Tankar om livet

Jag har så många tankar, så många känslor och allt gör mig bara mer och mer förvirrad. Jag saknar den där känslan jag hade i början av året, när jag tog mig i kragen och bestämde mig för att det här skulle bli mitt år. Minns ni när jag pratade om att jag hade två projket som jag skulle börja på det här året? Ena projektet vet ni redan om. Volontärresan till Spanien. Tyvärr så har jag ännu inte hört något, vilket troligtvis innefattar att jag inte kommer iväg det här året som jag tänkt. Men jag tänker inte ge upp det. Åker jag inte i år, så tänker jag åka nästa år. Jag ska till Spanien förr eller senare. Så är det bara. Det är där jag hör hemma. 
 
Det andra projektet har jag inte börjat med än och halva året har redan gått. Jag blir mer och mer osäker på hur jag ska göra det. Och om jag ska göra det. Jag vill göra det, men just nu är jag inne i en period där ingenting går som jag vill och jag har inte den energin jag önskar att jag hade. Jag vill känna mig taggad igen. Men det är svårt när ingenting går framåt just nu. Det känns som om jag står stilla. Som om jag inte kommer någonstans. Inga framsteg har jag gjort heller. Allt jag känner just nu, är misslyckande.
 
Jag vet inte längre vilken väg jag ska ta eller i vilken riktning jag ska gå. Det händer så mycket, men ändå så händer det ingenting. Känslan är obeskrivlig. Jag stelnar till så fort jag tänker på det. Det känns som om jag är vilse och har tappat bort kartan. Om mindre än ett halvår ska jag ha börjat med mitt projekt. Men jag vet inte ens hur eller vart jag ska börja. Det är ju så mycket som måste förberedas. Så mycket energi man måste lägga ner. Så fokuserad man måste vara. Så bestämd man måste vara. Och det har aldrig varit min starka sida. Jag önskar att jag hade någon som jag kunde prata med om projektet, som kan hjälpa mig och göra det tillsammans med mig. Men den tanken slår jag bort lika fort. Ingen skulle förstå vad det betyder för mig. Ingen skulle orka göra det med mig. Jag känner mig själv väldigt bra. Jag är lite av en omöjlig människa. 
 
Jag hoppas att jag en dag finner jag den där gnistan igen.
Jag hoppas att jag en dag kan vända mig om och se vad jag har åstadkommit. 
Jag hoppas att jag en dag kan visa världen vart jag står.
 


Marran    •     •   http://www.marilens.blogg.se

Tråkigt att det känns tungt just nu, hoppas du kommer ur svackan snart. Det är inget roligt när saker och ting inte går ens väg.

SV:
Tack så mycket :)

Svar: Tack, det hoppas jag med!
LIL' BABUSTYLE

Hanna Andersson    •     •   http://hannabieberandersson.blogg.se

Grymt fin bild :)

Sv: Det rekommenderar jag verkligen, fruktansvärt bra och otroligt prisvärt!!

Svar: Tack!
LIL' BABUSTYLE

Caisa    •     •   http://caisapavift.blogg.se

Hej Therese! Du lämnade en kommentar på min blogg så jag bestämde mig för att kika in här. Det första jag läser är detta inlägget. Jag blir så ledsen när jag läser detta trots att jag vet att jag själv känner så just nu. Inget i mitt liv går som jag vill, det känns som jag vandrar genom kvicksand och jag har ingen aning om hur jag ska ta mig upp ur detta hålet. Du skriver att du är lite utav en omöjlig människa och trots att du vill ha hjälp eller en extra hand vet du mycket väl att du slår bort den. Precis så är jag också. Jag fyllde i min majl så om det finns något, även något lite jag kan göra för dig så är det bara att skriva där. Jag vet inte vad det är för projekt du pratar om men om du brinner för det så ska du inte ge upp. Du måste på något sätt ta dig upp ur detta hål, stanna inte här nere. Det är så tråkigt här nere.
Och om du hittar en väg ut, hör av dig. <3

Svar: Hej Caisa! Tack för din fina kommentar! Det betyder mycket att du läste och besvarade! <3
LIL' BABUSTYLE

Elina Olsson    •     •   http://elinaolsson.se

Jättefin blogg! :)

Svar: Tack så mycket!
LIL' BABUSTYLE

sandra    •     •   http://ssaaandraa.blogg.se

bra skrivet :) fortsätt kämpa du kommer få tillbaka gnistan igen.. tack så jättemycket :)

Svar: Tack! Jag hoppas också att jag kommer få tillbaka den!
LIL' BABUSTYLE

RMCK - en skönhetsblogg    •     •   http://rmck.for.me

Allt kommer att lösa sig!

Sv; gör det! Det verkar sjukt lätt att locka med dem :)

Svar: Det löser sig, det gör det alltid. :)
LIL' BABUSTYLE

Life of Johanna    •     •   http://lifeofjohanna.se

Hoppas du snart får komma iväg till Spanien :)

Svar: Det hoppas jag med!
LIL' BABUSTYLE

Jennisbeauty    •     •   http://www.jennisbeauty.myshowroom.se

Kram på dig! Efter regn kommer solsken :)

Jag har en tävling på min blogg just nu där du kan vinna smink från e.l.f cosmetics!
Skulle vara superkul om du vill vara med :D

http://jennisbeauty.myshowroom.se/2014/06/04/give-away-tavling-vinn-smink-fran-e-l-f/

Svar: Ska kika!
LIL' BABUSTYLE

Jennisbeauty    •     •   http://www.jennisbeauty.myshowroom.se

Sv; Tack så oerhört mycket för att du sa det! ibland är man virrig ;)

Du kan gilla dom på instagram isället:
@elfcosmeticsse

Hoppas du vinner i min tävling! KRAM

Svar: Jag följer dem nu på Instagram under namnet lilbabustyle! :)
LIL' BABUSTYLE

The Revolt    •     •   http://TheRevolt.blogg.se

hmmm, känslofullt inlägg. Får man fråga vad det är för projekt du syftar på? Och du, alltså jag tror inte du är så omöjlig som du tycker att du är. Bara att du råkat stöta på folk som inte förstår sig på dig, och därav känner du dig omöjlig och missförstod.

Använd denna period till att sitta och tänka på hur du vill utföra ditt projekt och vad som skulle kunna maximera chanserna till att kunna klara av det.

För jag tror du skulle klara det, oavsett om ngn gör det med dig eller inte!

Svar: Jag går inte ut med vad det är för projekt än, kanske går ut med det när allt har lugnat sig och jag är bestämd på att det ska genomföras. Tack för din fina kommentar, det betyder mycket det du sa. <3
LIL' BABUSTYLE

The Revolt    •     •   http://TheRevolt.blogg.se

Svar: Jag känner faktiskt att du är väldigt lik mig. Vet inte men mkt som faktiskt stämmer överens. Jag har själv valt att inte gå på studentskivan trots att folk försökte övertala mig, för jag kände varför ska jag gå på ngt jag ändå inte skulle njuta av? Det samma med flaket, har valt att inte vara med.

Min student kommer firas genom att jag får mina betyg och sen går jag hem och firar med familjen (pappas sida) sen ngr dagar efter kmr jag ha en litet studentmiddag hemma med mina närmsta vänner. Och då är t

Svar: Ja, vi verkar rätt lika i många frågor. Jag själv ville ju inte ens ta studenten, och på så sätt struntade jag i alla studentfester, balen, studentresa osv. På de sättet du skriver och tänker, så känner jag att du är jag. Du är som en del av mig. Kanske gör det mer spännande med att du är anonym också, då man inte riktigt vet vem du är. Kanske är därför jag känner som du, och du känner som jag. Det låter som en bra idé med studenten. Jag firade också med familjen och mina närmsta vänner. Jag är mest glad över att allt det där är över nu.
LIL' BABUSTYLE

The Revolt    •     •   http://TheRevolt.blogg.see

hmmm? jag vet inte om min kommentar kom eller inte o.O

men om den kom så råkade jag skicka den innan jag var klar :o fast tror inte det var ngt viktigt jag ville säga så skit samma haha xD

Svar: Haha, jag fick din kommentar. Dock skrev du inte klart, haha!
LIL' BABUSTYLE

Denise    •     •   http://flingans.nu

Hoppas att du hittar tillbaka till motivationen och energin snart!

sv: men fy vad jobbigt :( Undra vad det kan vara? Hoppas att han blir sig själv snart igen ❤

Svar: Tack,det hoppas jag med!
LIL' BABUSTYLE

Anita    •     •   http://siliiins.blogg.se

Du är så vacker, kämpa <3

Svar: Tack! ♥
LIL' BABUSTYLE

Anna    •     •  

Hoppas att du kommer att bestämma dej att du vill göra dina projekt som du vill göra nån dag och känner känslan att du vill det här

Svar: Tack för din stöttande kommentar! ♥
LIL' BABUSTYLE










Kom ihåg mig?