Unless you learn to face your own shadows, you will continue to see them in others, because the world outside you is only a reflection of the world inside you

Julklappsshopping och en förvirrad Babustyle

Åh, jag är sååå trött i huvudet just nu. Har sprungit runt på stan i flera timmar med Sis och shoppat julklappar och nu håller vi på att slå in några. Jag är inte klar med julklappsshoppandet (sjukt långt och konstigt ord) än, men har kommit en bra bit på vägen. Jag har räknat ihop att sammanlagt blir det 27 julklappar som jag ger bort i år. Heh. Varav två är till mig själv. Och nej, jag är inte gjord av pengar (tvärtom faktiskt..) men jag prioriterar julklappar till andra innan jag tänker på mig själv, så enkelt är det.
 
Nu ska vi fortsätta slå in julklappar och sen avslutar vi dagen med The Vampire Diaries så långt vårt internet räcker. Låter inte helt fel! Och just det, idag fick jag reda på att det tydligen är en skillnad mellan omslagningspapper och inslagningspapper. Jag fick inte med mig ett silvrigt inslagningspapper hem som jag hade tänkt slå in julklappar med, utan ett transparent omslagningspapper... Sååå knasigt det kan bli när Babustyle får välja sitt egna papper att slå in julklappar med... Och så har jag kommit fram till att 4m snöre inte räcker så långt...

Sen lunchdejt

You can try to save a life that don't wanna be saved

Everybody walks in different directions. Whole world's running to each his own. It's a place that justifies it all and nobody's ever wrong. I guess we got agreed to disagree even if we say it in the same song. You can try to change your life that don't wanna be true. If we all see eye to eye, whole world will be grey.
So let's keep running to each his own and we'll be alright.
 
Everybody want for success for whatever that is. The whole world's running for each his own. It's a place where the truth stays in line cause nobody ever lies, and we follow our heart into the night. You can try to save a life that don't wanna be saved. If we all see eye to eye the whole world would be grey.
So let's keep running to each his own and we'll be alright.

Ny design

Nu har vintern flyttat in hos LIL' BABUSTYLE! Kände att det var dags för lite nytt här på bloggen. Dels för att jag tröttnade på designen och dels för att jag numera är mörkhårig och inte blond. Så nu har jag suttit i några timmar och försökt att fixa en header som jag är hyfsat nöjd med. Jag gjorde en liknande med några småändringar och en annan bakgrund. Bilden på mig är bara tillfällig och kommer att bytas ut så fort jag kan ta en ny att ersätta den med. Jag är medveten om att den har en extrem dålig skärpa och det ser allmänt knas ut. Men ni får stå ut tills jag har tid att fixa en ny! Vad tycker ni om det nya utseendet på bloggen?

Jag vet inte riktigt vad jag själv tycker om headern. Jag är inte direkt nöjd och kommer säkert fortsätta med att göra småändringar. Eller så slutar det med att jag gör en helt ny... Men denna får duga så länge.

Second chances, they never matter, people never change

Äntligen hemma! Okej, jag har varit hemma ett tag, men känslan sitter i fortfarande. Har sprungit runt och letat julklappar i flera timmar (känns det som), så nu har jag inte allt för många kvar, typ 8 stycken. Råkade få med mig lite saker till mig själv också, heh. Bland annat några ljus, älskar ljus! Har alldeles för många så jag får inte riktigt plats med dem någonstans. Men det löser sig. Man kan aldrig få för många ljus!

Ikväll ska jag bara ta det lugnt. Det behövs efter den här dagen. Huvudet sprängs och tabletterna har inte hjälpt, som vanligt. Men förhoppningsvis ger det med sig snart. Ska ta och svara på era kommentarer nu (ni är helt fantatiska!) och sen avslutar jag kvällen med en film på tv. Japp, så får det bli.

My biggest fear is losing it all...

Dagen är räddad

Bilden är lånad härifrån.

Lördagens sysselsättning: The Vampire Diaries-maraton! Väntar på att Sis ska komma hit så vi kan börja vårat maraton. Som ni vet brukar vi bara ha det den sista dagen i månaden (ni kan läsa mer om det här), men bästa Robin laddade ner första säsongen åt mig så nu kan vi titta när vi vill. Najst! Vi har bara sett några avsnitt än så länge, men den verkar bra! Känns bara så ovant och inte titta på LOST längre... hah.

~

Dags att shoppa julklappar

Älskar mina mobilbilder. Så sjukt bra kvalitet. Tjuuuuz där ute! Okej, det var rätt så överdrivet, va? Eller? Fast nä. Inte? Eller jo. Skitsamma. Tänkte bara uppdatera lite snabbt. Ska alldeles strax sticka iväg till stan. Först ska jag på ett möte och sen ska jag möta upp Sis för att shoppa lite julklappar. Har några få klara redan, så har bara typ... 17 julklappar kvar, hah. Som ni vet så äääälskar jag att ge presenter och julklappar, så det brukar bli en del. Har bara så jävla svårt att veta vad jag ska köpa...

Bääästa låten ever!

 
HAHAHAHHAA, alltså.... jag dör. Helt klart den skönaste låten ever! Och videon, kan inte annat än älska den, HAHAHAHA. Fattar inte ett skit, men ändå så går jag och nynnar på den hela tiden, HAH.

House: Because if you die I'm alone

Never judge what you don't understand

Even people who have had a chronic illness for a long time are getting sad. It still hurts when they have to give up on things they used to be able to do. They are trying to be happy to be a part of the community, but inside they are crying because they cannot keep pace with their healthy friends. Sometimes a chronically ill person also need to do what they find difficult, for that simple reason to feel alive. It's hard to explain to someone who has no clue. It's a daily struggle being in pain or feeling sick on the inside while you look fine on the outside. Most of them are smiling, but on the inside they feel like they are dying.

Idag är det ingen vanlig dag...

Today's gonna be a good day

 
God morgon! Idag är jag på bra humör och för en gångs skull så vet jag varför. Idag ska jag få träffa bästa Robin igen! Det var så längesen vi sågs, så det ska bli kul att träffa honom. Han fyller år på måndag så idag ska vi fira honom lite. Jag har fixat en överaskning till honom med hjälp från Sis. Det enda han vet är att vi ska äta någonstans, efter det har han ingen aning. Dessvärre kan jag inte berätta för er heller nu, för jag har ingen aning om han läser det här inlägget, hah. Men ni överlever!
 
______________________________________________________________________________________________________
 
UPDATE: Lördagen var toppen! Vi käkade god mat och sen drog vi till hockeyn för att se FBK ta hem vinsten. Underbart! Det var första gången Robin såg en hockeymatch och han älskade det. Så han blev glad när han fick veta överraskningen!
 
Jag kommit in i en period där huvudvärken är extrem från och till under dagarna och nätterna. Det blir inte mycket sömn och min energi försvinner helt. Men förhoppningsvis är jag på fötter snart igen och redo att svara på alla kommentarer osv. Jag måste bara komma på ett sätt att hantera allt det här. Men bloggen kommer rulla på, det kommer bara ta lite mera tid.

Nyårsoutfit #1

Small brace / Small Neck / Small earrings / Set Necklace Earring / Big neck / Brace / Rock by Sweden earrings / Watch / Paris Bag / Sparkle high heel / High Heel Platform Boot / Boot Zip / Dress red / Dress black / Dress blue

Babustyle's new look

Japp. Så blev det. Tydligen. Lång historia kort: Efter att ha varit blond i över ett år (vilket är riktigt bra för att vara mig då jag annars brukar byta hårfärg varje månad typ) så tröttnade jag en aning. Men det som fick mig att färga håret mörkbrunt (förutom underhåret som jag fyllde i med mer rosa färg) var när jag färgade utväxten blond tidigare i veckan och blev så missnöjd med resultatet att jag inte ens vågade visa mig ute. Så i panik bestämde jag mig för att färga över det. Sagt och gjort.
 
Med andra ord så löser jag ett problem genom att skapa ett annat. Funny, huh? Jag har blandade känslor över den här looken. Det var så längesen jag var mörk i håret så det känns helt knas.

Pretending to be happy when you're in pain is just an example of how strong you are as a person

Ett tips till er som vill ha hjälp att utveckla en hemsida

Det var ett tag sedan jag tipsade om något och som ni vet så är jag väldigt intresserad av webbdesign, så nu tänkte jag tipsa er om Rivercode som är en ny och fräsch webbyrå. Rivercode drivs av två drivna och engagerade killar, Oliver och Melker, som brinner för att bygga webbplatser som säljer och som speglar varumärket. De tar sig an både enkla och lite mer avancerade uppdrag och har kunskap om den senaste tekniken och trenderna på webben. De har samarbetat med många kunder över hela Sverige, både mindre företag och stora koncerner med verksamhet i flera länder.
 
Varför jag gillar Rivercode:
De erbjuder utveckling av sajter, e-handel och mer avancerade system samt hosting och sökmotoroptimering. De arbetar på ett sådant sätt som gör det lättare för kunden att se vad som händer. De jobbar med täta avstämningar, justeringar och utvärderingar under hela processen för att få ett så bra slutresultat som möjligt.
 
De erbjuder också en väldigt personlig service och flexibilitet, vilket jag själv tycker är väldigt viktigt i sådana här sammanhang. Om man vill ha en hemsida så är det viktigt att man kan vara med och påverka, vilket kan vara svårt när det gäller större aktörer. Letar ni efter ett företag som kan fixa er hemsida så rekommenderar jag Rivercode!

Filmtips: Draktränaren

Bilden är lånad härifrån.
 
 Filmen är en amerikansk animerad film från 2010. Historien kretsar kring en ung kille vid namn Hicke, som lever på Dräggö, en vikingaby. Deras livsstil är att slåss mot drakar. Trots att Hicke är hövdingens son så är han inte så tuff som han borde vara och lyckas aldrig döda en drake. Men när han en dag lyckas fånga en skadad drake, som dessutom anses vara den mest farliga draken, blir han och draken bästa vänner och Hicke upptäcker att drakar inte alls är så farliga som alla säger. När ingen tror honom så måste han göra allt för att skydda sin vän medan de andra i byn planerar att attackera drakarnas näste. Menhan får det inte så lätt när människorna i byn får reda på hans hemlighet...
 
Det här är en av mina favoritfilmer, jag älskar den! Eller ja, jag älskar båda filmerna. Här ovan beskriver jag bara första filmen och har ni inte sett den, se den! En av de bästa animerade filmerna enligt mig och draken han blir vän med är ju bara fööööör söööööt. Jag önskar att jag också kunde ha en sådan drake.

En frustrerad och besviken Babustyle - öppet brev till min dator

Kära dator,
 
varför ska du fucka upp dig nu!? Jag är riktigt besviken och frustrerad på dig och jag funderar seriöst på att kasta ut dig genom fönstret. Men sådant vill vi väl undvika, eller hur? Så berätta gärna för mig vad ditt jävla problem är. Det skulle kunna göra allt så mycket enklare för mig, men istället så gör du allt för att förstöra.
 
Låt mig förklara vad jag menar: Allt började för några veckor sedan. Jag hade Google Chrome förut, men alla sidor stoppades för att "Shockwave" slutade fungera av någon jävla anledning (?) Så jag installerade om Shockwave och det funkade fint - några dagar. Sen fortsatte det att fucka upp sig och jag tror att du har en stor betydelse i detta. Jag blev trött på ditt jävla skitsnack så jag avsintallerade Google Chrome för att slippa skiten. Jag fick tips om att installera Firefox istället och det har fungerat skitbra, tills jag fick upp en ruta att jag inte har Flash längre och jag inte kan titta på videos eller redigera mina bilder online!? Varför tog du bort Flash? Jag har alltid haft Flash och allt har fungerat skitbra, men näääe, du ska liksom ta bort programmet för mig. Tack för det.
 
Jag har idag försökt att ladda ner Flash igen, men mitt antivirusprogram blockerar allt som har med Flash att göra, så det går inte att installera det. Och varje gång jag försöker så laddar den ner något annat skit som förmodligen är spionprogram eller liknande som jag fort måste bli av med. För du vill väl inte ha massa virus, ellerhur? Jag har försökt ladda ner Flash hur många gånger som helst, men det går inte att installera det och jag förstår inte varför!? Här är jag snäll och försöker bli av med alla virus så att du kan vara frisk och fungera som du ska, men vad fan får jag tillbaks!?
 
VAD ÄR DITT PROBLEM!? Allt jag vill är att kunna ha Flash installerat och kunna se videos och redigera bilder bland annat. Ska det vara så jävla svårt!? Nu måste jag låta mitt virusprogram göra en fullständig systemskanning på dig och hoppas på att det hittar felet så att jag kan återgärda det. Jävla skitdator.
 
Med inte så vänlig hälsning,
en väldigt frustrerad och besviken Babustyle

House: We are who people think we are

Sometimes we just have to let things go

I'm back! Jag har haft en bloggpaus och det har varit riktigt skönt. Ibland behöver man koppla bort sig från vissa saker och jag pausade bloggen ett tag för att kunna fokusera på alla tankar. Nu mår jag bättre och är redo för att ta tag i bloggen igen. Det kommer nog vara lite segt i början, men jag kommer in i det snart. Jag vill tacka er för alla fina kommentarer jag har fått, ni är så gulliga som bryr er. Är tacksam för att just Ni är mina läsare! ♥
 
Under bloggpausen har jag hunnit tänka en hel del, men också tillbringat tid med min älskade brorsdotter som var här under helgen. Saknar henne redan! Vi lekte lekar, tittade på film, åt godis, målade och hade det allmänt mysigt. Längtar tills vi ses nästa gång och jag hoppas att det blir redan nästa månad! Utöver detta så har inte min bloggpaus varit så händelserik.