Höj din röst #förhenne



V I L M A L A ♔    •     •   http://vilmala.blo.gg/

Såå bra!!! ♥

Svar: Ja, verkligen!
LIL' BABUSTYLE

Sandra SG    •     •   http://sategu.blogg.se

Hej! Längesen jag kolla in din blogg och vill bara hälsa dig allt gott! Kram

Svar: Detsamma!
LIL' BABUSTYLE

Boel    •     •   http://boelish.blogg.se

Så fint initiativ och viktigt <3


Svar: Ja, det är viktigt att stå upp för allas rättigheter!
LIL' BABUSTYLE

Elin    •     •   http://moustasch.blogg.se

Verkligen sjukt hur världen ser ut på vissa ställen. Det är helt galet att männen styr över kvinnorna, tvingar dem till att göra saker, våldtar och gifter bort dem. Fy fasen alltså. :( Hatar hur kvinnor ses som sexobjekt och som en skam, usch.

Svar: Kan inte annat än hålla med! Något måste göras. Snabbt!
LIL' BABUSTYLE

kaffehörnan    •     •   http://www.kaffehornan.se

Vad är detta

Svar: Ser du inte det i videon...?
LIL' BABUSTYLE

LINNEA    •     •   http://linnea.vionno.se

SÅnt där är så himla hemskt

Svar: Ja, verkligen!
LIL' BABUSTYLE

milina.blogg.se    •     •   http://milina.blogg.se/

stark video!

Svar: Ja, verkligen!
LIL' BABUSTYLE

kajsa-stina    •     •   http://www.anorexinojag.blogg.se

Det är så hemskt. Man kan inte förstå hur bra man har det här hemma egentligen :(

sv: Tycker också det är en bra tanke att dem intalar mig att jag måste gå upp i vikt för jag förstår ju nånstans innerst inne att jag måste det. Men klart det känns jobbigt. Jag måste ju gå upp i vikt och om jag inte skulle sköta mig hemma nu så måste jag bli inlagd så småningom vilket jag INTE vill igen. Så jag kämpar på hemma istället även om det känns skit emellanåt. Det måste det ju få göra ibland.

Absolut. Mat som är nyttig kan också vara god. Det gäller vad man lagar utav bara. Jag skulle ju kunna bli en bättre kock haha. Jag tycker om att laga mat men jag gör det in såå ofta som jag kanske borde. Men jag hjälper till en hel del hemma ändå iallafall så det är ju bra. Om inte annat för att reka för när man själv flyttar hemifrån när man nu gör det.

Det är så irriterande när folk säger åt en att man ska göra si och så och att det då blir en förändring. Det är lätt för dem att säga det. Alla är inte skapta på samma sätt och har inte samma förutsättningar. Så är det bara. Dietister och sjukvårdsfolk tror att alla är likadana vilket är väldigt trist :( Det är bra att du försöker göra på ditt sätt och det du tror och vet är rätt för dig.

Jag har också dåligt tålamod och vill se resultat på en gång. Annars känns det meningslöst liksom..

Det låter som du har bra och fina drömmar som du en dag kan uppfylla. Jag tar en dag i taget precis som du och det är nog bäst för oss båda i våran sits.

Kramar

Svar: Du har en bra motivation i alla fall, att slippa bli inlagd. Det är en bra motivation och jag tror du kommer klara det fint! Det är lika svårt att gå ner i vikt som upp i vikt (olika från person till person) och det är inte alltid lätt och det går inte alltid fort. Jag har jättelätt för att gå upp i vikt och jättesvårt för att gå ner i vikt, medan andra har det tvärtom. Det tar sin tid men har man en bra motivation så borde det gå! Själv har jag inte riktigt någon sådan motivation, kanske därför det går så dåligt..
Jag har inte hittat mycket mat som är nyttigt och gott, om jag ska vara ärlig. Jag har svårt för det. Men sallad älskar jag, och det är väl i princip det enda nyttiga jag gillar... som jag har testat och jag har testat massor. Jag hatar att laga mat, tycker det är så otroligt tråkigt... det enda jag kan laga är... soppa och köttbullar! haha.

Ja. precis så, och det är därför jag inte vill ta kontakt med en sådan. Att äta nyttigt och träna (jag kan ju inte anstränga mig så mycket så blir lätt träning) hjälper inte för mig... inte om jag vill ha snabba resultat för tålamod är något jag verkligen inte har...

Jag hoppas att jag en dag kan uppfylla dem. Just nu känns allt dött och jag har varken inspiration eller motivation. Känns inte ens som om jag har några drömmar jag vill uppnå. Men så fort motivationen kommer tillbaka så hamnar det alltid där, så jag antar att det är min dröm.
LIL' BABUSTYLE

Johan    •     •   http://schumacher4ever.blogg.se

Bra där tycker jag!

SV: Det värmer att du trots allt la ner så mycket tid på att läsa och söka förstå det där inlägget :)
Men, haha, läs boken istället så kommer du förstå :D
Jag håller med dig. Ofta ser man i efterhand, när fler kort lagts upp på bordet, varför det där som hände nu hände. Man förstår det efteråt, men inte där och då. Sedan är det två olika saker att sätta in en händelse i en längre kedja och att förstå just den händelsen, varför det blev som det blev just då, vad det berodde på etc.

Försök att kolla det och ge beked så snart du kan, för jag vill gärna komma igång med den där bloggen :)

Det ärr jättesant det du säger, att om en person kan komma dig nära och göra dig glad och lycklig så har han/hon också makten att göra dig lika ledsen och olycklig. Där handlar det om tillit och lite försiktig ska man självklart vara med vem man outar vad för. Inte många lättar nog sitt innersta på första dejten typ. Det kommer med tiden, när man lär känna varandra mer och mer. Ju närmre man kommer varandra, desto mer djupa saker vågar man dela med sig av, för att man litar på den andre. Sedan kan den andre självklart missbruka det förtroendet och det är bland det värsta man kan göra tycker jag. Att svika en person, särskilt om man är medveten om att denne har jättesvårt att lita på folk. Man har trots det vunnit den tilliten, men ändå kastar man bort den. Händer detta upprepade gånger är det klart att man påverkas, så jag förstår dig, men jag tycker det är synd att det är så.
Du säger att du inte pratar så
mycket känslor med dina vänner, att din vardag mest består i ironi, men det du berättar om här nu är ju på sätt och vis känslor. Hur du känner inför att släppa andra nära inpå dig. Det berör i högsta grad känslor i mina ögon :)

Ja det är vi verkligen. Leksand är ett av de lag i sverige med klart flest fans och jag skulle nog säga att vi, om inte leder, så iaf ligger i toppen, när det handlar om ren och städad supporterkultur där det primära är att stötta sitt lag, vilka vindar som än blåser, det har vi visat genom alla år i Allsvenskan, alla misslyckade kvalserier och inte minst nu i inledningen av säsongen, som inte har gått lysande precis. Fansen finns ändå där, match efter match, sjunger i sextio minuter, oavsett om det står 3-1 eller 0-7 på tavlan. Vi har en så stark gemenskap i Leksand att det nästan är svårt att förklara. Så säger säkeert alla freningar, men ja... det är något speciellt här.


Svar: Yes, ska se om jag kan kolla ditt mail i morgon. :)
Du har rätt i det du skriver. Man riskerar alltid att bli sviken. Men efter att jag har kämpat så hårt för att klara mig själv och äntligen gör det, så tänker jag inte göra mig sårbar igen. Jag har inget intresse i att lära känna folk. Jag har märkt nu den senaste tiden att jag faktiskt mår bättre av att vara själv. Jag har knappt kontakt med några av mina vänner. Vi pratar inte så mycket. Men vi vet att vi finns där för varandra. Det är så skönt att jag kan vara en hel dag utan att känna mig ensam, utan att hoppas på att någon hör av sig till mig för att ensamheten dödar mig. Men det betyder inte att det kommer sitta kvar. Det kan när som helst vända. Men jag njuter av det här än så länge. Yes, min vardag består mycket av ironi. Jag skämtar bort känslor och smärta. Det är det jag gör. Jag vet faktiskt inte varför. Yes, men det jag berättar för dig vet i princip alla andra redan. Kanske inte gjort det så tydligt i bloggen dock. Som sagt, det finns mellan raderna. Det gäller att leta. Du vet, som i Lejonkungen "Bortom allt du ser". Haha.

Mja, jag kan ju inte påstå att det är som vi... Vi är rätt bra och rena, men det beror alldeles på vilket lag vi möter. Jag gillar bäst när det är fight mellan klackerna, det är så det händer saker! Helt ärligt så vet jag inte hur det går för Färjestad nu. Är inte så insatt när jag inte är där liksom. Tycker det är tråkigt att se matcher på tv. Men jag hoppas att det går bra för dem och jag vet att vi kan vända alltihop!
LIL' BABUSTYLE

Vera    •     •   http://veraholmlund.horseworld.se

Så viktigt! Vad fint av dig att du väljer att uppmärksamma det.

Kram

Svar: Tycker det är ett måste att uppmärksamma det här. Så hemskt!
LIL' BABUSTYLE

Julia    •     •   http://jjuliees.blogg.se/

hemskt, verkligen! :(

Svar: Ja :(
LIL' BABUSTYLE

My Fredblad    •     •   http://fredblad.blogg.se/

Både hemskt men sjukt läringsrik video! Hittade du den själv på youtube, eller på någon nyhetssida eller så?

Svar: Helt sjukt att det ens får vara så! Jag hittade den på någon blogg tror jag.
LIL' BABUSTYLE










Kom ihåg mig?