Ensam och rädd


Ligger i sängen och skakar. Mår hemskt. Känner mig så jävla ensam och huvudvärken är så oerhört extrem, går inte att beskriva hur ont det gör. Vill mest av allt bara ha sällskap, någon som vet hur man lugnar ner mig, någon som kan få mig trygg. Är orolig, rädd. Känner mig övergiven. Gör vad som helst för att slippa det här. Vill bara försvinna från jordens yta just nu. Vill må bättre, komma till en plats där smärta inte existerar. Gömmer mig under täcket, försvinner till min egna lilla värld. Det gör så ont! Har gråtit i timmar, det går inte att sluta! Varför händer det här mig? Behöver nån som kan få mig lugn, få mig veta att jag inte är ensam. Inte ens House hjälper just nu, då är det illa! Jag orkar bara inte... 😭


Kelly    •     •   http://kawaii-tjejen.se

D:

Svar: :/
LIL' BABUSTYLE

VILMA    •     •   http://vilmala.blo.gg/

:((((

Sv; har ej blokken D:

Svar: Hehe, okej!
LIL' BABUSTYLE

I am Baam    •     •   http://iambaam.blogg.se

svar: Ja, många kan vara riktigt tråkiga. Jag var på sjukhuset idag eftersom min mormor jobbar på en av avdelningarna och dit kom det ett luciatåg. Det var så fint och se alla patienter lysa upp när de hörde sången. :P

Svar: Åh, det kan jag förstå! Älskar att se när något så litet kan göra andra så glada!
LIL' BABUSTYLE

Milina Salihodzic    •     •   http://milina.blogg.se

Vet inte vad som hänt men hoppas det blir bättre snart!

Svar: Tack, det hoppas jag med!
LIL' BABUSTYLE

ELIN    •     •   http://bbaraaelin.blogg.se

usch vad tråkigt, hoppas det känns bättre snart!<3
sv: tack!:)

Svar: Tack för omtanken och din stöttande kommentar! <3
LIL' BABUSTYLE

Elin Jonsson    •     •   http://elinviktoria.webblogg.se/

Sv; Eller hur! :)

Svar: Ja :)
LIL' BABUSTYLE

Patricia♔ ᴳᴽᵀᴱᴮᴼᴿᴳ    •     •   http://patriciac.blogg.se

ÅH, hoppas det blir bättre.

Svar: Hoppas jag med!
LIL' BABUSTYLE

amanda    •     •   http://liindstrand.blogg.se

åh gud vad hemskt hjärtat. hoppas du mår bättre snart och kommer upp på banan. önskar jag kunde göra något för att hjälpa dig, om du vill prata så finns jag här <3

Svar: Tack för omtanken och din stöttande kommentar! <3
LIL' BABUSTYLE

I am Baam    •     •   http://iambaam.blogg.se

När jag nu tog mig tid till att läsa det här inlägget så kändes det nästan som att jag hade skrivit det. Jag förstår precis de känslor som du skriver om och jag önskar att jag kände dig så pass att jag kunde hjälpa dig på något sätt. Men jag har skrivit i min mailadress och om du känner att du vill snacka med någon så får du MER än gärna slänga iväg ett mail till mig.

KRAMAR i massor till dig!!!!

Svar: Tack för din stöttande kommentar! Även om det inte märks, så tar jag åt mig och blir gladare av det! <3
LIL' BABUSTYLE

Louise    •     •   http://nattstad.se/louiseberghh

Det där påminner mig om ångest, speciellt panikångest. Jag vill inte oroa dig och kasta sånt hur som helst men har man såna"anfall" kan det vara bra att söka upp en kurator. Förstår känslan du beskriver i inlägget så väl och hoppas att du mår bättre.

Kramar!!

Svar: Tack för din fina kommentar! Jag vet att det låter som det. Jag har tagit kontakt med läkare och faktiskt sökt hjälp hos terapeuter. Men de vill inte ens försöka hjälpa mig. Vissa säger att det bara är något litet, inget stort problem. Andra säger att de vill att jag skriver in mig på psyk. Det enda jag bad om var att de skulle försöka hjälpa mig, inte bota mig. Min läkare ska kolla upp om det finns någon som vill ta hand om mig. Men det ligger mycket bakom det också, många säger att det har med min kroniska huvudvärk att göra, personlighetsförändring t.ex.
LIL' BABUSTYLE

Anonym    •     •  

Sv: Det är ju skandal!:( man kan inte komma in på psyke hur som helst och ångest är något man kan arbeta med genom KBT behandling. Vet du att det ligger mycket bakom det så blir det lättare för dem att hjälpa dig också från läkarens sida också. Det är extremt dåligt av dem! Har du andra orter du kan vända dig till eller så? annars tycker jag du ska anmäla det för det är fel hantering i vården! Du får nog kronisk huvudvärk för ångesten skulle jag tro, det är inte ovanligt.

Fick diagnosen ångest och depression när jag var 10år och det du skriver inlägget och i kommentaren låter verkligen som ångestanfall och att dem inte tar emot dig är absurt när psykisk ohälsa är så vanligt och klassas som en folk sjukdom. Blev väldigt långt nu men blir verkligen upprörd när vården gör så här mot människor. Det är psykisk misshandel från deras sida.
Hoppas det löser sig för dig <3

Svar: Jag är hypokondriker, har alltid varit. Men den senaste terapeuten jag var hos kallade mig handikappad och sa att jag behöver så mycket hjälp och att hon inte kan hjälpa mig. Hon bad mig gå hem och läsa på om panikångest och sen skriva ett brev till psyk att jag vill hamna där. Det är inget jag tänker göra. Jag vet vad som är fel på mig, jag vet vad jag har för problem. Jag måste bara ha hjälp att gå igenom det. Men det ville hon inte. Jag har läst psykologi och vet att det går genom KBT. Min terapeut är KBT-terapeut men ville inte hjälpa. Ångesten började efter jag fick min sjukdom. Många tror det är relaterat till det. Att jag får attacker och anfall på grund av just sjukdomen. Men min läkare tror att jag måste jobba med ångesten på annat håll. Men ingen vill hjälpa mig. Såna där anfall får jag oftast när huvudvärken är som värst. Så det är inte så konstigt att de tror det hör ihop med det. Själv har jag ingen aning. Jag tänker inte be om hjälp längre, jag har blivit avvisad varje gång. Det är inte så stort problem egentligen. Jag hoppas att när de finner något botemedel mot huvudvärken så försvinner ångestattackerna också. Tack för dina fina kommentarer! <3
LIL' BABUSTYLE










Kom ihåg mig?