Gratis header #2

Här ser ni headern jag gjorde till Elina idag. Gjorde ju en header till henne för ett tag sen, men hon ville byta design och ha en annan header, och snäll som jag är fixade jag det! Hon har nu en gratisdesign som hon lånat och som jag har gjort lite ändringar i, bland annat fixat med färger, bytt header, presentationstext osv. Hon är i alla fall väldigt nöjd, vilket är riktigt kul! 

You can't ive your life for other people. You've got to do what's right for you, even if it hurts someone you love

Nu ska jag äntligen vila, skönt! Har under några timmar fixat en header åt en tjej, och hon blev riktigt nöjd! Sånt är alltid kul. Det tar ju sin tid, men jag är glad så länge personen som ska ha den är det! Visar er senare!  Nu ska jag lägga mig och titta på någon film och äta lite chips och polly. Jag vet att jag har tränat och varit nyttig under veckan, men när man har bitchvecka så är det helt okej. Så det så.

7 steps to Happiness

Think less, feel more. Frown less, smile more. Talk less, listen more.
J
udge less, accept more. Watch less, do more. Complain less, appriceate more.
Fear less, love more. 

You're the one for me and I'm the one for you. You take the both of us and we're the perfect two

 

You're braver than you believe, stronger than you seem, and smarter than you think

Och så var den här dagen över. Startade dagen med en långpromenad med Bebis och avslutade dagen med ett träningspass på gymmet. Blev 30min löpband och 30min armar. Inte min grej riktigt, men det får duga.  Har jag precis fått i mig lite käk, nu blir det en dusch och sen sängen för min del. Min kropp är alldeles öm och sliten efter alla promenader och all träning den här veckan. Men förhoppningsvis lönar det sig!
 
Ni glömmer väl inte rabattkoden som ger er 250kr rabatt hos www.gomdajuveler.se? [länk]
Ni glömmer väl inte heller tävlingen där tre stycken vinner ett varsitt presentkort? [länk]

Nu ger jag mina läsare 250kr rabatt hos www.gomdajuveler.se

 

Studentklänningar & skolavslutningsklänningar

Klänning 1 | Klänning 2 | Klänning 3 | Klänning 4 |  Fler tips på studentklänningar finner du HÄR!
 
Skolavslutningen och studenten närmar sig, inte långt kvar nu! Men tänkte tipsa er om några fina klänningar man kan ha till studenten eller skolavslutningen, för det finns säkert de personer som inte har hittat någon klänning än. Mina personliga favoriter är nummer 1 och nummer 4. Har ni någon favorit? Skulle ni önska fler tips på klänningar innan det är dags för den stora dagen?

Before I die... #2

Varför lyckas jag alltid!?

Efter att ha kört ett rätt bra träningspass, fått känna smärtan av ett knä som vrider sig och fått båda baklåren sträckta samt låsta varje gång jag böjer mig så avslutar jag nu den här dagen. Nu blir det käk, en dusch och sen en film eller prata i telefon med Pontus innan jag somnar. Jag tror inte att det är min grej att träna ben och rumpa... Inte första gången jag lyckas med det heller. 

Think training's hard? Try losing!

Har haft fullt upp hela dagen idag. Efter att jag hade varit till stan och fixat ett ärende så bestämde jag och mamma oss för att rensa massa saker inför flytten.Så idag har vi rensat smycken, smink, hårgrejer, elektronik, lite kläder och parfymer. Har också sorterat vad jag ska ha kvar, vad som ska säljas och vad som ska slängas. Nu är det dags för gymmet! Dags att rensa tankarna och göra sitt bästa!

Träningsinspo

Bilderna är från we♥it

Diet Shake - ett nyttigt mellanmål/huvudmål

Förra veckan beställde jag det här från www.svenskhalsokost.se och bara någon dag efter så fick jag ett sms att det fanns att hämta på ICA! Leveransen är riktigt snabb och det gillar jag! Jag beställde hem det här för att testa om det funkar och om det är så gott som det sägs. Jag beställde Diet Shake med hallonsmak och den är riktigt god faktiskt! Det finns även smakerna choklad, ananas, jordgubb, blåbär & vanilj och jordgubb & banan. Man kan välja om man vill ersätta en måltid eller om man vill bara ha det som mellanmål, skillnaden är att vid måltid använder man lättmjölk i och vid mellanmål använder man vatten. 
 
Jag använder det mest som mellanmål, just för att det är enkelt att göra i ordning och det passar mig perfekt. Vill man gå ner i vikt så ska man ersätta två av de tre huvudmåltiderna med denna shake. En sak jag gillade väldigt mycket var att det finns ett diagram på baksidan där det står vilka måltider man ska ersätta om man tränar på dagen, vilka måltider man ska ersätta om man tränar på kvällen osv.  T.ex. Ska du träna på kvällen så ska du bara ersätta middagen med en shake.
 
Jag försöker själv inte gå ner i vikt så mycket, men jag tränar en hel del och det är skönt med lite variation. Därför använder jag detta mest som ett mellanmål nu och ser jag att det hjälper och jag ser en förändring, då kommer jag nog börja använda det som måltidsersättning också, om detta skulle hjälpa mig när jag tränar. Självklart behöver du inte träna för att använda denna produkt, det finns ett diagram för den sorten också, då ersätter du frukost och lunch.
 
Det finns många som är oroliga över hur deras kroppar ser ut i sommar och man ska egentligen vara stolt över hur man ser ut och acceptera sig själv, men finns det någon som verkligen vill gå ner i vikt, tränar mycket eller bara vill ha variation så finns produkten att köpa HÄR! På länken kan ni också läsa mer om produkten! Observera att denna produkt inte bara gäller om du vill gå ner i vikt, utan även om du vill hålla kvar din vikt!

Taking time to do nothing often brings everything into perspective

Idag har det varit en slapp dag för min del. Efter att jag hade gått en långpromenad med vovven så har jag bara suttit och fixat med en ny design. Det är en gratisdesign jag lånat och som jag har gjort en del ändringar på samt fixat header och profilbild och presentationstext. Är lite småsaker som ska fixas, men det orkar jag inte fixa nu. Visar er före- och efterbild i morgon! Nu ska jag lägga mig och titta på film och fortsätta ta det lugnt. 

Distance doesn't matter if you really love the person, what matters most is your honesty and trust for that relationship to work

Idag hjärtat, så har du och jag varit varandras i fem månader. Den här tiden har gått väldigt snabbt och jag ångrar inte en sekund av tiden med dig. Vi har haft våra bråk, våra missförstånd, men också väldigt mycket lycka och skratt. Blir det missförstånd så pratar vi om det tills det är löst. I början var jag orolig för att distansen skulle försöra mycket för oss, men trots våra mil så fungerar det väldigt bra. Vi ses när vi kan, pratar i telefon så mycket vi kan och vi förstår varandra. Jag har alltid varit rädd för kärlek, för jag har alltid blivit sviken och lurad, men sen kom du och räddade mig. Du tog mig upp från botten och visade att jag faktiskt betyder någonting för dig. Du fick mig att inse att det finns mer än det ögat ser. 
 
Nu är vi till och med förlovade. Snart en månad sedan vi förlovade oss och även den tiden har gått riktigt fort. Jag vill inget annat än att få fler månader med dig. Det är dig jag vill vara med, dig jag vill hitta på äventyr med, dig jag vill bilda familj med en dag. Jag har aldrig varit bra på att visa känslor, det är mest du som alltid berättar hur underbar jag är. Men du vet, att oavsett om jag inte säger det så ofta, så är du den enda och jag älskar dig mer än allting. Det här är början på någonting stort. ♥

Problem are like washing machines. They twist us, spin us and knock us around, but in the end we come out cleaner, brighter and better than before

God morgon på er! Vaknade av ett jättegulligt sms av pojkvännen, kunde inte blivit bättre start på morgonen på våran 5-månadersdag! ♥  Nu dricker jag en Diet Shake och funderar på om jag ska ta med vovven ut på en promenad. Det har regnat hela natten så att gå i skogen vet jag inte om jag känner för, men tråkigt för honom att bara gå på asfalt. Får se hur det blir, har inga direkta planer för dagen heller så vi får se vad den bjuder på! 

Bra jobbat, babustyle!

Stack till gymmet i alla fall och gjorde någon nytta. Körde på löpbandet 60min och sen körde jag mage i 15min. Nu pratar jag med älskling i telefon och har precis käkat lite, ska alldeles strax hoppa in i duschen. Sen funderar jag på om jag ska se någon film eller försöka sova. Vilket problem. Hoppas att morgondagen bjuder på något bra i alla fall!

Ångest & beslutsångest

 
Kom hem från stan för en stund sen, är så otroligt trött och sliten, ingen energi alls... Funderar på att dra till gymmet, men slår bort tanken lika fort. Jag är så otroligt opeppad och har ingen lust eller ork, men samtidigt så känner jag ett "måste" för att komma igång igen efter mina nedstämda dagar. Om jag bara tar en långpromenad med vovven så får jag ångest i morgon för att jag inte tränade idag. Även om jag ska träna i morgon. Vet inte hur jag ska göra... 

It's monday, but it's okay

Ny vecka, nya möjligheter, nya tag! Idag blir det en tripp till Bergvik en snabbis med mamma, sen till skolan och lämna några papper och sen träffa en vän om vädret tillåter. Hade tänkt gå en långpromenad såhär på förmiddagen, men eftersom mamma vill ha med mig till Bergvik så skippar jag den och kör ett träningspass ikväll istället. Hoppas att det blir bättre väder framåt dagen!
 
Glöm inte delta i tävlingen där tre stycken vinner ett varsitt presentkort! [Länk]
Ni vet väl om att jag gör gratis header till alla som vill? [Länk]

Stay strong

Blandade bilder från dagen

Mötte upp syrran i stan för lite käk vid vattnet, tog en liten fotorunda, köpte glass och hade det mysigt i det sköna vädret. Sedan stötte vi på Daniel som tydligen visste vem jag var, haha. Snackade, fotade, lyssnade på musik och hade det nice. Schysst grabb! Sedan stack han och vi mötte upp Iggy en stund innan vi drog hem. Det blev en riktigt bra dag och trevligt sällskap! 

Today is the first day of the rest of your life

God morgon! Idag känns det lite bättre, tror jag. Känner mig fortfarande lite nere och blir irriterad och ledsen för minsta lilla, men på något sätt känns det bättre än igår. Fint väder ute idag så tänkte först ta och plugga lite, sen kanske möta upp syrran i stan för lite käk vid vattnet. Egentligen borde jag träna, men har varken ork eller lust. Får ta tag i det där i morgon och då ser jag även fram emot en hälsosam vecka, fick ju hem ett paket från Hälsokost, ska bli spännande att prova på produkten! Berättar mer när jag testat.

Sibylla & film

Funderar på att avsluta dagen här. Först äta sibylla som jag har köpt med mig hem och sen lägga mig och titta på film resten av dagen och kvällen. Har varit nedstämd i flera dagar nu och jag vet inte varför. Det som har varit roligt förut lockar mig inte alls, är inte ens sugen på att titta på House. Då är det illa!! Jag hoppas att jag mår bättre i morgon, börjar bli ganska less på att vara lättirriterad och nedstämd. Det finns nog ingenting som kan få mig glad just nu...

Sista fotouppgiften i skolan

Bilderna är lånade från google.

Den sista fotouppgiften i skolan är gjord och redovisad. Vi fick i uppgift att göra ett bildmontage som skulle förmedla drömmar eller känslor. Här ovan är mitt resultat. Jag gillar när det är enkelt så bestämde mig för att göra någonting som ser enkelt ut. Bilderna representerar saker jag vill göra inom en snar framtid. Vad tycks?

Gratis header #1

För några dagar sedan gjorde jag en header åt en tjej som bloggar på http://elinaslife.blo.gg. Hon ville ha en enkel header, med två bilder och texten "Det är aldrig försent att ge upp!". Här ovan är resultatet och hon blev väldigt nöjd!
 
Vill du också ha en gratis header? Kika in det här inlägget för mer info!

Hoppas på en bättre dag i morgon

Fredagen blev  inte alls som jag planerade. Jag hatar när det blir så. Men älskling fick mig på lite bättre humör i alla fall och jag har precis varit till affären och köpt lite fredagsmys till mig själv. Nu ska jag lägga mig under täcket och titta på film, behöver tänka på annat en stund. Avslutar sedan kvällen med att prata med älskling igen så jag förhoppningsvis får somna glad.
 
Om ni vill hjälpa mig på lite bättre humör så får ni gärna delta i tävlingen i inlägget under. Eller varför inte kommentera hundbilderna och säga vad ni tycker om dem? Skulle göra mig gladare ♥

Tävling - tre personer vinner varsitt presentkort hos Becca Design!

Nu är det dags för tävling igen! Tre personer vinner varsitt 100kr presentkort från Becca Design!
 
Nu har du chansen att genom min blogg vinna valfritt smycke eller accessoar från Beccadesign.se, i butiken hittar du bl.a. smycken,vintage solglasögonsnygga halsband och fina håraccessoarer.
 
Såhär är du med och tävlar: 
- Maila [email protected] med ämnet "Tävla om presentkort"
- Skriv vilken produkt du gillar mest hos Becca Design och länken till min bloggtävling.
Motivera varför du borde vinna.
Tre vinnare dras den 16:e juni - LYCKA TILL!
 
Ps. Följ gärna Beccadesign på Facebook:http://www.facebook.com/beccadesign (inget måste för att vara med och tävla)
 
 Ni får gärna lämna en kommentar i det här inlägget om ni deltar! :)
 
AVSLUTAD! Vinnarna kontaktas av Becca Design!

Liten

På väg hem från skolan idag stötte jag på en trevlig kille som visade sig vara intresserad av fotografi han också, så medan vi gick och pratade så passade jag även på att fota hans lilla och söta hund. Blev rätt nöjd med bilderna med tanke på att den vara är 16 veckor gammal och inte kan vara still, haha. Vad tycks? 
 
Behöver du en fotograf? Skicka då ett mejl till [email protected] för mer info om priser osv. Priser kan självklart diskuteras! Jag fotar endast i Karlstad, så du ska antingen bo i Karlstad eller kunna ta dig till Karlstad. 

Första gången på länge


God morgon! Ska strax sticka till skolan och ha fotolektion. Som ni vet pluggar jag på distans nu för tiden, men det är avslutning i fotokursen så jag tänkte att det kanske kan bli nice. Så vi får hoppas att det blir det! Först blir det redovisning, sen ska vi ha en utställning i skolan med våra bilder vi har valt ut och efter lunch ska vi samlas hemma hos min fotolärare och fika. Trevligt!

UPDATE: En tävling kommer upp på bloggen kl 18.00, missa inte det! Priset är någonting riktigt bra!

Life for me is not the same, there's no one to talk to. Don't know why I let it go too far, starting over it's so hard. I just had a wakeup call, wishing that I never let you fall

Hur ens liv förändras på bara en kort sekund

Så otroligt besviken. Besviken på alla sätt. Rektorn, kuratorn, syv. Det var inte såhär det skulle bli och det lovade ni, det skulle bli bättre. Mycket bättre. Det var bra tills jag fick telefonsamtalet i morse. Samtalet som förändrade allt. Ni får gärna hålla era löften nästa gång.
 
Vaknade tidigt av ett telefonsamtal i morse och kunde därefter inte somna om. För många tankar och för många känslor. Tänkte ta med vovven på en promenad så att jag kunde rensa tankarna, men regnet bara öser ner. Har duschat och gjort mig i ordning istället, ska strax bege mig mot bussen. Ska till skolan och lyssna på någonting i aulan, tror det har med studenten att göra. Har fått ett sms från posten också, så ska hämta ut ett paket sen, spännande! 

Jag gör just nu gratis headers!

Jag har nu bestämt mig för att börja göra header åt de som vill. Jag är inget proffs på det här, men kan en del. Jag gör alla headers i GIMP. Fram tills jag har blivit bättre på det här så kommer det alltså vara gratis.
 
Vill Du ha en gratis header?
Mejla mig ([email protected]) och berätta att du vill ha en gratis header.
Berätta hur du vill ha den: Bakgrundsfärg? Text? Typsnitt? Bifoga bilder om du ska ha det i din header. OBS! Glöm inte skriva hur stor headern ska vara (t.ex. 1000x400px)
Beskriv så bra du kan! Ju bättre du förklarar hur du vill ha det, desto lättare är det för mig att försöka göra precis som du vill ha den! 
• Tänk på att jag gör det här på min fritid och att jag har annat vid sidan om så låt det ta den tid det tar och tjata inte! 
 
Innan du mejlar mig:
• Jag kommer att skriva mitt namn någonstans i headern (dock inte allt för synlig)
• Du får inte säga att det är du som har gjort den!
• Jag vill gärna ha en länk i din blogg (i ett inlägg) i utbyte mot att jag gör din header!
Jag gör endast till Nattstad och blogg.se/webblogg.se.
• Du får inte sälja/lotta/ge vidare den!

Don't ever say you're not good enough. If that person can't see how amazing you are, then they are the one who's not good enough for you

Det har varit en rätt bra dag ändå faktiskt. Stack iväg till gymmet och tränade en timme trots att jag var så opeppad och när jag kom hem så gjorde jag min fotouppgift som ska redovisas på fredag, så nu är den i princip klar. Några få smådetaljer kvar bara. Och så kom syrran hit för ett tag sen, var längesen vi sågs så vi har snackat en hel del. Nice! Nu ska jag mysa ner mig framför en film med lite ostbågar och kakor. Heh. Sen ska jag försöka få lite sömn, har varit riktigt dåligt med det de senaste dagarna...
 
I morgon så kommer det upp ett överraskningsinlägg på morgonen, så missa inte det! Det är en ny sak jag tänkte börja med och jag tror att många av er kommer uppskatta det!  :)

Världens underbaraste har gjort videon

 
Blir alltid lika glad när jag ser den här videon. Pontus gjorde den här videon till mig när vi knappt hade varit tillsammans en månad. Alla bilderna representerar ett minne vi har tillsammans. Det är hans första video någonsin och jag fullkomligt älskar den! ♥

A promise means everything but once it's broken, sorry means nothing

God morgon! Antar att de flesta av er är på jobbet eller i skolan just nu, själv sitter jag här och har världens problem känns det som, haha! Hade tänkt gå en långpromenad med vovven, men så regnar det ute. Så funderar på att dra till gymmet istället, men jag är så opepp idag. Åh, vet inte hur jag ska göra... Vi får se hur det blir. Måste plugga idag också och packa, för nu närmar det sig med stormsteg, både flytten och studenten! Sis kanske kommer senare, så vi får se om vi lyckas hitta på något. Alltid lika svårt. Skitväder.
 
Vill tacka er fina människor för alla snälla kommentarer jag får ang mina foto-inlägg! Är riktigt glad att ni gillar dem! Har haft dåligt självförtroende när det gäller att fotografera, men med alla peppande kommentarer så känns det otroligt mycket bättre! Vill ni se fler foton så finner ni det i kategorin photography

Hur man gör en egen logga i GIMP



I den här videon får man lära sig att göra en egen logga som man t.ex. kan ha på sina bilder för att visa att det är man själv som har tagit dem! Man kan ha det på headers, designers, collage eller vad som helst. Riktigt praktiskt faktiskt! Ett tag hade jag det på mina bilder för att dem blev stulna hela tiden, men nu gör jag det inte längre. Kanske ska börja med det igen?

Maspalomas beach birds

Gran Canaria ♥

Keep your head up

God morgon på er! Vaknade för en stund sen och nu njuter jag av en god frukost bestående av yoghurt med müsli och hallon. Mums! Ska strax packa träningsväskan och sen bege mig till gymmet. Tänkte dra och träna igår kväll trots att jag bestämt mig för att ha en ledig dag, men så blev inte fallet. Så idag kör jag hårt! Det är ben och armar som står på schemat idag. För att göra träningen lite roligare så använder jag mig av mina träningsappar på mobilen emellanåt, riktigt bra övningar faktiskt! 

Before I die... #1

Träningsinspo

Det krävs inget gym överhuvudtaget, det här kan man göra lika bra hemma! Det enda man behöver göra är att ägna några minuter i princip varje dag. Är ni med? NU KÖR VI!

People tend to complicate their own lifes, as if living weren't already complicated enough

Nu är det måndag morgon igen, ännu en vecka att fördriva min vän. Det är svårt att bara låta tiden gå när det finns vissa saker som man inte vill tänka på. Tar en ledig dag från gymmet idag, har ju tränat hela helgen så kan vara bra med lite vila. Vädret är trist också, men det spelar ingen roll eftersom jag måste plugga hela dagen. Var alldeles för trött igår för att göra klart psykologirapporten, så jag får göra den idag och skynda mig att lämna in den. Är varken på bra eller dåligt humör idag, allt jag vill är att dagen går fort.

I know everything happens for a reason, but sometimes I wish I knew what that reason was

Kom hem från ett härligt träningspass för en stund sen och nu har jag precis duchat och fått i mig lite käk. Nice! Det är fortfarande sjukt varmt ute trots att solen inte är framme, så idag har jag på mig mina nya shorts som jag köpte i fredags. Visar dem i ett annat inlägg! Nu ska jag ta och vila lite, sen ska jag hämta ut ett paket och plugga. Egentligen vill jag bara sitta i stan vid bryggan och ta det lugnt, men man kan inte alltid få som man vill. Jag behåller den planen och fullbordar den en annan dag.

Pain is just weakness leaving your body

God morgon! Det är riktigt härligt ute, nästan 30 grader varmt i solen! Men istället för att sola ska jag och min trävningsvärk börja den här dagen med ett hårt pass på gymmet! Sen blir det att göra färdigt psykologirapporten som ska lämnas in i morgon. Kanske ligga ute i solen någon timme också. Nice! Ska försöka hinna svara på alla era kommentarer så fort jag får tid över, har över 80 stycken och har inte hunnit med någon än...

Det är dags för lördagsmys

Det har varit en bra lördag trots allt. Riktigt varmt och fint väder, ett hårt och härligt träningspass, börjat på psykologirapporten, ätit god mat och rensat massor av filmer och böcker som ska slängas och säljas innan flytten. Nu ska jag titta på Eurovision Song Contest med mamma och äta lite smått och gott. Självklart hoppas vi att Sverige tar hem det! 

Life is pain

 

First you feel like dying, then you feel reborn

God morgon! Hade tänkt hoppa över gymmet idag för att jag har så ont i huvudet, men jag ångrade mig och sticker dit ändå och kör ett pass med Sadeq. Behöver komma på andra tankar, det är mycket som inte stämmer just nu, som bryter ner mig totalt. Men jag hoppas att jag känner mig bättre under dagen för idag står det massor av plugg på schemat samt packa inför flytten.

Truth is like surgery, it may hurt but it cures. While a lie is like a painkiller, it gives temporary relief, but has side effects later

Har precis tagit en efterlängtad dusch efter att ha kommit hem från ett härligt träningspass på gymmet med Sadeq. Körde på riktigt bra idag så jag hoppas på träningsvärk i morgon! Mitt humör blev bättre under dagen men är på botten igen så nu tänker jag lägga mig i sängen och försvinna från verkligheten en stund. Låter som en bra idé. 

Träningsinspo

Bilder från we♥it

Mot alla odds

God morgon! Det är fredag idag, nästan 30 grader varmt i solen och det är helg - men trots det så är jag inte på något bra humör. Jag vet inte riktigt varför, men jag hoppas att humöret vänder under dagen. Tar en pluggfri dag idag och ägnar dagen åt att åka till stan med mamma och shoppa lite samt käka, sticka till gymmet och köra ett pass, vila och packa inför flytten. Det närmar sig och mitt rum står halvtomt redan. Längtar.

Hejdå Trosa

Ska om ett tag bege mig hemåt igen. Mina föräldrar övervägde att komma till Trosa och hämta mig trots det långa avståndet (över 30mil) för att de vet hur rädd jag är för att åka tåg och vilken panik jag kan få. Förr eller senare måste jag lära mig åka tåg, särskilt med tanke på avståndet mellan mig och Pontus. Men den gången blir inte idag. Har varit skönt att komma bort från det mesta några dagar, men jag måste hem till vardagen igen. Måste se till att klara skolan och få in alla skolarbeten i tid. Jag vet inte när jag och Pontus träffas igen, men jag ser redan fram emot det. 

Close your eyes, clear your heart and let go

You can spend minutes, hours, days, weeks or even months over-analyzing a situation: trying to put the pieces together, justifying what could've, would've happend - or you can just leave the pieces on the floor and move on.

work hard, play hard

The best reason for having dreams is that in dreams no reasons are necessary

God morgon på er! Haft sömnsvårigheter hela natten och vaknat flera gånger av panik. Jag vet inte ens varför, kanske är jag orolig för någonting? Kanske är det något som skrämmer mig? Kanske bara beror på att jag inte tog mina lugnande mediciner igår? Jag vet inte... Men jobbigt är det och sjukt trött och utmattad är jag. Mumsar just nu på lite jordgubbar och vindruvor som blev över sen igår när jag och älskling hade mys framför Eurovision Song Contest. Mycket godare än godis! Och nyttigare dessutom, hah. 

Har precis pratat med mamma i telefon angående hemresan. Alla som känner mig vet att jag har näst intill fobi för att åka tåg, speciellt själv. Är livrädd för att åka tåg och varje gång jag tänker på det så får jag panik. Problemet är att man i princip måste ta tåg för att komma till och från min pojkvän, vilket är sjukt jobbigt. Men jag har kollat lite tågtider inför morgondagen, så vi får se hur det blir. Nu ska jag plugga lite i alla fall. Pluggade riktigt bra igår så jag ska försöka plugga minst lika bra idag, trots att jag känner mig halvt död...

Ny header igen!

Här har ni den nya headern! Jag vet att jag byter header rätt ofta, men det beror på att jag aldrig blir nöjd. Men nu ska jag låta den här headern sitta ett tag, i alla fall tills jag har bestämt mig för hur jag vill ha det och får tid att fixa det. Vad tycks om den här headern?

30 dagar kvar...

Att somna och vakna bredvid den underbaraste är det absolut bästa som finns! Men trots att jag är hos honom så är jag stressad till tusen. Med bara 30 dagar kvar till studenten så känner jag en viss oro och en enorm press.Arbeten som ska vara klara och lämnas in, studentsaker som ska fixas, flytten som pågår, you name it. Jag har inte riktigt bestämt mig vilken dag jag åker hem än, men det blir nog senast torsdag. 
 
Pontus är i skolan och är inte hemma förrän efter 16.00, så jag ska försöka få en del gjort innan dess. Ska göra lite religion, historia, journalistik och psykologi. Även om jag inte blir klar idag, så har jag i alla fall börjat på det. Pontus ska hjälpa mig lite när han kommer hem också. Dessutom sa han att jag skulle få en belöning om jag pluggar bra idag, så nu kör vi!

Jag ska resa mig upp, för ni kommer aldrig ångra dagen då Therese blev född

Det finns dagar då man inte kan resa sig upp, men är trött, man är sliten. Det finns dagar då man inte kan säga någonting, man är trött och livet bara passerar förbi. Det finns olika vägar att följa men det slutar alltid samma. Jag ger allt jag har och håller fast vid någonting bra, ett svar på det som har hänt är allt jag vill ha, men jag faller tillbaka till det jag aldrig haft. Jag ser ljuset vid horisonten men jag kommer ingenstans.

Here I am, this is me and I'm stronger than you ever thought I'd be

God morgon! Först och främst vill jag tacka för alla otroligt fina kommentarer och alla gratulationer till förlovningen! Det är ett stort steg för både mig och Pontus, men vi båda vet att vi vill trots att vi bara har varit tillsammans i fyra månader. Det var faktiskt en överraskning för mig, jag visste inte om att han tänkte fråga, blev väldigt chockad, haha! Men jag vill dela allt med honom, så det var ett självklart val. ♥
 
Nu är Pontus i skolan och hans föräldrar jobbar, så jag tänkte faktiskt sitta ute i solen och plugga vidare på min psykologifördjupning. Har haft uppehåll från allt plugg några dagar, vilket har varit skönt, men det är dags att återgå till verkligeheten igen. Har också över 100 kommentarer att svara på, så det här lär nog ta ett tag. 

090513 ♥

Jag lever!

God morgon på er! Gårdagen var lite knas, men vi kom hem till slut! Vi gick till Södertälje pendeltågstation och där blev vi sen hämtade av Pontus mamma. Riktigt schysst! Blev god mat och kortspel på kvällen också. Många fick för sig att min pojkvän bor i Stockholm eller att jag gör det, såg nu att jag skrev så att man kunde tro det. Min pojkvän bor i Trosa, som ligger mitt ute i ingenstans i princip och jag bor i Karlstad, så det är över 30 mil mellan oss, heh. 
 
Jag har en stor överraskning att berätta för er lite senare! Glöm inte kika in!

Alltid lika roligt...

Everybody lies, everybody dies

 

On my way

God morgon på er! Idag är jag på resande fot hela dagen, men det kommer bli nice! Jag ska först följa med min bror och prinsessan hem till Uppsala och det blir ca fyra timmars bliresa, därefter ska jag åka ner till Stockholm och möta upp pojkvännen. Vi ska tillsammans åka hem till honom sen och jag ska stanna där några dagar. Jag har sett fram emot det här och jag tror att det kommer bli en lyckad helg! Ska bli skönt att komma bort ett tag och samla mina krafter inför allt skolarbete som ska lämnas in innan studenten.

Avrundar kvällen tidigt

Det har varit en lång dag idag, är så otroligt trött! Men jag har hunnit med att plugga en del så jag har kommit igång rätt bra på min psykologifördjupning. Känns bra! Nu ska jag packa väskan innan och fixa lite saker innan det är dags att sova, för i morgon blir det uppstigning alldeles för tidigt. Mer om det i morgon!

Knowledge is pain and that is why it hurts to know

Sommarvärme, check!

Saknar Gran Canaria ♥
God morgon på er! Jag vaknade inte särskilt glad idag, men när jag såg hur solen skiner och hur varmt det är ute så blev jag genast på bättre humör! Så innan jag tar tag i alla måsten idag, så som att packa, plugga och städa, så ska jag lägga mig ute i solen och steka lite. Nice! Nästan lika varmt som i Gran Canaria.

Överraskning + present

Jag har precis fixat en överraskning till pojkvännen och slagit in hans present, hoppas verkligen han blir nöjd! Ska visa er vad det är, men inte förrän han har fått den eftersom jag vet att han kikar in här... Nu ska jag krypa ner under täcket och prata med älskling i telefon innan det är dags att sova. Det är en dag i morgon också. Godnatt folket! 

Det här är varför jag älskar oss

Träningsinspo

Bilder från we♥it

They say love is the key, somebody change the lock

God morgon! Jag har ingen aning om vad det är för dag idag, för alla mina dagar ser likadana ut i princip. Men jag har en känsla av att de flesta är i skolan eller på jobbet nu. Själv vaknade jag för en stund sen efter en natt med bra sömn. Vaknade dock som vanlig med huvudvärk, men det ska inte få förstöra min dag! Min bror och mina föräldrar håller på att förbereda flytten med att åka iväg och slänga massa saker, själv borde jag börja med att rensa bland mina kläder, det är så sjukt mycket jag aldrig använder och aldrig har använt. Kanske ska ta tag i att sälja lite kläder, haha! Ska försöka plugga lite idag också om huvudvärken tillåter och kanske dra en sväng till gymmet och göra någon nytta. Det skulle verkligen behövas! 

Få 50kr att handla för!

 

Det här låg i paketen

Här ser ni vad som låg i paketen jag fick hem tidigare idag. Jag vann en studentväska från Sofia Moore och en navelpiercing! Med navelpiercingen fick jag också ett armband i matchande färg samt en ring. Det var ingen som svarade rätt på gissningsleken, men de som var närmast var Emelie, Emilia och Olivia. Grattis till er! 

Gissa vad som ligger i paketen och vinn en länk!

Kom hem från stan precis och såg att jag hade fått paket. Nice! Jag älskar verkligen paket och blir alltid lika glad. Det här är saker jag har vunnit i tävlingar, visar sen vad jag fick! Är det någon som kan gissa vad som ligger i paketen?
 

Trust me, when I woke up today, I had no plans to be awesome but shit happens

God morgon! Idag ska jag ta med mig brorsan och lilla prinsessan ner till stan och kika lite. Ska leta efter en present till pojkvännen som har fyllt år och om vädret blir lite bättre så kanske vi tar en fika också. Lovisa fyller ju trots allt år idag så någonting litet blir det väl, även om vi firade henne igår. Haha! Jag kör på ett par jeans och en fin vit tröja som jag fick av min syster igår (ni ser den på bilden) och matchar med skinnjackan. Trots att solen inte är framme så är det faktiskt vår! 

Tack världens bästa läsare!

Titta vad jag såg när jag kollade på blogg.se's hemsida! Jag blev riktigt glad när jag fick se det här och allt är tack vare er kära läsare och era fina kommentarer! Tack så mycket! ♥

Prinsessans kalas

Idag firade vi lilla prinsessan med fika och presenter. Hon fyller egentligen år i morgon, men min syster kunde inte komma då eftersom hon jobbar till sent på kvällen, så vi fick ta kalaset idag istället. Lovisa har varit med och gjort tårtan och jag tror hon blev nöjd med sina presenter. Jag hoppas i alla fall hon fick en bra för tidig födelsedagskalas! 

Q/A - Illusionbild



Jag har fått den här frågan många gånger, så nu tänkte jag besvara den i ett inlägg så alla kan få se det istället! Det här är en effekt jag använder mig väldigt mycket av och jag gör det i Photoscape!
 
Såhär gör du:

1. Öppna bilden du vill använda i Photoscape, detta gör du genom att dra din bild till Photoscape ikonen. (om du inte har programmet så finns det att ladda ner gratis, det kan du t.ex göra här)
 
2. Jag brukar alltid redigera bilden först, så som ljussättning, färgdjup osv. Det gör du genom att trycka på "Ljus, färg" knappen! Där kan du också ändra kontraster osv.
 
3. När du redigerat bilden som du vill ha så trycker du på "Filter" -> "Förvrängning" -> "Illusion". 
 
4. Nu är det bara att välja hur du vill att din illusion ska se ut. Du kan välja mellan nummer 0-12. Jag brukar oftast använda mig av 0 eller 1. Illusion nummer 1 har jag på bilderna ovan. 

Fira prinsessan

Lilla prinsessan fyller år i morgon, hela 5 år! Så vi ska fira henne idag med tårta och presenter! Lovisa hade bestämt sig för att fira sin födelsedag här i Karlstad, så självklart ska hon få göra det! Tyvärr blir det ingenting stort, hon känner inga personer här omkring, men det gör inte henne någonting, hon är bara glad att hon får fira den här. Så underbar! Kan inte fatta att hon blir 5 år i morgon, tiden har gått så otroligt snabbt! Minns när hon var liten och inte gillade mig alls, och nu är vi bästa vänner. Haha! ♥
 
Har många gånger fått höra att hon ser ut att vara min dotter. Och det stämmer kanske. När hon var mindre så var hon en exakt kopia av mig när jag var liten och vi har likadana ögon. Vi har likadana ögon (finns fler som har bruna såklart, men själva formen på ögonen + bruna) och vi är ganska lika utseendemässigt. Jag önskar att hon var min dotter, så underbar liten flicka är hon! 

Maspalomas in my heart

Gran Canaria ♥

Hur man gör en spiraleffekt i GIMP

 
I den här videon får man lära sig att göra en snygg spiraleffekt på ett enkelt sätt. Personligen tycker jag att detta är riktigt coolt och jag måste medge att det är mycket enklare i GIMP än i Photoshop! Dessutom är det snyggt på olika bilder eller varför inte i headern?

Not this mind

 

Never apologize for what you feel, it's like saying sorry for being real

Efter långpromenaden så tvingade jag pappa att köra mig till Burger King så jag fick köpa med mig mat hem. Helt sjukt hur sugen man blir när man har bitchvecka, haha! Så nu ska jag käka, duscha och städa rummet innan brorsan och prinsessan kommer hit som ska stanna här några dagar. Nice! Känner att jag behöver vila också, mensvärken är olidlig just för stunden...

The shit you hear about me might be true, but then again it could be as fake as the bitch who told you

God morgon! Hoppas allt är bra med er. Jag mår helt okej förutom en stark huvudvärk och en jävlig mensvärk. Men med tabletter och vila så ska jag nog överleva den här dagen också. Hoppas jag. Hade tänkt ta med Bebis ut på en långpromenad strax om vädret håller i sig. Ser ut som det ska börja regna och det vore ju dumt. Vad hände med det fina vårvädret??

Ibland är det bra att veta vart gränsen går

Det blev inte riktigt som jag hade tänkt mig. Jag drog till gymmet trots den hemska huvudvärken och trodde att det skulle bli bättre om jag fick tänka på annat och komma bort en stund. Men det blev bara ett träningspass på 30min innan jag var tvungen att sticka hem. Lite synd faktiskt, men lite träning är bättre än ingen träning! Får se om jag drar till gymmet i morgon eller om jag går en långpromenad med vovven istället. Nu har jag precis käkat lite mat och ska lägga mig under täcket med lite jordgubbar och titta på film. Ingen idé att anstränga huvudet ytterligare genom att plugga, så jag har bestämt mig för att vila resten av kvällen. 
 
Just det! Jag skulle hälsa er att min pojkvän blev jätteglad över alla gratulationer han fick igår av er genom bloggen! Han kikade igenom kommentarerna igår och ville tacka er! Och jag vill tacka för alla fina kommentarer jag fått idag i inlägget där jag visade upp porträttbilderna jag fotat. Tack så hemskt mycket!
 

Ny header igen

Gjorde en ny header lite snabbt innan jag drar till gymmet. Tröttnade på den andra och var inte alls nöjd med den när jag tänkte efter, så den här headern får den platsen tills jag har ork och tid till att göra en bättre. Den här var lite mer stilren också. Vad tycker ni?
 

Världens finaste vän

Här ovan ser ni några av de porträttbilder jag har använt i min fotofördjupning. Dessa bilder togs i samband med dessa bilder. Jag är riktigt nöjd med bilderna från fotograferingen, och hon är en strålande modell! Bilderna här ovan är egentligen för stora och det är därför det är lite dålig kvalitet. Men jag lovade er att visa dem och här är dem!

Bildredigering & jordgubbar

Saknar mitt långa hår. 
Håller på att redigera porträttbilderna till fotokursen som ska redovisas i morgon. Ska dock inte gå på lektionen, så jag ska mejla över bilderna istället. Har lovat er att visa bilderna så fort de har redovisats, så jag visar er bilder i morgon! Ska bara redigera klart, sen ska jag bädda ner mig under täcket med en skål jordgubbar och titta på någon film innan jag somnar. 

Grattis på födelsedagen!

Idag är det inte vilken dag som helst, för idag fyller nämligen min underbara pojkvän 17 år! Grattis på födelsedagen, älskling och jag hoppas att du får en toppendag! Jag önskar jag kunde vara med och fira den med dig, men det här inlägget får duga. Jag älskar dig ♥

Vimmelbild från Valborg

Här är en vimmelbild på oss från Tempel på valborg. Vi hade en riktigt rolig kväll och det var sjukt mycket folk! Jag brukar inte gilla att festa eller gå på krogen, men jag är glad att vi stack dit. UV-party är så sjukt nice! 

Underbart väder

God morgon! Det känns lite bättre idag och jag är redo för att försöka göra någonting bra utav dagen. Ska alldeles strax ta med mig Bebis ut på en långpromenad i det fina vädret. Sen ska jag börja med psykologifördjupningen, och det tänker jag göra ute i solen. Lika bra att ta vara på stunderna när man har fint väder! Det blir en ganska lugn dag med andra ord. 

Sometimes your heart needs more time to accept what your mind already knows

Mitt humör är på botten och jag har så enormt många olika tankar och känslor som spökar.  Borde egentligen redigera massa bilder från en photoshoot just nu, men jag orkar helt enkelt inte. Ska lägga mig under mitt varma täcke med lite jordgubbar och titta på film resten av kvällen. Jag hoppas att allt känns mycket bättre i morgon...

Träningsinspo

Bilder från we♥it

I know I'm not perfect and I don't claim to be, but before you start pointing fingers, make sure your hands are clean

God morgon första maj! Första maj!? När hände detta..? Bara jag som tycker att det här året har gått fort? Och att april var en av de snabbaste månaderna? Helt sjukt egentligen! Jag och Pontus har varit tillsammans i 4 månader och jag minns första gången vi träffades som om det vore igår. Vart tog tiden vägen? Redan 4 månader tillsammans? Redan maj? Snart studenten! Jag är nog inte ensam om att tycka att sista året på gymnasiet har gått riktigt fort, och särskilt den här sista terminen. Nästan så jag får ångest.
 
Jag hade tänkt berätta vad som händer idag och hur kvällen igår var, men jag kom visst av mig lite där. Så jag får börja med det nu istället! Kvällen igår var riktigt nice faktiskt, trots att huvudvärken till sist sade ifrån. Vi käkade god mat hos syrran och hade det trevligt, sen drog vi vidare till Tempel där det var UV-party (färg som lyser i mörker) och det var riktigt coolt! Sjukt mycket folk och sköna DJ's, så stämningen var på topp! Träffade nya människor, skrattade, dansade och hade det trevligt. En värd kväll! 
 
Just för stunden är jag bara otroligt trött, så den här dagen får gå åt till att redigera lite bilder till min fotofördjupning och vila. Ska försöka orka träna sen också, var ett tag sen jag var på gymmet faktiskt, så det ska bli skönt att göra någon nytta.