Hur man gör Filmstrip photos i GIMP



I den här videon får du lära dig att göra en filmrulle (som man använder i analoga kameror när du framkallar bilder) av dina egna bilder. Jag tycker att videon visar riktigt bra hur man gör och jag själv tycker det är en cool och rolig grej! Du kanske vill ha en sådan i din header? Eller kanske ha en sneakpeak på några bilder? Bara din fantasi sätter gränserna! 


Caroline Nilsson    •     •   http://iamcarro.blogg.se/

Sv: Tack :) Det blir nog så för alla ibland att det är svårt att hålla igång bloggen.

Svar: Det blir ju det. Man kan inte alltid vara på topp!
LIL' BABUSTYLE

sussi    •     •   http://siouxzie.blogg.se

gimp är ett bildbehandlings program va???
aldrig anv, hur är de om man jämför m psp?

Svar: Ja, GIMP är ett bildbehandlingsprogram som är gratis att ladda ner. Det liknar photoshop väldigt mycket, men är lite krångligare i början när man ska lära sig, men är riktigt effektiv när allt faller på plats. GIMP har inte alla funktioner som Photoshop har, men mycket som du kan göra i photoshop kan du göra i GIMP ändå. Rekommenderar GIMP före Photoshop! Dock inte när jag redigerar bilder, då använder jag mig av Photoscape. Gör endast bilder och headers i GIMP!
LIL' BABUSTYLE










Kom ihåg mig?