5 saker ni inte visste om mig #3

• Jag har haft så otroligt många hårfärger så jag har tappat räkningen. Färge håret första gången när jag var 7 år och sen dess har jag haft olika brun, blond, röd, lila, blond med rosa slingor, blond med lila slingor, blond med brunt underhår osv osv... Kan bero på att jag har svårt att bestämma mig och tröttnar efter ett tag.
 
• Jag fick min sjukdom när jag var 13 år, men först för ett år sen fick jag diagnosen. Kronisk Daglig Huvudvärk med inslag av migrän och spänningshuvudvärk. I 5 år gick jag runt och inte visste vad jag led av. Jag förstod aldrig varför alla tester visade "bra värden", varför de aldrig lade märke till något så simpelt. Men nu är oron över. Nu vet jag vad det är och har börjat lära mig leva med det.
 
• Fram till jag var 9 år så trodde jag att jag var adopterad och att jag kom från Kina egentligen. Det gick många rykten om det och jag ifrågasatte mina föräldrar alldeles för ofta...
 
• Jag har en vän som fyller år på samma dag som jag (vi är födda samma år) och från att vi var 9 år tills vi var 12 år så trodde alla att vi var tvillingar. Vi var otroligt lika på alla sätt, men idag ser vi helt olika ut.
 
• Jag hatar verkligen förändringar, men jag trivs inte alls i rutiner. Det är rätt knepigt att leva så, men förändringar är så jobbiga och riskfyllda, och rutiner är så tråkiga...
 
Här finner ni "5 saker ni inte visste om mig" del 1.
Här finner ni "5 saker ni inte visste om mig" del 2. 


Kajsa Johansson    •     •   http://kkajsajohansson.blogg.se/

Vad skönt att du äntligen fått en diagnos, men fy vad jobbigt det måste ha varit att gå runt och inte veta vad det är!

Svar: Jo, det var riktigt jobbigt. Förhoppningsvis är det värsta över.
LIL' BABUSTYLE

denise    •     •   http://deniseklevenborn.blogg.se

sv: Hej igen :)

om du vill så kan du få ta dem bilderna du tycker passar, du kan kolla både på denna bloggen Deniseklevenborn.blogg.se och min andra blogg Highcase.blogg.se och sen har du fria händer att göra den precis som du vill :)

Svar: Den här kommentaren kommer komma bort bland andra kommentarer, så skicka ett mail istället med bilder.
LIL' BABUSTYLE

Agnes Bjurek    •     •   http://agnesbjurek.blogg.se/

Kronisk Daglig Huvudvärk? Låter inte direkt mysigt alls.. Får du tabletter för det eller är det bara att låta det vara?

Svar: Jag fick tabletter i början, men eftersom själva migränattackerna är så få så kan jag inte ta de tabletterna längre. Så just nu tar jag antidepressiva som ska få mig lugn (stressar jag upp mig blir det värre) och så får jag ett par andra tabletter som inte hjälper. Min läkare vill att jag ska vara utan tabletter egentligen. Men jag tar hellre de tabletterna som inte hjälper än är utan (låter konstigt, men sant). Det man kan göra annars är att gå på massage, hos sjukgymnast, träna lugnt osv. Men inget av det hjälper i mitt fall. Det är inte många i Sverige som har den värsta delen av själva sjukdomen, så som jag har.
LIL' BABUSTYLE










Kom ihåg mig?