I take the blame?
Will you be there?
 
In our darkest hour,
in my deepest despair,
Will you still care?
Will you be there?

When the sun goes down

Här ovan ser ni några bilder från i lördags när jag och Linnéa var ute vid sjön på kvällen när solen höll på att gå ner. Det var ett tag sen jag fotade porträttbilder, så det var riktigt kul att få göra det igen. Jag älskar att fotografera i solnedgången, det blir så magiskt på något sätt. Jag redigerade lite annorlunda den här gången, men tycker det passar bilderna ganska bra faktiskt. Är inte helt nöjd med den, men samtidigt tycker jag att det ger en häftig effekt. Kan inte riktigt bestämma mig för om jag gillar den eller inte... 
 
Vad tycker ni?

På väg i rätt riktning

God morgon! Tisdag idag och jag ska göra min första dag på Arcus, är riktigt nervös faktiskt. Förra veckan så var jag på ett möte med min arbetsförmedlare och då kom vi fram till att jag ska testa att gå där. Jag kommer att hålla på med något som kallas för Personlig inventering. Där ska jag förhoppningsvis få lite bättre självförtroende, reda ut tankar och försöka pussla ihop bitar som i sin tur ska leda till att jag ska veta vad jag vill göra, ungefär.
 
Jag har själv valt att börja på Arcus. Dels för att jag är trött på att gå hemma och må dåligt över att jag inte gör något med mitt liv. Och dels för att jag måste få bort min rädsla för att söka jobb. Jag tänker inte gå in på detaljer angående min rädsla, men jag kan berätta att jag under några månader har haft stor ångest och en stor rädsla för detta. Jag har en stor rädsla för att jag kommer att misslyckas totalt igen. Men jag kommer att gå hos en arbetspsykolog parallellt med Arcus, och förhoppningsvis så försvinner min rädsla förr eller senare. Hoppas jag.

New in

När jag och Linnéa var ute och fotade på lördagskvällen så passade vi även på att ha på mig mina nya snygga jeans leggings jag fick hem för ett tag sen. Jag brukar aldrig använda leggings, men dessa är så sjukt sköna, så de är faktiskt en av mina favoriter. Älskar det glittriga på sidorna, så snyggt! Och självklart kommer de från www.gomdajuveler.se. Många av mina plagg kommer därifrån och de har riktigt fina kläder. Så har ni inte kikat in där så borde ni garanterat göra det! 

Sneak peak från gårdagens fotografering

Igår när solen höll på att gå ner så bestämde sig jag och Linnéa för att åka ut till sjön för att fika och fota i solnedgången. Vi hade det riktigt mysigt och det blev en hel del skratt under kvällen. Och vi blev inte alls uppätna av massa blodsugande varelser. Jag håller just nu på att gå igenom alla bilder från igår. Bara över 300 bilder. Tänkte visa er lite fina porträttbilder sen och så ska jag visa upp ett nytt plagg jag helt glömt bort att visa er. Så håll utkik!

Everything sucks. Might as well find something to smile about

Idag är det ett år sen

Shit, vad tiden har gått fort! Idag är det redan ett år sen jag tog studenten och lämnade skolan bakom mig. Helt sjukt! Ni anar inte hur fri jag kände mig efter den dagen. Egentligen tänkte jag hoppa av skolan precis innan vårterminen började, men efter många om och men så stannade jag kvar. Jag ska vara ärlig och säga att jag inte alls brydde mig om studenten. Jag var bara glad att jag mot alla odds klarade mig igenom skiten och kunde stolt visa att det jag hade kämpat så hårt med hade gett resultat. Jag var äntligen fri.

Under min student så ösregnade det på riktigt, har aldrig sett så jävla mycket regn någonsin! Och trots att jag inte alls ville gå till skolan och ta studenten med de andra, så knallade jag dit, lyssnade på rektorns tal, tog mina betyg och sprang ut med resten av skolans studenter. Jag åkte inte studentflak, jag åkte inte på studentresa, jag var inte med på champangefrukosten och jag gick inte på några studentfester. Jag ville vara för mig själv och jag firade min student tillsammans med mina nära och kära. Och hur mycket jag än ville strunta i studenten, så är jag glad att jag tog den. Så mycket jag kämpat för. Så mycket motvind jag gått igenom. Jag hade aldrig klarat det utan mina älskade vänner och min familj. Jag är så tacksam för att de stod vid min sida in i det sista. ♥

Before I die... #9

Sommaroutfit #3

Mobilskal iPhone 4  / Collistar Mascara Infinito - Black  / Victorias Secret Sheer Love Body Mist (250ml) Väska / Solglasögon / Klocka / Curza Necklace / Armband (nere) / Armband (uppe) / Armband (mitten) / Skor / Alaya Dress

There are times when alone is the best place to be

We enter the world alone,
we leave the world alone,
so it's better to be alone.
 
It doesn't matter how hard it is.
It has to be that way.

Babustyle-bracelet

Titta, vilket fint armband jag har fått! Det är min underbara vän Linnéa som har gjort detta armband till mig. Hon har också gjort ett armband med bokstaven R till mig. Kunde inte ha varit mer nöjd! Som ni vet är jag väldigt dålig på att använda smycken och accessoarer, men dessa två armband tar jag aldrig av mig. De kommer sitta där och pryda min arm. De betyder alldeles för mycket för mig för att jag ska kunna ta av dem. Tusen Tack Linnéa för dessa armband! 
 
Bokstaven R står för min hund som dog i cancer för tre år sedan. Jag har ett halsband med hennes bokstav på, men jag vågar nästan aldrig använda det för jag är så rädd att det går i sönder. Så jag blev så glad när jag fick ett armband med ett R på. Nu kan jag bära med mig henne hela tiden utan att vara rädd att ha sönder det. ♥

It might be stormy now, but it can't rain forever

Tack för alla gulliga sms, kommentarer, mejl och meddelanden jag har fått angående förra inlägget! Det var fler som brydde sig än vad jag trodde. Jag har världens underbaraste läsare! Och jag kan meddela att idag mår jag mycket bättre. Det enda jag har haft är en jobbig huvudvärk, men det beror nog på att det har varit så extremt varmt idag. Mötet jag var på gick bra och nästa vecka börjar jag på ett nytt ställe i hopp om att stärka mitt självförtroende, veta vad jag vill göra med mitt liv och förhoppningsvis få bort rädslan om att söka jobb. Är lite orolig och rädd för att det inte ska funka, men jag ska ge det en chans i alla fall. Kan berätta lite mer nästa vecka. Nu tänkte jag avsluta den här dagen med att titta på film och äta en god fruktsallad!

Vad som händer om jag inte tar mina mediciner...

I natt hände det igen. Mina mediciner har tagit slut och jag fick gå och lägga mig utan dem igår. Och jag fick återuppleva allt igen. Något jag aldrig vill uppleva igen. Aldrig! Skulle inte ens önska att min värsta fiende fick uppleva det. Jag kände hur hjärtat började slå fortare och fortare, men försökte att bortse från det och försöka sova. Det skulle jag inte ha gjort. Från att klockan var 2.30 i natt, till klockan var 7.00 igen hallucinerade jag. Helt sjukt hur länge det kan pågå. Den här gången var värre än de andra gångerna. 
 
I höstas fick jag sluta med mina mediciner på grund av ekonomiska problem. En av medicinerna var jag uppe i 70mg, vilket är livsfarligt att avbryta helt, utan att trappa ner. Men jag hade inget val. Jag var utan mediciner i två månader ungefär. Och det kändes kan jag lova. Jag hallucinerade flera gånger i veckan, hjärtat rusade, jag fick stötar i kroppen, självmordstankar och panikångest. Hela min kropp blev fucked up. Jag trodde först det hade med min sjukdom att göra, men fick reda på att der var på grund av att jag slutade med medicinen så hastigt. Efter några månader när jag hade kommit igång med medicinen igen och biverkningarna hade upphört så var det för det mesta bra. Tills igår.
 
Jag insåg igår att min medicin är slut. Jag tar fyra tabletter om kvällen, vilket är 100mg. Jag såg att jag bara hade fyra tabletter kvar. Och dessa måste jag ta ikväll, eftersom jag ska på ett viktigt möte i morgon. Så jag testade att vara utan mediciner i natt, alltså att jag inte tog dem igår. Det ångrar jag djupt. Som jag skrev där ovan så hallucinerade jag större delen av natten. Eller ja, hela natten. Det var värre än det brukar vara. Det var så hemskt att jag inte ens vill gå in på detaljer vad jag hallucinerade om. Men tillslut kom jag ur det, sprang upp och skrek på mamma. Hon fick, ännu en gång, ligga bredvid mig hela natten för att jag var rädd för att somna. Denna gången hjälpte det inte så mycket. Trots att mamma sov hos mig så rusade hjärtat, kroppen skakade sönder och jag var livrädd för att somna. Jag trodde på riktigt att jag inte skulle överleva natten. 
 
Men jag överlevde. Jag fick ett anfall idag som var lite olikt de andra migränanfallen jag fått. Så jag tror inte det var ett sådant anfall. Jag var inte så yr, men mådde enormt illa, kunde inte stå, inte sitta i bilen. Pappa körde inte mer än 40km/h på en sträcka och det kändes som vi åkte i minst 110km/h. Det var helt sjukt. Jag fick sån panik. Jag var tvungen att be pappa stanna bilen. Fick sätta mig i skuggan, ringde mamma i panik och grät. Folk tittade på mig som om jag vore störd, men de har ingen aning. Tillslut så övertalade mamma mig att hoppa in i bilen igen. Och när jag kom hem hade hon tagit fram min nässpray mot migränanfall. Jag brukar inte ta den, eftersom de är så otroligt dyra. En sån kostar över 100kr och det är ett sprut, råkar du trycka på den så är den förstörd och du måste ta en ny. Jag brukar ta mina migränanfallstabletter, men eftersom jag mådde så illa och inte fick i mig vatten så hade jag inget val. Hon hade också lagt fram en blöt handduk, kuddar, satt på fläkten och gjorde precis allt man ska göra när jag får ett anfall. Hon låg hos mig nästan en timme. Pratade med mig och försökte få mig att andas lugnt.
 
När jag började känna mig bättre så tittade jag på en film. Känner mig helt borta, bakhuvudet sprängs och jag mår fortfarande illa. Men ändå mår jag bättre än förut. Så nu ska jag ta mina sista tabletter i hopp om att kunna få sova bra i natt och orka med morgondagens möte. Jag måste försöka fixa mina mediciner i morgon. Eftersom jag i höstas fick såna problem med kroppen efter att ha lagt av tvärt med 70mg, så vill jag inte veta hur jag kommer må eller vad min kropp kommer göra om jag inte tar några i morgon, när jag är uppe i 100mg...
 
Jag känner mig så enormt ensam. Jag hatar att behöva gå igenom allt det här ensam. Men det finns ingen som förstår vad det är som händer med mig. Inte ens jag förstår det. Jag önskar bara att jag hade någon vid min sida som kunde lugna ner mig, som kunde ta hand om mig, och som kunde förstå.

Ett måste när jag flyttar hemifrån!

Jag hittade för några dagar sen en hemsida med sjukt snygga motiv till fondväggar, och jag kände att jag bara måste dela med mig av den! Är du trött på den vanliga inredningen och skulle vilja ha något annorlunda? Då ska du spana in Tapetstore.se! Här finner du obeskrivligt snygga motiv med allt från städer, djur och fridfulla stränder till sport, vintage och rymden. Med andra ord så finns det något för alla!
 
Jag har riktigt svårt att bestämma mig för bara en favorit eftersom det finns så många fina! Men min dröm är ju att flytta utomlands och jag älskar solnedgångar och stränder, så vad passar inte bättre än att visa er några av mina favoriter inom denna kategori? Min absoluta favorit är nog den första bilden, den ser så underbart fridfull ut. När jag flyttar hemifrån så bara måste jag skaffa en fondvägg med någon av dessa motiv i mitt sovrum! Hur underbart skulle det inte vara att vakna upp och somna till det här varje kväll? Längtar redan tills jag flyttar hemifrån och kan börja inreda och drömma mig bort till något varmt land!
 
Har ni någon favorit som finns på Tapetstore.se? Skulle vara riktigt nice om ni ville kommentera och kanske länka till eran favorit! Vore riktigt kul att få se vad ni gillar för motiv, och berätta gärna i vilket rum du skulle vilja ha fondväggen! :)

I just need someone who won't give up on me, no matter what

Söndag igen och nu är denna vecka slut. Äntligen! Den har veckan har bara varit fucked up rakt igenom. Varit nedstämd och inte orkat bry mig om någonting. Antar att jag är inne i en sån period nu. Kul. Avslutade i alla fall veckan med att träffa underbara Linnéa som jag inte har träffat på huuur länge som helst. Vi båda behövde komma bort från allting ett tag, så vi drog ner till stan, köpte med oss en varsin smoothie och satt på mitt favoritställe. Precis vad vi behövde!

My life right now

...

Idag är det ingen vanlig dag...

 

It's hard being alone when you used to be on top

 

Not until we are lost do we begin to find ourselves

Den här dagen har varit riktigt seg. Har inte gjort annat än att tänka och argumentera med mig själv idag. Kan ju inte påstå att jag har kommit fram till någonting, jag är fortfarande lika förvirrad. Men nu ska jag ta mig en varm lång dusch och sen avslutar jag kvällen med The Mentalist och kanske någon film. Låter bra. Vill ni göra mig glad kan ni ju skriva massa söta kommentarer.

Tankar om livet

Jag har så många tankar, så många känslor och allt gör mig bara mer och mer förvirrad. Jag saknar den där känslan jag hade i början av året, när jag tog mig i kragen och bestämde mig för att det här skulle bli mitt år. Minns ni när jag pratade om att jag hade två projket som jag skulle börja på det här året? Ena projektet vet ni redan om. Volontärresan till Spanien. Tyvärr så har jag ännu inte hört något, vilket troligtvis innefattar att jag inte kommer iväg det här året som jag tänkt. Men jag tänker inte ge upp det. Åker jag inte i år, så tänker jag åka nästa år. Jag ska till Spanien förr eller senare. Så är det bara. Det är där jag hör hemma. 
 
Det andra projektet har jag inte börjat med än och halva året har redan gått. Jag blir mer och mer osäker på hur jag ska göra det. Och om jag ska göra det. Jag vill göra det, men just nu är jag inne i en period där ingenting går som jag vill och jag har inte den energin jag önskar att jag hade. Jag vill känna mig taggad igen. Men det är svårt när ingenting går framåt just nu. Det känns som om jag står stilla. Som om jag inte kommer någonstans. Inga framsteg har jag gjort heller. Allt jag känner just nu, är misslyckande.
 
Jag vet inte längre vilken väg jag ska ta eller i vilken riktning jag ska gå. Det händer så mycket, men ändå så händer det ingenting. Känslan är obeskrivlig. Jag stelnar till så fort jag tänker på det. Det känns som om jag är vilse och har tappat bort kartan. Om mindre än ett halvår ska jag ha börjat med mitt projekt. Men jag vet inte ens hur eller vart jag ska börja. Det är ju så mycket som måste förberedas. Så mycket energi man måste lägga ner. Så fokuserad man måste vara. Så bestämd man måste vara. Och det har aldrig varit min starka sida. Jag önskar att jag hade någon som jag kunde prata med om projektet, som kan hjälpa mig och göra det tillsammans med mig. Men den tanken slår jag bort lika fort. Ingen skulle förstå vad det betyder för mig. Ingen skulle orka göra det med mig. Jag känner mig själv väldigt bra. Jag är lite av en omöjlig människa. 
 
Jag hoppas att jag en dag finner jag den där gnistan igen.
Jag hoppas att jag en dag kan vända mig om och se vad jag har åstadkommit. 
Jag hoppas att jag en dag kan visa världen vart jag står.
 

Always the same...

I'm lost without you

I don't wanna think, don't wanna see your face. You're haunting my dreams, every breath I take. I've tried letting go, but you keep reaching out. I've fallen so hard, somethings you can't erase. And now, I'm here without you. I gotta live without you, now that you're gone, I've got to carry on. I can't look back. I don't have regrets, at least I tried not to. I wanna forget, at least I tried hard to. I tried so hard, I've washed away those tears. I've broken free, I've brushed aside my fears. 
 
The best part of me broke when we said goodbye. 
18/5-2011 ♥

Ny bikini

Ber om ursäkt för dålig bild, kameran på mobilen är ju inte den bästa precis, heh. Här ovan ser ni i alla fall min nya bikini. Älskar färgen på den och det är sjukt snyggt när man blir brun! Den kommer användas flitigt i sommar och tänkte inviga den nu genom att ligga ute och sola ett par timmar. Nice! Kaaaaanske lägger upp en bättre bild på den nån gång...

Overthinking is what kills you