Lär känna Babustyle #2

När jag var 7 år gammal så blev jag hundbiten i ansiktet av en dobermann. Jag har tre ärr på höger kindhalva (det står i artikeln att det är på vänster sida, men det är fel) varav två syns. Det ena är under ögat (som syns på bilden) och den andra är på käken. Jag blev mobbad för ärren under många år och det tog mig många år att få upp mitt självförtroende. Idag skäms jag inte längre och kan gå ut utan att dölja ärren. Jag är inte hundrädd (det vore ju dumt eftersom jag har en hund) men jag kan få lite panik om jag tvingas gå förbi en dobermann. Jag gissar på att 95% av mina läsare inte har lagt märke till ärren tidigare. Har jag rätt?
 
För ungefär 3 år sedan så gjorde jag en skönhetsoperation där de sydde om ärret som är på käken. Då skämdes jag över ärren och gav det ett försök. Dock blev det ingen större skillnad, och då vågade jag inte riskera att göra något med det ärret som syns mest, alltså det under ögat. Och från den stunden bestämde jag mig för att aldrig mer skämmas över mina ärr. Jag är så mycket mer än det.
 
 
Vill ni läsa mer om händelsen kan ni läsa det här inlägget!


Anonym    •     •   http://lavitadilovisa.blogg.se

sv: haha nä det är samma här! jag har typ aldrig haft matlådor. men man tjänar bra på att ha det! om man studerar eller jobbar sparar man mycket pengar på att ha lådor så det är postiivt :) vad gör du om dagarna då du inte behöver matlådor?:)

Svar: Oftast äter jag inte lunch, så jag klarar mig ganska bra ändå. Just nu gör jag inte så mycket om dagarna, men jag brukar äta ute ibland eller göra smoothie eller köpa med en måltidsbar. Jag äter som sagt inte lunch särskilt ofta. :)
LIL' BABUSTYLE

Miranda    •     •   http://nattstad.se/Miranda.Ehrnholm

Jag är en av de 95% som inte har tänkt på det alls. Supersöt är du iallafall :D

Svar: Hihi, tack! :)
LIL' BABUSTYLE

Nelly    •     •   http://justanothermortal.blogg.se/

Jag har faktiskt aldrig lagt märke till ärren! Läste det andra inlägget, vilken otäck historia :/ Tur att allt slutade bra i alla fall och härligt att du inte skäms för ärren - för dom är verkligen inget att skämmas för! :)

Svar: Det är inte många som lägger märke till dem. Till viss del kan det bero på att jag aldrig har med den sidan av ansiktet på bild, om det inte är sådana bilder som i det här inlägget. :)
LIL' BABUSTYLE

Daniella    •     •   http://daniellamaraui.devote.se

Oj vad jobbigt :o Jag har inte lagt märke till ärret. Men du är så fin så ^^
Sv: Ja jag med :D Nalle Puh äger!
Haha lätt hänt, men coolt med ett eget namn som ingen annan har :D

Svar: Åh, tack så mycket! Det är inte många som lägger märke till dem. Till viss del kan det bero på att jag aldrig har med den sidan av ansiktet på bild, om det inte är sådana bilder som i det här inlägget. :)
LIL' BABUSTYLE

Janie    •     •   http://whitetrashbeauty.blogg.se/

sv: Jag har sökt jobb i tre år, innan min nuvarande utbildning började :( Fick ett kort arbete tillslut men det var genom en vän.

Hm, med tanke på att jag bara vill ha vadsomhelst så blir det så svårt att veta vart man ska söka om man inte går efter annonser! Det är inte lätt alltså, fy :(

Svar: Åh, okej, ja då förstår jag. Jag ville också bara ha vad som helst. Men säg att du kan välja ut några klädbutiker. Börja med att skriva en top 10-lista på vart du kan tänka dig jobba. Något café, mataffär, klädaffär, tidning, webbredaktion etc. Och sen så fyller du på listan allt efter som. Det gjorde det lite enklare för mig att söka jobb. Fast när man har sökt så pass länge så finns det knappt några kvar att söka. Men spontanansökningar brukar uppskattas! :)
LIL' BABUSTYLE

mina - it's my time to shine!    •     •   http://miiinaaa.blogg.se

Starkt av dig! Jag har aldrig märkt något ärr innan

Svar: Det är inte många som märker det, delvis kan det bero på att jag aldrig tar kort på mig från den sidan, om det inte är någon sådan här bild som i inlägget.
LIL' BABUSTYLE

fashion    •     •   http://nattstad.se/fashioninspiration

Ush ganska läskigt... men du är supeer sööt!! :D

Svar: Tack!
LIL' BABUSTYLE

Pauline    •     •   http://lillafrokenhurtig.se

nej vad läskigt...

Svar: Ja...
LIL' BABUSTYLE

✰Blondinah✰    •     •   http://nattstad.se/blondinah

Bara namnet, inte bloggen :) Nej jag ska inte be om ursäkt, jag visste bara att jag var tvungen att snappa tag i Blondinah innan nån annan hinner före och har ju hetat de förut :)

Svar: Haha, okej. Det här med namn är inte lätt.. ;)
LIL' BABUSTYLE

linnea    •     •   http://linneakin.blogg.se

usch jag är lite hundrädd och då har jag inte ens blivit biten utan det är bara en lite större hund som "hoppat på mig" när jag var yngre.

men nej jag har inte tänkt på att du haft ärren innan du nämnde det :)

Svar: Det spelar ingen roll om man blivit påhoppad eller biten, rädslan brukar finnas där ändå, tyvärr. Det är inte många som lägger märke till dem. Till viss del kan det bero på att jag aldrig har med den sidan av ansiktet på bild, om det inte är sådana bilder som i det här inlägget. :)
LIL' BABUSTYLE

Boel    •     •   http://boelish.blogg.se

Aldrig någonsin tänkt på det! Alltid tyckt du är super fin :)

Läskigt med att bli hundbiten :(

Sv: Vi bytte regering, men det blev inte som jag ville direkt haha... Men tror det kan blir bra i alla fall! Får hoppas på det :)

Svar: Tack så mycket! Det är inte många som lägger märke till dem. Till viss del kan det bero på att jag aldrig har med den sidan av ansiktet på bild, om det inte är sådana bilder som i det här inlägget. :)
LIL' BABUSTYLE

♀ THE REVOLT ♀    •     •   http://TheRevolt.blogg.se

Läste ju ditt äldre inlägg och jag kan säga dig att även om jag visste sedan tidigare så brukar jag aldrig tänka på det då jag ser bilder på dig :o

Svar: Det är inte många som lägger märke till dem. Till viss del kan det bero på att jag aldrig har med den sidan av ansiktet på bild, om det inte är sådana bilder som i det här inlägget. :)
LIL' BABUSTYLE

Jonna    •     •   http://jonnasdagbok.blogg.se

Jättefin är du :)

Svar: Tack! :)
LIL' BABUSTYLE

Anita    •     •   http://siliiins.blogg.se/

Inget man tänker på alls, du är såå vacker! Kram

Svar: Åh, tack så mycket! Det är inte många som lägger märke till dem. Till viss del kan det bero på att jag aldrig har med den sidan av ansiktet på bild, om det inte är sådana bilder som i det här inlägget. :)
LIL' BABUSTYLE

Madeliene    •     •   http://Madeias.blogg.se

- du är så fin <3

Svar: Tack!
LIL' BABUSTYLE

kajsa-stina    •     •   http://www.anorexinojag.blogg.se

Oj vilken hemsk upplevelse att bli biten av en hund. Starkt av dig att själv ha egen hund idag och inte vara hundrädd. En sån upplevelse kan nog förstöra mycket annars med tilliten till ett djur. Min morbror blev biten i näsan av en hund när han var liten haha stackarn :(

sv: Vad skönt att höra dina ord om detta ämne med att länka sin blogg på facebook tex. Har tänkt både en och två gånger om jag ska göra det och jag vill ju göra det egentligen. Samtidigt som du säger så kommer ju familjemedlemmar, släktingar, kusiner osv ha tillgång till att läsa den, kompisar, bekanta osv. Men det kan nog vara nyttigt som du säger att dela med sig av sina tankar och funderingar och att dom kan få en inblick i ens liv. Då kan dom gå in och läsa där istället för att fråga mig. Haha nejdå, men jo faktiskt. Dom får ju reda på mycket information via bloggen :) Så jag ska nog faktiskt ta steget att länka den. Tack för peppningen det hjälpte mig! <3

Vad skönt att din dag var helt ok igår iallafall. Inte skit iallafall. Det gör så mycket med hela en själv om man får må bra. Det tar så mycket energi av att må dåligt. Man blir så trött av det. Inte bara trött på eländet utan trött i kroppen också. Ja de börjar bli intressant nu i Idol vilka som går vidare och så. Såg du på Idol igår och vad tyckte du isåfall? :)
Haha ja det är så jobbigt när det är nånting som man verkligen vill se och så krockar det med nåt annat man verkligen vill se.. Och ibland så går det bara skit på tvn haha.

Svar: Vi skaffade min förra hund kort efter attacken för att jag inte skulle bli hundrädd. Det är hennes son vi har nu, så han har jag haft sen han föddes. Tyvärr var vi tvungen att avliva min andra hund.
Ja, det är ett stort steg att välja. Men jag är en person som inte vill prata om hur jag mår och känner mig, utan jag vill helst skriva av mig. Och då delar jag med mig av min blogg så att andra kan förstå mig bättre. Jag var inte öppen med min sjukdom förut och jag skrev aldrig djupa texter. Men nu gör jag det och jag länkar bloggen på Facebook. Jag är glad att jag valde den vägen. Det har hjälpt mig mycket även om det ibland känns konstigt att min familjs vänner kan kika in och sådant.

Jag tyckte Idol igår var rätt bra faktiskt, alla var duktiga! Fast jag har fortfarande beslutsångest om jag ska se Idol eller The Mentalist. Fast The Mentalist har jag ju sett och det går att se på internet. Så det kanske blir Idol ändå. :)
LIL' BABUSTYLE

Sara Ekman    •     •   http://aamaziing.blogg.se/

Vad hemskt, tur att det inte gick värre! Jag har aldrig tänkt på ärren innan du skrev detta! :)

Svar: Ja, jag är väldigt tacksam för att det inte blev värre. Det är inte många som lägger märke till dem. Till viss del kan det bero på att jag aldrig har med den sidan av ansiktet på bild, om det inte är sådana bilder som i det här inlägget. :)
LIL' BABUSTYLE

Veiken    •     •   http://www.veiken.se/

Jag förstår att det var superjobbigt efter att du blev hundbiten. Jag har inte lagt märke till några ärr. Jag har svårt för rottweilers av en annan anledning, men en otäck upplevelse var det! Ha det så gott!

Svar: Det är inte många som lägger märke till dem. Till viss del kan det bero på att jag aldrig har med den sidan av ansiktet på bild, om det inte är sådana bilder som i det här inlägget. Usch, tråkigt att höra! Hoppas du övervinner den rädslan och jag hoppas att jag en dag kan gå förbi en dobermann utan att få panik.
LIL' BABUSTYLE

Julia ♥    •     •   http://jjuliaa.blogg.se

Ååh, vad hemskt att du blev mobbad! ♥

Svar: Mobbning är alltid hemskt. Men jag såg det aldrig som mobbning förrän flera år efteråt.
LIL' BABUSTYLE

Emelie    •     •   http://nattstad.se/eeemes

Har inte tänkt på det! Men vad hemskt att blibiten av en hund, usch! :(

Svar: Det är inte så många som tänker på det, delvis för att jag aldrig visar den sidan på bilder förutom bilder som i detta inlägg. :)
LIL' BABUSTYLE

Johan    •     •   http://schumacher4ever.blogg.se

Aj... Usch vad hemskt det måste ha varit... Vilken tragedi för ett litet barn...
...men idag... som sagt, vad är ett eller ett par ärr? Du är ändå du och du är fin som du är, ärr eller inte :)

SV: Haha, jag kan tänka mig att du tycker det ;)
Den är faktiskt mäktig, det får jag tillstå :)

Exakt! Erfarenhet är något man aldrig kan läsa sig till, hur mycket man än vill det. Det går att få viss kunskap genom litteratur, men aldrig den kunskap som erfarenheter ger.

Jag skulle nästan gå emot dig där och säga att de äldre läkarna är värre när det gäller emmpati. Du har säkert mer erfarenhet av läkare än vad jag har, men mina tankar går till att empati och medkänsla för andra är något som alltid har funnits, men som har blivit mer tydligt under senare år, varför yngre personer, inte bara läkare, har en annan typ av empati och förståelse för fenomen i samhället, t.ex. invandringen, om vi nu ska ta ett drastiskt exempel. Det skiljer sig säkerligen från person till person, men är du med på ungefär hur jag menar? Kanske håller du inte alls med, kanske håller jag själv inte med mig själv i alla lagen heller, men just nu är det så mina tankar går.

Ja, just det... Huvudet är en av anledningarna va? Tänkte inte på det... :/

Det tror inte jag. Jag tror Frölunda, Växjö eller Skellefteå tar guldet i år :)

Svar: Ett eller ett par ärr är väldigt mycket när man tvingas växa upp med det. Men nu efter såhär många år så är det ingenting. Jag tror jag förstår vad du menar. Efter min erfarenhet håller jag inte med alls, men å andra sidan kanske jag bara har råkat träffa fel läkare. Ja, huvudet är en av anledningarna. Det var i alla fall den anledningen som fick mig ta beslutet att lägga av med fotbollen helt.
LIL' BABUSTYLE

Angelica    •     •   http://angelicas.for.me/

Om hunden nu var kopplad (som det står i artikeln) så borde den här mannen som rastade den, ha sett till att hålla fast den så att den inte kunde attackerade dig. Det borde inte ha hänt dig!

Ärr är absolut inget att skämmas över. Och det är ju bra att du inte skäms över de längre, det är klart att du är mycket mer än det! :)

Svar: Ja, hunden var kopplad, men allt gick så fort så jag tror inte att han var beredd på det. Jag tror att han var lika överraskad som jag var. Men nej, det borde inte ha hänt. Hunden hade attackerat personer förut.
LIL' BABUSTYLE










Kom ihåg mig?