Funderingar kring bloggen - behöver er hjälp!

Jag har under en tid funderat på om jag ska byta bloggportal. Jag har i princip alltid bloggat på blogg.se förutom ett litet tag då jag bloggade på Nattstad för att testa på något annat. Men jag tröttnade på Nattstad och gick tillbaka till blogg.se. Jag trivs här ganska bra faktiskt. Man kan ha en unik design och fixa den själv, lätt att blogga och svara på kommentarer, man kan blockera Ip-adresser etc. Men det finns två saker som stör mig riktigt mycket: deras kundservice och deras mobilapp! 
 
Missförstå mig inte, mobilappen har blivit mycket snyggare, fräshare och det är lättare att hantera den nu än innan. MEN, jag kan inte mobilblogga när jag vill. Jag har flera gånger försökt mobilblogga men allt den gör är att lagga, vägrar lägga upp bilderna och skickar bort mig från sidan där man skriver inlägget. Jag är så sjukt trött på det! Jag trodde att det skulle bli bättre efter att de uppdaterat sin app, men det blev faktiskt bara sämre. Och deras kundservice är bland det sämsta jag har varit med om, helt ärligt. Man får oftast inget svar och när man väl får svar så får man ingen hjälp eller någon förklaring. 
 
Kalla mig jobbig eller vad som helst, men jag tar bloggen på allvar och för mig är det viktigt att kunna blogga när jag vill. Jag har inte alltid tid att fixa tidsinställda inlägg och det är inte alltid jag bloggar varje dag - men när jag ska blogga så vill jag kunna göra det utan massa krångel hela tiden. Det kan väl inte bara vara jag som tänker så och har det här problemet?
 
Så, jag har som sagt funderat på att byta bloggportal. Men jag är skeptisk till det mesta och vet inte riktigt vart jag vill blogga. Ingen bloggportal känns lockande på något sätt, men samtidigt känns det inte som att blogg.se håller mina krav när det gäller att blogga från mobil och ha en bra kundservice. Har ni något bra förslag på en bloggportal som jag kan börja blogga på?
 
VIKTIGT: LÄS! Här är mina krav som måste uppfyllas:
• Jag ska kunna flytta över min blogg till en annan portal - inte byta blogg!
• Man ska kunna göra en unik och snygg design som inte ser ut som alla andras.
• Man ska kunna lägga upp stora bilder (minst 800px) och ändå ha bra kvalitet (om inte bilden från början är väldigt liten)
• Man ska kunna mobilblogga enkelt och snabbt.
• Bloggportalen bör ha en bra kundservice. 
• Bloggen ska inte innehålla massa reklam och annonser, det förstör bara allt.

Jag ska kunna ha ett namn som är lätt att komma ihåg, inte t.ex. blogspot, bubbleroom, myshowroom eller någon annan som har ett konstigt eller långt namn som är svårt att komma ihåg.

När ni tipsar mig om en bloggportal, var snälla och säg vad som är bra med just den sidan och vad som kan vara mindre bra samt varför ni just tipsar om den sidan. Tack på förhand! Det går även bra om ni mejlar mig eller skriver till mig på Facebook.


Vera    •     •   http://veraholmlund.horseworld.se

Jag vet faktiskt inte riktigt! Wordpress tycker jag väldigt mycket om, jag bloggar på horseworld som går via dom om jag inte har helt fel.

Kram

Svar: Har hört bra om WP, men tycker bloggarna ser så tråkiga ut. Du vet, helt stela och jag vill kunna byta när jag vill... Åh, jag vet inte...
LIL' BABUSTYLE

milina.blogg.se    •     •   http://milina.blogg.se/

jag har bara bloggat på blogg.se och nattstad, men föredrar blogg.se. man kan göra så mycket roligare med designen på blogg.se än vad man kan på nattstad!

Svar: Det håller jag med dig om! Har min gamla blogg på Nattstad och har fixat lite med designen där på sista tiden, men ändå inget som liksom lockar mig till att börja blogga där igen... Men samtidigt vill jag inte vara kvar här. Åh, vad jobbigt...
LIL' BABUSTYLE

Hanna    •     •   http://www.kalejdoskop.blogg.se

Tyvärr har jag inget tips :( Men hoppas du hittar något bra :D
Önskar dig en fin helg!

Svar: Tack ändå!
LIL' BABUSTYLE

Petra    •     •   http://brunettpetras.blogg.se

önskar dig en trevlig helg

Svar: Detsamma!
LIL' BABUSTYLE

♥ Evahle.se - en blogg om psykisk hälsa ♥    •     •   http://evahle.se

Jag håller med dig om deras kundservice, har aldrig gillat den faktiskt. Appen har jag inte provat på att blogga från än sen de gjorde om den så det kan jag inte uttrycka mig om.

Jag har hört ganska bra om fames.se. Där tror jag att man ska kunna göra det du vill ha ut av det. Är dock inte helt säker, men det är den enda jag kommer på nu som jag själv funderat på ibland.

Svar: Appen är riktigt dålig när det gäller till att göra inlägg, i alla fall för mig. Ja, Fames har jag försökt, men problemet är bara att man inte kan flytta bloggen dit från blogg.se, utan då måste man skapa en ny blogg där... Och mja, deras bloggar ser i princip likadana ut, men det är inte så mycket reklam i alla fall. Men jag vill kunna flytta min blogg så jag får med mig alla inlägg och allt som jag har jobbat med i snart två år...
LIL' BABUSTYLE

Katta    •     •   http://shettisdrottning.blogg.se

Jag tycker att du ska stanna kvar på blogg.se för jag har bytt några gånger men jag gillar blogg.se mest, det är väldigt enkelt att skriva inlägg och göra allt här. Men du får självklart göra vad du vill :). Ha en bra fredag kväll! :)

Svar: Jo, jag har också bytt förut men återvänt hit. Och jag gillar blogg.se förutom att servicen är den absolut sämsta och jag kan typ inte mobilblogga. Dessutom visar de bara samma bloggare om och om igen, vilket är väldigt tråkigt. Vet faktiskt inte vart jag ska flytta bloggen...
LIL' BABUSTYLE

Veiken    •     •   http://www.veiken.se/

Jag bloggar på WP och är nöjd med det. Jag är lite dålig på det tekniska, men mitt råd till dig är att du gör en testblogg som inte är publik. Då kan du känna dig för och se om det uppfyller dina krav och du kan byta teman osv!

Svar: Jag är inte så bra på det tekniska heller, inte från att göra en hel design från grunden. Jag har kollat in WP och det verkar bra, men alla bloggar ser så tråkiga ut på något sätt.. Och jag som tröttnar väldigt fort på designer och sådant måste kunna byta när jag vill... Men tack för tipset! Kanske kollar upp det.
LIL' BABUSTYLE

THE REVOLT    •     •   http://TheRevolt.blogg.se

Oj, jag kan inte komma med ngr bra tips då jag inte känner till så många :0 har bloggat på devote, men svårt med designen. Elr asså dete enkelt, men svårt att skaffa en unik. Jag hade devote då jag inte kunde så mkt om bloggdesigners. Blogg.se gillar jag bäst, har deras inte mobila utan jag använder blogg.se i webbläsaren då jage inne med mobilen, och det går asbra!:D

Svar: Devote ser så stelt och tråkigt ut, så det är inget alternativ... Jag gillar blogg.se för att här kan bloggen vara unik. Men jag stör mig på bloggappen och kundservicen och att de alltid tipsar om samma bloggar om och om igen... Men webbläsaren är ju bara för jobbig att använda... haha.
LIL' BABUSTYLE

Amanda♥    •     •   http://amandaforsman.blo.gg

Hoppas du hittar en bra bloggportal, vet tyvärr ingen speciell förutom blogg.se :)

Svar: Tack ändå! :)
LIL' BABUSTYLE

Emelie    •     •   http://nattstad.se/bymelli

Testa nattstad! Jag tycker det är riktigt bra och man kan importera sin gamla blogg :)
sv: Jaa, det var sjukt gott!! Kan tänka mig det är gott att doppa frukt i ;)

Svar: Jag har varit på Nattstad förut och har fortfarande kvar min gamla blogg där. Har fixat lite med design och så, men känner inte riktigt att det är något för mig, tror jag. Alla bloggar ser likadana ut och jag tycker det är krångligt när man ska svara på kommentarer och så.. Men vi får se.. :)
LIL' BABUSTYLE

Therese    •     •   http://nattstad.se/ttheresebjorkman

Hej!
Jag har en tävling på min blogg där man kan vinna en specialgjord sak som jag gjort. Delta gärna i tävlingen! :D
http://www.nattstad.se/ttheresebjorkman/tavling-15866680 här är länken :)
Kram!

Svar: Ska kika!
LIL' BABUSTYLE

Anonym    •     •   http://carolines.for.me/

For.me skulle jag tipsa om. Där bloggar jag och det var väldigt enkelt att lära sig :) dock går det inte göra så mycket med designen men vet inte heller vad du är ute efter så lite svårt att säga då :) men det finns till exempel inga kodmallar att leka i, eller jag vet inte, det kanske finns, men jag har inte htitat något iallafall! Haha :) men det är en bra och enkel bloggportal!

SV: Jaa :) både gott och nyttigt! :) ha en fin fredagskväll! Kram

Svar: Tack för ditt tips! Har kollat in for.me-bloggar och tyvärr ser alla bloggar exakt likadana ut... Jag vill kunna ha som här att man kan ha sin egen unika design. Ett annat exempel är Nattstad, där ser också alla bloggar likadana ut trots att man kan ändra design. Men jag ska ta och kika in bloggportalen när jag får tid, så får vi se om det är något för mig. :)
LIL' BABUSTYLE

Sara Ekman    •     •   http://aamaziing.blogg.se/

Vad segt med mobilbloggandet :/ Jag bloggar ofta från mobilen, fungerar alltid super! :)

Svar: Hm.. vad knasigt... Kanske är skillnad beroende på vad man har för mobil? :/ Min går det knappt att mobilblogga från... har varit knas sen blogg.se uppdaterade sin app för android. Var knas innan också men inte lika... :/
LIL' BABUSTYLE

Emmy    •     •   http://eeemmylam.blogg.se

Har tyvärr bara bloggat på blogg.se så kan inte bidra med något tips men jag hoppas att du finner någon bra portal :D

Svar: Tack ändå! :)
LIL' BABUSTYLE

Emmy    •     •   http://eeemmylam.blogg.se

sv;
Tusen tack för omtanken, det blev bättre idag som tur är!

Svar: Vad bra!
LIL' BABUSTYLE

kajsa-stina    •     •   http://www.anorexinojag.blogg.se

Jag har också funderat på det här med att byta bloggportal. Tycker att blogg.se har krånglat en del vilket man tröttnat på nu! Men jag har tyvärr ingen aning vad som är bäst att byta till. Skulle själv behöva klura ut vart jag skulle flytta min haha :(

sv: Jag älskar tacos verkligen. Det är så jäkla gott tycker jag haha. Tack för tipsen om vad du har i! Ska definitivt testa lite nytt jag med :)

Precis. Jag tror också att ångest ofta beror på att man tycker att nånting är gott och att man då automatiskt intalar sig själv att det inte är bra? Varför ska inte god mat kunna vara bra mat? Det är bara ens hjärna som ställer till det för en så att man tänker i fel banor. Man måste våga kunna skilja på vad som är rätt och logiskt och inte bara en tanke :)

Förstår att det måste vara jobbigt att inte vara nöjd med sig själv då inte jag heller är det. Jag får ju jobba med att försöka tycka om mig själv varje dag. Har du pratat med nån dietist om hur du ska äta och så? Hur ser annars dina matvanor ut? Jag tror också mycket beror på att du inte brukar äta så regelbundet va? A och o i viktnedgång är att äta regelbundet och ofta så att kroppen inser att den får mat med jämna mellanrum och att den inte går in på svältläge. Du måste våga tillåta dig att äta och att det inte är farligt :)

Jag hör att både du och jag inte har det lätt alltså med allt vad det innebär. Pappa kommer också att bli förtidspensionerad snart då han fyller 59 i november. Så det är väl bara en tidsfråga innan han får förtidspension kan jag tänka mig. Mamma jobbar och står i och man får dåligt samvete att man inte kan hjälpa till på nåt sätt. Hemma så lagar jag ju mat emellanåt och städar osv men det är ju liksom pengarna man vill hjälpa till med också. Vilket jag gör till viss del såklart. Tråkigt att höra att din mamma har den sjukdomen och att din pappas företag flyttade till ett annat land. Det är ju bara så typiskt alltså :(
Och att du inte vill jobba inom media förstår jag. Allt inom media är väldigt ytligt och det är inte sunt att ha all den pressen på sig. Bara av att leva ett så kallat vanligt liv är inte en dans på rosor som vi dagligen får uppleva. Tycker du gör rätt i att inte söka några mer jobb nu förrän du fått tillbaka en bättre självbild och självförtroende. Nånting som jag också måste träna upp. Båda delarna så vi får peppa varandra så gott vi kan :) <3

Svar: Vet inte heller vart jag ska flytta min blogg... Jag vill inte skapa en ny blogg, för allt jag har kämpat med vill jag ta med mig.
God mat kan vara bra mat, beroende på vad man gillar. Jag har testat många nyttiga maträtter och annat men det var fan inte gott, haha. Jag har väl mest ångesten för att jag vill gå ner i vikt och ändra mitt utseende så mycket, men samtidigt vill jag inte leva på saker jag inte tycker om. Jag vill kunna njuta av det. Men problemet är att jag njuter inte om jag försöker gå ner i vikt och jag njuter inte om jag inte gör det...

Nej, dietister har jag inte pratat med. Jag orkar inte med sådant folk. Jag vill liksom kunna ta hand om det själv. Jag har nämnt det några gånger och de har alltid sagt "rör på dig och ät nyttigare så går du ner i vikt". pfff, det funkar inte riktigt på mig och jag har inte tålamodet för att hålla mig i flera veckor innan jag ser resultat... Jag vill helst inte prata om mina matvanor, då jag knappt har några. Jag har inget schema jag går efter. Och jag har haft regelbundet, men det funkade inte och det kändes bara som jag åt exakt hela tiden. Vem har sagt att jag inte tillåter mig att äta?

Ja, ekonomiskt sett verkar vi ha det rätt lika. Det är inte lätt, men man måste kämpa vidare. Jag vill jobba med media i framtiden. Jag vill jobba som frilansfotograf och frilansjournalist och kanske som webbdesigner. Jag har ju det som hobbys, men jag vill inte jobba på något företag inom media. Inte än i alla fall. Jag har annat jag vill testa på. Jag har inte valt att inte söka jobb. Jag kan inte söka jobb i den situation jag är i nu.
LIL' BABUSTYLE

Jessica Högberg    •     •   http://lchftrollet.blogg.se/

Jag publicerar efter varje bild... lite jobbigt men tills du bestämt dej funkar det...

Svar: Vad menar du?
LIL' BABUSTYLE

Julia    •     •   http://jjuliees.blogg.se/

ja deras app är rätt värdelös! :/ har inga bra tips, bara vionno men bytte tillbaks till blogg.se ändå för det kändes inte rätt haha!

Svar: Ja, appen suger! Hm, vionno har jag hört talas om... Men det känns mer som det är en sida för stilbloggare och modebloggare av något slag. Har kikat in vionno-bloggar och gillar det inte särskilt mycket. Dessutom är vionno ett svårt namn att minnas.. haha. Ja, av någon anledning hamnar man alltid här igen. Hänt mig också. Men nu vill jag inte flytta för att komma tillbaka och det gör det lite svårare.. :/
LIL' BABUSTYLE

Johan    •     •   http://schumacher4ever.blogg.se

Jag har nog tyvärr inget bra alternativ. Har alltid bloggat på blogg.se och tycker det funkar kanon. Dock bloggar jag aldrig via mobilen och har inte heller varit i kontakt med deras kundservice på väldigt länge, så de punkterna kan jag inte säga något om, men i övrigt fungerar det bra. Finns några småsaker som inte fungerar jättebra med skärmläsare, men det går att kringgå, även om det blir lite bökigare än vad det skulle kunna vara.

SV: Haha, det är inte lätt när det är svåer :P
Fick du ge upp inlägget till slut?
Boken heter Tjockare än vatten. det är Carin Gerhardsens senaste bok i serien om Hammarbypolisen, grymt bra!
Ibland vet man inte orsaken till varför något händer och det kan vara nästan omöjligt att lista ut varför det händer eller varför någon beter sig som den gör, men det finns alltid en bakgrund till det, men har man inte alla kort på bordet är det svårt att se helheten...

Jag har mailat en kravspec som du kan titta på om du vill :)

Nejmen det är ju inte alls konstigt. Det är inte många som outar sitt innersta för personer man inte känner så bra. Det svåra i ditt fall tycks ju dock vara att komma dig nära så att du vågar och kan lita på personen i fråga så att du därefter kan berätta och prata om det som är jobbigt.

Jag tycker det är synd att det är så. Att folk har sårat dig så många gånger att du hellre tar avstånd från nya människor och gamla med för den delen. Jag lever i tron att alla behöver närhet och kärlek av ett eller annat sätt för att kunna må bra, men att man missbrukar något sådant, missbrukar ett förtroende som de då tycks ha fått hos dig ändå när de klättrat över murarna och sedan gett upp dig, det är så fel tycker jag. Min vän som jag har nämnt tidigare kan fortfarande inte riktigt tro på och förstå att jag inte kommer lämna henne. Hon har också bluvit lämnad, sårad och sviken så många gånger, men i min värld finns det inte. Är man vän med någon och står varandra nära, då lämnar man inte bara den andre bara för att den har det lite jobbigt. Det finns som sagt orsaker till allt och det kan finnas andra aspekter som gör att man lämnar någon, tror t.ex. att det är större ris för det om båda parterna inte mår så bra psykiskt och är ganska labila till sättet. Du har dock rätt. människor är komplicerade...

Ibland är det så. Vissa lag är helt enkelt strået vassare, men som du säger, då har man iaf något att kämpa och sikta mot, att en dag besegra dem och vara ännu bättre. Vägen dit kan vara lång och inte bara bestå av träning ute på planen, men kämpar och sliter man på rätt sätt, med rätt grejer, då kommer man nå dit till slut :)

Haha, det kan jag tänka mig! :D
Det där med "vi hatar xxx" brukar jag dock hålla mig ifrån. Vi brukar iofs oftast hålla oss ifrån sådana ramsor i Superstars och tycker det är bra. Bättre då att fokusera på att heja fram det egna laget, även om vi ibland kan dra igång ramsor som jämför motståndarlaget med deras värsta konkurent, t.ex. LHC med Vita hästen. "Sämre klack än Hästen, ja ni har sämre klack än Hästen, sämre klack än Hääästen, ja ni har sämre klack än Hästen!" :)


Svar: Jag läste det där inlägget säkert 10 gånger och jag blandar fortfarande ihop alla karaktärer. Fattar själva handlingen, men har svårt att placera namnen... Så jag gav upp. Men spännande lät det i alla fall! Ja, jag tror att allt händer av en anledning. Ibland vet man bara inte vad den anledningen är. Men förr eller senare så visar det sig och då förstår man varför det blev som det blev.
Såg att du mailat, men har inte orkat gå igenom det än. Gör det så fort jag känner mig bättre.

Grejen är den att lyckas någon komma nära så sårar jag mig själv och sen stöter bort den. Om en person kan få dig må bra, så kan den också vända det lika snabbt. Då har den övertaget och du är sårbar. Och då slutar det med att jag får sådana tankar och jag säger upp kontakten eller liknande. Jag klarar inte av när folk kommer för nära. Jag kan inte hantera det. Och det funkar ändå rätt bra, särskilt nu. För nu har jag äntligen kommit dit jag kämpat för: Idag känner jag mig inte ensam längre. En tid gjorde jag det och det är normalt, men nu har jag vant mig vid situationen och känner att jag trivs bättre såhär. Även om jag mår dåligt och är ensam så är jag faktiskt lycklig på ett sätt. Det är svårt att förklara. Men det var längesen jag kände såhär. Det känns bra. Och jag vill helst inte prata om det.

Haha, ni är den mildare delen alltså. Ja, vårat lag är inte så hemska, vi är rätt milda också och det finns de som är betydligt värre så som AIK, HV71 och Djurgården... Men vi har våra ramsor. Jag älskar när det andra laget har sådana ramsor och vi med och så är det typ "fight" mellan klackarna. Älskar stämningen!
LIL' BABUSTYLE

Fannie    •     •   http://ffanniejonsson.blogg.se

oh men tack :)

Svar: Så lite så :)
LIL' BABUSTYLE

J E N N I F E R    •     •   http://nattstad.se/jenniferjansson

Det viktigaste är ju att man trivs! Jag bloggade också på blogg.se för ett tag sen men tyckte att det blev lite tråkigt till slut. Så nu bloggar jag på nattstad, mycket bättre enligt mig! Bra kundservice och en grym topplista!

Svar: Ja, jag tycker också att det är viktigt att man trivs. Jag trivs på blogg.se egentligen, men det är just väldigt dålig service och det går knappt att mobilblogga och dessa två är viktiga för mig när jag bloggar. Jag har testat Nattstad förut och jag har kvar min andra blogg där, så jag har fixat lite med design och så, men jag fastnar liksom inte. Tycker fortfarande att alla bloggar på Nattstad ser likadana ut och när jag bloggade där så var de enda kommentarerna man fick typ "Kolla in min blogg". Jag har faktiskt inte haft så många sådana kommentarer här på blogg.se. Och jag tycker det är så krångligt att svara på kommentarer och så på Nattstad... Men jag vet inte... det är så svårt!
LIL' BABUSTYLE

My Fredblad    •     •   http://fredblad.blogg.se/

Blogg.se är ju standard! Tråkigt att du känner så och hoppats att du hittar något. Är det några portaler som du tänkt på sedan innan?

Svar: Jag har testat Nattstad förut men trivdes inte så bra. Tänkte på Fames ett tag, men dit kunde jag inte flytta över bloggen utan är tvungen att börja om i så fall...
LIL' BABUSTYLE

B E A T R I C E J O H A N S S O N    •     •   http://bbeatricejohansson.blogg.se

Jag har bara använt mig av blogg.se så kan tyvärr inte säga vilka som är bra eller dåliga:/

sv: Tack så mycket:) Kramisar♥

Svar: Okej.
LIL' BABUSTYLE

MADDISENJ.SE    •     •   http://maddisenj.se

Jag har bara erfarenhet av blogg.se

Svar: Okej.
LIL' BABUSTYLE

FrökenTV, bloggen om tv och film    •     •   http://efji.blogg.se/

devote, kanske? men vet inte riktigt hur det funkar med designen där

Svar: Devote-bloggar ser så extremt tråkiga ut...
LIL' BABUSTYLE

Anna    •     •   http://annaterneborg.blogg.se

Tråkigt att det är så på just de punkterna. Hoppas du blir nöjd med vilken portal du än väljer!

Svar: Ja, den är riktigt söt :)

Svar: Det hoppas jag med!
LIL' BABUSTYLE

Denise    •     •   http://flingans.nu

Hm.. Förstår att du vill byta när det krånglar så mycket och jag tycker att du är helt rimliga krav på en bloggportal. Dessvärre har jag inget bra tips att komma med eftersom jag själv inte har provat så många olika portaler. Hoppas du hittar någon som kan uppfylla de flesta av dina krav! :)

Svar: Tack ändå! :)
LIL' BABUSTYLE

FANTASYDINING-En blogg om temarestauranger och resor    •     •   http://www.fantasydining.com

Loopia har jag men vet inte om det går att flytta över. Du kan ju kontakta dom och se.

Svar: Är inte Loopia ett webbhotell för eget domän och så? Annars så vet jag faktiskt inte vad Loopia är för något.
LIL' BABUSTYLE

Karin    •     •   http://karinlygnersjo.blogg.se

Jag har aldrig bytt och är rätt glad för de faktiskt. De flesta som håller på med blogg.se o byter brukar efter ett tag byta tillbaka.
Jag stör mig på myshowroom eftersom när man läswer nån som har blogg där så laddar det så mycket segare än andra ställen tex.

Svar: Jo, de flesta håller sig ju till blogg.se. Min första blogg var här, min andra på Nattstad och sen bytte jag tillbaka hit. Det är tydligen många som gör det. Men nu är jag så trött på att servicen är sjukt dålig och jag kan inte mobilblogga, vilket är två viktiga saker för mig... Men jag har ingen aning om vart jag ska flytta till. Gillar inte heller Myshowroom, det är bara massa reklam där.
LIL' BABUSTYLE

Sessie♔ᴳᴽᵀᴱᴮᴼᴿᴳ    •     •   http://sessie.se

Säg till om du får några bra tips för jag är själv väldigt trött på blogg.se Mest för att jag tycker att de är så tråkiga som alltid visar samma bloggare på framsidan. Lyft fram lite nytt istället.

Svar: Ja, det håller jag med dig om. Jättetråkigt att de visar samma bloggare hela tiden och dessutom större bloggare... Gillade när Aktiva listan fanns..
LIL' BABUSTYLE

Vilja Lingonren    •     •   http://lingonren.se/

Kanske kan vara en idé att byta till valfri bloggportal utan att bry sig om namnet - och komplettera med ett domännamn? Jag köpte en domän i veckan och håller just nu på att förbereda för att aktivera den, känns som ett lätt sätt att kunna blogga varifrån man vill utan att påverkas av långa "extranamn" i domänen. Jag har alltid hållit mig till blogg.se då det verkar vara lättast för folk att komma ihåg.

Svar: Jag har tänkt på att skaffa eget domän, men har inte bestämt mig för vad mitt namn ska vara och därav inte skaffat något än. Dessutom vill jag hitta ett bra ställe att blogga på, där jag trivs och allt funkar innan. Och då spelar bloggportalens namn ganska stor roll. Jag vill inte att det ska vara svårt att hitta min blogg. Har faktiskt ingen aning om vart jag ska flytta min blogg...
LIL' BABUSTYLE

THE REVOLT    •     •   http://TheRevolt.blogg.se

Kom inte min kommentar fram?:(

Svar: Beror på hur många du skrivit. Har en kommentar till i det här inlägget från dig. :)
LIL' BABUSTYLE

Nelly    •     •   http://justanothermortal.blogg.se/

Går också i funderingar på att byta portal, men vart är ju den stora frågan..! :/

Svar: Ja... :/
LIL' BABUSTYLE

♫♪ sandra    •     •   http://www.sandramusic.spotlife.se

Jag bytte från blogg.se till spotlife förra året och är det bästa jag gjort för min blogg. Enda minuset är väl att det är en hel del reklam =/

Svar: Jo, spotlife har en hel del reklam och det är en av anledningarna varför jag inte vill byta dit...
LIL' BABUSTYLE

Helena    •     •   http://lifeofhelena.weebly.com/

Jag kan ju tipsa om min bloggportal, weebly.com. Det kan kännas ovant från början, men jag gillar dem. Har också kontaktat deras kundservice och fick svar på drygt 24h. Däremot är siten amerikansk och all hjälp/kundservice sker på engelska. Kan vara bra att tänka på.

Svar: Tack för tipset! Men weebly verkar inte vara så lätt att komma ihåg och jag är inte så där jättebra på engelska... Och designen ser rätt tråkig ut... men ska kika på det!
LIL' BABUSTYLE

Amanda Jona [SPONTAN]    •     •   http://spontan.blogg.se

Har testat flera bloggportaler men ärligt talat är Blogg.se den bästa då det är en av de få där man får göra sin design personlig och unik :) Håller med om att appen krånglar en hel del, men jag brukar lägga in bilder när jag sitter vid datorn hemma och sedan skriva själva texten via appen när jag sitter på bussen eller så och det fungerar utmärkt för mig :)

Svar: Ja, jag vill just kunna ha en personlig design. Men som sagt, den där appen är sämst... Smart idé, fast jag har provat det och det funkade inte riktigt... Åh, blir så trött på det! Vet inte vart jag ska flytta bloggen heller. :(
LIL' BABUSTYLE

Malin    •     •   http://frozenvanilla.blogg.se/

Hoppas du hittar någon bra bloggpotral! :)

Svar:
LIL' BABUSTYLE

Jessica Högberg    •     •   http://lchftrollet.blogg.se/

Jo, alltså, jag lägger upp ett par bilder, publicerar och går sen in på arkiv och fortsätter... så försvinner inte allt när det krånglar;)

Svar: Fattar fortfarande inte..? :s Så fort jag försöker lägga upp någonting så loggar den ut från sidan bara.... Men tur att du har ett sätt i alla fall! :)
LIL' BABUSTYLE

My Fredblad    •     •   http://fredblad.blogg.se/

Hur går det i bloggportalsbytet?

Svar: Inte så bra... inte hittat nåt jag gillar...
LIL' BABUSTYLE










Kom ihåg mig?