Tips till er som vill skapa fina bilder

Tänkte i det här inlägget tipsa er om att göra canvastavlor av era fina foton. En canvastavla är ett annat ord för målarduk kort sagt. Canvastavlan har ett högkvalitetstyg, vilket gör bilden mer skarp och levande. Jag personligen tycker att tavlan blir mycket finare när bilden är på canvas än om man bara skriver ut på fotopapper och sätter en ram runt. 
 
Idag har nästan alla kameror, och har man ingen kamera så har man säkerligen en mobil med kamera i. Självklart vet jag att inte alla har det, men de allra flesta har det, särskilt de som är intresserade av att fota. Fotointresset bland oss har ökat enormt de senaste åren, bland annat för mig. Det är ytterst få tillfällen jag inte fotar faktiskt, kameran är med nästan överallt. Idag finns det till och med mobiler som har en bra kamera som tar skarpa bilder. 
 
Oavsett om man är prffsfotograf, amatörfotograf, hobbyfotograf eller bara gillar att fota fina stunder, så tycker jag att man borde skriva ut sina bilder på canvas. Jag personligen tycker det är roligare att titta på bilder i ett fotoalbum eller på en tavla, istället för att titta på en datorskärm. Käslan blir inte densamma. Jag har en fotobok med bilder från Gran Canaria i som jag kan titta i och drömma mig bort, men jag har även funderat på att göra canvastavlor med några bilder från Gran Canaria och sätta upp på väggen i mitt rum. Tänk vilken härlig känsla när man vaknar upp på morgonen och det första man ser är de där härliga bilderna. Underbar känsla!
 
Jag har en canvastavla med min hund på väggen i mitt rum och jag älskar den! Det var faktiskt första gången jag testade canvas, innan dess visste jag inte ens vad det var. Men jag är riktigt nöjd! Så om ni är intresserade av att skicka efter en canvastavla eller bara vill veta mer om det, så tycker jag att ni borde kika in www.fotopåcanvas.se. Där finns allt ni behöver veta om canvas och de har även en iPixel Test där ni kan se vilken kvalitet en bild har och om den passar att ha på canvas. Du laddar upp en bild där och sen analyseras bilden och du får fram kvalitet och storlek på bilden. Perfekt att testa innan man bestämmer sig för vilken bild man vill ha på sin canvas. 
 
 Här ovan ser ni min canvastavla.


Milina Salihodzic - En rakad feminist    •     •   http://milina.blogg.se

Åh jag har en sån tavla på mig och min hund, så fint! :)
Tänkte bara berätta också att jag lyckades förstå hur man suddade ut kanterna i ps! :)

Svar: Ja, men så bra! Det var inte så svårt, ellerhur? :)
LIL' BABUSTYLE

Milina Salihodzic - En rakad feminist    •     •   http://milina.blogg.se

Nej, det var jag som klippte ut för långt in haha ;)

Svar: Haha, det var ju det. ;) Men skönt att du fixade det!
LIL' BABUSTYLE

Erica    •     •   http://faithhopelove.blogg.se

Vilket bra tips! I framtiden när jag har skaffat en egen lägenhet som jag kan inreda hur jag vill (inneboende i en etta för tillfället) ska jag tänka på det där. :)

Svar: Tycker jag absolut, riktigt fint är det! Och roligt när det är bilder man fotat själv! :)
LIL' BABUSTYLE

Kashaya    •     •   http://www.kashayas.se

Canvastavlor med egna foton är kul.=) Din var superfin.

Svar: Tack!
LIL' BABUSTYLE

Denise    •     •   http://flingans.nu

Åh vilken fin bild! :)

Svar: Tack! :)
LIL' BABUSTYLE

Linda    •     •   http://www.nattstad.se/Lindalinnros

så vacker bild!

Svar: Tack! :)
LIL' BABUSTYLE

M    •     •   http://www.marieangel.se

Väldigt fin bild och grattis till vinsten hos Tourn, fin blogg har du oxå;.)

Svar: Tack så mycket! :)
LIL' BABUSTYLE










Kom ihåg mig?